Yamaha Yamaha YZF-R25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Mar 2014
Mesajlar
106
Bügün istanbuldaki ilk r25 buluşmasını yaptık yağmur işleri bozdu ama önemli olan bir araya gelmekti motorlar canavar Allah herkese nasip etsin nisan ortası sonu gibide uzun yol etkinliği yapılıcak facebook r25 grubundan takip edebilirsiniz gelişmeleri..
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1426490697_3c09785fc481e24163f20cf5f88098da

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1426465153_b716b13f6a8d015d827d39bb2d4eb2d9

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1426485683_30c95b0f687e9087273d95b52efbcda5

Manzaraya bayıldım! Harika görünüyor evlatlar :) maşallah! Adana ya gelen olursa beklerim. Adana dan veya mersin den ya da yakın illerden alan varsa bana ulaşın bizde böyle bisiler yapalım :thumleft:
 
Katılım
14 Mar 2015
Mesajlar
86
Merhaba arkadaşlar, R25 severler ;

Denizli'de yaşıyorum.
Forumun ve doğru yapılan paylaşımların faydalı olduğuna ve motorsiklet kültürünün yerleşmesine katkıda bulunacağını düşünüyorum.
Sevgi ve saygı çerçevesinde kalarak, motorsiklet kullanıcısının farkını ortaya koymalıyız.
Paylaşımlarla da bu forumun farklı kalması yönünde çaba göstermeliyiz.

Yeni motorum ile sezonu açmak istiyorum.
Plakası çıktı. Yakında da teslim alacağım.

Herkese keyifli sürüşler.
 
Katılım
8 Mar 2014
Mesajlar
106
peki 1600 km den sonra? Allah ne verdiysemi :)

Ondan sonra motor kullanıma hazır gibi bir cümle geçiyordu Kitapçık ta.
Bir de diyor ki "motorunuzun hayatı boyunca bundan daha önemli bir süreci periyodu olmayacak" yani rodajin dikkate alınması gerekiyor.

Hatta aklıma söyle bir sey geliyor. Acaba 1600 km den sonra da direk 14.000 devir görmek yerine, her 100-200 km de bir 1000 devir arttirsak daha mi sağlıklı olur?

Tabi bu acaba? Şeklinde bir düşünce , kitapcikta yazan birsey değil

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

Merhaba arkadaşlar, R25 severler ;

Denizli'de yaşıyorum.
Forumun ve doğru yapılan paylaşımların faydalı olduğuna ve motorsiklet kültürünün yerleşmesine katkıda bulunacağını düşünüyorum.
Sevgi ve saygı çerçevesinde kalarak, motorsiklet kullanıcısının farkını ortaya koymalıyız.
Paylaşımlarla da bu forumun farklı kalması yönünde çaba göstermeliyiz.

Yeni motorum ile sezonu açmak istiyorum.
Plakası çıktı. Yakında da teslim alacağım.

Herkese keyifli sürüşler.

Hayırlı uğurlu olsun race blue :) nick in de güzelmiş :D
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Arkadaşlar 1000 km' de bakım var mı? Facebookta 1000 km bakımı için parça olmadığını (bayilere gelmemiş hala) bakımın 200 lira civarı olacağını yazmışlar çüşş diyorum ve inanmak istemiyorum böyle bakım mı olur.
 
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
503
Ondan sonra motor kullanıma hazır gibi bir cümle geçiyordu Kitapçık ta.
Bir de diyor ki "motorunuzun hayatı boyunca bundan daha önemli bir süreci periyodu olmayacak" yani rodajin dikkate alınması gerekiyor.

Hatta aklıma söyle bir sey geliyor. Acaba 1600 km den sonra da direk 14.000 devir görmek yerine, her 100-200 km de bir 1000 devir arttirsak daha mi sağlıklı olur?

Tabi bu acaba? Şeklinde bir düşünce , kitapcikta yazan birsey değil

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------



Hayırlı uğurlu olsun race blue :) nick in de güzelmiş :D

bence 1600 den sonra parçalar birbirine alıştığı için artık makineye devir çevirtmeli ve rodaj tamamlanmalı. Akşam serin havada motor sıkıştırılmadan tek kişi kullanarak yapılırsa daha sağlıklı olur. rodaj aşamasında çift kişi binip yokuş tırmanmaktan kaçının arkadaşlar
 
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
503
Ondan sonra motor kullanıma hazır gibi bir cümle geçiyordu Kitapçık ta.
Bir de diyor ki "motorunuzun hayatı boyunca bundan daha önemli bir süreci periyodu olmayacak" yani rodajin dikkate alınması gerekiyor.

Hatta aklıma söyle bir sey geliyor. Acaba 1600 km den sonra da direk 14.000 devir görmek yerine, her 100-200 km de bir 1000 devir arttirsak daha mi sağlıklı olur?

Tabi bu acaba? Şeklinde bir düşünce , kitapcikta yazan birsey değil

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------



Hayırlı uğurlu olsun race blue :) nick in de güzelmiş :D

bence 1600 den sonra parçalar birbirine alıştığı için artık makineye devir çevirtmeli ve rodaj tamamlanmalı. Akşam serin havada motor sıkıştırılmadan tek kişi kullanarak yapılırsa daha sağlıklı olur. rodaj aşamasında çift kişi binip yokuş tırmanmaktan kaçının arkadaşlar
 
Katılım
17 Şub 2015
Mesajlar
27
Hocam bu rodaj mevzusu zaten tam bir efsane... Biri şehir içi kullanım ile yapın der, biri uzun yola çıkın der, kimisi motoru zorlayın der, kimisi de zorlamayın kitapçığa uyun vs. der uzar gider böyle...
Yamaha gibi Honda gibi kaliteli üreticilerin bile kitapçıklarında ilk 1000 - 1500 kilometre boyunca motoru çok zorlamayın tarzı yazılarının sebebi ise bana insanların yeni motoru bilinçsiz bir şekilde kullanıp zarar vermesini önlemek amaçlı gibi geliyor. Hem böylece firmalar da kendilerini garanti altında tutuyorlar, çünkü bu markalar ne kadar kaliteli olsa da hiçbir mekanik aksamın 'her türlü kullanımda' %100 garantisi verilemez. Sonuçta mekanik yani adı üstünde... Bu yüzden yeni motorda limitlerin çok zorlanmamasını istiyorlar bence. Yoksa bu motorların piyasaya sürülmeden önce geçtiği test aşamalarını herkes biliyordur herhalde, sokulan redline'ların haddi hesabı yok... :)
Bu sebeplerden ötürü ben de belli bir kilometreden sonra motora hafif hafif yüklenmenin bir sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum. Ama 'hafif hafif' diyorum bakın, çok fazla değil.
Zaten bu motorun kitapçığında da "İlk 1000 kilometre boyunca 7000 deviri geçmeyin, sonraki 600 km boyunca da 8400 deviri geçmeyin." falan yazmıyor.
"0 - 1000 km boyunca 7000 devirin, 1000 - 1600 km boyunca da 8400 devirin üzerinde 'uzun süre' kullanmaktan kaçının." yazıyor. Bu iki cümle arasında önemli fark var... Yani adam sana apaçık bir şekilde limitleri hiç geçme demiyor, arada bir geç ama motoru öküz gibi de kullanma yani diyor... :)

Benim tavsiyem;

- Mümkün olduğunca şehir içi kullanımdan uzak bir şekilde, serin havalarda motoru belirli kilometre aralıklarla dinlendire dinlendire uzun yol yapın mümkünse. Ama hep sabit bir devirde kalmayın.

- Motoru ilk 1500 - 2000 kilometreye kadar 'düşük viteslerde' deli gibi sıkıştırmayın.

- 500 - 600 kilometrelerden sonra da 5. ve 6. viteste stabil giderken ara ara uzayın şöyle bir 140 - 150'li hızlara biraz gidin sonra kapatın gazı tekrar. Hafif hafif yüklenin yani.

- Yüklenmelerin dozajını motorunuzun kilometresine göre ayarlayın. Arada bir limitleri yükseltmenin, zorlamanın hiçbir zararı olmaz bence.

- Motor devrini tamamlamadan vites yükseltmeyin erkenden. Ama fazla da bağırtmayın. :)

- Rodaj bitene kadar 2 kişi uzun süre kullanmamaya özen gösterin.

- Motor ısınmadan (hararet göstergesinde ikinci çizgiyi görmeden) asla gaz vermeyin, kullanmayın. Zaten çift silindir olduğu için çabuk ısınıyor, maksimum 3 dakikada ısınıyor. Hatta sadece rodaj döneminde değil, hiçbir zaman ısınmadan kullanmayın.

Beni yanlış anlamayın, kimseye bilgelik veya ustalık taslamak gibi bir niyetim yok. Ben rodajımı aynen yazdığım şekilde yaptım, 1000 bakımına gittiğimde de servisteki usta doğru olanı yaptığımı söyledi ve motoru kullandıktan sonra da gerçekten güzel açılmış dedi.

Benim bu yazdıklarım sadece vasıfsız bir motorcu olarak sizlere naçizane tavsiyelerimdir... Siz kafanıza nasıl yatıyorsa, içiniz nasıl rahat edecekse, nasıl uygun görüyorsanız öyle yapın. :)

Herkese kazasız belasız sürüşler... :)
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Mar 2015
Mesajlar
6
Durum benimle aynı yani :) Valla aslında buluşma, görüşme fikri iyi olur. Başka kimse yok mu Antep'te, şöyle kalabalık olsak ya. Farklı motoru olan arkadaşlar da irtibat oluştursa güzel olur.
 
Katılım
26 Eyl 2011
Mesajlar
89
Motosikleti
CBR650R , Activa125, Sh125
merhaba arkadaşlar siyah r25 dün elime ulaştı bayi sadece tescil işlemleri için 350 tl +80 tl noter +29 tl bandrol parası istedi bunun için pazartesi salı kendim plaka için koşturacağım bakalım ne kadar tutacak ve becerebilecekmiyiz :) .. istanbulda plaka tescil işlerini kendi yapanlar bilgi verirlerse sevinirim ... 6 km bayi - ev arası kullanma fırsatım oldu her ne kadar kısa mesafe olsada doğru tercih yaptığıma karar verdim.. Motoru brakmıştım R25 ile Tekrar alevlendi Hepimiz için Hayırlısı olsun Allah kaza bela ve cezasız güle güle kullanmayı nasip etsin
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
236
Baya yeni alan oldu. Başlığımız şenlendi. Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız sürüşler...
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
485
merhaba arkadaşlar siyah r25 dün elime ulaştı bayi sadece tescil işlemleri için 350 tl +80 tl noter +29 tl bandrol parası istedi bunun için pazartesi salı kendim plaka için koşturacağım bakalım ne kadar tutacak ve becerebilecekmiyiz :) .. istanbulda plaka tescil işlerini kendi yapanlar bilgi verirlerse sevinirim ... 6 km bayi - ev arası kullanma fırsatım oldu her ne kadar kısa mesafe olsada doğru tercih yaptığıma karar verdim.. Motoru brakmıştım R25 ile Tekrar alevlendi Hepimiz için Hayırlısı olsun Allah kaza bela ve cezasız güle güle kullanmayı nasip etsin

Hayırlı ugurlu olsun İnşallah.

İnternetten ikamet ettiğin Trafik Şubesinden randevu alıp, randevunun çıktısıyla birlikte gidiyorsun.

Sigorta haric, tescil+trafik belgesi 178,50 TL + 13 tl plaka basımı + 20 tl EK1 formu fotokopi dosya vs. hepsi bu kadar. Sigorta kişiye şehre göre değişiyor malum. Ruhsat cıkardıktan sonra da sanırım 1 ay içinde 2015/1 dönem MTV sini ödemeyi unutma.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Arkadaşlar 1000 km' de bakım var mı? Facebookta 1000 km bakımı için parça olmadığını (bayilere gelmemiş hala) bakımın 200 lira civarı olacağını yazmışlar çüşş diyorum ve inanmak istemiyorum böyle bakım mı olur.

Şunu bi daha göz önüne getireyim izninizle, lansmanda ilk bakım 5000km' de demişlerdi (aea' nın yalancısıyım) 1000 bakımı var mı? Varsa malzemeler bayilerde tam mı? Tamsa ve yaptıran varsa ne kadar ödediler bi zahmet paylaşın arkadaşlar. :cat:
 
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
10
Var var bnde Cbr 250 vardı gruplardan şimdi bunu aldım gene Grupdayım tanıştırım seni gideriz gruba hatta yarın bir buluşmamız var akşam bnde şimdi İskenderun'da yım yarın sabah yola çıkıcam haberleşiriz
 
Katılım
12 Mar 2015
Mesajlar
10
Erinmore sen bana sana ulaşabileceğim telefon ver daha rahat olsun grşmemix Antep'te 2 tane daha r25 var bildiğim kadarıyla en kısa zamanda onlarada ulaşacam

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

Eywlh ozzzz80 kardeşim antebe de yolun düşürse misafir etmek isterim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst