Yeşil ışıkta yayaları altına ettiren motorcu.

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Teyzeler ikiz miydi?

Ellerindeki torbadan, verdikleri tepkiye kadar tıpatıp aynı...

Yoksa teyzeler CGI mı? :queen:
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
4 teker olsaydı kadını aldı götürdüydü
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
129
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

Bahsettiğin kural ışıklandırma veyahut alt-üst geçit yok ise geçerli, ablalar yaya geçidine hem kör noktadan hemde ışıklara uymadan çıkıyor. Bir kaza gerçekleşseydi bütün hatanın yayaya verileceğine eminim
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

Işık olan geçitlerde boyle bir kural yok. Geçiş kimdeyse o geçer. Ne anlamı kalıyor o zaman ışıkların. Yaya geçidi olan veya olmayan ışıksız yerlerde yaya yola adım attığı anda durmak zorunda araç. Şuan bu motorcu haklı. Çarpsaydı, motora gelen maddi zararı bile talep edebilirdi.
 
Katılım
13 Tem 2019
Mesajlar
22
kanuna göre trafik zabıtası (polisi) , olmadığı yerde sesli ve ışıklı işaretçiler (trafik isiklari) , olmadığı yerde levhalar, trafik isaretleri ve isaretcileri dikkate alinir.
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Yaya için kırmızı yanıyor, ellerini kollarını sallayarak yürüyorlar, eğitim şart
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
249
aynısından uşak'ta da mevcut, araçlara yeşil yanmasına, trafiğin akmasına rağmen araçlara bakmayarak / göz göze gelmemeye çalışıyorlar ne hikmetse / yola atlayıp sırf karşıya 30 sn erken geçmek için canını hiçe sayanlar... bende iyi sövüyorum şahsen.. arkadaşlar yol tamamen boş bile olsa o ışığı beklemek zorundasınız
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

Yahu senin gibilerin zihniyeti nasıl değişecek?
otobüs orada durmuş, yayayı nasıl görecek? bence birisi bir şeye zorundaysa eğer oda senin susman olacak.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Videoda iki takım gerizekalı görüyoruz. İlki motosiklet kullanmasına rağmen sağ tarafta bekleyen minibüsün görüşünü kapattığının bile farkında olmayan, arkasında yaya çıkabileceğini aklına getiremeyen ve yay geçidine yaklaştığını idrak edemeyen sözde motorcu, diğeri de kırmızı ışık yanmasına rağmen karşıdan karşıya geçen yayalar. Bu arada motorcunun hızına da dikkatinizi çekerim. Son olarak da orada yolcu indiren şerefsiz minibüsçüyü unutmayalım.

Bu olayda motorcunun hatasını göremeyenler motor sürmesin.
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
Videoda iki takım gerizekalı görüyoruz. İlki motosiklet kullanmasına rağmen sağ tarafta bekleyen minibüsün görüşünü kapattığının bile farkında olmayan, arkasında yaya çıkabileceğini aklına getiremeyen ve yay geçidine yaklaştığını idrak edemeyen sözde motorcu, diğeri de kırmızı ışık yanmasına rağmen karşıdan karşıya geçen yayalar. Bu arada motorcunun hızına da dikkatinizi çekerim. Son olarak da orada yolcu indiren şerefsiz minibüsçüyü unutmayalım.

Bu olayda motorcunun hatasını göremeyenler motor sürmesin.

tamam abi biz motorları satılığa çıkarıyoruz, sen tek başına sürersin artık.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Yeşil de yanıyor olsa, kavşaklarda hız limiti şehir içinde kaç?
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
tamam abi biz motorları satılığa çıkarıyoruz, sen tek başına sürersin artık.

En doğrusu olur.

Bu şekilde düşünenler için kazada haklı çıkmak önemli olabilir ama asıl önemli olan birilerini veya kendini öldürmemektir. O minibüs orada duruyorsa arkasından yaya gelebilir veya yola top fırlamışsa arkasından çocuk gelebilir gibi...
 
Katılım
19 Nis 2005
Mesajlar
79
"Yaya veya Okul geçidine yaklaşırken hız düşürülmeli" Lâkin 2Teker kardeşimiz bunu yapmıyor, yapmış olsaydı durabilirdi ve o yayalara ikazda bulunabilirdi. İnşaAllah birdahakine yavaşlarız...

Yayalara kırmızı yanmasına rağmen yolu kullanan bayanlar %100 suçludur. Görmelerini engelleyen "İstanbulun Trafik Kasap/Cellatları olan Minibüscünün katli vaciptir. Yinede yayaların o durumdayken yolu kontrol etmeleri gerekirdi...

Yeni uygulanmaya başlayan trafik kurallarında, yaya veya araç ışığa uymadığında cezai işlem uygulanacak...

Herşeye rağmen ülkemizde "Motosikletleri" hiçe sayan insanların sayısı "it sürüsünden" fazla, bu sebeple bizler mümkün olduğunca dikkatli olmalıyız, özellikle kuryelik yapan arkadaşlarımız sağdan geçişler yapmamalı...
 
Katılım
26 Kas 2014
Mesajlar
1,815
En doğrusu olur.

Bu şekilde düşünenler için kazada haklı çıkmak önemli olabilir ama asıl önemli olan birilerini veya kendini öldürmemektir. O minibüs orada duruyorsa arkasından yaya gelebilir veya yola top fırlamışsa arkasından çocuk gelebilir gibi...

Anlatmaya Çalıştığın şey doğru fakat anlatma biçimin yanlış abi.

bak öncelikle şunu izah edeyim,

Sonuçta Yeşil ışık yanıyor mu ? evet
geçiş önceliği o yolda yayaya kırmızı yanıyorsa, araçta mı ? evet
görüş kısıtlı mı ? evet
motorcu %100 haklı mı ? hayır
Motorcu hızlı mı ? evet

peki sorun nerede?
öncelikle o yolda geçiş üstünlüğünün motorcuda olduğunu biliyoruz,
ancak gerek ülkemizde gerekse dünyanın her bir yerınde insanların, dikkatsız, engelli, bebek arabalı, çocuk gibi bir şeyler çıkacağını öngörülü olarak davranmak gerekiyor.
bir motorcu bu tür kör nokta da mutlaka yavaşlamalı. bu işin haklısı veya haksızı yok.
sakatlanması/ölmesi var.
ben öldükten sonra beni kazada %100 haklı çıkarsalar ne olur ki ?

şimdi burada aslında eleştirdiğim nokta motorcu oldu, neden ilk motorcuyu eleştirmedim?
çünkü biz haklı olsak dahi, ekstra dikkat etmemiz gerekiyor?

öyle değil mi abi?
araçların aynlarından şöförlerin bizi görüp görmediğine bakıyoruz,
sol şerit bir anda sıkıştığında araçların kendilerinin aynalarına bakmadan sağ şeride atacağını bile öngörmüyor muyuz?
ancak unutmamız gereken bir şey var, suçlu motorcu değil yayalar.

bu noktada motorcunun hem kendinin hemde başkasının sağlığını tehlikeye atmaması adına, olası bir kaza yaşanmasın diye ekstra dikkat etmesi gerekiyor.
ne yazık ki ülkemizde trafik kuralları araçların, ticarilerin ve motorcular tarafından tam olarak dikkat edilmiyor.

Mesela tam kavşağa park eden dolmuşçu sizce suçsuz mu ? görüşü engelliyor, ama devlet bunlara karşı çıkmıyor.
taksicilerin aniden önümüze kırması ve hayatımızı riske atması? ne için ? sağdan yolcuyu almak için, ben yağmur yağdığında taksiye binip o yolcu ben oluyorum,
asıl dikkat edilmesi gereken şey aslında "insanlık" ve bu durumu izah etmek için daha kibar bir dil kullanılması kesinlikle gerekiyor.
çünkü bir motorcu kendisine yeşil yanan yolda ilerlemek trafik kuralları gereği en doğal hakkıdır, fakat bilinçsiz bir yaya olduğu için suçlu bir anda motorcuya çıkıyor. anlatmak istediğim umarım anlaşılmıştır.
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

ben burayı ara sıra pasif olarak takip ederim. ama bu yalan yanlış, saçma sapan bilgilendirmeyi görünce cevap yazmak şart oldu.

demek yayalara ister kırmızı, ister yeşil, ister mor, ister lacivert yansın, yaya yola adım attığı an durmak zorunda? yapma yahu. dünyanın hangi ülkesinde araçlara yeşil yanarken yola adım atan yayalar için duruluyor söyler misin?

videoyu izlediğinden emin değilim, izlediysen de gözünle izleyip beyninle algıladığından emin olamadım.

önce şunu sorayım, trafikte kontrollü veya kontrolsüz deyiminden haberin var mı? görünen o ki yok. bilgin yok ama fikrin var. vay babam vaay.

dünyanın her yerinde araçlar için yeşil ışık yanıyorsa yayalar bekler. nokta.

bu kadınlar ee pardon kadın kısmına hakaret etmeyelim, bu camışlar araçlar için yeşil yandığı halde yola atlamışlar, hemde minibüsün önündeki kör noktadan atlamışlar. beyin bedava olunca bu hakaretler normal lakin o motorcu kadınlardan birisine ya da alayına çarpsa bile hatta çarpıp öldürse bile bir saniye bile hapse girmez. büyük ihtimal dava aşaması bile olmaz. savcı o videoyu izlediği anda suçlamadan vazgeçebilir veya son sözün hakim tarafından söylenmesini isteyip mahkemeye sevk eder ama videoyu izleyen hakim de motorcuyu salıverir. yok sağlam avukatı olsaymışta falanmış filanmış, boş laflar bunlar. yine bilgisi yok yine fikri var durumu.

hepsini geç, o motorcu panik fren yapsa ve düşüp kafayı vurup sakat kalsa veya ölse yine mi yayalar haklı? bir kaç aptalın yüzünden ölen adamın diyetini sen mi ödeyeceksin ailesine, sevdiklerine?

o über engin bilgin ile forumu aydınlatmanı bekliyoruz.
 
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
907
İstanbul'un her yerinde yolun yarısını otobüs ve dolmuşların kapattığını kendiniz de sürerken yaşarsınız. O göremediğiniz aralıklardan yüksek ihtimalle zımbo bir kurye veya karşıya koşturan bir yaya çıkar. Toplu taşıma araçlarını gördüğünüz an kendinizi uzağa konumlandırın ve yavaşlayın. Avrupa veya Amerika'da yaşamıyoruz. Lütfen ona göre dikkat edin. Koyduğumuz kuralda yeşil geç demek kırmızı dur demek evet ama kural uygulandığı sürece kuraldır. Dikkatli sürün, ekipman giyin.
 
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
931
İster mavi ister yeşil ışık olsun eğitimsiz bir ülkede sağını solunu görmüyorsan yavaşlamak zorundasın. Milleti ne kadar eleştirsekte biz motorcular da çoğu kurala uymuyoruz.(emniyet şeridi, araçların arasından geçmek)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst