Yamaha Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Eyl 2018
Mesajlar
18
Aynı şekilde bende de sızıntı oluştu serviste kelepçeyi sıktılar, üstünden 2 yıl geçti sızıntı yok. Herhalde biraz gevşek kalmış standardına göre ya da titreşimden artık.

Ön koltuğu en öne çekip sırtlığını da mümkün olan en öne doğru katlayın, motosikletin aynalarını da öne doğru katlarsanız çaprazlama sığıyor, başka bir işleme gerek yok, ben 130km falan taşıdım Caddy ile bu şekilde.
Teşekkür ederim cevap için bugün biraz kurcaladığım da hortumda sıkıntı olmadığını farkettim yarın yani sabah o kelepçeyi sıkıp bir bakacağım sızıntı devam edecek mi diye sizin motorun serviste sadece kelepçeyi mi sıktılar yoksa sıvıda eklediler mi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------

Ben de bu geri çağırma muhabbetini 3-4 gün önce endonezya r25 sayfasında görmüştüm. Yamaha Türkiye sağolsun hiçbir zaman önem vermiyor böyle şeylere. 2 kez geri çağırma yapıldı. 3 farklı ilde servis kayıdım olmasına rağmen ne arayan ne soran oldu. Takip etmesek haberimiz olmayacak. Radyatör sıvısı kaçağı bende 5-6 ay önce oldu. Damlayan sıvı egzoz borularına düşüp dumanlar çıkarıyordu. Biraz kurcalayınca radyatör sıvısının pompa kısmına yakın yerdeki kelepçenin gevşediğini ve akıntının oradan kaynaklandığını farkettim. Zaten soğutma sıvısı ve fren hidroliğini değiştirecektim. Bana da bahane oldu. Değişimleri yapıp, hortumun kelepçesini sıktım ve sorun çözüldü.
O zaman ben sıkıp bir bakayım kaçıracak mı diye peki soğutma suyu eklemesini direk hazneye dökeyim mi yoksa hazneyi boşaltıp mı yapayım birde radyatörde bir yer var galiba oraya da dökmek gerekiyor mu
https://hizliresim.com/7a8DEP demek istediğim yer fotoğrafta işaretlediğim yer
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eyl 2018
Mesajlar
18
Sebebini anlayamıyorum nie direniyorsun? Şimdiye kadar 15 defa servise gidip göstermiştin...
Bende götürmek istiyorum ama bulunduğum konumdan 50 kmsi var servisin ve 1 haftadır sürüyorum daha hava 7 derece sıkıntı çıkmasından korkuyorum şöyle söyleyeyim ben Ankara'nın bir ucundayım servis diğer ucunda
Birine sordum blog çatlamış olabilir dedi ama yağ sızıntısı yok yani durduğu yerin altında hiç bir şey yok fotoğraf da işaretlediğim yerde var https://hizliresim.com/ADYX4B olabilir mi öyle bir şey
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Telefondan girdiğim için, link olarak işaretlemediğin sürece o resme bakmaya üşenirim fakat motor daha yeni ise 50km uzak mesafe değil al görür. Ben İstanbul’da sadece işe giderken 50km sürüyorum :)
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
146
Arkadaşlar bu r25'in son hızını hesaplamak için düşük viteslerde son hızına bakmak yeterli olur mu ? Bizim orda çok polis var ve ben aldığım bu ikinci el r25'in gidip gitmediğini kontrol etmek istiyorum. Mesela üçüncü viteste en son hızınız nedir ?
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
MT-25 ile rodajın hemen sonrasında 125'i gördüm. Pek birşey diyemem ama illaki MT-25'e göre 3-5 km/sa daha hızlı gider die düşünüyorum.
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
Arkadaşlar bu r25'in son hızını hesaplamak için düşük viteslerde son hızına bakmak yeterli olur mu ? Bizim orda çok polis var ve ben aldığım bu ikinci el r25'in gidip gitmediğini kontrol etmek istiyorum. Mesela üçüncü viteste en son hızınız nedir ?

hayır tamamen yanlış ölçüm yaparsın düşük viteste son devire bakarak falan
sana saymak istediğim faktörler var
yolun boş olması ,yolun kuru yada ıslak olması, lastiklerin durumu,motosikletin ağırlığı,yoldaki rüzgar (lodos,ters esen rüzgar falan 😅) vesaire bir sürü sey var.
kendine uygun bir zaman yol falan ayarla dene
en güzel otobanda sonuç alırsın ayrıca telefondan gps için uygulama indir son hızına bakabilirsin
ben orjjnal zincir dişli ile 192 gördüm sonrada bıraktım halen çevirebileceği 0.350-0.450 devir vardı yeter dedim gerek yok.
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
146
arkadaşlar 4r yazan yamalubenin yağından kullanan var mı ? etkisi nedir acaba performans yağının diğer yağa göre bir farkı oluyor mu acaba ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2015
Mesajlar
1,743
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar 4r yazan yamalubenin yağından kullanan var mı ? etkisi nedir acaba performans yağının diğer yağa göre bir farkı oluyor mu acaba ?

ben kullanıyorum aldığımdan beri motoru hep 4r modeli yağ koyduruyorum.normalini kullanmadığımdan dolayı aslında kıyaslama yapamam.peki niye inatla onu kullanıyorsun dersen vites geçişleri çok hızlı ve net hissettiriyor yada bana öyle geliyorda olabilir tabi.2 3 vites düşürsem bile anında cevap veriyor.antalya için 15 50 kullanırım yaz kış.bide titiz biriyim ondanda en kaliteli yağ konulsun isterim.
 
Katılım
10 Ocak 2017
Mesajlar
3,076
hayır tamamen yanlış ölçüm yaparsın düşük viteste son devire bakarak falan
sana saymak istediğim faktörler var
yolun boş olması ,yolun kuru yada ıslak olması, lastiklerin durumu,motosikletin ağırlığı,yoldaki rüzgar (lodos,ters esen rüzgar falan 😅) vesaire bir sürü sey var.
kendine uygun bir zaman yol falan ayarla dene
en güzel otobanda sonuç alırsın ayrıca telefondan gps için uygulama indir son hızına bakabilirsin
ben orjjnal zincir dişli ile 192 gördüm sonrada bıraktım halen çevirebileceği 0.350-0.450 devir vardı yeter dedim gerek yok.
Ağırlığın 55-60 kilo filan mı nasıl 192 görüyorsun ben 93 kiloyum düz yolda 170-172 diyor dahada gitmiyor motor yokuş aşağıda 182 filan gittigimi hatirliyorum.
Yokuş aşağı uzun bir yol olsa yavaş yavaş 190 olur aslında
 
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
349
Ben de bu geri çağırma muhabbetini 3-4 gün önce endonezya r25 sayfasında görmüştüm. Yamaha Türkiye sağolsun hiçbir zaman önem vermiyor böyle şeylere. 2 kez geri çağırma yapıldı. 3 farklı ilde servis kayıdım olmasına rağmen ne arayan ne soran oldu. Takip etmesek haberimiz olmayacak. Radyatör sıvısı kaçağı bende 5-6 ay önce oldu. Damlayan sıvı egzoz borularına düşüp dumanlar çıkarıyordu. Biraz kurcalayınca radyatör sıvısının pompa kısmına yakın yerdeki kelepçenin gevşediğini ve akıntının oradan kaynaklandığını farkettim. Zaten soğutma sıvısı ve fren hidroliğini değiştirecektim. Bana da bahane oldu. Değişimleri yapıp, hortumun kelepçesini sıktım ve sorun çözüldü.

Bikaç haftadır yatan motoru çalıştırdım ve şu şekilde soğutma sıvısı kaçağı olduğunu gördüm:



Konunun üzerine denk geldi :) Sanırım her kış başında bu durum yaşanacak. 3-4 dk çalıştıktan sonra kaçağı tespit etmek adına bikaç fotoğraf çektim. Daha önce yaşadığım şekilde benzer yerlerde kaçak gördüm. Akla ilk gelen sabıkalı eleman kelepçe olduğu için grenajı söküp önce kelepçeyi sonra da tahliye civatalarını yokladım ki kelepçenin bayağı gevşemiş olduğunu farkettim. Kelepçeyi sıktıktan sonra herhangi bir kaçak kalmadı. Bahsettiğim kelepçe ise şu:


Sonrasında rezervuardaki sıvının fazla eksilmediğini düşünüp kontrol etmeyecektim fakat yine de bakınayım dedim ve min. seviyesinin altında olduğunu görünce evde bulunan sıvıdan takviye yaptım. Yere dökülen miktara göre az bir eksilme olduğunu tahmin etmiştim fakat yere dökülen kadar motorun duruş pozisyonundan dolayı sol tarafındaki grenaja da dökülmüş. Bu nedenle yaklaşık 0.25 litre kadar takviye ile tamamlayabildim. Neyse ki bu şekilde kullanmadan erken farkettim durumu.
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
122
beyaz ampül kullanan var mı ? bi 20 30 tl ye direk h7 ampüller var bide 100 tl civarında sürücülü soğutuculu ampüller var farkı nedir hangisi iyidir ? soğutuculu olanı polis söktürmesin ?

Birde mat siyah r25 im var siyah motora halojen sarı far yakışıyor bence sıcak duruyor. mat siyah r25 olupta beyaz far ve beyaz park ışığı yapan varsa resmini atabilir mi ?
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
16
Arkadaşlar yağ filitresi değişimini ne sıklıkta yapıyorsunuz ? kullanım kılavuzunda her 20.000km de işaretli görünüyor böyle birşey mümkün mü ? Her yağ değişimine ise 5000 yazıyor servis 4000de gel diyor yağ filtresi içinde 8000de gel diyor yardımcı olursanız sevinirim
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Bikaç haftadır yatan motoru çalıştırdım ve şu şekilde soğutma sıvısı kaçağı olduğunu gördüm:
[url]https://i.hizliresim.com/pbRNyq.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/MV6BN2.jpg[/url]

Konunun üzerine denk geldi :) Sanırım her kış başında bu durum yaşanacak. 3-4 dk çalıştıktan sonra kaçağı tespit etmek adına bikaç fotoğraf çektim. Daha önce yaşadığım şekilde benzer yerlerde kaçak gördüm. Akla ilk gelen sabıkalı eleman kelepçe olduğu için grenajı söküp önce kelepçeyi sonra da tahliye civatalarını yokladım ki kelepçenin bayağı gevşemiş olduğunu farkettim. Kelepçeyi sıktıktan sonra herhangi bir kaçak kalmadı. Bahsettiğim kelepçe ise şu:
[url]https://i.hizliresim.com/9aVr6O.jpg[/url]

Sonrasında rezervuardaki sıvının fazla eksilmediğini düşünüp kontrol etmeyecektim fakat yine de bakınayım dedim ve min. seviyesinin altında olduğunu görünce evde bulunan sıvıdan takviye yaptım. Yere dökülen miktara göre az bir eksilme olduğunu tahmin etmiştim fakat yere dökülen kadar motorun duruş pozisyonundan dolayı sol tarafındaki grenaja da dökülmüş. Bu nedenle yaklaşık 0.25 litre kadar takviye ile tamamlayabildim. Neyse ki bu şekilde kullanmadan erken farkettim durumu.

Çift kelepçe veya 28lik geniş kelepçe kullan,sızıntıyı keser.
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
Ağırlığın 55-60 kilo filan mı nasıl 192 görüyorsun ben 93 kiloyum düz yolda 170-172 diyor dahada gitmiyor motor yokuş aşağıda 182 filan gittigimi hatirliyorum.
Yokuş aşağı uzun bir yol olsa yavaş yavaş 190 olur aslında
63 kilo civarlarındayim haliyle motosiklet beni uçuruyor.
ama ağır sürücülerde bahsettiğin biraz zorlanma mevcut.

yağ filtresi olayında da her 5000 km de bir değiştim bu zamana kadar işi şansa bırakmadım ne olur ne olmaz diye.
gözümün önünde otobanda giderken birden yatak saran r25 oldu sebebi yağ filtresi değildi ama onu gördükten sonra mekaniğin bakımlarını asla aksatmadım ihmal veremedim.
 
Katılım
5 May 2011
Mesajlar
107
Arkadaşlar yağ filitresi değişimini ne sıklıkta yapıyorsunuz ? kullanım kılavuzunda her 20.000km de işaretli görünüyor böyle birşey mümkün mü ? Her yağ değişimine ise 5000 yazıyor servis 4000de gel diyor yağ filtresi içinde 8000de gel diyor yardımcı olursanız sevinirim

Hocam her 5k da bir yağ değişimi 10k da bir filitre değişimi ama ben 5k bir ikisini değiştirdim hep
 
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
349
Çift kelepçe veya 28lik geniş kelepçe kullan,sızıntıyı keser.

Sorun devam etti:) 3 hafta önce sıktığım kelepçe yine gevşedi. Ben de kelepçeyi değiştirmeye ya da çift kelepçe takmaya karar verdim. Koçtaştan 28lik kelepçe aldım. Loctite kullansam mı dedim, daha önce hiç kullanmamıştım. Bi tane de loctite 270 aldım. Kelepçedeki vida sonsuz vida tipinde olduğu için loctite işe yarar mı bilemedim ama yine de dişlere sürüp yeni kelepçeyi taktım. Mevcut kelepçeyi sökünce inceledim biraz dandik bişeye benziyordu ve bir miktar oksitlenmişti. Hortumu da kontrol ettim herhangi bir ezilme, yırtılma göremedim. Sorun tamamen kelepçeden. Bugün test etmedim, iyice kuruduktan sonra yeniden deneyeceğim. Umarım bu kez çözülür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------

Arkadaşlar yağ filitresi değişimini ne sıklıkta yapıyorsunuz ? kullanım kılavuzunda her 20.000km de işaretli görünüyor böyle birşey mümkün mü ? Her yağ değişimine ise 5000 yazıyor servis 4000de gel diyor yağ filtresi içinde 8000de gel diyor yardımcı olursanız sevinirim

Her 5000 km de bir yağ değişimi, 10.000 km de bir yağla birlikte filtre değişimi diyor ama ben yaklaşık 3500-4000 km de bir yağ ve filtre birlikte değiştiriyorum. Servis size yağ sayacı 4000 km yi gösterdiğinde gelin demeye çalışmıştır belki ama 1000-5000-10000-15000... şeklinde gisiyor.
 
Katılım
26 Kas 2017
Mesajlar
7,547
Bende onu merak ediyordum. Malum bende MT-25 aldım ama servis aralıklarını tam anlayamadım kimi 4000 kimi 5000 diyordu. 1000-5000-10000... mantıklı geldi. daha nerden baksan 2500km var :p
 
Katılım
21 Tem 2018
Mesajlar
7
Evet indirim tüm bayilerdeydi, ben Adana'da Gizerlerden almıştım. Geç olduğu için kusura bakmayın kaza geçirdiğim için forum hiç aklıma bile gelmedi :santa:
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
Arkadaşlar ön fren diskini degisecegim yakinda ve diski sabitleyen civataları 23nm tork ile sıkacağım fakat
buraya loctite sürmek lazım civatalari takmadan önce loctite ın sertlik seviyeleri var
hangisinden kullanmam lazım?

9aLQvk.jpg
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst