Motosiklet Kullanımının Yaygınlaşması ve Devlete Düşen Görevler

Katılım
12 Şub 2005
Mesajlar
504
Ötv indiriminden sonra aynen böyle olmadı mı zaten:)

Bu iddiam bütün marka ve modeller için geçerli değil ama bazı çakallar ( Honda'da dahil olmak üzere ) çaktırmadan yaptıklarını zannedip fiyatları arttırdılar. Honda'nın birçak modeli şu anda ötv indiriminden öncesine kıyasla daha pahalı.:farao:

ee ne anlamı kaldı müşteriler açısından?
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Efendim sizi destekliyorum.:)
Buna benzer soylemlerim olmustu hatirlarsaniz.
Benim dikkatinizi çekmeye çalistigim sey baska.
O seridi kabul ettirdiniz diyelim.
Turkiye'deki motosiklet karmasasinda faydali olacak mi?
Yani o seridin akici olmasi gerekiyor.
Turkiye'de masallah bisiklete binen bile kendini otoyola ativeriyor.
Adam mopetle otoyolda yaris yapiyor.
50cc lik scooterla otoyola çikip, sonrada hayvanin biri beni sikistirdi diye topic açiyor.
Ne isin var senin orda dedigimizde de bize kiziyor.
Yani hakli da.
Altindaki aracin ne oldugunu, statusunu falan bilmiyor.
Bunlar aydinlanmali.
Tanimlama bunun için onemli.
Bunun disinda fikriniz guzel ve katkilarim olacak.:wiinkk:

Bak yine kaybolmuş konu...

Bu mesajı bir kere daha yazmıştın. Hatta yukarıdaki mesajı yazarken bunu yazacağını biliyordum , yazmanı bekledim.

Bu çözüm akıcı trafik için geçerli değil. Yani tamamen bir trafik şeridi halinde değil , ki bence yasal bir trafik şeridi olsaydı bizim için daha tehlikeli olurdu.
Kendimize ait bir şeridimiz olsaydı (akan trafikte) o şeritten gitmek zorunda kalırdık , ve tüm şeritleri kullanıp kaçamazdık. O şeridi kesenler mi desek , otosunun yarısı o şeritten gidenler mi desek , sağdan sol yola girmek için şeride dalanlar mı desek...

Bizim yazdığımız çözüm , sıkışık trafikte uygulanacak bir uygulama.
(Istanbul'da akan trafik zor bulunduğu için düşünülenden geniş kapsamlı bir uygulama)
Sıkışık trafikte ilerlerken zaten 40-50 km üzeri tehlikeli. Yani bu şeritte bir 1000lik makina da 100lük makina da 40-50 ile gidecektir. Trafik açıldığında isteyen istediği şekilde hareket edebilir.

Yalnız söylemek isterim ki Kiev'de yaşadığımdan beri Istanbul'da aktif olarak motor kullanmıyorum. Neler değişti , nasıl hareket ediliyor güncel olarak bilemiyorum. Bu yüzden diğer arkadaşların da destek ve bilgi vermesi gerekiyor bir fikir alınırken...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:53 PM ----------

coq

2. yazını yeni gördüm.
Katılıyorum , bu süreçte adımları dikkatlice atmalı ve tamamen planlı olmadan büyük bir adım atmamalıyız. Bu atılan adımlar o kadar sağlam olmalı ki , birşeyleri en azından değiştirmek için temel olmalı.

Bu yüzden şerit fikri sadece bir öneri şu an... Şimdi her foruma konu açsak "motorcular artık şu şeridi kullansın" diye, belki 1-2 hafta önemsenecek , sonra unutulup gidecek.
Veyahutta insanlar çıkıp "bu uygulama saçma" veya "kim oluyorsunuz da böyle birşey duyuruyorsunuz" şeklinde yorumlayacak. Bu yüzden adımlar çok dikkatli atılmalı.

Shrieker'ın dediği gibi. Belki her yerde o şeridi dolduracak kadar motosikletli yok , fakat bazı ana arterlerde bu kadar motorcu mevcut. Mesela köprü yolları.
Eğer bu yollarda bu kültürü yaratabilirsek , diğer yollarda da otomatikman uygulanmaya başlanacaktır.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Eh!
aklin yolu bir.
Derin dusununce, onerilerimizin ne kadar birbiriyle baglantili oldugunu kavrayiveriyoruz.
Kaldi ki daha ince detaylara bile girmedik.
Hemen aklima gelen bir tanesi.
Turkiye'de yasal hiz siniri 70km/h
130 km/h ile akan sol ve orta seridin arasinda 70 km/h ile nasil gidilir?
Takdiri Allah'a birakiyorum.:)

Yalniz motosiklet trafiginin yogun oldugu ve yolun musait oldugu yerlerde bu tur bir aliskanligin gelistirilmesi faydali olacaktir aslinda.

Fakat bu seridin motosiklet surucusune birakilmasinda yardimci olan 4 teker suruculeri ile aramizda bir iletisim kurulmasi iyi olur.
Bu iletisimin en guzel yolu tesekkur etmedir.
Yani dikiz aynasinda sizi gorup, yol veren 4 teker surucusune nazik bir tesekkur, hem onun kendini daha iyi hissetmesini saglayacak, hem de motosiklet suruculerine sempatisini arttiracaktir.

Selamlasma ve tesekkur konusunu daha once çesitli topiclerde tartismistik.

Biz burada tesekkur mevzusunu sag ayagimizi asagiya dogru çapraz ve ileri uzatarak yapiyoruz.
Yani bize yol veren surucuye sag ayagimizi ileri dogru uzatarak tesekkur ediyoruz.
Farkli davranis biçimleri gelistirilebilir.
Yani bunda israrli degilim ama en tehlikesizi bu.
Birbirimizle selamlasma isini de sol elimizi iki parmagimizi gostererek(iki teker) yapiyoruz.
Zafer isaretindeki gibi.
Tek fark;
kolumuzu yere paralel ya da ileri dogru uzatarak yapiyoruz.
Bu tur davranis sekillerinin gelistirilmesi, trafigi paylastigimiz diger araç suruculeri ile sempatik bir iliski kurmamizi sagliyor.
Hosa giden davranislar bunlar.
Gelistirmeli ve uygulamaliyiz.
 
Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Geçenlerde Kutlu Torunlar motosikletlerin trafikte fark edilmesi ile ilgi bir proje hakkında beni arayıp fikirlerimi sordu. O da bizlere desteğin çok az olduğunun ve insanların bu konuya ilgisizliğinin farkında. Bir benzin firmasının sponsorluğunda bir kampanya yapmayı düşündüklerini söyledi. Elimizden gelen tüm desteği göstereceğimizi belirttim. Umarım yakın zamanda proje başlar, proje sürüncemede kalmaz.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
coq
Bizim selam şekli bu şekilde :cherry:
tayyip_eyvallah.jpg
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
coq
Bizim selam şekli bu şekilde :cherry:
tayyip_eyvallah.jpg

Rahmetli Ozal'in kinden daha az tehlikeli en azindan.:)

Geçerken de cama vurup,
saygilar abi, hurmetleer dedinizmi olay tamamdir.:p

Bu arada patron bize Kutlu Torunlar'in tam olarak ne yapmak istedigini de anlatirsa super olacak.:wiinkk:
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Rahmetli Ozal'in kinden daha az tehlikeli en azindan.:)

Geçerken de cama vurup,
saygilar abi, hurmetleer dedinizmi olay tamamdir.:p

Bu arada patron bize Kutlu Torunlar'in tam olarak ne yapmak istedigini de anlatirsa super olacak.:wiinkk:

Yakıt almaya gelen araçlara broşür veriler sanırım:)Patron da çabuk gitti..İpucu vermeden
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ocak 2008
Mesajlar
10,285
Geçenlerde Kutlu Torunlar motosikletlerin trafikte fark edilmesi ile ilgi bir proje hakkında beni arayıp fikirlerimi sordu. O da bizlere desteğin çok az olduğunun ve insanların bu konuya ilgisizliğinin farkında. Bir benzin firmasının sponsorluğunda bir kampanya yapmayı düşündüklerini söyledi. Elimizden gelen tüm desteği göstereceğimizi belirttim. Umarım yakın zamanda proje başlar, proje sürüncemede kalmaz.

proje varsa destek herzaman var...
proje ile ilgili bi ön bilgi verebilirmisin patron
 
Katılım
13 Ağu 2005
Mesajlar
55
Geçenlerde Kutlu Torunlar motosikletlerin trafikte fark edilmesi ile ilgi bir proje hakkında beni arayıp fikirlerimi sordu. O da bizlere desteğin çok az olduğunun ve insanların bu konuya ilgisizliğinin farkında. Bir benzin firmasının sponsorluğunda bir kampanya yapmayı düşündüklerini söyledi. Elimizden gelen tüm desteği göstereceğimizi belirttim. Umarım yakın zamanda proje başlar, proje sürüncemede kalmaz.

Hayırlısı olsun, böyle bir geniş çaplı projenin en kısa sürede başlatılmasında fayda var. Önceden de bu konu içerisinde belirttiğim gibi bizde buradaki içeriği bir ara güzelcene derleyelim bununla ilgili olarak ayrı bir sayfa açalım.:cat:
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Devlete düşen 2 görev var:

1) Benzindeki vergiyi %500 den daha aza çeksin,
2) Motosikletteki vergiyi azaltsın.

Gerisi kendiliğinden olur. Yeter ki devlet artık verimli çalışmaya başlasın.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Motosiklet sezonunun yavas yavas sonuna gelmekteyiz.
Bir sezonu daha sag salim atlattik.
Gerçi henuz bitmedi ama buraya kadar sag gelebilmis olmamiz bile bir basari.

Sezon basindan bu yana forumumuzda 10-15 olumlu kaza topigi açildi.
Bir o kadar da bizim bilmedigimiz, haberimiz olmamis olanlar var.

Bir de ulusal medyaya yansimayanlari sayarsak, sezonun su anina kadar 100 ölü motosikletçiden bahsediyoruz demek yanlis olmaz.

sezon sonuna kadar muhtemelen 150yi buluruz.

Bu gune kadar, herhangi bir motosiklet kullanicisinin hayatini kurtarmak adina herhangi bir sey yapabildik mi?
Hayir.
Bundan sonra yapabilirmiyiz sizce?

Konunun ozunu bile tartisamadik.
Uzun surecek ve net bir karara varmamiz zaman alacak dedigimiz su topigi bile canli tutamadik.

Bu siteme ben kendimde dahilim.
Ayda bir girip, ya da tesadufen birileri bulup, biseyler yazmasa, iyice kaybolup gidecek.

Kisacasi, henuz kendi sorunlarimizi anlatabilecek kapasitede degiliz.
Durum boyleyken, baskalarindan bizi anlamasini, sorunlarimiza çozum bulmasini bekliyoruz.
Daha çoooook bekleriz.
Gazaniz mübarek olsun....
 
Katılım
13 Tem 2009
Mesajlar
684
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Leyn yine bitirdin beni
Allah belani vermesin iyimi. :mrgreen:
Bu topic i yeni gördüm
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motosikletsiz gençliğe motosiklet temin edilsin :mrgreen: benzini biz koyarız o kadar yüzsüz diiliz :p
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
746
Geçenlerde Kutlu Torunlar motosikletlerin trafikte fark edilmesi ile ilgi bir proje hakkında beni arayıp fikirlerimi sordu. O da bizlere desteğin çok az olduğunun ve insanların bu konuya ilgisizliğinin farkında. Bir benzin firmasının sponsorluğunda bir kampanya yapmayı düşündüklerini söyledi. Elimizden gelen tüm desteği göstereceğimizi belirttim. Umarım yakın zamanda proje başlar, proje sürüncemede kalmaz.
ne güzel bir haber.büyük bir ihtimalle sezon açılışı ,fuar zamanı başlar.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
ne güzel bir haber.büyük bir ihtimalle sezon açılışı ,fuar zamanı başlar.

Haber guzelde, haberi veren ortalikta yok.
Ustelik haberi yaz basinda vermisti, duydugum,bildigim bir gelisme de yok.:silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst