125cc Scooter ile 4500 km; "Türkiye'nin Yarısı;Kıyıları

Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
27
Kaş ~ Olympos arası yola devam...

6. Gün; 2 Temmuz 2007

kas_olympos.jpg

Bugün Kaş'tan Olympos'a kadar yol alacağız...
Bir iki saatlik uykuya rağmen gayet dinç gördüm kendimi, yolcuğun felsefesi bu oldu sanki “Az uyku: çok yol!”​
tekilay109.jpg


tekilay101.jpg

EnduroClub , motorlar etrafında birleşmiş bir dostluk merkezi, Türkiye’nin neresinde olursanız olun, EC dostluğunun merkezinde buluyorsunuz kendinizi.. Arif (extralit) ziyaretime geliyor.. Sanki ben ev sahibiyim gibi yayılsam da, mekan onun :) Bir iki sohbet ediyoruz, gece olan maceralarımı anlatıyorum... Demre'den Zekeriya abinin Kaş'ta olduğunu öğreniyorum.. Giderken dükkanına uğramak üzere vedalaşıyoruz..​
tekilay103.jpg


tekilay105.jpg

Çok geçmeden Zekeriya abi geliyor, sohbet sonrası pılımı pırtımı topluyorum, şanslıyım Demre'ye kadar beraber yolculuk edeceğiz.. Demre'ye yollanmadan Arif abiye uğruyoruz.. "extralit" 'in nereden geldiğini böylece anlamışta oluyorum, Extra İletişim" Avea bayii :)
tekilay108.jpg


tekilay115.jpg


tekilay116.jpg

Yola koyuluyoruz, önde Zekeriya abi arkasından ben, çeşme başı su molasından sonra yola paralel giden köy içinden geçiyoruz.. Kaskın çene açık, gözümde gözlük yol alırken, aynamın gözüktüğü resmi çektikten hemen sonra, bir cisim aniden üzerime geliyor, kafamı eğiyorum "Tak" diye bir ses geliyor.. Ucuz atlattım, kaskıma çarpıp uçtu gitti herhalde diye düşünüyorum..​
tekilay123.jpg


tekilay126.jpg

Demre'ye tepeden bakmak için duruyoruz, bir iki fotoğraf çekip devam edeceğiz.. Bu şirine de Zekeriya abinin kızı, zor bela fotoğrafını çekebiliyorum.. Manken hanım fotoğraf çekilmekten pek bir rahatsız oluyor :)
tekilay132.jpg


tekilay138.jpg


tekilay136.jpg

Kaskımı takıp devam edeceğim sırada minik serçenin 5-10 km'dir, benimle beraber kafamda geldiğini fark ediyorum.. Oraya nasıl girdiğine akıl sır erdiremedim.. Kafamı şans eseri refleks olarak eğmem ile birlikte yüzüme çarpma olasılığını, bertaraf etmiş olduğum kesin.. Ne şans..​
tekilay134.jpg

Demre Hakkında;
Aziz Nicholaos’ın piskoposluk yaptığı ve bu nedenle tüm Orta Çağ boyunca ününü sürdüren Myra önemli bir Lykia kenti olup ismi "Yüce Ana Tanrıçasının yeri" anlamına gelmektedir. Önce bugünkü kaya mezarlarının üzerindeki tepeden kurulan şehir daha sonraları aşağıya inerek genişlemiş ve Lykia’nın çok önemli altı büyük kentinden birisi olmuştur.
Şehrin içinden geçen Demre Çayı (Myros) deniz ticaretini geliştirmiş ancak korsanların kolayca baskın yapmalarına neden olmuştur. Bu nedenle Myralılar limanları Andriake’de, nehrin ağzına bir zincir gererek bu baskınları durdurmaya çalışmışlardır. M.Ö. 42’de Sezar’ı öldüren Brutus asker toplamak için Lykia’ya gelmiş, Xanthos’u aldıktan sonra komutan Lentulus’u para toplamak için Myra’ya göndermiştir. Myralılar buna karşı çıkmışlar ve kendilerini müdafaa etmeye çalışmışlarsa da komutan nehrin ağzına gerilen zincirleri kırarak şehre girmiştir.
tekilay141.jpg


tekilay146.jpg


tekilay143.jpg

Zekeriya abinin dükkana vardık, aç olan karnımızı doyurduk ve tek motor gezintiye çıktık.. Demre sahilleri, Sülüklü plajı ve soğuk derelerinden, patara benzeri minik kum tepelerinden, çiçeklerinden bir iki görüntü aktaralım hemen...​
tekilay154.jpg


tekilay157.jpg


tekilay166.jpg


tekilay173.jpg


tekilay179.jpg


tekilay182.jpg


tekilay189.jpg

Son bir veda fotosu çekerek ayrılıyorum Zekeriya abinin yanından, herşey için bir kez daha teşekkürler!​
tekilay190.jpg

Noel Baba'yı uzaktan bakıyor, Myra şehri kalıntılarını ise es geçiyorum, zira yıllar önce arabayla yaptığım Ege-Akdeniz turu esnasında görmüştüm...​
tekilay191.jpg

Demre'nihn çıkışında Protein deposu Mavi Yengeç yazan bir mekan var.. Önceden de görmüş sapa bir noktada olduğu için durup merakımı giderememiştim.. İçeri giriyor, "Mavi Yengeç" ile hem canlı hemde pişirilmeye hazır olan haliyle tanışıyorum.. Mavi Yengeç ile ilgili birde video çekimi yaptım, Gün sonu videolarından izleyebilirsiniz..​
tekilay196.jpg


tekilay192.jpg


tekilay194.jpg


tekilay193.jpg

Kefallerle de tanışmayı ihml etmedim tabii, ekmek sever olduklarını herkes bilir... Bir yarım ekmek attım, anında götürdüler.. Kefal bu herşeye atlar, ciğer sakatat atsanız bile yer..​
tekilay195.jpg

Hangi sitede çıkacağız sorusuna Adisyonlu cevap veriyorum hemen :)
tekilay197.jpg

Demre ~ Finike arası yine dinamit ile patlatılarak açılmış yollardan... Arabayla geldiğimde bu yolun genişletme çalışmaları devam ediyordu, sene 2002 civarı..​
tekilay198.jpg

Bu Finikeli emmi, benim ilk motor kullanmayı öğrendiğim kısaca Mopet dediğimiz Mobylette ile yolda kalmış.. Elinde götürüyor idi, Lastiği patlak.. Mopet'leri hiç yabana atmamak lazım, çıkartabileceği belli başlı bir iki sorun var ve onlarda kolayca halledilebiliyor.. İki tekerlekli ve gidiyor.. Demek ki bununla da uzun yol yapılabilir? :)
Ertuğrul Ortaç (www.ortac.net) abimizden alıntı olarak Mobylette ile ilgili bir bilgiyi aktarmakta faide görüyorum.. Zira bu eminim çok ilginizi çekecek..​
Ertuğrul Ortaç' Alıntı:
Çok sevdiğim bir arkadaşım Harley Davidson kullanmakta, geçen sene gönlünü Mobylette'e kaptırdı. Gitti 0 km. bir adet aldı ve onunla Istanbul-Bodrum-Istanbul yaptı. Döndüğünde yaşadıklarını anlatırken heyecanını görmeliydiniz. Gezi fotoğraflarını ve yazılarını www.mobyletteboy.com adresinden görebilirsiniz. Şimdi Harley garajda, Mobylette evindeki çalışma odasında :)
tekilay199.jpg


Şimdi önümdeki Mobylette'ye dönelim :) Belki minik bir patlaktır, şişirince idare eder diyerek, pompamı çıkartıyor şişiriyorum.. ama nafile.. Kımıldamıyor bile.. sonrasında Finikeli Emmi ile aramızda geçen diyalog ;
- Dayı, bu patlak büyük, pompa ile olmayacak bu iş
- heeee
- hee yaa, olmuyor.. Sen ne kadar zamandır elinde götürüyorsun motoru?
- 20 dk oldu
- Kimse durmadı mı? yardım etmek için, işaret edip, kamyonet falan durdursaydın
- yok kimse durmadı
- ee peki ne yapacaksın?
- elde götürcem, mecbur
- Finike kaç km buradan?
- 15 km
- bayağda varmış, elde gitmez bu dayı, hele dur bi şey deniycem...

...derken, benim ortadaki çantayı koydum yere,
benim kamyoneti orta sehpaya da aldım,
Mopet'i tuttuğum gibi, benim kamyonetin ortasına attım,
sağlam bir kementi motorun altından dolandırdım,
yetmedi Finikeli emmi'yi de arkaya attım,
çantayı da kucağına verdim,
15 km, 30-40 km süratle Finikeye vardım,
Ortaya çıkan tablo;​
tekilay200.jpg


tekilay201.jpg


tekilay202.jpg

65 kg ben, 90 kg dayı rahat var, 60 kg Mobylette, 10-15 kg'da eşyalar, 230 kg toplamda ağırlığı taşıyabildiği için, motorumu bir kez daha sevgiyle kucakladım :) 132 kg kendi ağırlğını hesaba dahil etmek istemedim, ayıp olmasın diyerek :p
Finikeli abimizi sağ salim memleketine bıraktıktan sonra, kamyoneti, scooter formuna sokup yoluma devam ediyorum.. Artık Finike'deyiz... İstikamet Olympos..​
tekilay203.jpg


tekilay204.jpg

Olympos'a normal şartlar altında Kumluca istikametinden gidilip, Adrasan, Çavuşköy, Olympos tabelalarından saparak ulaşılmakta.. Ama ben normal miyim? hayyıırrrrr... O yüzden Ocak 2006 kış tarihlerinde, Nezih(harduro) abi ile, MotoAslako- Aslan abimin KLR250'lerini kiralayıp keşif turları yaptığımızda, Finike tarafından Olympos'a çıkan, keşfettiğimiz yolu kullanıyorum... Karanlıkta bastırmaya başladı, yolun giriş kısmı biraz karışık ve bozuk ama hatırlamakta fazla zorlanmıyorum.. Yalnız "Yolun Üç Hali" tezimi burada görüntülüyorum..​
1-
tekilay205.jpg


2-
tekilay206.jpg


3-
tekilay207.jpg

Şimdi bu aşağıdaki resim şöyle oluştu,
aaaa Gelidonya Feneri,
hemde Korsan koyuu varmış..
dur biii tabela resmi çekeyim,
...diyerek hızla ayaklığı açıp motoru öylece bırakıyorsunuz, zeminin eğikliği motoru 10 saniye ayakta tutacak şekilde ayarlı.. Ben makineyle fotoğraf çekerken, motor düşmekle meşguldü.. O düştü, bende tetiği düşürdüm..

Durum bilgisinden sonra, çevre bilgisi vermekte yarar görüyorum.. Zira karanlıkta hiç bir şey göremeyeceğimin farkında olmama rağmen ilerliyorum..​
tekilay208.jpg

Gagai Antik kenti, çalıların arasında kalmış, hiç bir kazı yapılmamış bir kentdir..​
Gagai'de Nedir ?
Gagai Hellen dilinde “Gaga’nın halkı” anlamına gelmektedir. “Ga” kelimesi toprak anlamına gelmektedir.

Kentin adı ile ilgili iki mitolojik öykü vardır. Birinci hikayeye göre yerleşecek toprak arayan Rhodoslular buraya geldiklerinde yerli halka toprak istediklerini “ga,ga” (toprak,toprak) diye bağırarak anlatmışlardır. Bu istekleri karşılandığında yeni kenti bu isimle tanımlamışlardır.

Diğer hikayeye gelince, Nemius isimli Rhodos’lu bir komutan Lykia ve Kilikyalı korsanlara karşı bir savaş kazandıktan sonra, bir fırtınaya yakalanır ve gemisi batma tehlikesi geçirir, tam bu esnada tayfalardan biri uzaktan karayı görünce “ga, ga” diye bağırır ve karaya çıkarak kurtulurlar. Bu iki hikayenin birleştiği ana nokta kenti Rhodosluların kurduğuna atfetmektir. Gerçekte ise antik tarihçilerin sözünü etmediği bu kentin ne zaman ve nasıl kurulduğu bilinmemektedir.

tekilay210.jpg


Gelidonya Feneri
fener2.jpg

Kumluca ilçesi taşlık Burnu'nda bulunan fener, Türkiye kıyılarının en yüksek feneri olup, 227 m yükseklikte ve denizden 3 km içerde yanıp sönmektedir. Ayak basılmayacak kadar sivri kayalıklar üzerine inşa edildiğinden ulaşım oldukça zordır. Fenere elektrik ulaştırılamadığından günümüz teknolojisinde hala elle kurularak çalıştırılmaktadır. Bu masalsı fener Akdeniz'deki görevine denizcilere hizmet vererek devam etmektedir.

Ayrıca burada bulanan bir batıkta var.. Elbet bir gün, karadan gezdiğim kıyıları denizden de aşarım... Onu da tahmin ediyorum, 9.9 beygirlik bir bot ile yaparım :)
GeziAntalya.com' Alıntı:
Gelidonya Antik Batığı
gelidonya_antik_batigi.jpg

Antalya körfezinin en batısında bulunan Gelidonya bugünkü adıyla Taşlık burnunun güneyine doğru sıralanmış Beş Adalar’dan en büyüğünün güneydoğusunda seyreden bir yük gemisi kayalıklara çarparak yükünü saçmaya başlamış ve çok geçmeden de deniz altındaki bir kayanın üzerine kıç üstü oturmuştur.

1954 yılında Bodrumlu bir sünger dalıcısı tarafından keşfedilen ve 26-28 metre derinlikte bulunan batığa 1960 yılında yapılan araştırma dalışlarında geminin Genç Tunç Devri’ne ait olduğu saptanmıştır. Yapılan bu dalışların bir diğer özelliği de sualtında dalgıç bir arkeoloğun başkanlığında kazısı tamamlanan ve kara kazısı standartlarına uygun olarak yapılan ilk sualtı kazısı unvanına sahip olmasıdır.

Şu korsan koyuna gecede olsa gidip baktım, tabii fotoğraflar karanlıktan çıkmadı.. Gündüz olsaydı Gelidonya Feneri'ne yürüyecektim, harika olurdu.. Neyse bir daha ki sefere.. Karanlıkta yön bulmak çok daha güçleşiyor, virajlı yollar ise gerçekten daha da tehlikeli oluyor.. Çavuşköy'ü geçip Olympos sapağına varıyorum...​
tekilay209.jpg


tekilay211.jpg

İki sene üst üste geldiğim Olympos'ta tek kaldığım bir yer olan "Lemon Pansiyon" a varıyorum.. Kadir ve Türkmen ağaç evleri bilir herkez, kaldığım yerlerde ben pek sevmem kalabalığı, grültüyü.. O yüzden sessiz sakin mekanlar tercih ederim, istersem de gider kalabalığa karışır, en gürültü mekana girer ama istediğim anda sessiz sakin mekana atarım kendimi.. Bu arada benim şaftım kaymış bir haldeyim yorgunluktan..​
tekilay212.jpg


tekilay213.jpg

- Ahmet abi, senin bahçeye çadır kuracağım,
- Ne uğraşıcan çadırla, bak ben şu çardakta yatıyorum, sende yanındakine kıvrılıver​
tekilay217.jpg

- ee benim karnım da aç
- amma masraflısın bee, bu saatte yemek yok
- Ahmet abi, benim karnım aç :)
Allahtan yenge duyuyor bu muhabbetimizi de, ekmek arası domates-peynir yapıyor bana, afiyetle yiyorum..
- Ümit, her yediğin haltın fotoğrafını çekiyon mu hep böyle?
- hepsini değil :D
- ...alem adamsın :)
tekilay214.jpg

Motoru sabah güneş görmeyecek şekilde park'a koyuyor, Çardakta ki misafir yaren ile birlikte uykuya dalıyorum... Çok yorgunum çoook.. sızıp kalmışım...​
tekilay215.jpg


tekilay218.jpg


tekilay219.jpg


bugün de macera üstüne macera,
darısı yarının başına!..
yarın görüşmek üzere,
kalın sağlıcakla!..​
 
Katılım
9 Eyl 2007
Mesajlar
418
süper resimler ve çok iyi bir davranış helal olsun diyorum ve mobileti oraya yüklediğin resimi gördüğümde kendi nereye bincek şimdi dedim sen üstüne dayıyı ve çantayıda bindirmişsin birde götürmüşsün gerçekten helal olsun
 
Katılım
7 May 2007
Mesajlar
734
buqüne kdr açılan qezi yazılarından hiçbirini sonuna kdr okumamıştım...bir qezi yazısı bu kadar mı sürükleyici olur...resimler, anlatım, tarihi mekânlar hakkında bilgilendirmeler v.b. detaylarla kalp atışlarım hızlandı...Sanki qeziye ben de katılmış qibi birebir yaşadım hissine kapıldım...

TEBRİK EDİYOR; We HELÂL OLSUN diyorum... :cat:



.
 
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
27
DVIL3, imkansız diye bişey yoktur, az imkan vardır :) selamlar..


buqüne kdr açılan qezi yazılarından hiçbirini sonuna kdr okumamıştım...bir qezi yazısı bu kadar mı sürükleyici olur...resimler, anlatım, tarihi mekânlar hakkında bilgilendirmeler v.b. detaylarla kalp atışlarım hızlandı...Sanki qeziye ben de katılmış qibi birebir yaşadım hissine kapıldım...

TEBRİK EDİYOR; We HELÂL OLSUN diyorum... :cat:

.

Bu samimi düşüncelerini aktardığın için teşekkür ederim, gerçekten okunması keyifli ise buna sevinirim.. zaten keyif almak, keyif vermek için yapıyoruz bu raporları... Bi nebze keyif verebildiysem ne mutlu bana..

daha Gaziantep ve Samsuna kadar uzanacak gezi..
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
hocam samimiyetle söylüyorum hakkaten muhteşem bir gezi olmuş yani takib ederken resmen sanki bende senle yolculuk yaptım tebrikler:rendeer:bide benimkini dinlesen bayılırsın:cherry:saabah 8:00 hanım barıyo kalk,kalk sesi artık bir zaman sonra gak gak sesine dönüşüyo:queen:nese zor bela kalkıyorum direk muhabbet kuşlarımın yanına gidiyorum hemde 3 taneler onlarla biraz oynuyorum zorbela ardından elimi yüzümü yıkıyorum seri bir şekilde elimi yüzümü yıkıyorum camdan dışarı bakıp durum değer len dir mesi yapıyorum ardından kaskı alıyorum tabi hanımda benimle beraber çalışıyo aynı yerdeyiz birlikte nese azıma bir sakız alıyorum bir iki meyve yolda paratift oluyo biniyoruz çıkıyoruz yollara zabah zabah:pbir iki traktör soladıktan sonra sırada çevre yolu dediğimiz korkunç bir geçiş güzergahı sayılan sırat köprüsünden geçi yoruz tabi ben tamgaz kamyonculara kayıyorum:queen:sağ salim karşıya geçince bir iki sokak sonra sırada mahhallenin köpekleri saldırıyo bir iki hoşt biraz ara gazı onuda geçiştiriyoruz derken zaten dükkandayım nasılll zebeh zebeh baya bir gerginlik müşterileri gırtlak lıyasım geliyo bunca yaşadıklarımdan sonra...yani anlıcan benimde seninki kadar kapsamlı olmasa bir geziye ihti yacım var yazılarını ve resimlerine bir nehzede olsa beni alıp götürdü çok ama çok teşekkür ederim
 
Katılım
20 May 2008
Mesajlar
104
dostum sen süpersin yahu cok güzel sana imrendim valla tam adamımsın be.........................

dostum şu yolda kalan mobilete yardım etmişsin ya bitirdin beni kutlarım seni
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
Macera/Aksiyon dizilerine benzemiş. Her "Devam Edecek" yazısıyla karşılaştığımda. İnşallah gerisi yüklenmiştir diye heyecanla sayfayı aşağı sardım :wiinkk: Emeğinize sağlık, teşekkürler!!
 
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
27
yayına uzun bir ara verdik, hala Akdeniz'in köşesini dönemedik ama zira bu vakit zarfında Türkiye'nin yarısını farklı bir rotadan tekrarladık... Bu sefer "Türkiye'nin Yarısı; Zirveleri; 5000 km" ve harika maceralar yaşadık, Eeciyes'i aştık, Aladağ zirvesini zorladık, Bolkar Dağlarını baştan başa geçtik ve yine yazmaya başladık... Bu raporu şu sıralar bir çırpıda bitirmeyi planlıyorum.. Yeni rapor resimlerinin neredeyse hepsini web'e attım, az kaldı..

7. Gün; 3 Temmuz 2007

En son Olympos'ta, çardak altına kurduğumuz uyku tulumunda gecelemiştik.. Sabah miskin bir kalkışla, portakal bahçeleri arasında konuşlandırılmış bunglow'lar arasında kısa bir tur atıyorum..

Olympos_Antalya0Medium.jpg


Olympos_Antalya1Medium.jpg


Olympos_Antalya2Medium.jpg


Arım Balım Peteğimm... :)

Olympos_Antalya3Medium.jpg


Etrafı keşfe çıkıyoruz, sahile kadar ineceğiz.

Olympos_Antalya4Medium.jpg


Çoğu Bar ve Kafe'ler, portakal ağaçlarının arasına konuşlandırılmış. Geceleri ise disko moduna geçiyorlar, müzik son ses vadinin içinde yankılanıyor... ve etrak pansiyonlarla dolu..

Olympos_Antalya10Medium.jpg


Olympos_Antalya5Medium.jpg


Olympos_Antalya6Medium.jpg


Olympos_Antalya7Medium.jpg


Olympos_Antalya8Medium.jpg


Olympos_Antalya9Medium.jpg


Olympos_Antalya11Medium.jpg


Pansiyon ile deniz ararasında mesafe az değil!
10 dakika yürümeyle Ören Alanının giriş kapısına geliyorsunuz, sonrasındaki yürüme yolunun mistik bir havası var ve gerçekten harika bir parkur.

Olympos_Antalya12Medium.jpg


İşin özü şu;
Kafkaslar üzerinden Anadolu'ya gelen ve Akdeniz Bölgesi'ne yerleşen Indo-Germen kökenli Lukka kavimine bağlı arkadaşlar Olympos'u mesken tutmuşlar.. Bu arkadaşların buraya yerleştikten sonraki adları "Likyalı" olmuş tabii, neden? çünkü Likya Bölgesindeler!.. Likya Birliği denen İktisadi kuruluşun bir ferdi olan "Olympos Kenti" tarih olarak taaa M.Ö. 2.yüzyıl başlarına dayanır, lakin Likya Birliğine girişleri M.Ö. 130'larda gerçekleşmiştir.
30-40 yıl civarında Likya Birliğinde 3 oy hakkına sahip olan bu Olympos'lu arkadaşlar, Klikyalı Zeniketes denen karayip korsanının Olympos'u ele geçirmesi münasebetiyle Likya Birliğinde saf dışı edilmiş.. Bu Korsan Zeniketes, Olmypos ile yetinmemiş, yolumuzun üzerinde uğrayacağımız Phaselis antik kentinide elegeçirmiş..
Romalılar, Bu Klikyalı Karayip Korsanı Zeniketes'i alt etmek için Servilius Vatia'yı göndermişler.. Kerata azmetmiş, M.Ö. 77/76 yıllarında bu münasebetsizi kovmuş.. Tabii tahrip olan Olympos Kenti bu sefer Romalılar tarafından onarılarak günümüze kadar gelen kalıntılar romalıların onarımından kalanlardır.


Olympos_Antalya22Medium.jpg


Olympos_Antalya31Medium.jpg


Olympos_Antalya26Medium.jpg


Şimdi hep birlikte, Olympos'u resimlerle gezelim..

Olympos_Antalya13Medium.jpg


Olympos_Antalya14Medium.jpg


Olympos_Antalya15Medium.jpg


Olympos_Antalya16Medium.jpg


Olympos_Antalya17Medium.jpg


Olympos_Antalya18Medium.jpg


Olympos_Antalya19Medium.jpg




Olympos_Antalya20Medium.jpg


Olympos_Antalya21Medium.jpg


Olympos_Antalya45Medium.jpg


Olympos_Antalya46Medium.jpg


Olympos_Antalya47Medium.jpg


Olympos_Antalya48Medium.jpg


Olympos_Antalya49Medium.jpg


Olympos_Antalya54Medium.jpg


Olympos_Antalya50Medium.jpg


Yavru spaydırr Meen :D

Olympos_Antalya51Medium.jpg


Olympos_Antalya52Medium.jpg


Olympos_Antalya53Medium.jpg


Olympos_Antalya55Medium.jpg


Fethiyeden başlayan, 509 km'lik Meşhur "Likya Yolu" buradan da geçmekte..Bu yolu Kate Clow adlı bir ingiliz, Garanti Bankası sponsorluğunda yöre halkınında yardımıyla çıkarmış ve tek tek kırmızı/beyaz boyayla işaretlemiş..
1996 yılında Türk vatandaşlığına geçerek "Kardelen Karli" adını almış.

Hanniballar Grubu olarak yaptığımız "Dedegöl Dağı" gezisinde, Eğirdir Sütlüce yolu üzerinde karşılaştığımız 400 km'lik St.Paul Yolu tabelası yine onun eseri..
Üzülsek mi?
Sevinsek mi?
Bir Türk'ün yapmadığını, el'in İngiliz'i gelip yapıyor..

Olympos_Antalya23Medium.jpg


Yürüş yolundaki su geçişleri en keyifli alanlar, aşırı sıcak var herkes suyun içinden yürüyor, hatta serinlemek için bu suyun içine yatanlar bile var, ama tabii aman ayağım ıslanmasın diyerek yandaki tahtanın üstünden geçenlerde yok değil..

Olympos_Antalya24Medium.jpg


Olympos_Antalya25Medium.jpg


Olympos_Antalya27Medium.jpg


Olympos_Antalya28Medium.jpg


Olympos_Antalya29Medium.jpg


Olympos_Antalya30Medium.jpg


Olympos_Antalya32Medium.jpg


Kumsalın bittiği noktada bulunan tepede Kale kalıntısı var. İstikamet Kale..

Olympos_Antalya33Medium.jpg


Gökçay isimli nehrin masmavi deniz ile buluştuğu nokta!
...ve su buz!
Serin deniz suyunu sevenler o yüzden bu tarafta denize giriyorlar :)

Olympos_Antalya34Medium.jpg


İlginç, fikri olan?

Olympos_Antalya35Medium.jpg


Olympos_Antalya36Medium.jpg


Olympos_Antalya37Medium.jpg


Olympos_Antalya38Medium.jpg


Uzun araştırmalar sonucu beynimi kemiren canlıyı buldum!
Cırcır Vırvır Dırdır Böceği!
Bu hayvanatı yıllardır sesine yaklaştığımda susmasından ötürü görememiştim, bu ilk görüşüm oldu..

Olympos_Antalya39Medium.jpg


Olympos_Antalya40Medium.jpg


Olympos_Antalya41Medium.jpg


Olympos_Antalya42Medium.jpg


Güneş tam tepemde :)
Dönüşe geçiyorum, zira ikinci gün aynı mekanda kalmama gibi bir fobim var...

Olympos_Antalya43Medium.jpg


Olympos_Antalya44Medium.jpg


Ahmet abi ile Öğle yemeğimizi yiyioruz, her zaman olduğu gibi Gezinin Ana Gıdası "Gözleme" :)

tekilayresimler173.jpg


Söz verdim yayınlayacağım diye ;)

Olympos_Antalya57Medium.jpg


Şu meşhur Kadir'in Ağaç Evleri ve Öküz Bar'ı..
Geçtiğimiz senelerde büyük bir yangın geçirdi, ama eskisinden daha güzel yapmışlar..
Bu arada benim Olmypos'a 2004-4Teker(1),2005-4Teker(2),2006-2Teker(3) ve 2007 dördüncü gelişim :) Dört yıl üst üste geldim, kışını da yazını da gördüm, en sevdiğim yerler arasında ama 2008'de bu alışkanlığı bıraktım..

Olympos_Antalya58Medium.jpg


Olympos Vadisi artık uzaklarda!

tekilayresimler180.jpg


Deniz kıyısından Olympos'a giriş yapmıştık, Kumluca dan gelenlerin kullandığı Çıralı-Yanartaş sapağından çıkış yaparak Kemer istikametine ilerliyorum..
Yanartaş'a girmedim, zira önceleri gittiğimden, orada da gece/gündüz yıllardır kayaların arasından çıkan gazlarla yanan, doğal ocak var :) Olympos sahilinden sola doğru yürüyerek ulaşabilirsiniz.. Akşam karanlığında gitmeniz tavsiye olunur!

tekilayresimler181.jpg


Güzel bir mola yeri ve...

Olympos_Antalya60Medium.jpg


...suyu tazelemek lazım.
Herkes buradan gelip su dolduruyor, ee bize de doldurmak düşer..

Olympos_Antalya61Medium.jpg


Cenderme ila hatıra fotoğrafı..
Yeni çıkmışız askerlik döneminden, halden anlıyoruz haliyle..

Olympos_Antalya62Medium.jpg


Olympos_Antalya63Medium.jpg


İşte geldik bir Likya Birliği Kentine dahaaaa

Olympos_Antalya64Medium.jpg


Olympos_Antalya65Medium.jpg


Kent şu an, Plaj Kenti olarak görevini ifşaa ediyor..

Olympos_Antalya66Medium.jpg


Olympos_Antalya67Medium.jpg


İşte Klikyalı Karayip Korsanı Zeniketes'in ele geçirdiği ikinci Antik Kent'de burasııııı

Olympos_Antalya68Medium.jpg


70 mt. yukarıda kalan Şehir merkezine Kaynaktan su taşımak için yapılmış olan Su Kemerleri!

Olympos_Antalya69Medium.jpg


Olympos_Antalya70Medium.jpg


Olympos_Antalya71Medium.jpg


Sapak, hemde toprak yol, hemde denize doğru gidiyor, daldım tabii..

Olympos_Antalya74Medium.jpg


Turistlerin ATV keyfi ama hiç birinde koruma yok!
Hatun el salladı ama ben pas vermedim :)

Olympos_Antalya72Medium.jpg


Şirin, güzel bir koy..

Olympos_Antalya73Medium.jpg


Kemer'in meşhur BMW Hastası motorcusu Aslankoo.

Olympos_Antalya76Medium.jpg


Aslan abi çadır kurabileceğim yer olarak KINDIL ÇEŞME adında bir kamping alanını tarif etti..

Olympos_Antalya77Medium.jpg


Olympos_Antalya78Medium.jpg


Sağolsun harduro(Nezih) ile 2006 yılında yani askerlik öncesi Ocak ayında iki adet KLR kiraladığımızda çok yardımı dokunmuştu.. İlk enduro denemdi ve buzda, 25cm balçık çamurda olmak üzere iki düşüşte ayna ve debriyaj manetini kırmayı becermiştim..
İlk gün Volkano da sağolsun kırmamış bize kılavuzluk yapmıştı..
Özet bir iki resim ve raporların linklerini de verelim tabii;
harduro.com' Alıntı:
Gökova körfezinde yaşadığım lastik macerasını anlatınca, Aslan abim benim, Dubleks lastik tamir takımı hediye etti.. Buradan sonraki 3000 km boyunca allahtan kullanmam gerekmedi ama lmasaydı garanti patlardı!

Olympos_Antalya75Medium.jpg


Önce bir kemer sahiline inelim, deniz kyısını bir görelim diyorum..
Karşıda ki platform tekne paraşütü eğitimine ait..
Oradaki bir eğitmen abimize şu Kındıl Çeşme'yi soruyorum, tabelasının önüne kadar getiriyor..

Olympos_Antalya79Medium.jpg


Olympos_Antalya80Medium.jpg


Yalnız bir sorun var..
Bir gün motorla birlikte giriş ile çadır kurmak demek , yanlış hatırlamıyorsam 25 YTL dediklerinde gözlerim yuvalarından fırladı!
O şaşkınlıkla yuhh gibi bir tepki verdiğimden olsa gerek hepsi toplanıverdi bir anda :)
Girermiyim hiç, tornistan geri...

Olympos_Antalya81Medium.jpg


Etrafta boş araziler var ancak kırık bira şişelerinden bile temkinli bir yer olmadığını anlamak mümkün!
Gidebileceğim yere kadar giderim, hemde yol almış olurum zira gece yol almak gündüzden daha kısa sürüyor.. Oraya bak şuraya bak, fotoğraf çek derken 5 km anca gitmiş oluyorum.. Antalya'dan geçerken de harduro(Nezih)'ya bir merhaba demek niyetindeyim.
Aradığımda Beldibin de program yaptığını söyleyerek yetkililerden izin alıp davet edebileceğini öğrenince yola koyuluyorum..

Olympos_Antalya82Medium.jpg


Kemer çarşısının da geçerken bir fotoğraflamak istedim. Acaba Fenerbahçe bayrağı olduğundan mı? yok yok ben Beşiktaşlıyım :)

Olympos_Antalya83Medium.jpg


Olympos_Antalya84Medium.jpg


İngiliz atları, ilk defa bu kadar yakından bir safkan görüyorum.. Devasa bir boyutta! Atlı Jandarma, iki metre anca gidebiliyor çünkü ilgi büyük, sürekli fotoğraf çektirenler var.. Bende şansımı benim minikle beraber çekerek kullandım.. Hakikatten minik kaldı :)

Olympos_Antalya85Medium.jpg


vee Nezih abinin program yaptığı otele vardım, beldibi Riksoss.. Motoru otopark'a yerleştirip üst başı endurocu moddan çıkartıp sivil hale getiriyor ve içeri dalıyorum..

Olympos_Antalya86Medium.jpg


Biraz sohbet ettikten sonra Ukraynalı bir gurup dansçının gösterisini izlemek üzere anfiye geçiyoruz.. Tabii içecek gırla karar veremeyeceğim derecede :) yaşasın Mohito!

Olympos_Antalya87Medium.jpg


Olympos_Antalya88Medium.jpg


Sıra bizimkilere geldi, solist Melis Sökmen, Bas Gitar'da ise tanıdık bir yüz var :) Nezih abi, namı değer harduro..

Olympos_Antalya89Medium.jpg


Olympos_Antalya90Medium.jpg


Olympos_Antalya91Medium.jpg


Melis ile resim çekilirken niye ağzım kulaklarıma varmış onu hala anlamış değilim.. Otuziki dişimi ilk ve tek gösterdiğim karedir!

Olympos_Antalya92Medium.jpg


Ekip ile beraber sohbetteyiz..
Sohbet sonrası doğru otelin çorbacısına..
Gece 02:00 veya 03:00 civarı oldu, çorba sonrası veda vakti.. Nezih abi sayesinde tur boyunca çok değişik bir akşam geçirdim, plansız denk gelen süpriz bir yumurtaydı(Egg) bu benim için.. Tekrar Teşekkürler Nezih hocam..

Olympos_Antalya93Medium.jpg


Ben yola devam eder en azından Antalya Şehir merkezini geçerim diyordum, geçtim de sayılır.. Gözler Serik'e kadar dayanabildi, daha fazla zorlamadan ilk benzin istasyonuna attım kendimi.. yoldayken fark etmiyordum ama benzin istasyonunda motordan inince ne kadar yorgun olduğumu fark ettim, çadır kuracak bile halim yoktu..

Olympos_Antalya94Medium.jpg


İstasyonun kenarında bulunan kullanılmayan lokantanın çardak altına direk uyku tulumunu serdiğim gibi yattım uyudum.. Şu MAT kullanmayı bir türlü öğrenemedim :) Eğer Mat'a alışırsam herhalde bir daha asla böyle yatamam.. Gerçi bu tavrımla kendime ciddi eziyet ettiğimin de bilincindeyim ama mat'ı hala bir eksikilik olarak göremiyorum..

Olympos_Antalya95Medium.jpg


Sonuç olarak bugünkü katettiğimiz mesafe ;
olympos_serik.jpg


Hep içimde bir merak,
Bakalım yarın neler yaşanacak,
Görüşmek üzere,
 
Katılım
4 Eyl 2008
Mesajlar
729
Motosikleti
ZX12R
:queen: süpper bi gezi olmuş..paylaştığın için teşekkür..:rendeer:

benım scooter 90 ı geçmediği için ben cesaret edip çıkamıyorum yollara..

90 ı geçemediğim için diğer araçlara yem olmakdan kokrkuyorum..:pale:

ama bu sezon konya_gökçeada turu yapmak istiyorum..:wiinkk:
 
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
1,876
Evet çok güzel bir gezide devam edicek demiş resimlerin devamı yok :cyclopsan
 
Katılım
22 Mar 2006
Mesajlar
402
yanlız rotanın daha yarısındayız yahu keşke bi tv kanalıyla falan anlaşsaydın şuan National Geografi tadında forumda dolanıyorum.. Az çok bilirim skutırla uzun yola çıkmayı, çok ta severim.. keşke eşlik edebilseydim o yolculukta sana... Süpersin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst