Bu hafta sonu google amcanın haritasında tam 22.0 km lik bir mesafe belirlerdim. Gittiğimde bizim tripmetre 26.9 ~ 27.0 km mesafe gösterdi. Bu sefer mesafeyi uzun tuttum, sapmayı daha net ölçeyim diye. Bu durumda ~%23 fazla bir ölçümün olduğunu söyleyebilrim.
Buarada gittiğim dükkanda bizim "bir arkadaş" boya işine soyunmuştu. Günün sonunda çıkadığımız sonuç :
siz siz olun, açık havada boya yapmaya çalışmayın. Bize de ders olmuş oldu. Güzel güzel '72 model jawa parçalarını boyamışkene bir rüzgar esintisi ile bisürü çar çöp yapıştı parçalara.
Neyse bizim elemanlar boya ile uğraşırken ben de motorun yüksekliğini alçaltayım dedim. Arka amortisörü söktüm. Beyaz amortisör yayının üzerinde duran çentikler var, 2 adet. Onları çevirerek en yukarıya kadar çıkardım. Ancak şöyle bir sorun ile karşılaştık, bu durumda yayı en yukarıya çektiğimizde alt tarafında yayı sıkıştırması gereken parça yukarı çıkmıyor. Yani yayın ya üstünde yada altında bir miktar boşluk kalıyor. O boşluğu önemsemeyip amortisörü taktım. Ve motorun kendi ağırlığı ile o boşluk kapandı(piston içeri girdi, o şekilde boşluk kalmadı). Ancak bu sefer de arka tarafı elle tutup kaldırdığımızda o boşluk tekrar oluştu doğal olarak. Yani biryerlerde atladığımda felan arka teker inip çıkarken oluşan boşluktan ötürü tak tuk çarpma sesleri gelecek.
Ben de böyle olmasın dedim, arka amortisörü tekrar söktüm. Yayın üst tarafındaki 2 çentiği(halkayı) de bu bahsettiğim boşluğu kapatacak kadar aşağı indirdim(2 çentik/halka olmasının sebebi, sıktığınızda birbirlerini kitliyor olmaları). Yani halkalar son olarak ilk pozisyonları ile en üstteki pozisyonlarının ortasında biryerde durdu. Ve amortisörü tekrar taktığımda ilk dememden yükseklik olarak bir farkı olmadığını gördüm. Sonuç olarak parmak uçlarım yere değerken şuadan tabanlarımın yarısı rahat olarak yere değiyor. Ve amortisör de biraz yumuşadı. Ancak böyle daha iyi oldu. Hem sertlik ayarı en yumuşakta, yani istersem daha da sertleştirebilirim eskisi gibi.
Daha sonra ön takımı tutan 2sağ/2sol kelepçeyi de gevşettim ve ön kolları yukarı çıkarttım. Yani ön tarafı da alçaltmış oldum. Şuanda ön taraftaki kırmızı ayar kısmı gidona yapışmış vazıyette. Yani ~2 parmak kadar alçakttım ön tarafı da.
Vaktim olsa göstergeye de el atacaktım ama iftar saati geldi