Terrorizer afferin sana.
Yahu ben B ehliyetini A2 ile aynı sınıfa sokmadım ki!
Nerden uyduruyorsun.:mrgreen:
Başka topicteki tartışmalarla benim burada yazdıklarım kafanda çorba olmuş.
Öyle değil.
Tekrar anlatacam.
Azzz sonra...
Maverick;
zaten sesimizi yukarıya ulaştırabilmek için bu topiği açtık.
Motosiklet aleminin bir çok sorunu var.
Ama herkes ayrı ayrı bağırınca ortaya çıkan sadece gürültü oluyor.
Benim buradaki amacım gürültüyü bitirip, herkesin anlayabileceği gür ve tek bir ses oluşturmak.
Yani istiyorumki sorunlarımızı ve çözüm yollarını maddeler halinde sıralayabilelim ve tüm motosiklet camiası da bu konuda hem fikir olsun.
Ehliyet konusundaki görüşlerimi biraz daha açarsam iyi olacak anlaşılan.
Ben motosiklet ehliyeti kaldırılsın diye bir şey söylemiyorum.
Aksine motosikletin tanımı yeniden yapılsın ve ehliyet sistemi ciddi bir yapıya kavuşsun diyorum.
Bu konuda ki düşüncelerimde eğitimin önemini de yadsımıyorum.
Fakat bu hemen hayata geçirilebilecek bir proje değil.
Bir eylem yaparken ayaklarınızın yere basması gerekiyor.
Hayal dünyasına dalmış gidiyoruz.
Gerçek hayat böyle değil.
Benim amacım kısa süre içerisinde yapılabilmesi mümkün olan şeyleri hayata geçirebilmek için bir ses duyurmak.
Burada kanun koyucuya önemli bir görev düşüyor.
Fakat konuya vakıf olamayan insanlardan oluşan bir topluluk tarafından yönetilen canım ülkemde iş başa düşüyor.
Bu nedenle bir kamuoyu yaratmalı ve acil alınması gereken önlemleri hükümete hatırlatacak bir deklarasyon hazırlanması gerekiyor.
Bununla ilgili düşüncelerimi de açıkladım.
Tekrar yazmama gerek yok.
Ehliyetle ilgili kısıma değineceğim sadece.
Ben diyorum ki;
*** Motosiklet kullanma yaşı küçültülmelidir.
Örneğin 16 yaşından gün almış bir genç kız ya da erkek çok uzun olmayan bir eğitim görerek özgürce motosiklet kullanabilmeli.
Tabii ki kullanabilceği motosiklet kanunla belirlenmeli.
Yani ben mopet ve scooter önermiştim. Bunun gibi bir üst sınır konulmalı.
*** A1 ve A2 ehliyetlerinin tanımı ve kapsamı da yeniden değerlendirilmelidir.
A1 ehliyet sahipleri,Örneğin 150 cc ve 24 kw hacme kadar motosikletleri kullanabilmeli. Daha üstü için A2 şartı konulmalı.
B sınıfı ehliyet sahipleri A1 ehliyet sahiplerinin haklarına sahip olmalı.
Şimdi diyeceksiniz ki adam o zaman neden A1 alsın?
Adam 16 yaşında ya da 17 yaşındaysa ne olacak?
B alamıyor.
Motosiklet kullanmak da istiyor.
İşte o zaman gidip A1 alacak.
*** Tüm bu sistemin yürüyebilmesi ve A2 ehliyeti alabilmek için A1 ya da B sınıfı ehliyet şartı getirilmeli.
A1 ehliyet sahibi olan 2 yıldan önce A2 için başvuramamalı.
Yine B ehliyeti sahipleri de 2 yıl motosiklet kullandığını ispat etmeden A2 için başvuramamalı.
Yani önüne gelen ehliyeti cebine koyup, Hayabusa mı alsam Tomhawk'mı diye buraya gelip kafamızı ütülememeli.
Niye cinayet şahidi olalım ki?
Yukarıda yazdığım önerilerin sağlıklı işleyebilmesi için de sigorta sistemi değiştirilip, kişi adına sigorta sistemine geçilmeli.
Böyle olmazsa o adam iki yıl motosiklet kullandığını nasıl ispat edecek?
Gördüğünüz gibi sistemin işlemesi birbirine bağlı bazı parçaların birleştirilmesi ile olacak.
Bu önerileri o nedenle yaptım.
Yine de anlamadığınız detayları ya da itirazlarınızı tartışalım.
Ama Allah aşkına eğitim demeyin artık.
Eğitim konusu zaten devletin bu gün de var olan bir görevi.
Bu konuda bizim yapabileceğimiz tek şey denetimlerin ciddiyetle yapılmasını sağlamak.
Daha doğrusu o yönde bir baskı oluşturmak.
Bu konuda ki görüş ve önerilerimizi de önceki postlarda sıralamıştık.
Konu budur.
Katkılarınızın devamını diliyorum.