Motosiklet Kullanımının Yaygınlaşması ve Devlete Düşen Görevler

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
hocam 9 numaralı madde son derece saçma.İnsanları türkiyeye ithalatına izin verilen bir şeyi sattı diye cezalandıramazsın.
Ha şu denilebilir belli bir güvenlik sertifikası almamış ürünlerin satışı ve ithalinin yasaklanması istenebilir.

hımmm!

olabilir.
Düşünmek lazım.
Ama ben o satırı eksik yazmışım herhalde,yanlış anlaşılmış.

Motosiklet ekipmanı diye satılmasına karşı olduğumuzu belirtmek istemiştim.
 
Katılım
25 Nis 2008
Mesajlar
318
ben yaş sınırına değineyim ehliyeti olsada olmasada adam kullanıyo bari ehliyetli olsun ama zor olsun yaş sınırı olmasın 16 yaş demek evlense çocuğu olur demek
 
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
1,547
Motosikleti
ϸεџꬶεѻҭ ӽϸ ꜯꝏ ꬶҭ
ben yaş sınırına değineyim ehliyeti olsada olmasada adam kullanıyo bari ehliyetli olsun ama zor olsun yaş sınırı olmasın 16 yaş demek evlense çocuğu olur demek

Ama o çocuğa bakamaz demek aynı zamanda. :wiinkk: Çünkü kendi de çocuktur.

Bu yüzden yaş sınırı iyidir iyi. Yaşça büyümüş insan olgun insandır. Daha doğru kararlar verir. Heyecanını daha çok kontrol edebilme yetisine sahiptir. Kötü sonuçlar doğurabilecek durumları daha net tespit eder, ki bu hayati önem taşır motosiklette. :cat:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Yaş sınırı ile ilgili bazı şeyleri tekrar etmem gerekiyor sanırım.
Yoksa yanlış anlaşılacağız.:)

Aslında daha önce anlatmaya çalıştım ama uzun uzun okuma alışkanlığımız olmadığından, ilk mesaja şöyle bir bakıp geçiliyor.
Halbuki topic içinde bir çok arkadaşın çok değerli katkıları oldu.
Neyse....


16 yaş hem bana göre, hem de bir çok gelişmiş ülkeye göre, motosiklet kullanmak için uygun bir yaştır.
Hatta motosikleti spor yapmak için kullanacak olanlar için bir hayli geç bir yaş olduğunu düşünüyorum.

Motosiklet Kullanmak ana temasının içeriğini hepimiz kendi yaptığımız ya da etrafımızda gördüğümüz serseriliklerle tartınca, bir de bunları 16 yaşında birinin yapacağını düşünüp, hemen itirazı çakıyoruz.:)

Bunun nedeni motosiklet kullanmaktan anladığımız şey tabii ki..

Fakat benim bahsettiğim şey çok farklı...


Özetlemek gerekirse,ben diyorum ki;
* 16 yaşına gelen bir genç, kısa bir trafik eğitimi alarak motosiklet kullanmaya başlamalı.
* Bu gencin kullanacağı motosikletten kastım, scooter ya da mopet türünde küçük hacimli ve zayıf motosikletler.
* Motosikleti kullanacağı yerden kastım da sınırlı. Yani çıksın otobana hız rekorları kırmaya çalışsın demiyorum.

Bu sınırlama ile ilgili devletin bir alt yapı hazırlaması gerekiyor.
Örneğin işlek caddelerde motosiklet ve bisiklet için ayrılmış alanlar yapılması ile işe başlayabilirler.
Ben diyorum ki çoğunluğun öğrenci olduğu bu yaşlarda okula, bakkala motosikletle gidip gelebilsin gençler...
Bu onların trafik kültürünü de geliştirecektir.
Eğer motosiklet kullanımı yaygınlaşırsa, kafes kullanıcıları motosikletlere daha çok dikkat edecekler.
Çünkü o kaskın gizlediği surat, kendi kızının ya da oğlunun son kez göreceği suratı olabilir.
Peki denetim nasıl olacak?
Herşeyin çözümünü de ben bulacak değilim.

O kadar kapasitem olsa..... :p

Ama denetimin kolay yolları var elbette.
Örneğin amacı dışında kullanım sonucu yakalanan motosikletlinin gelecekte ehliyet alması ile ilgili büyük problemler çıkarılabilir.
Bunu bilen sürücü ehliyet yaşına kadar olan süreyi oldukça dikkatli geçirecektir.

Bunun gibi şeyler işte.
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Gemi değil, gemicik !!:farao: :p

Gemi kullanılacak bröve de 18 yaşında alınabiliyor günümüzde, bunu da biraz toleransla indirsek, çok çok uzak değildir belki..:)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Gemi değil, gemicik !!:farao: :p

Gemi kullanılacak bröve de 18 yaşında alınabiliyor günümüzde, bunu da biraz toleransla indirsek, çok çok uzak değildir belki..:)

O zaman 15 sene sonra meydanlardayım.:mrgreen:
Oğlum uçakçık istiyor.:bounce:
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Nacizane tavsiyem gemicikte kalın, uçakçık için Yumurtalık'ın ağız kokusunu çekmek var, gemiciklere Boğaz'larımızı sorgusuz sualsiz açıyoruz biz...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Neyse,
Ergenekon Davası'na kapaklanmadan konuyu değiştireyim ben.:)

Havalarda sıcak gidiyor biraz.
Fakat siz yine de kasklarınızı takın.::meleeek:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Çok ihmal ettim bu konuyu.
Fakat artık toparladım.
Yarın tamamlanmış metni buraya yazıp,görüşlerinize son bir kez başvuracağım.
Mutabık kalırsak, gerekli temaslara başlayabilmek için ne gibi girişimlerimiz olabilir,onları tartışacağız.
Görüşmek üzere....
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
motosiklet kullanımını yaygınlaştırmak niye? tam kawrayamadığım bir husustur kendileri :silent: muhalif olmak için yazmıyorum coq hocam :p harbiden anlamadım :silent: motosikleti keşfeden mutlu azınlık olmanında cazip bi tarafı var nazarımda :wiinkk:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
motosiklet kullanımını yaygınlaştırmak niye? tam kawrayamadığım bir husustur kendileri :silent: muhalif olmak için yazmıyorum coq hocam :p harbiden anlamadım :silent: motosikleti keşfeden mutlu azınlık olmanında cazip bi tarafı var nazarımda :wiinkk:

Haksız değilsin aslında.
:)
Fakat bu ayrıcalık hissini farklı şekilde yaşamak da mümkün.
Bir de egoist olmamak lazım.
Tamamı mutlu bir toplum hoş olurdu.:wiinkk::)

Motosikleti keşfeden mutlu azınlık tabirine bir ek var.
Mutlu fakat tedirgin azınlık.

Neden tedirginiz?
Çünkü görünmeziz.
Görünmenin en kolay yolu çoğalmak.

Geçen yıl iznim sırasında bir arkadaşımı otomobille geç saatte oturduğu köye bırakmak için yola çıktım.

Hem sohbet edip hem de köye varmaya çalışıyoruz.
Tabii köy yolları malum.
Karanlık,ışıksız,neredeyse tamamı tabelasız,bozuk,daracık yollar.
Şehirden çıkınca arkadaşım;
"burada yavaş git!"
diye beni uyardı.
Neden? diye sordum.
Çok tavşan ve tilki var, birden yola fırlayıveriyorlar dedi.
Bir de lambasız yola çıkan traktörler oluyormuş.
Bu nedenle çok tehlikeli bir yolmuş.
Buralarda yavaş ve dikkatli gitmek lazımmış.

Ya motosikletler?
diye sordum.
Onlara da dikkat etmek lazımmış.:)

Arkadaşın uyarısında, motosikletler,tilki ve tavşanlardan sonra geliyordu.
Çünkü onlar daha fazla sayıdaydılar.

Yaşadığım bu olay,benim çoğalma fikrimi pekiştiren bir olaydır.
Demekki bizim insanımız aslında duyarsız değil.
Dikkatsiz.

Varlığımızın farkında değiller.
Bağıra çağıra da farkında olmalarını sağlamak, imkansız gibi görünüyor.
Öyleyse, her an gözlerinin önünde olmak lazım.
Bu da çoğalarak mümkün.
Yani ana fikrim budur.
Fakat aslında topiğin amacı,sorunların tespit edilip,yazılı bir tutanak haline getirilmesidir.
Motosiklet kullanan arkadaşların,sadece kendi kişisel sorunları değil, diğer motosiklet kullanıcılarının sorunlarına da vakıf olması amaçlanmaktadır.
Tabii daha ileri boyutu da var ama sonraki iştir...

Katkın için teşekkürler...
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Motosikletlerin trafikte fark edilmesi amacı üzerine bir proje yarışması (tv reklamı, broşür, billboard vb.) düzenlense nasıl bir fikir üretirdik?
:wiinkk:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Motosikletlerin trafikte fark edilmesi amacı üzerine bir proje yarışması (tv reklamı, broşür, billboard vb.) düzenlense nasıl bir fikir üretirdik?
:wiinkk:

mükemmel olurdu;
Zannediyorum hondanın bi afiş çalışması vardı;

motosikletlileri fark edin onlar hız manyağı değildir gibi bişey yanlış hatırlamıyorsam çok iyi olurdu gerçekten.
 
Katılım
22 Tem 2007
Mesajlar
979
admincim konu ile alakalı değil ama sana bişey soracağım ben kimseye özelden mesaj gönderemiyorum benim yetkilerimi kısıtladın neden böyle bi sorun var beni bilgilendirisen sevinirim bi mukaat yediyeysekte uyarda birdaha yapmayalım başkalarınada örnek olsun saygılarımla anılyuksel
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
mükemmel olurdu;
Zannediyorum hondanın bi afiş çalışması vardı;

motosikletlileri fark edin onlar hız manyağı değildir gibi bişey yanlış hatırlamıyorsam çok iyi olurdu gerçekten.

"Motosikletlileri fark edin onlar hız manyağı değildir" gibi bir kampanyanın
pek etkili ve doğru bir yönlendirme yapacağını düşünmüyorum.
Daha güzel fikirler üretebiliriz.

admincim konu ile alakalı değil ama sana bişey soracağım ben kimseye özelden mesaj gönderemiyorum benim yetkilerimi kısıtladın neden böyle bi sorun var beni bilgilendirisen sevinirim bi mukaat yediyeysekte uyarda birdaha yapmayalım başkalarınada örnek olsun saygılarımla anılyuksel

Kontrol panelinizdeki ayarlarınız da bulunan;

Diğer Üyelerimiz ile Özel Mesajlaşmak istemiyorsanız bu Sistemi kapalı tutun.
Özel Mesajlaşma Sistemini
işaretlediğiniz için kullanamıyordunuz. Ayarlarınız güncellendi. :wiinkk:
 
Katılım
18 Ağu 2008
Mesajlar
1,415
bence ilk yapılması gereken istanbuldaki tüm motorsiklet siteleri adminleri ortak hareket ederek vali ve belidiye başkanlarını ziyaret etmeliler. yaşadığımız sıkıntıları dile getirmeliler. tabi biz üyelerde maksimum katılımla basının dikkatini çekmeliyiz. zaten basını arkamıza almadan böyle bir etkinlik sadece lafta kalır. aynı zamanda birkaçtane popüler programlarda konuyu gündemde tutmalıyızki hedef amacına ulaşsın
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst