Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Aralık başında sıfır aldığım xmax 250'nin rodaj bakımı için daha bin km dolmamasına rağmen süresi geldiği için bakıma götürdüm.
Kızıltoprakta Ersoy moto'ya götürdük. Yağ değişimi yapıldı. Yanlara takılan bacak koruyucu diye geçen plastik korumaları almamıştım, onları alıp taktırdım. Hepsine toplam 700TL verdim. Korumalar zaten liste fiyatı 650 liraydı, indirim yaptılar onları 600 liraya saydılar, bakıma da 100 lira yazmışlar. Fiyat makul geldi. 3500km'de tekrar gidecekmişim.

ilk bakımda bişey yapılmıyorki,sadece yağ boşaltılıp yeni yağ koyuyorlar okadar,1,5 litre yağ zaten 45-50 tl,,işçilikte 50 koymuşlar 100 tl normal

daha öncede dediğim gibi ortalama parça parası kadar işçilik

ilerde filtreler değişince işler değişmeye başlayacak
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Nis 2016
Mesajlar
149
Aralık başında sıfır aldığım xmax 250'nin rodaj bakımı için daha bin km dolmamasına rağmen süresi geldiği için bakıma götürdüm.
Kızıltoprakta Ersoy moto'ya götürdük. Yağ değişimi yapıldı. Yanlara takılan bacak koruyucu diye geçen plastik korumaları almamıştım, onları alıp taktırdım. Hepsine toplam 700TL verdim. Korumalar zaten liste fiyatı 650 liraydı, indirim yaptılar onları 600 liraya saydılar, bakıma da 100 lira yazmışlar. Fiyat makul geldi. 3500km'de tekrar gidecekmişim.

hocam merhaba,

Motor kaç km'de iken yağ değişimine götürdünüz? Bakım kitapçığında yer alan 6 hafta süreyimi göz önünde bulundurdunuz?
Bende aynı durumdadayım,yılbaşında aldığım motor ancak 300km oldu,ama toplamda 12-13 hafta süre geçti, götürüp yağı değiştirsem mi değiştirmesem mi bilemedim.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
hocam merhaba,

Motor kaç km'de iken yağ değişimine götürdünüz? Bakım kitapçığında yer alan 6 hafta süreyimi göz önünde bulundurdunuz?
Bende aynı durumdadayım,yılbaşında aldığım motor ancak 300km oldu,ama toplamda 12-13 hafta süre geçti, götürüp yağı değiştirsem mi değiştirmesem mi bilemedim.

Hocam süreye çok takılma, biraz daha km yap, rodajını km olarak tamamla ve öyle git servise. Bende sıfır R25 alınca aynı durumla karşılaşmıştım. Şubat sonu ilk gelen partiden almıştım motoru. Her yer kar, motoru koydum garaja neredeyse 1 ay çıkaramadıydım dışarı :)

Servisi aradım ve bu durumu direkt bakımı yapan ustaya sordum: "Km olarak rodajı tamamlayıp gel, süreye çok takılma" diye söylemişti. Garantiden çıkma vs de olmuyor.

Yeni motorun hayırlı uğurlu olsun bu arada.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
hocam merhaba,

Motor kaç km'de iken yağ değişimine götürdünüz? Bakım kitapçığında yer alan 6 hafta süreyimi göz önünde bulundurdunuz?
Bende aynı durumdadayım,yılbaşında aldığım motor ancak 300km oldu,ama toplamda 12-13 hafta süre geçti, götürüp yağı değiştirsem mi değiştirmesem mi bilemedim.

Ben fuarda gezerken servisin ustasıyla karşılaşmıştım. Kardeşimin sürekli motorunu götürdüğü servis olduğu için o tanıyordu, orada yakalamışken sorduk, daha o zaman motor 120km yolu anca yapmıştı. Servis zamanı gelmiş ama 120km de çok az, 500km olsun öyle getirin demişti. Biz de 500km'yi biraz geçince getirdik.

İsterseniz bir telefon edip bilgi alabilirsiniz. Yan bacak koruma parçalarına fiyat almak için ve randevu almak için telefonla aramıştık zaten.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
hocam merhaba,

Motor kaç km'de iken yağ değişimine götürdünüz? Bakım kitapçığında yer alan 6 hafta süreyimi göz önünde bulundurdunuz?
Bende aynı durumdadayım,yılbaşında aldığım motor ancak 300km oldu,ama toplamda 12-13 hafta süre geçti, götürüp yağı değiştirsem mi değiştirmesem mi bilemedim.
300 km mi?? ciddimisin sen,,ayda 100 km bile yapmamışsın
motoru çatala kalkık vaziyette 3 günde bir durduğu yerde 5 dakika bile çalıştırsan,tekerin boşta havada dönmesiyle o km yi yapar yaw

neyse servis haftaya bakmıyor 1000 km doldur git,,gitmeden bir hafta önce arayıp randevu al ,öyle istediğin zaman gidip bakım yaptıramıyorsun haberin olsun full dolu oluyorlar
 
Katılım
29 Nis 2016
Mesajlar
149
300 km mi?? ciddimisin sen,,ayda 100 km bile yapmamışsın
motoru çatala kalkık vaziyette 3 günde bir durduğu yerde 5 dakika bile çalıştırsan,tekerin boşta havada dönmesiyle o km yi yapar yaw

neyse servis haftaya bakmıyor 1000 km doldur git,,gitmeden bir hafta önce arayıp randevu al ,öyle istediğin zaman gidip bakım yaptıramıyorsun haberin olsun full dolu oluyorlar

:) Ekipmanı ancak toparladık, havalar ısınmaya başlayınca dışarı çıkabildim, yağmurda soğukta çıkaramadım motoru..
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
300 km mi?? ciddimisin sen,,ayda 100 km bile yapmamışsın
motoru çatala kalkık vaziyette 3 günde bir durduğu yerde 5 dakika bile çalıştırsan,tekerin boşta havada dönmesiyle o km yi yapar yaw

neyse servis haftaya bakmıyor 1000 km doldur git,,gitmeden bir hafta önce arayıp randevu al ,öyle istediğin zaman gidip bakım yaptıramıyorsun haberin olsun full dolu oluyorlar

Ben de Kasım sonunda aldığım motorum henüz 580km'de.
Kar kış derken ehliyet kursuna geç yazıldım, ancak bu ay ehliyet eğitimlerine başladım. Bu arada kapalı otoparkı olduğu için kardeşimde kaldı motor. Haftada bir çalıştırıp otopark içinde bir tur attı o kadar. Arada hasanpaşadan modaya kahve içmeye falan gitmiştir iyi havada ama zaten kendi MT7'si ve yine ona emanet BMW F800 varken elinin altında benim ufak karakaçanla fazla gezemedi.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
Ben de Kasım sonunda aldığım motorum henüz 580km'de.
Kar kış derken ehliyet kursuna geç yazıldım, ancak bu ay ehliyet eğitimlerine başladım. Bu arada kapalı otoparkı olduğu için kardeşimde kaldı motor. Haftada bir çalıştırıp otopark içinde bir tur attı o kadar. Arada hasanpaşadan modaya kahve içmeye falan gitmiştir iyi havada ama zaten kendi MT7'si ve yine ona emanet BMW F800 varken elinin altında benim ufak karakaçanla fazla gezemedi.
senin motor bu yıl 1000 km anca yapar gibi görünüyor
malum ehliyet eğitimi dersi sınavı derken bikaç ay geçer birde ehliyeti kazanınca emniyetten randevu için sıra alması var,,emniyetten randevu almak için aylarca sıra bekleyenler var:)o yüzden söyledim
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
senin motor bu yıl 1000 km anca yapar gibi görünüyor
malum ehliyet eğitimi dersi sınavı derken bikaç ay geçer birde ehliyeti kazanınca emniyetten randevu için sıra alması var,,emniyetten randevu almak için aylarca sıra bekleyenler var:)o yüzden söyledim

Ehliyeti ve ekipmanları tamamlamadan trafiğe çıkmayacağım diye karar vermiştim, uymaya çalışıyorum. Ekipmanlar tamam, ehliyet sınavı da bu ay sonunda. Ehliyeti alana kadar kendi motoruma artçı olarak biniyorum. :)

Ama yaz sonuna kadar 3bin km geçer diğer bakımın da zamanı gelir. Kardeşim kendi MT7sini sattı geçen hafta. Tracer 900 alacak ama 2017 modelleri hazirandan önce gelmez demişler, o zamana kadar benim motorla gezecek. Kış bitti, çok gezer.
 
Katılım
29 Nis 2016
Mesajlar
149
benim ehliyet OK, ekipman OK, sadece havaların ısınmasını bekliyorum, özellikle yazlık mont almıştım,soğuk havalarda istanbulda üşütüyor..:(
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
yanlış hatırlamıyosam dr pulley bagaları ben önermiştim.

pişman olmazsınız demiştim.

bizim xmax 250 grubundada bunu yazarsanız çok iyi olur bazıları boş yere jcosta öneriyor milletin parası heba olmasın.

Doğru bir öneride bulunmuşsunuz. J.Costa hakkında iyi şeyler söyleyen kadar söktürüp orijinale dönen var. O yüzden hiç düşünmedim. Dr.Pulley bu işin doktoruymuş. Motorun gidişi çiçek gibi oldu. Uzun yola çıkacağım günü dört gözle bekliyorum. Şimdi "10 gr. baga ile nasıl olur?" sorusu var kafamda. Dr.Pulley baga greslenmez dediler. Gres sürmediler. Sizin uygulama da gressiz mi yapıldı?
 
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
Doğru bir öneride bulunmuşsunuz. J.Costa hakkında iyi şeyler söyleyen kadar söktürüp orijinale dönen var. O yüzden hiç düşünmedim. Dr.Pulley bu işin doktoruymuş. Motorun gidişi çiçek gibi oldu. Uzun yola çıkacağım günü dört gözle bekliyorum. Şimdi "10 gr. baga ile nasıl olur?" sorusu var kafamda. Dr.Pulley baga greslenmez dediler. Gres sürmediler. Sizin uygulama da gressiz mi yapıldı?

ben ilk taktığımda gress sürdüm sonra tekrar açtığımda o gress etrafa saçılmıştı

hiç gerek yok gress sürmeye böyle devam
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
yaw yazmiyim diyorum ama dayanamıyorum

dr pulley bağaların performansta ne avantası var anlamıyorum,,bu bagalar orijinal varyatöre takılıyor ve 6 adet
ancak j-costa ise varyatör komple kendine özgü ve bağaları 12 adet,,bundan ötürü tepkimesi ve kavraması çok çok üstün zaten orjinalde olan kalkıştaki titreme dr pulley baga takıncada aynen devam ediyor ama j-costada 12 bagadan dolayı titreşim neredeyse sıfıra iniyor

hadi bunu geçtim her ikisininde xmax e takıldıktan sonraki 0-100 hızlanmalarının videoları aşağıda
dr pulley j-costa karşısında kağnı gibi kalıyor,,buyurun video aşağıda ,,benmi yanlış görüyorum acaba

ama fiyat olarak arada uçurum var,oda normal çünkü birinde sadece bağalar değişiyor j-costada komple varyatör sistemi kökten değişiyor

amacım dr pulleyi kötülemek değil yanlış anlaşılmasın ,sadece söylenilen performans nerede onu merak ediyorum

dr pulleyde olduğu gibi j-costadada istenilen ağırlıkta baga var bu videoda her ikiside aynı


https://www.youtube.com/watch?v=K8Dfq0wuGhE

https://www.youtube.com/watch?v=rvQvtA-HUPU
buda yeni kasadaki 0-100

https://www.youtube.com/watch?v=LT43qzkZlMU

dr pulley her türlü hızda çuvallamış

buda j-costa varyatör çalışma şekli
https://www.youtube.com/watch?v=DtJ7wvf6lCk
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
bende yazmiyim yazmiyim dedim ama dayanamadım..

osmanlı döneminden kalma xmax videosu bulmuş çamur atıyosun.

arkadaş adama önerdim adam aldı taktı senin gibi milyonlar harcamadan mutlu mesut yaşıyor.

al buda video izle izle dur



---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:21 ----------

bu arada dr pulley bagalarını merak eden arkadaşlar bu videoyu izleyebilir

yanı kısacası jcosta gibi normal misket top kullanılmıyor köşeli baga daha fazla açılıyor hafifletip seri kalkış yapabilirsiniz yada ağırlaştırıp daha yavaş kalkış son hız arttırabilirsiniz.

jcosta tamamen reklamdan kazanıyor.aea videosunda motor son hızda 140 ı geçemedi izlediyseniz görmüşsünüzdür ayrıca egzoz da takılmıştı.

zamanında bu işlere ilk girdiğim yıllarda bende yanılıp jcosta almıştım daha sonra bu işleri biraz araştırınca jcostanın bi halta yaramadığını anlayıp hemen sattım (bu arada jcosta kolay satılıyor)

sözün özü paranız kıymetliyse boşa vericek param yok diyen adam için dr pulley diyorum.
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
ırak kardeşim bak ,körü körüne bişeyler geveleyip duruyorsun

verdiğim videolardaki motorların 2 side 2008 xmax ve birinde dr pulley diğerinde j- costa var,yani motorların ikiside eski model,burda senin tezin çürüyor birdefa ,bunun Osmanlısı bizansı yok,burda senin mal çuvallamış

gelelim senin koyduğun videoya ,,ALLAHINI seversen bu videoda neyi gösteriyorsun bana,,0-60 yok 0-100 yok 0-130 yok,son hızı göstermiş ve karşılaştırma gibi bişeyde yok
o son hızı bende 250 xmax varken ben orijinal haliyle gördüm,j-costa ile o son hızıda geçerki


baga ağırlığıyla oynama olayını yukarda yazdım zaten her ikisininde çeşitli ağırlıkta bağaları var ,,verdiğim videoda her ikisindede 12 gram yani aynı ağırlıkta baga kullanılmış


madem öyle varsa bana dr pulleyin yeni kasa xmaxta j-costa yı geçen 0-60 0-100,0-140 gibi videosunu göster elini öperim
hadi ben burdayım

ama istersen ben arar bulurum j-costanın dr pulleyi nasıl ezdiğini gösteren videoyu

benim demek istediğim orijinal bagadan ne farkı var dr pulleyin aksine 0-100 dahada yavaşlamış

ama şunu belirteyim j-costa pahalı onda hemfikirim,ancak karşılığında sana bişeyler veriyor
dr pulley ucuza kaçanların çözümü bukadar basit

arkadaş ve sen almışsınız kullanıyorsunuz bişey diyemem güle güle kullanın ama bir j-costa ile mukayesede etme ama
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2014
Mesajlar
2,094
he he iyi he

ben zaten senle pek muhattap olmucaktım gerek yok zaten bişeyi anlamassın.

senden tek istediğim burda milleti boşa masrafa sokup jcostayı öve öve konuşma
 
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
ALLAH iyiliğini versin yaw ırak,vallahi bak seni küçük düşürmek gibi bir niyetim yok,,insan gibi yazışıyoruz gerçeklerin ortaya çıkmasını sağlamaya çalışıyorum sadece
ama sen körü körüne iddaa ediyosun o yüzden ters düşüyoruz,,ben delillerle geliyorum açıkça sen bana kızıyosun
yaw neden kızıyosunki

yemin olsun dr pulleyin j-costadan daha iyi olduğunu ve titreşimi yok ettiğini gösteren açıklayıcı video görsem ,anında j-costayı söker onu takarım

ama öyle bişey yokki

tamam bak yine yazıyorum j-costa pahalı, alırken çok acıttı beni ama iyiki almışım diyorum,,hatta ben 2 takımda farklı ağırlıkta bağada aldım yedekte duruyor

j-costa performans ve titreşimden şikayeti olanlar için o kadar para verip alınabilir,,sadece performans için 250 xmax e değmez,1-2 saniye daha hızlanması pek farketmiyor ,her haliyle trafikte gazı açtığında sizi geçemeyen araba yok gibi bişey

ama xmax 400 e kesinlikle değer

ırak kardeşim bana kızma bak xmax kardeşiyiz biz,,,iyi geceler:king:
 
Son düzenleme:
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
1,583
iyi tamam tamam dr pulleyde iyi fiyat performans açısından

seni gerçekten yakından tanımak isterdim ırak,,çok alıngansın yaw:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------

hadi yat uyu yarın iş var sabah kalkamazsın,,2 motorununda ödenecek borçları duruyo
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
"Her şeyde bir hayır vardır" demişler. Bu lüzumsuz tartışmadan bile bir şey öğrendim. Ben baga hafifledikçe son hız artar diye biliyordum. Bu nedenle 1 gr daha hafif baga tercih ettim. @IRau Yanlış okumadıysam tam tersiymiş.Şimdi üzüldüm işte. Nasrettin Hoca gibi eşşeğe ters binmişiz. Fakat örneğin 130km/h ile giderken motorun sesi eskiden 120 km/h ile giderken çıktığı kadar çıkıyor. Anlamadım şimdi?
J.Costa- DR. Pulley meselesine gelince. J.Costa taktırıp vazgeçen, memnun olmayan, zamanla hasara neden olduğunu iddia eden yazılar okudum.(muhtelif forumlarda) Bu nedenle uzak durmayı tercih ettim. Kötüdür diyemem. Dr. Pulley ise daha çok yeni. Çok hoşuma gitti. Fakat ilerleyen zaman içinde göreceğiz. Uzun lafın kısası. Herkes halinden memnunsa mesele yoktur.
Kazasız belasız sürüşler...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst