Yeşil ışıkta yayaları altına ettiren motorcu.

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
patlamaya hazır bomba gibi dolaşmalarının sebebi birbirlerine olan saygısızlıkları ve bu durumdan kaynaklanan haklı tahammülsüzlükleri, istanbul türkiyenin her yerinden göç aldı ve göç edenlerin her konudaki niteliksizikleri yaşam standardını düşürdü toplu taşımadan trafiğine nefes alınabilecek mesire alanlarında kadar her şey yaşanmaz dayanılmaz ve katlanılmaz hale geldi ben 38 sene sonra doğduğum büyüdüğüm şehir olan istanbuldan 30.000 nüfuslu bir kasabaya taşındım sırf bu sebeplerden dolayı 4 yıldır bu kasabada yaşıyorum ama farkettim ki istanbulu bitiren bu tip yerlerden göçen insanlar aynı saçmalıklar burada da var ama nüfus az olduğu için saçmalıklara bulaşmadan yaşayabiliyorsun

Türkiye'nin en büyük sorunu plansız programsız göçtür bana göre.

Köyünde çiftçilik yaparken birden şehire göç eden insanların yaşadığı kültürel şok şehirleri mahvetti. O adamı çiftçilik yaparken orada tutmak lazımdı. Tutamadılar. Şimdi şehirlerimiz köy gibi oldu. Millet köyden kaçar gibi İstanbul'dan kaçıyor artık.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben doktoralıyım mesajı mı verilmiş, anlamadım?

Sizce ?

Normal insan : "maslaktan kadikoy e gidiyordum"


Hasmet style: "Maslaktan kadikoy e gidiyorum o siralar dunyanin en saygin finans kuruluslarinin birinin turkiye ofisinde calisiyorum.."

Adam hep boyle,cok ilginc bir tip
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Unutmayın Hindistan'da inekler Türkiye'de yayalar her koşulda yolun ortasında salına salına dolaşma hakkına sahiptir.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Birgün birisine çarparsanız "öldü ama ben haklıydım" diyecek karakterde insanlar var.

Fark etmiyor, belli ki bi yerde yanlış var. Haklı ya da haksız, yaya şeridine yaklaştıgında yavaşlayacaksın. Ehliyet alırken bunu yapmadıgında puan kırıyorlardı hatırlarsanız.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Peki senaryoyu şöyle yapalım.

Motosiklet sürücüsü yavaşladı. Minibüsün arkasından ise birisi koşarak önüne fırladı. Yine aynı tepki süresi vs. geçerli olduğunu varsayarsak ne yapmak gerekir? Kim haklı?
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

Avukat ile doğulmaz, avukat sonradan da ulaşılabilen birşey :wiinkk:
 
Katılım
7 Ocak 2019
Mesajlar
326
Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

Öyle birşey yok,yayalara sanki yeni dokunulmaz üstün haklar verilmiş gibi algı oluşturmayın. Kurallar hala aynı kurallar ışıklandırma yoksa yaya geçidinde bide dönüşlerde yayanın geçiş üstünlüğü vardır buda yıllarıdır olan kuraldır. Öyle yayayım istediğim yerde yola atlarım duracaksın diye bişey yok
 
Katılım
12 Ara 2018
Mesajlar
43
Haklı-haksız konusundan ziyade, motorcu kornaya basmasaydı yüksek ihtimalle yayalara çarpmış olacaktı zaten. Bir insanın ani gelişen bir uyarana karşı refleks gösterme süresini, bu süre insandan insana değişkenlik gösterse bile ortalama bir değerde seyir ettiğini düşünelim. Videoya baktığımızda, kornaya basıldığı zaman yayaların hiçbirinde tepki yok. Bilinç açık, dikkat-odak yüksek, herhangi bir yerden tehlike gelebilir mi gibi düşüncelerden kaynaklı savunma mekanizmasının hakim olduğu bir durum fark edeceksinizdir ki söz konusu değil. Belki de ilk başta o kornanın onlara olduğunu bile fark etmediler. "Zaten karşıya geçiyorum, ne olacak" düşüncesi ile yolda yürüyor insanlar ki kornadan (normal bir refleks süresine göre) baya bir süre sonra reaksiyon gösteriliyor.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
129
Başlık " Yeşil ışıkta yayaları altına ettiren motorcu" ve burda motorcunun az korna çaldığını, yaya geçidine yavaş geldiğini vs vs savunan duayyenler var.:)) ekşide olsak başlık yorum uyumu felan derdik heralde :)) Bu böyle olmayacak gideyim emekliler derneğinden bir kaç arkadaşımı toplayayım da şu başlıkta bana destek çıksınlar.:))) Bu ara olaya dair derin irdelemelerimiz ikinci sayfada yer almakta derin analiz ve görüşlerimiz.:))
Ha unutmadan bu başlığın hiçbir yerinde, hiçbir bölgesinde, kıyısında köşesinde yaya yola istediği gibi atlar, yayanın yola atlama hakkı vardır tarzında bir yorum yapmadım, yapmam.:)) totodan çıkarım yapmayalım
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Abi konu dışı ama sen şu limonata o içmek içindeki abisin demi;)) Oysan kitleyi yakalamışken youtubeyi ihmal etme bu kadar.

Evet haklısın dün maden deresine kamp yapmak için yola çıkmıştım. Şile, kefken, maden deresi kamp, hendek, İstanbul şeklinde bir planım vardı. Şilede yağmura yakalanınca plan bozuldu geri döndüm.
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Başlık " Yeşil ışıkta yayaları altına ettiren motorcu" ve burda motorcunun az korna çaldığını, yaya geçidine yavaş geldiğini vs vs savunan duayyenler var.:)) ekşide olsak başlık yorum uyumu felan derdik heralde :)) Bu böyle olmayacak gideyim emekliler derneğinden bir kaç arkadaşımı toplayayım da şu başlıkta bana destek çıksınlar.:))) Bu ara olaya dair derin irdelemelerimiz ikinci sayfada yer almakta derin analiz ve görüşlerimiz.:))
Ha unutmadan bu başlığın hiçbir yerinde, hiçbir bölgesinde, kıyısında köşesinde yaya yola istediği gibi atlar, yayanın yola atlama hakkı vardır tarzında bir yorum yapmadım, yapmam.:)) totodan çıkarım yapmayalım

Sorsan buna yeşil yandı ya ben haklıyım der. Kornaya basarak insanları daha beter paniğe sürüklemiş o korku ve şokla olduğu yerde dona kalsa ezip geçer. Sana yeşilde yansa,morda yansa,laciverte de yansa, yüzde birmilyon geçiş hakkı sendede olsa YAYA YOLA ADIM ATTIĞI ANDA DURMAK ZORUNDASIN. Bu videodaki kadınların yada diğer yayayarın şöyle sağlam bir avukatları olsa varya.. neyse.

Perhiz vs. Lahana Turşusu.
 
Katılım
24 Eki 2017
Mesajlar
129
Yeşil yazdığınız yazının ön kısmını okumadınız sanırım, Geçiş hakkı yüzde birmilyon sende de olsa ile başlayan,
Kabul gramerim çok iyi değildir velakin be o yazıyı okuduğumda şunu anlıyorum, öyle yada böyle bir yaya, bir insan, bir canlı, bir hayvan yada bir bitki yoldaysa yüzde kattrilyon sen haklıda olsan, geçiş hakkı sendede olsa durmak zorundasın.Çünkü karşı tarafta bir kaza anında nispeten yaşama şansı senden daha düşük bir canlı var.Ben bunu anlıyorum ama siz ısrarla yayalar yola istedikleri gibi atlayabilirler buna hakları var şeklinde anlıyorsunuz,
Yani sizin mantıkla gittiğimiz zaman hayvanlar ve bitkilerinde kırmızıda durmaları lazım, öyle dimi? :))
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Yeşil yazdığınız yazının ön kısmını okumadınız sanırım, Geçiş hakkı yüzde birmilyon sende de olsa ile başlayan,
Kabul gramerim çok iyi değildir velakin be o yazıyı okuduğumda şunu anlıyorum, öyle yada böyle bir yaya, bir insan, bir canlı, bir hayvan yada bir bitki yoldaysa yüzde kattrilyon sen haklıda olsan, geçiş hakkı sendede olsa durmak zorundasın.Çünkü karşı tarafta bir kaza anında nispeten yaşama şansı senden daha düşük bir canlı var.Ben bunu anlıyorum ama siz ısrarla yayalar yola istedikleri gibi atlayabilirler buna hakları var şeklinde anlıyorsunuz,
Yani sizin mantıkla gittiğimiz zaman hayvanlar ve bitkilerinde kırmızıda durmaları lazım, öyle dimi? :))

Bitkilerin kendi kendine bir yere gidebildiğini henüz görmedim :)

Kaldı ki KÖPEKler bile trafik ışığı kuralını öğrenebiliyorken 2 ayaklı SIĞIRLARIN hiç bir suretle benim gözümde haklı olma şansları yoktur. Orada ben olsam, düşsem, bir yerim kırılsa beni kim savunacak? Biriniz dönüp yayaya sen niye kırmızıda geçiyorsun diyecek misiniz? Motosiklet sürücüsü hızlı olur o kazanın adı.
 
Katılım
10 Eki 2012
Mesajlar
1,152
Başlık " Yeşil ışıkta yayaları altına ettiren motorcu" ve burda motorcunun az korna çaldığını, yaya geçidine yavaş geldiğini vs vs savunan duayyenler var.:)) ekşide olsak başlık yorum uyumu felan derdik heralde :)) Bu böyle olmayacak gideyim emekliler derneğinden bir kaç arkadaşımı toplayayım da şu başlıkta bana destek çıksınlar.:))) Bu ara olaya dair derin irdelemelerimiz ikinci sayfada yer almakta derin analiz ve görüşlerimiz.:))
Ha unutmadan bu başlığın hiçbir yerinde, hiçbir bölgesinde, kıyısında köşesinde yaya yola istediği gibi atlar, yayanın yola atlama hakkı vardır tarzında bir yorum yapmadım, yapmam.:)) totodan çıkarım yapmayalım

yavaş geliyor demedik, hızlı gelmiyor dedik. aradaki farkı sana birileri anlatsın diyeceğim ama yukarıda da iki kez belirttiğim üzere anlama kabiliyetinde sıkıntılar var.
 
Katılım
10 Ağu 2019
Mesajlar
18
Asya, Afrika, Avrupa, Amerika 50 ülke dolaştım, turist gibi değil, uzun süreler, kiminde yaşadım. Bu videoda motorcuya haklı denlebilecek iki ülke gördüm; Ekvator ve Türkiye. Geri kalan hepsinde kırmızı ışıkta da olsa yayaya öncelik verilir. 30 yıl önce ilk İspanya'ya gittiğimde bana kırmızı yanarken yola atlayınca milletin zınk diye durduğunu görünce şaşırmıştım. mantığı şu; otomobil, motosiklet sonuçta metal ve yaya ile çarpıştığında yayayı öldürür. Bu kadar basit. Bu nedenle her zaman yaya haklıdır. Gerçi insan hayatının sıfır değeri olan bu ülkede bunun anlaşılmasını da pek beklemiyorum ama birilerine bir faydası olur diye belirteyim.

Basit bir örnek vereyim ilk motosiklete başladım, Filipinler'de skuter ile 40 ile tıngır mıngır anca gidiyordum, arkadan kamyon, otobüs, hızla gelen jeepler.. bir tanesi bile rahatsız etmedi. Ne zaman yol verdim, yavaşça geçip gittiler. İşte bunlar yaşanarak öğreniliyor, Türkiye'de karşıdan karşıya geçiyorum, adam üzerime gaza basıyor. Tayland'ta park ediyor, kaldırımdan geçiyorum, durup geçmemi bekliyor, bir de selam veriyor. İşte onları görmeyince insanlık nasıl olur, bu motorcunun yaptığı neden yanlış, anlaşılmıyor..
 
Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
430
Asya, Afrika, Avrupa, Amerika 50 ülke dolaştım, turist gibi değil, uzun süreler, kiminde yaşadım. Bu videoda motorcuya haklı denlebilecek iki ülke gördüm; Ekvator ve Türkiye. Geri kalan hepsinde kırmızı ışıkta da olsa yayaya öncelik verilir. 30 yıl önce ilk İspanya'ya gittiğimde bana kırmızı yanarken yola atlayınca milletin zınk diye durduğunu görünce şaşırmıştım. mantığı şu; otomobil, motosiklet sonuçta metal ve yaya ile çarpıştığında yayayı öldürür. Bu kadar basit. Bu nedenle her zaman yaya haklıdır. Gerçi insan hayatının sıfır değeri olan bu ülkede bunun anlaşılmasını da pek beklemiyorum ama birilerine bir faydası olur diye belirteyim.

Basit bir örnek vereyim ilk motosiklete başladım, Filipinler'de skuter ile 40 ile tıngır mıngır anca gidiyordum, arkadan kamyon, otobüs, hızla gelen jeepler.. bir tanesi bile rahatsız etmedi. Ne zaman yol verdim, yavaşça geçip gittiler. İşte bunlar yaşanarak öğreniliyor, Türkiye'de karşıdan karşıya geçiyorum, adam üzerime gaza basıyor. Tayland'ta park ediyor, kaldırımdan geçiyorum, durup geçmemi bekliyor, bir de selam veriyor. İşte onları görmeyince insanlık nasıl olur, bu motorcunun yaptığı neden yanlış, anlaşılmıyor..

Hocam çok haklısınız. Ben bir soru soracağım, ben otobanda gidiyorum ve seyir halinde giderken köylüler otobanda karşı karşıya geçmeye bazısı yolun ortasında beklemeye çalışıyor. Ben bunu defalarca yaşadım ve görmsem yavaşlamasam çok büyük sıkıntılara neden olacaktı. Bu gibi durumlarda tolerans nedir?
 
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
1,118
Öldükten yada birini öldürdükten sonra, trafik kurallarının yada ışıklarının pek bir önemi yok bence. Yaya geçidine yada ışığa mı yaklaştın, motoru sıkıntısız bir şekilde durdurabilecek kadar yavaşla kafan rahat olsun :)
 
Katılım
22 Ağu 2005
Mesajlar
641
evet ingiltereden bir örnek verelim madem öyle

https://www.youtube.com/watch?v=PHg3HDg9z3Y&t=324s
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst