Jedaykin;
Katkıda bulunduğu için çok teşekkür ederim.
Konuya biraz komplo teorisi gibi girmişsin ama yanlışsın diye direkt bişey söyleyemem.
Fakat olaya, BMW,Honda,Suzuki gibi hem motosiklet hem de otomobil satan markalar açısından baktığımızda düşüncelerine tam olarak katılmak mümkün değil.
Diğer önerilerini kastetmiyorum.
Sadece otomobil markaları bunu istemez cümlenle ilgili söylediklerim.
Çünkü söylediğin bu cümlede haklılık payın varsa, yukarıda saydığım 3 marka ve sektöre doğrudan destek sağlayan(Mesela Fiat) diğer otomobil firmaları kendi kendilerini baltalıyorlar demektir.
Yine aynı şekilde sektörle bağlantılı, amortisör, fren sistemleri,yakıt firmaları ve en önemlisi lastik firmaları da kendi kuyularını kazıyor olurlar.
Özellikle lastik sektöründe motosiklet üzerinden çok tatlı karlar elde ediliyor.
Bu firmalara birini tercih et deseniz, herhalde otomobil yasaklansın cevabı alırdınız.
Bir diğer konuda Ülkemizdeki alıcı profilidir.
Yani şu soruyla çok muhattab olmuşsunuzdur ve şu dumur cevabı da çok işitmişinizdir.
Örneğin yeni bir motosiklet aldınız.
Birisi yanınıza yanaşır ve sorar.
-Kaç paraya aldın?
-.... YTL
-Ufff!!! O paraya araba alırım be!!!!
Bu diyalogla muhtemelen defalarca karşılaşmışınızdır..
Ben sadece Türkiye'de değil, avrupanın bir çok ülkesinde karşılaştım.
Yani sözün özü, otomobil alıcısı, otomobil alıcısıdır.
Sizin motosiklete verdiğiniz parayı onların aklı almaz.
Onlar paralarını ceplerine koydular mı, koşarak beğendikleri arabayı almaya giderler.
Siz kafalarını kırsanız, motosiklet aldıramazsınız.
Bu nedenle otomobil üreten firmalar bu tür adamları kaybetmekten korkmazlar.
Peki motosiklet kullanıcısının profili nedir?
Bu çok çetrefilli bir konudur.
Ama işi paraya indirgersek, bir sonuca ulaşmamız mümkündür.
Bir gurup, parası otomobil almaya yetmeyen, bu nedenle ayağını yerden kessin diye motosiklet sahibi olan ya da olmaya çalışanlardır. (bunlar zaten otomobil firmalarının hedefi değildirler)
Bir gurup 4 tekeri sevmez, motosiklet tutkunudur ve parası olsun yada olmasın hedef daima motosiklettir.(Bunlar da otomobil firmalarının hedefi değildirler.)
Bir gurubun hem otomobili, hem de motosikleti vardır.
Geriye bir tek gurup kalıyor.
Ekonomik gurup.
Yani otomobil ya da motosiklet almaya parası yeten ama benzin ve bakım masraflarını hesap eden gurup.
Bu gurup otomobil firmalarınca hedef seçilebilir ama eninde sonunda hesap kitap galip gelecek ve motosiklet alınacaktır.
Yani bizim konumuz bu değil.
Burada yazılıp çizilen şeylerin ilk amacı ortalama bir motosiklet sürücüsünün genelin problemlerinden haberdar olmasını sağlamak ve bu konuda mutabık kalınan ortak bir metin oluşturmaktır.
Tabii ki önerilerin çok yerinde ve doğru.
Bunlar zaman içerisinde mutlaka yapılmalı ve desteklenmeli.
Ama bizim motosiklet sürücülerimiz henüz kendi problemlerinin farkında değiller.
Böyle oluncada her kafadan bir ses çıkmakta ve kargaşadan başka bir şey elde edilememektedir.
Yani burada yaptığımız şey ortak problemleri yazılı bir döküman haline getirmek.
Sonra da yapılacak işler hakkında herkesin kabul edeceği bir öneri paketi hazırlamak.
Bunun kabul görmesi onlarca yıl alabilir.
Hedefimiz devlettir.
Bunu başlığa yazdım.
Yani burada devlete düşen görevleri sıralamaya çalışıyoruz.
Tabii sonra da bize düşen görevleri konuşacağız.
Katkıda bulunan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.:cat:
(Bu arada TBK1980 nazik sözlerin için çok teşekkürler.Arada bir sevdiklerime takılırım böyle.):wiinkk: