Yeşil ışıkta yayaları altına ettiren motorcu.

Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Asya, Afrika, Avrupa, Amerika 50 ülke dolaştım, turist gibi değil, uzun süreler, kiminde yaşadım. Bu videoda motorcuya haklı denlebilecek iki ülke gördüm; Ekvator ve Türkiye. Geri kalan hepsinde kırmızı ışıkta da olsa yayaya öncelik verilir. 30 yıl önce ilk İspanya'ya gittiğimde bana kırmızı yanarken yola atlayınca milletin zınk diye durduğunu görünce şaşırmıştım. mantığı şu; otomobil, motosiklet sonuçta metal ve yaya ile çarpıştığında yayayı öldürür. Bu kadar basit. Bu nedenle her zaman yaya haklıdır. Gerçi insan hayatının sıfır değeri olan bu ülkede bunun anlaşılmasını da pek beklemiyorum ama birilerine bir faydası olur diye belirteyim.

Basit bir örnek vereyim ilk motosiklete başladım, Filipinler'de skuter ile 40 ile tıngır mıngır anca gidiyordum, arkadan kamyon, otobüs, hızla gelen jeepler.. bir tanesi bile rahatsız etmedi. Ne zaman yol verdim, yavaşça geçip gittiler. İşte bunlar yaşanarak öğreniliyor, Türkiye'de karşıdan karşıya geçiyorum, adam üzerime gaza basıyor. Tayland'ta park ediyor, kaldırımdan geçiyorum, durup geçmemi bekliyor, bir de selam veriyor. İşte onları görmeyince insanlık nasıl olur, bu motorcunun yaptığı neden yanlış, anlaşılmıyor..

O zaman yayalar için olan tüm ışıklar kaldırılsın, gerek yok, boşa masraf. Okullarda da önce sağa, sonra sola sonra tekrar sağa bakıp karşıya öyle geçin diye öğretiyorlar. Bunu da sağa sola bakmaya gerek yok, kafanıza göre geçin diye değiştirsinler. Yaya her durumda haklı nasılsa.
 
Katılım
10 Ağu 2019
Mesajlar
18
Hocam çok haklısınız. Ben bir soru soracağım, ben otobanda gidiyorum ve seyir halinde giderken köylüler otobanda karşı karşıya geçmeye bazısı yolun ortasında beklemeye çalışıyor. Ben bunu defalarca yaşadım ve görmsem yavaşlamasam çok büyük sıkıntılara neden olacaktı. Bu gibi durumlarda tolerans nedir?
Cevabı vermişsin hocam, yavaşlayacaksın. Köylüerin oradan geçmesi yanlış, evet. Bunu kim önleyecek.. Yerel mülki amirler, polis vesaire. Sonuç olarak Türkiye'de sen kendi güvenliğini alacaksın. Hele otobanda çarpansan asıl zararı sen görürsün..
 
Katılım
10 Ağu 2019
Mesajlar
18
O zaman yayalar için olan tüm ışıklar kaldırılsın, gerek yok, boşa masraf. Okullarda da önce sağa, sonra sola sonra tekrar sağa bakıp karşıya öyle geçin diye öğretiyorlar. Bunu da sağa sola bakmaya gerek yok, kafanıza göre geçin diye değiştirsinler. Yaya her durumda haklı nasılsa.

Hocam trafik ve sosyal yaşam savaş alanı değil (Türkiye ve Ekvator hariç) o yüzden bu dediklerim sözüm meclisten dışarı. İnsan'ın insan'a saygı duyduğu ya da kanunun buna zorladığı toplumlarda sorun olmuyor. Kimse "yayalar her zaman haklı" diye yola atlamıyor. Aslında durumdan en çok zararı motorcular görüyor. Bisiklet ve motosiklet kullananlar için en riskli ülke neresi desen Türkiye derim. Hindistan'ı da dolaştım, o keşmekeş bile bizden daha güvenli, en azından kaosun içinde bir sistem oluşmuş, kendilerince ayarlıyorlar. Bizde, kendi arkadaşlarım da dahil, ben bile (o kadar dikkat etmeme rağmen) bazen, direksiyon başına geçince canavarlaşıyoruz.

Ama düşün, yaya dalgın olabilir, yaşlı olabilir, bir an bilinci kayar. İstanbul'da başıma geldi, gece gelen ışıkları gördüm yine alışkanlık yola atladım, nasıl bir dalgınlıksa, son anda kendimi geri attım. Benim babam da Trabzon'da yolun şaşırtması sonucu ters tarafa bakarken trafik kazasında öldü. Ki o yerde herkes şaşırır. Burada temel kural "insan hayatı". Yoksa kuralsızlık değil.
 
Katılım
22 Ağu 2005
Mesajlar
641
Hocam trafik ve sosyal yaşam savaş alanı değil (Türkiye ve Ekvator hariç) o yüzden bu dediklerim sözüm meclisten dışarı. İnsan'ın insan'a saygı duyduğu ya da kanunun buna zorladığı toplumlarda sorun olmuyor. Kimse "yayalar her zaman haklı" diye yola atlamıyor. Aslında durumdan en çok zararı motorcular görüyor. Bisiklet ve motosiklet kullananlar için en riskli ülke neresi desen Türkiye derim. Hindistan'ı da dolaştım, o keşmekeş bile bizden daha güvenli, en azından kaosun içinde bir sistem oluşmuş, kendilerince ayarlıyorlar. Bizde, kendi arkadaşlarım da dahil, ben bile (o kadar dikkat etmeme rağmen) bazen, direksiyon başına geçince canavarlaşıyoruz.

Ama düşün, yaya dalgın olabilir, yaşlı olabilir, bir an bilinci kayar. İstanbul'da başıma geldi, gece gelen ışıkları gördüm yine alışkanlık yola atladım, nasıl bir dalgınlıksa, son anda kendimi geri attım. Benim babam da Trabzon'da yolun şaşırtması sonucu ters tarafa bakarken trafik kazasında öldü. Ki o yerde herkes şaşırır. Burada temel kural "insan hayatı". Yoksa kuralsızlık değil.

bu videoda hem kendi hayatını hemde motorcunun hayatını tehlikeye atan yayalar
 
Katılım
15 Şub 2017
Mesajlar
588
bazen arkadaki araç o kadar hızlı geliyor ki yayaya yol veremiyoruz . dursak arkadan yapıştırcak başıma geldi
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

Arabanın önünden, yeşil ışıkta yaya çıkıyor? Ve buna rağmen hata sürücüye mi verilecek... Komikmiş, gel aynı yerde aynı pozisyonda biçeyim. İstediğin avukatı tut uğraştır beni, çok merak ettim.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Anlatmaya Çalıştığın şey doğru fakat anlatma biçimin yanlış abi.

bak öncelikle şunu izah edeyim,

Sonuçta Yeşil ışık yanıyor mu ? evet
geçiş önceliği o yolda yayaya kırmızı yanıyorsa, araçta mı ? evet
görüş kısıtlı mı ? evet
motorcu %100 haklı mı ? hayır
Motorcu hızlı mı ? evet

peki sorun nerede?
öncelikle o yolda geçiş üstünlüğünün motorcuda olduğunu biliyoruz,
ancak gerek ülkemizde gerekse dünyanın her bir yerınde insanların, dikkatsız, engelli, bebek arabalı, çocuk gibi bir şeyler çıkacağını öngörülü olarak davranmak gerekiyor.
bir motorcu bu tür kör nokta da mutlaka yavaşlamalı. bu işin haklısı veya haksızı yok.
sakatlanması/ölmesi var.
ben öldükten sonra beni kazada %100 haklı çıkarsalar ne olur ki ?

şimdi burada aslında eleştirdiğim nokta motorcu oldu, neden ilk motorcuyu eleştirmedim?
çünkü biz haklı olsak dahi, ekstra dikkat etmemiz gerekiyor?

öyle değil mi abi?
araçların aynlarından şöförlerin bizi görüp görmediğine bakıyoruz,
sol şerit bir anda sıkıştığında araçların kendilerinin aynalarına bakmadan sağ şeride atacağını bile öngörmüyor muyuz?
ancak unutmamız gereken bir şey var, suçlu motorcu değil yayalar.

bu noktada motorcunun hem kendinin hemde başkasının sağlığını tehlikeye atmaması adına, olası bir kaza yaşanmasın diye ekstra dikkat etmesi gerekiyor.
ne yazık ki ülkemizde trafik kuralları araçların, ticarilerin ve motorcular tarafından tam olarak dikkat edilmiyor.

Mesela tam kavşağa park eden dolmuşçu sizce suçsuz mu ? görüşü engelliyor, ama devlet bunlara karşı çıkmıyor.
taksicilerin aniden önümüze kırması ve hayatımızı riske atması? ne için ? sağdan yolcuyu almak için, ben yağmur yağdığında taksiye binip o yolcu ben oluyorum,
asıl dikkat edilmesi gereken şey aslında "insanlık" ve bu durumu izah etmek için daha kibar bir dil kullanılması kesinlikle gerekiyor.
çünkü bir motorcu kendisine yeşil yanan yolda ilerlemek trafik kuralları gereği en doğal hakkıdır, fakat bilinçsiz bir yaya olduğu için suçlu bir anda motorcuya çıkıyor. anlatmak istediğim umarım anlaşılmıştır.

Katılıyorum. Ben olayda tek suçlu motorcu demedim, motorcunun da hatasının olduğunu söyledim. Motor süren adamın sorumluluğunu bilmesi gerekir. Bugün orada yayayı görmez, yarın kendisine yeşil yandı diye fırlayıp kırmızıda geçen kamyonun altına girer. Bunların hepsi risk ve öngörülmeleri gerekiyor. Yoksa teknik olarak bakınca tabi ki yayalar ve minibüs en başta hatalılar.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
129
Arabanın önünden, yeşil ışıkta yaya çıkıyor? Ve buna rağmen hata sürücüye mi verilecek... Komikmiş, gel aynı yerde aynı pozisyonda biçeyim. İstediğin avukatı tut uğraştır beni, çok merak ettim.

Avukat tutmama gerek yok merak etme.:))
Teklifini kabul ediyorum.Buna benzer, ancak yazdığın gibi yayaları biçtiğin bir görüntü varsa çek ve bana yolla yada sosyal medyada yayınladığı bir mecra varsa linki ver. uğraştırmazsam ŞEREFSİZİM.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
119
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

Ne alakası var yaya geçidi olmayan yerde yayanın ne işi var.
 
Katılım
18 Tem 2017
Mesajlar
505
Bence burada haklı yok haksız iki kesim var onlarda zaten video'da gözüküyor.

Trafiği kesinlikle okumamız lazım bana göre motosiklet kazalarında en çok kazayı trafiğe direk motosikletle başlayan insanlar yapıyor. Arabayla başlayıp tecrübesi olup motosiklet sürmeye başlayan kişiler bence daha az kaza yapıyor. Bunlar benim şahsi düşüncem ben böyle düşünüyorum.

Bazen kimin haklı veya haksız olduğu önemsizdir. Buralarda yavaş gidiceksin ramiye giden yol sanırım orası ve tehlikeli bir yol her an önümüze birisi atlayabiliyor. Şimdi burda çarptıktan sonra haklı olsan ne olur haksız olsan ne olur. En iyi ihtimalle yayalara çarpıp düşeceksin yayanın canı yanacak senin hem canın yanacak hem aracına zarar gelecek. En kötü ihtimal hem yayanın hem sürücünün ölmesi olacaktır. Şimdi böyle senaryolar varken haklı olup olmamak kimin umrunda hadi sürücüye bişey olmadı yaya öldü haklı olsan ne olacak vicdan sahibi bir insansan.

Benim düşüncelerim böyle herkesin düşüncesine saygı duyuyorum tekeriniz düz bassın keyifli sürüşler.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Burada asıl haksız söylendi mi bilmiyorum ama asıl minibüs trafik ihlali yapıyor. Motosikletlinin görüş açısını daraltıyor.

Altıncı Bölüm - Durma, Duraklama ve Park etme Kuralları ( Md : 111 - 125 )
Duraklamanın Yasak Olduğu Yerler
Madde 113-
Taşıt yolu üzerinde;
a) Duraklamanın yasaklandığının bir trafik işareti ile belirtilmiş olduğu yerlerde,
b) Sol şeritte (raylı sistemin bulunduğu yollar hariç),
c) Yaya ve okul geçitleri ile diğer geçitlerde,
d) Kavşaklar, tüneller, köprüler ve bağlantı yollarında ve buralara, yerleşim birimleri içinde 5 metre ve yerleşim birimleri dışında 100 metre mesafede,
e) Görüşün yeterli olmadığı tepe üstlerine yakın yerlerde ve dönemeçlerde,
f) Otobüs, tramvay ve taksi duraklarında (duraklamaya izin verilen taşıtın dışındakiler için),
g) Duraklayan veya parkedilen araçların yol tarafındaki yanında,
h) İşaret levhalarına, yaklaşım yönünde ve park izni verilen yerler dışında; yerleşim birimi içinde 15 metre ve yerleşim birimi dışında 100 metre mesafede,
ı) Zorunlu haller dışında yerleşim yerleri dışındaki karayollarında, taşıt yolu üzerinde,
Duraklamak yasaktır.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Avukat tutmama gerek yok merak etme.:))
Teklifini kabul ediyorum.Buna benzer, ancak yazdığın gibi yayaları biçtiğin bir görüntü varsa çek ve bana yolla yada sosyal medyada yayınladığı bir mecra varsa linki ver. uğraştırmazsam ŞEREFSİZİM.

Bunu kanıtlamana gerek yok, kimin ne olduğu attığı yorumlardan anlaşılıyor zaten :)
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
129
Şimdi başlıkta sana hitaben hiçbirşey yazmamışken benim yorumumu alıntı yaparak bana hitaben tehditkar,küçük düşürücü ve iddialı şu aşağıdaki yorumu yapan sensin.

Arabanın önünden, yeşil ışıkta yaya çıkıyor? Ve buna rağmen hata sürücüye mi verilecek... Komikmiş, gel aynı yerde aynı pozisyonda biçeyim. İstediğin avukatı tut uğraştır beni, çok merak ettim.

Peki buna karşılık sana ben ne demişim,
"Avukat tutmama gerek yok merak etme.)
Teklifini kabul ediyorum.Buna benzer, ancak yazdığın gibi yayaları biçtiğin bir görüntü varsa çek ve bana yolla yada sosyal medyada yayınladığı bir mecra varsa linki ver. uğraştırmazsam ŞEREFSİZİM. "

Benim sözlüğümde şerefsiz kelimesinin karşılığı ; gerek yüze karşı,gerek sosyal platformarda birşeyi iddia edip, bir şeyi yapacağını söyleyip daha sonra bu söylediğini yapmayandır. Ben sizin yazdığınızda söylediğiniz gibi görüntüleri bana vermeniz halinde merakınızı gidereceğimi, uğraştıracağımı ( burdaki uğraştırmadan kasıt adli ve idari, yoksa kaba kuvvetle işim olmaz) bildiğim için yapmazsam şerefsizim dedim. Sizinde bu iddianızın arkasında durup söylediklerinizi yapacağınızı bildiğim için size hitaben böyle bir şey söylemedim.
Ancak son mesajınızdaki " Bunu kanıtlamana gerek yok, kimin ne olduğu attığı yorumlardan anlaşılıyor zaten " gibi normalde dansözlükle uğraşan serbest meslek erbabı kişilerin sanat hayatlarında yaptıkları gibi kelimeleri kıvırmaya çalışırsanız o zaman bu iş farklı bir boyut alır.Ki ben öyle yapmayacağınızı düşünüyorum,
Şimdi teklifinizi kabul ettiğimi bir kez daha tekrar ederek, daha önce idari/adli bir soruşturmaya konu olmamamış olması şartıyla olay tarihi ne olursa olsun ( ceza hukukunda hak düşürücü süreler vardır ancak ben o yönden de size avantaj veriyorum olay tarihi eski olsada olur.) iddia ettiğiniz gibi geçiş üstünlüğü yüzde yüz sizdeyken, yol hakkı sizdeyken yüzde birmilyon haklıyken bir yayayı biçtiğiz, hadi yayayı da geçtim bir canlıyı biçtiğinize dair bir görüntü, link vs bana gönderin. Bende mesaimi harcayayım sonra soruşturmanın ve olursa davanın tüm detaylarını burda paylaşalım ve hep beraber trafikte haklıyken bir canlıya zarar verince ne oluyor öğrenelim,Eğer iddia ettiğiniz gibi bir şey olmaz diyorsanız zaten tüm yargılıma ve vekalet ücreti karşı taraftan çıkar o yönden de rahat olun.
Ha bunu yapmıyorsanız o halde hayali nikler ardında bu site gibi Türkiye menşeli yöneticilerinin çoğunluğunun ülkemizde olduğu bir sosyal platformda, insanları tehdit, aşağılama küçük düşürücü yorumlar ve iddialarda bulunurken bir kez daha düşünmenizi tavsiye ederim,
Sizin bana hitaben şerefsiz imanıza hak veren celikatlı :)) abi ise 1987 yılında ehliyet aldığını söylüyor nerden baksan babamı geçtim dedem yaşında yani 60 küsür... bu yaştaki kişilerin gerek cezai gerek fiili ehliyetleri,bunların hukuktaki yeri ve geçerliliği, bu kişilerin vücutlarının gerek fizyolojik, gerek biyolojik gerekse ruhsal reflekslerine ne derece hakim olup olmadıklarını az çok bildiğimden onu hoş görüyorum. Öyle düşünsün varsın tonton beyamca.
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Tem 2016
Mesajlar
239
KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU
Madde 74 – (Başlığı ile Birlikte Değişik:18/10/2018-7148/25 md.)

Sürücüler, görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan ancak trafik işareti veya levhalarıyla belirlenmiş kavşak giriş ve çıkışları ile yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlamak, varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2918&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Burada medeniyeti temsil eden örneklerin verildiği bir ortamda hala medeniyetsizliğin dibine vurmuş bu ülkenin uygulamaları savunuluyor. Bizden gerçekten hiçbir şey olmaz. Ne güzel deyip özenileceğine nasıl yanlış bir şey olduğunu savunmanın kavgası yapılıyor.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
KARAYOLLARI TRAFİK KANUNU
Madde 74 – (Başlığı ile Birlikte Değişik:18/10/2018-7148/25 md.)

Sürücüler, görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan ancak trafik işareti veya levhalarıyla belirlenmiş kavşak giriş ve çıkışları ile yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlamak, varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2918&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5

İşte kural aslında aynen bu. Ama anlayana...
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Arkadaşlar, ne olursa olsun kavşaklarda yavaşlayalım. Hem kendimiz, hem de yayaların sağlığı açısından önemli bir husustur.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
Şimdi başlıkta sana hitaben hiçbirşey yazmamışken benim yorumumu alıntı yaparak bana hitaben tehditkar,küçük düşürücü ve iddialı şu aşağıdaki yorumu yapan sensin.



Peki buna karşılık sana ben ne demişim,
"Avukat tutmama gerek yok merak etme.)
Teklifini kabul ediyorum.Buna benzer, ancak yazdığın gibi yayaları biçtiğin bir görüntü varsa çek ve bana yolla yada sosyal medyada yayınladığı bir mecra varsa linki ver. uğraştırmazsam ŞEREFSİZİM. "

Benim sözlüğümde şerefsiz kelimesinin karşılığı ; gerek yüze karşı,gerek sosyal platformarda birşeyi iddia edip, bir şeyi yapacağını söyleyip daha sonra bu söylediğini yapmayandır. Ben sizin yazdığınızda söylediğiniz gibi görüntüleri bana vermeniz halinde merakınızı gidereceğimi, uğraştıracağımı ( burdaki uğraştırmadan kasıt adli ve idari, yoksa kaba kuvvetle işim olmaz) bildiğim için yapmazsam şerefsizim dedim. Sizinde bu iddianızın arkasında durup söylediklerinizi yapacağınızı bildiğim için size hitaben böyle bir şey söylemedim.
Ancak son mesajınızdaki " Bunu kanıtlamana gerek yok, kimin ne olduğu attığı yorumlardan anlaşılıyor zaten " gibi normalde dansözlükle uğraşan serbest meslek erbabı kişilerin sanat hayatlarında yaptıkları gibi kelimeleri kıvırmaya çalışırsanız o zaman bu iş farklı bir boyut alır.Ki ben öyle yapmayacağınızı düşünüyorum,
Şimdi teklifinizi kabul ettiğimi bir kez daha tekrar ederek, daha önce idari/adli bir soruşturmaya konu olmamamış olması şartıyla olay tarihi ne olursa olsun ( ceza hukukunda hak düşürücü süreler vardır ancak ben o yönden de size avantaj veriyorum olay tarihi eski olsada olur.) iddia ettiğiniz gibi geçiş üstünlüğü yüzde yüz sizdeyken, yol hakkı sizdeyken yüzde birmilyon haklıyken bir yayayı biçtiğiz, hadi yayayı da geçtim bir canlıyı biçtiğinize dair bir görüntü, link vs bana gönderin. Bende mesaimi harcayayım sonra soruşturmanın ve olursa davanın tüm detaylarını burda paylaşalım ve hep beraber trafikte haklıyken bir canlıya zarar verince ne oluyor öğrenelim,Eğer iddia ettiğiniz gibi bir şey olmaz diyorsanız zaten tüm yargılıma ve vekalet ücreti karşı taraftan çıkar o yönden de rahat olun.
Ha bunu yapmıyorsanız o halde hayali nikler ardında bu site gibi Türkiye menşeli yöneticilerinin çoğunluğunun ülkemizde olduğu bir sosyal platformda, insanları tehdit, aşağılama küçük düşürücü yorumlar ve iddialarda bulunurken bir kez daha düşünmenizi tavsiye ederim,
Sizin bana hitaben şerefsiz imanıza hak veren celikatlı :)) abi ise 1987 yılında ehliyet aldığını söylüyor nerden baksan babamı geçtim dedem yaşında yani 60 küsür... bu yaştaki kişilerin gerek cezai gerek fiili ehliyetleri,bunların hukuktaki yeri ve geçerliliği, bu kişilerin vücutlarının gerek fizyolojik, gerek biyolojik gerekse ruhsal reflekslerine ne derece hakim olup olmadıklarını az çok bildiğimden onu hoş görüyorum. Öyle düşünsün varsın tonton beyamca.

Salihin en eski hesabı mı bu beyler? Aklı yerinde bir insanın bu kadar boş konuşabileceğini zannetmiyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst