Yamaha Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Şub 2005
Mesajlar
574
Arkadaşlar Nisan ayının başında 29.700TL'ye aldığım motorum bugün tam olarak 45.655TL geçen hafta ise 48.000TL'leri görmüştü kurdan dolayı. Satan firmanın satış politikasına bağlı. Bazı distribütörler kuru sabitleyerek kampanya yapıyor. Örneğin Borusan arabada kuru sabit tutarken motosiklette günlük kurdan hesaplıyor o sebeple günlük hatta saatlik bile fiyatlar değişebiliyor. Yamaha da aynı uygulamayı yaparsa benzeri bir durum olabilir dolayısıyla çok astronomik rakamlardan pazara girebilir. Bu arada bu sabah bir iş için Borusan Oto'daydım. Yüksek kura rağmen satışlar gayet iyi sırf bugün teslimi bekleyen 7-8 tane GS var fiyatları 70.000TLden yüksek, siz düşünün. Yani bence şu fiyatla gelecek, kesin bu olacak, iddia ediyorum vs. demek saçma geliyor. Bekleyelim ve görelim:king:
 
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
48
Mt-09 2013 modelleri euro kuru 2,6 iken 24bine sattilar. Simdi en az 27 tahmin ediyorum. Euro dayanmış 3,1 liraya... Şu an 0 km dediginiz mt-09 larda zaten 2013 yılı stoklarda kalmış motorlardir. 2014 değiller. O yüzden aynı fiyata satarlar.

Geçen hafta 24.bin`e aldım. Fazla karamsar olmayın.. 2013-2014 model olmasının farkı var mı?
 
Katılım
4 Şub 2014
Mesajlar
2
Bu yazıya hergün en az birkaç kez girip heyecanla bakıyorum. Dizi izlemek gibi oldu.
 
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
46
Almanya da Xj6 naked ABS siz den 1200 euro daha ucuz.. Beklenen ucuz fiyatla gelecektir diye düşünüyorum... xj6 dan nasıl daha ucuz onu çözemedim yalnız :),parça kalitesine dikkat etmek lazım..

tahminim abs siz versiyon için 18.900 veya 19.900 :) .. ( xj6 19.200 dü.. kurdan dolayı %20 artsa fiyatı aşağı yukarı bu fiyata denk gelir mt-07)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:03 ----------

yalnız Yamaha ve Honda ya saygım sonsuz.. Cok eleştirmemek lazım fiyatlar daha belli olmadı diye. bu devirde tl üzerinden fiyat belirleyip internet sitesine bu fiyatı yazmak cok kolay değil.. suzuki ve kawasaki maalesef gittigidiyor daki al - satcılar gibi doviz cinsinden fiyat veriyorlar..euro fiyatı yazmak kolay tabi (hatta suzuki bi ara kur olarak yen kullanıyordu)..
 
Katılım
9 Kas 2013
Mesajlar
375
Bugunku yamaha mt-07 borsamiz 18.900 den acilmistir.icimizde ki dis mihraklarin mudahelesi ile 25.000 leri gorebilir ama yine de merkez mudahelesi ile 23.000 lerde sabitlenecegini dusunmekteyim.
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
dizayn olarak mt07 mot09 dan daha şık görünüyor.
 
Katılım
28 Nis 2008
Mesajlar
303
Mt-09 2013 modelleri euro kuru 2,6 iken 24bine sattilar. Simdi en az 27 tahmin ediyorum. Euro dayanmış 3,1 liraya... Şu an 0 km dediginiz mt-09 larda zaten 2013 yılı stoklarda kalmış motorlardir. 2014 değiller. O yüzden aynı fiyata satarlar.
Kardeşim stoklarda kalmış motosiklet nedir Allah aşkına bize bir açıklar mısın? :) Ekim`de aldığım MT09 Ağustos üretimi. Sen şuanda yeni bir MT09 alsan o da 2013 model olacaktır. Senin motorunun 2014 model olabilmesi için 2014 Ocak 1`den itibaren üretilmiş olup senin 3 ay sipariş ve gelme süresinide hesaba katarsan bu motosikleti Nisan-Mart gibi anca teslim almış olman gerekli ki 2014 model olsun. Mart fuarında ilk parti alıyorum dediğin motosiklet bile 2013 model olabilir. Mt09 topiğini incelersen stokta kalmış motosikletlerimi sattıklarını yoksa insanların gelen 3 parti motosikletlerden kapış kapış almaya çalıştığını görebilirsin :) Bu arada Mt07`nin depo kısmı sanırım tamamen plastik arkadaşlar? Muhtemelen fiyattan kıssınlar diye depo kısmında hiç metal parça kullanmadılar :(
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
şu tarih itibariyle 24 bin tl ye alınabilecek bir mt09 olduğunu sanmıyorum
Euro kuru 2,70 ken mt09 24 bin tl ydi.yaklaşık 8800 Euro.
yeni gelecek olan ürünler bu artıştan kaçamayacaktır.
şimdiki kura göre 26.500 gibi yapar.

bu arada plastik depo maliyetten kaçmakla ilgili değildir.
fiyatı 30 bin tl ye yakın olan ducati monster da uzun zamandır komple plastik depoyla üretiliyor.
bu tamamen bir tercih.
plastik daha hafif, ancak üretimi plastik kalıbı nedeniyle, presle üretilen metal depodan daha pahalı.
 
Katılım
28 Nis 2008
Mesajlar
303
şu tarih itibariyle 24 bin tl ye alınabilecek bir mt09 olduğunu sanmıyorum
Euro kuru 2,70 ken mt09 24 bin tl ydi.yaklaşık 8800 Euro.
yeni gelecek olan ürünler bu artıştan kaçamayacaktır.
şimdiki kura göre 26.500 gibi yapar.

bu arada plastik depo maliyetten kaçmakla ilgili değildir.
fiyatı 30 bin tl ye yakın olan ducati monster da uzun zamandır komple plastik depoyla üretiliyor.
bu tamamen bir tercih.
plastik daha hafif, ancak üretimi plastik kalıbı nedeniyle, presle üretilen metal depodan daha pahalı.

plastik tercih etmelerinin bir kaç sebebi vardır elbette. çoğu metal deponun üretim yöntemi hidrolik basınçlı kalıplar. bu kalıpların üretimi plastik kalıbı üretiminden çoook daha maliyetli. 10 plastik depo üretilene kadar bir metal depo ancak üretiliyor.

ı ıhh yanlışın var bir forumda daha önceden okumuştum 1 metal deponun kalıplarının hazırlanması için gereken hidrolik kalıpların maliyeti vs vs.. 4 plastik deponun üretim maliyeti ile eşdeğer. Plastik deponun boyanması, kesilip biçilmesi, montajı, montaj sırasında ki hassasiyeti (metal depo gibi hemen çizilmemesi) deliklerinin açılması, metala göre daha kolay işlenmesi kesinlikle daha kolaydır. Plastik depo genelde cross motosikletlerde ağırlığı min`a düşürmek için kullanılır. Bu tarz motosikletlerde ağırlık düşürülmesi ise şasenin borudan üretme yerine döküme, yine şasede ki olduğu gibi arka maşanın döküme dönüştürülmesi ile elde edilir. Plastik depo olayı tamamen motosikletin mühendislerininde dediği gibi ucuz yollu bir motosiklet yapma amacındandır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

presle üretilen metal depodan daha pahalı.
Bu arada presle sadece çanak anten, tencere, tas üretilir :) Hiç bir motosikletin deposu pres yöntemi ile üretilmemektedir. Malzeme içeriği uzun testlerden geçmiş metal bileşeni sağlandıktan sonra döküm tekniği ile üretilmektedir.
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
açıkçası forum ortamlarında doğru yanlış sohbetini çok sevmiyorum.
Yıllarca metal sektöründe çalıştım.
metal depo 2 parça şeklinde presle üretilir ve daha sonra kaynakla birleştirilir. boyanır ve montajlanır. çok özellikli bir parça değildir.
enjeksiyon plastik kalıpları ise hem plastik kalıp çeliğinin fiyatı hem de zamanla kalıbı yenileme mecburiyeti nedeniyle her zaman presli üretimden daha pahalıdır.
seri üretim modellerde dokümden depo olmaz.
 
Katılım
28 Nis 2008
Mesajlar
303
açıkçası forum ortamlarında doğru yanlış sohbetini çok sevmiyorum.
Yıllarca metal sektöründe çalıştım.
metal depo 2 parça şeklinde presle üretilir ve daha sonra kaynakla birleştirilir. boyanır ve montajlanır. çok özellikli bir parça değildir.
enjeksiyon plastik kalıpları ise hem plastik kalıp çeliğinin fiyatı hem de zamanla kalıbı yenileme mecburiyeti nedeniyle her zaman presli üretimden daha pahalıdır.
seri üretim modellerde dokümden depo olmaz.
Öğrenmenin yaşı yok o zaman yeni birşey daha öğrenmiş olduk :)
 
Katılım
28 Tem 2005
Mesajlar
244
ilk videosu youtube'a yüklendi, seste sıkıntı var sanırım ama yine de paylaşayım.

 
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
74
Kıvraklığıyla ve minyon boyutlarıyla şehiriçi için çok ideal bir motora benziyor, beyazına talibim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst