Yamaha Yamaha WR 125 R/X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
125 r in lastikleri şehirde işinizi görür. Üzerinde Michelin sırac var ben crf de dişli lastikleri çıkarıp şehir için onu taktım.
Kuklanmakta zorlanmazsınız. Hemen alışır ve şimdiye kadar neden beklemısım dersiniz.
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
4,537
Arkadaşlar herkese merhabalar.
Hepinize kazasız belasız bol bol mutluluklu sürüşler dilerim.
Yaşım 33 bu yaşıma kadar hiç motor kullanmadım ve hayatımda ufak bir değişiklik yapmak istiyorum.
Bu değişikliği Wr 125 x alarak gerçekleştireceğim. Hiç motor deneyimim yok. Kullanmakta zorluk çekermiyim.
Ve son olarak 125 r modelinin arazi lastiklerini çıkartıp asfalt lastikleri takabilirmiyiz.
Değişimli olarak kullanmak için. Bazen arazi bazen şehir içi.

Şimdiden bilgi paylaşımlarınız için Teşekkür ederim.

ybr cbf eğitim motorudur, en kolayı onlardır, sm cross olanlar da bisiklet gibi olduklarından kolaydır, ancak boy kısa ise zor olur, illa ki ilk zamanlarda park ederken, dönerken, yokuş yukarı dönerken, dururken düşersin :) alçaltma kiti ile boy sorunların biter, motobot giyersen boyun uzayacağından biraz daha durum iyileşir ...

acemi olarak araziyi bir süre unutsan iyi olur :)
 
Katılım
23 Ağu 2013
Mesajlar
347
Arkadaşlar herkese merhabalar.
Hepinize kazasız belasız bol bol mutluluklu sürüşler dilerim.
Yaşım 33 bu yaşıma kadar hiç motor kullanmadım ve hayatımda ufak bir değişiklik yapmak istiyorum.
Bu değişikliği Wr 125 x alarak gerçekleştireceğim. Hiç motor deneyimim yok. Kullanmakta zorluk çekermiyim.
Ve son olarak 125 r modelinin arazi lastiklerini çıkartıp asfalt lastikleri takabilirmiyiz.
Değişimli olarak kullanmak için. Bazen arazi bazen şehir içi.

Şimdiden bilgi paylaşımlarınız için Teşekkür ederim.

wr125r daki lastikler arazi değil zaten,asfalttada,toprak yoldada gider.fazla çamura gelmez.benim gibi 40 ından sonra motora başlayan çok.trafiğe çıkmadan boş alanda bol pratik yap,çıkarsanda ön teker düz değilken ön freni kullanma dikkat et.40 ını bekleme
 
Katılım
3 Tem 2014
Mesajlar
396
Motosikleti
Triumph Tiger 900 GT
Merhaba arkadaşlar,
WR125r için, onun ebatlarına uyumlu, özel bir arka sehpa var mıdır, yoksa piyasadan herhangi bir arka sehpa alsam olur mu?
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
630
Selammm :)
2 aydır yüksek gidon almayı istiyorum ama uyar mı uymaz mı karar veremedim. Çevremde de bu işlerden pek anlayan yok bi yardımcı olun ne olur :D
Pro Taper
Linkte verdiğim gidonun Pastrana FMX modelini almak istiyorum sayfanın en altında ölçüleri var. Acaba alsam direk uyar mı ? Veya nasıl uydurabilirim?
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Arkadaşlar bir soru soracağım ama kızmayın. Önceki yorumları okudum merak etmeyin :)

Şimdi bu X ve R modeline takılan lastik konusuna bi açıklık getirelim. İki motorda da ağırlık merkezi yüksekte olduğu için fazla yatınca sorun çıkardığı yazılmış, evet anladım. Şimdi R modelinde dişli ama ince, X modelinde asfalt için uygun ama daha kalın bi lastik takılmış ona da tamam :)

Bazı arkadaşlar toprağa girince X kaydı demiş (arazi mi, toprak mı ) bazı arkadaşlar asfaltta R lastiği kayıyo tutunma iyi değil demiş.

Şimdi kategorize etmek istemem ama R modeli fabrika çıkışı lastiği ile asfaltta daha doğrusu İstanbulun bozuk yollarında, tümseğünde çukurunda iyi performans sergiler mi X modeli kadar ? Yoksa adamlar şehiriçi için X çıkarmış git o modele bak mı dersiniz ?

Saygılar :)
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Ben WR125r lastiğini crf250l de kullanıyorum. Hemen hemen tamamı şehir içi. Memnunum.
Türkiye de gerçek asfalt çok az hele şehir içinde yok denecek kadar az. Arabama da dişli lastik alsam güzel olacak. Arabada 17 inç jant var iki defa lastıgım yanak verdi.
Yani bu memlekette şehir içi arazi motoru lazım bence.
 
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Ben WR125r lastiğini crf250l de kullanıyorum. Hemen hemen tamamı şehir içi. Memnunum.
Türkiye de gerçek asfalt çok az hele şehir içinde yok denecek kadar az. Arabama da dişli lastik alsam güzel olacak. Arabada 17 inç jant var iki defa lastıgım yanak verdi.
Yani bu memlekette şehir içi arazi motoru lazım bence.

Katılıyorum asfalt diye betonda sürüyoruz resmen :) Peki yağmurlu hava performansı nasıl dişli lastiğin ? Yumuşak hamurlu olmadığı kesin o yüzden merak ediyorum
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Ben yağmurda kullanmamaya çalışıyorum. O yüzden ne desem yalan olur. Kullanmadım mı kullandım elbette ama Max dikkat ve minimum sürat ile.
Çünkü motor benim için keyif aracı. Bu ilk yılım henüz 4000 km deyim. Bu sene düşmek istemiyorum. Hevesim kaçmaması için.
 
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
378
Katılıyorum asfalt diye betonda sürüyoruz resmen :) Peki yağmurlu hava performansı nasıl dişli lastiğin ? Yumuşak hamurlu olmadığı kesin o yüzden merak ediyorum

Ben dişli lastiklerle yağmurda sürdüm. Sadece dik bir yokuşu inerken arka lastiği kitledim biraz salladı dikkatli kullandıktan sonra problem olmuyor ama dişli lastiğin yere temas eden yüzeyi az olduğu için çokta güvenli değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2014
Mesajlar
2,207
Ben yağmurda kullanmamaya çalışıyorum. O yüzden ne desem yalan olur. Kullanmadım mı kullandım elbette ama Max dikkat ve minimum sürat ile.
Çünkü motor benim için keyif aracı. Bu ilk yılım henüz 4000 km deyim. Bu sene düşmek istemiyorum. Hevesim kaçmaması için.

Bahsettiğiniz her motosiklet için geçerli bence. Düşmeyin, hevesiniz kaçmaz ama canınız sıkılır :) En iyisini yapıyorsunuz.

Ben dişli lastiklerle yağmurda sürdüm. Sadece dik bir yokuşu inerken arka lastiği kitledim biraz salladı dikkatli kullandıktan sonra problem olmuyor ama dişli lastiğin yere temas eden yüzeyi az olduğu için çokta güvenli değil.

Sert hamurlu dişli lastik ısınma süresi daha çok zaman alıyor olabilir. Ancak motosikletlerimizin üzerindeki fabrika çıkışı lastikleri düşündüğümüz de aynı şeyleri yaşayabiliriz. Wr125x çok eğlenceli bir makina orası kesin.
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Merhaba, bütün konuyu okudum ama bir kişi sormasına rağmen cevap yazan olmamış önceki sayfalarda, bu sebeple aynı soruyu ben de sorayım ve bu sayede uzun zaman sonra ilk kez bir motosiklet başlığında mesajım olsun :)
Wr125X'in lastikleri tubeless mı yoksa iç lastikli mi? hani telli jant genellikle iç lastikli olur ondan merak ettim.
(Tubeless derseniz tadından yenmez o alet şehir içinde. Hele de benim gibi alıp uzun yıllar işe git gel, faturaları öde, günlük işleri hallet, arada da kısa mesafe şehir dışına kaç yapacaksan)


Bu arada fiyat konusu bana da çok yüksek gelmişti en başında ama motorun malzeme kalitesini görünce özellikle uzun yıllar kullanmak amaçlı alacaklar için zevki de düşününce verene kızmam o paraları, neticede bir commutere binmekle aynı şey değil böyle bir alete binmek aynı cc olsa bile bu bariz üst düzey bir makina(Kaldı ki YBR, CBF Apache gibi aletler de fiyat olarak pek de ucuz sayılmazlar artık hepsi 5000 üzerindeler). Haa nedir, şu memleketteki hemen her makina ve araçtaki ağır vergi yükü olmasa bu aletler çok daha ucuz olacak o ayrı.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Merhaba, bütün konuyu okudum ama bir kişi sormasına rağmen cevap yazan olmamış önceki sayfalarda, bu sebeple aynı soruyu ben de sorayım ve bu sayede uzun zaman sonra ilk kez bir motosiklet başlığında mesajım olsun :)
Wr125X'in lastikleri tubeless mı yoksa iç lastikli mi? hani telli jant genellikle iç lastikli olur ondan merak ettim.
(Tubeless derseniz tadından yenmez o alet şehir içinde. Hele de benim gibi alıp uzun yıllar işe git gel, faturaları öde, günlük işleri hallet, arada da kısa mesafe şehir dışına kaç yapacaksan)


Bu arada fiyat konusu bana da çok yüksek gelmişti en başında ama motorun malzeme kalitesini görünce özellikle uzun yıllar kullanmak amaçlı alacaklar için zevki de düşününce verene kızmam o paraları, neticede bir commutere binmekle aynı şey değil böyle bir alete binmek aynı cc olsa bile bu bariz üst düzey bir makina(Kaldı ki YBR, CBF Apache gibi aletler de fiyat olarak pek de ucuz sayılmazlar artık hepsi 5000 üzerindeler). Haa nedir, şu memleketteki hemen her makina ve araçtaki ağır vergi yükü olmasa bu aletler çok daha ucuz olacak o ayrı.

benim buldugum dökümana göre iç lastikli

https://www.motorcyclespareparts.eu/yamaha-parts/motorcycles/wr125x-2010/rear-wheel-360092.aspx
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
630
Sticker seti almıştım. Sonunda yapıştırabildim. Reklamcı bir tanıdık yaptı sağolsun. Sonuç bu
PEyvB6.jpg
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Kitapçığa göre orjinal lastikler

WR125R
Pirelli MT 90 Scorpion
Michelin Sirac

WR125X
Pirelli Sport Demon

Dün lastik sitesine mail tamıştım cevap şu:

Sitemizde sadece iç lastikli (tubetype) modellerin isminde TT ibaresi yer almaktadır. (TT ibaresi olanlar iç lastiklidir)
TL (tubeless) lastiklerde ise hem iç lastikli, hem de iç lastiksiz kullanılabildiği için hiçbir ibare yer almamaktadır.
Kısaca Pirelli Sport Demon 100/80-17 52H da olduğu gibi TT ibaresi olmadığı için Tubeless yani iç lastiksiz kullanabilirsiniz anlamındadır.

yani sport demonlar iç lastiksizde kullanılabilir demeye getirmiş.
 
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
4,680
Dün lastik sitesine mail tamıştım cevap şu:

Sitemizde sadece iç lastikli (tubetype) modellerin isminde TT ibaresi yer almaktadır. (TT ibaresi olanlar iç lastiklidir)
TL (tubeless) lastiklerde ise hem iç lastikli, hem de iç lastiksiz kullanılabildiği için hiçbir ibare yer almamaktadır.
Kısaca Pirelli Sport Demon 100/80-17 52H da olduğu gibi TT ibaresi olmadığı için Tubeless yani iç lastiksiz kullanabilirsiniz anlamındadır.

yani sport demonlar iç lastiksizde kullanılabilir demeye getirmiş.

iç lastiksiz de kullanılabilir ancak o kullanıma uygun jantla birlikte :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

illa tel janta dublex lastik takacaksanız bir care de bu urunler.

ama baya pahalılar.

Tubliss

 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
630
Elimde fazladan bir set orjinal sticker var. Yamaha amblemleri hariç. Satış fiyatının altında vermeyi düşünüyorum ilgilenenler mesaj atabilirler.
 
Katılım
7 Ara 2014
Mesajlar
4
Merhaba wr125 r/x kullanıcıları. Forumda yeniyim fakat wr125x ile uzun yol deneyimi konusunda soruları cevaplayabilirim. Ayrıca soft saddlebag almayı düşünüyorum, motora bağlama konusunda(yan demir vs) tecrübesi olan var mı acaba?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst