Yamaha Yamaha Dragstar XVS 650 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
yaz bakımı, yağ, filtre değişimi, kablo yağlama, aksam kontrolü ve kışın getirdiği olumsuzlukların temizliği :) Turtle wax hem pası kiri temizler hem de parlatır merak etme ;)

Ege rotası ise viraj seviyorsan Çanakkale, kaz dağları, assos ve oradan kalkana doğru dar virajlı yollar :)
 
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
6
Devrim Bey;

Motoru güzelce yıkadıktan sonra bu hafif pas lekeleri olan yerleri kromları nasıl temizleyebiliriz?

Krom parlatıcı mı? Cila mı ? Açıkçası daha hiç yapmadım neler lazım hangi ürünler ve bu ürünleri nerelerden temin edebiliriz?

Şimdiden teşekkürler..
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
141
Draggy'nin dediği Turtle Wax Krom Parlatıcı bana tavsiye edilen ve kullandığım ve sonuç da aldığım ve tavsiye de edeceğim. Tabii alternatifler bitmez.
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
392
Bende ektekini kullanıyorum.Bauhaus tan almıştım.Yüzeysel parlatmalarda işe yarıyor ancak derin çizikler var ise polisaj dahada kötüyse krom kaplama gerekiyor.

Nette şöye birşeyler okumuştum,doğrumudur bilmiyorum ama ben uygulayacağım.

"Sırası ile çiziğin derinliğine göre 1200/1500/1800/2000 numara sulu zımpara ile zımpara geçip üstüne önce kalın keçe sonrada polisaj süngeri ve ilacı ile parlatma yapmak.Bunları makine ile de yapabilir, yer küçük ve kol kuvveti var ise el ile de"

Ben, hobi amaçlı dremel set var arkadaşta onunla yapmayı düşünüyorum.Uygulayacağım yerler küçük yerler.Setin içinde kalından inceye her tür zımpara ve polisaj malzemesi ve ilacı var.Nette de takımı 50-60 tl ye filan satılıyor+ Dremel veya normal devirli matkap için polisaj setleri var.30 tl ye görmüştüm.

Vida tarzı bazı parçalarda paslanmalar daha çok oluyor.Bunları ya yenileri değiştirebilirsin yada çok paslı değilse crom parlatıcı veya biraz sert bir fırça ve wd40 gibi birşeyle yumuşatarak fırçalayabilirsin.Örneiğin benim ön disk alyan vidaları pas içinde ve krom değiller.Sert fırça veya zımpara ile girişiyorum.Krom vidalara dikkat etmelisin

http://www.gozdenalbur.com/METYLAN-METAL-PARLATICI-80gr,PR-3593.html

Turtle Wax pasta cila kulanmıştım.Kalite marka.Birde meguiars markasının ürünlerine bak derim
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
aman metylanı kroma sürme abi, direk çiziyor :) benim disk vidalarıda pas içinde ama yüzeysel silmeyle olmaz söküp pas sökücü aşındırıcılarla temizleyip, polisaj yapmak gerekir, şu an takmıyorum kafaya onları komple krom cıvata seti aldım, büyük bakımda onlarla değiştireceğim kısmetse :)

Cıvatalar yerine jantlara turtlewax ile girişin sonra fiberbez ile temizleyip karşılarında bir sigara için :)

Bu arada komple kromlama manyaklığım aşağıdaki siteyle karşılaşınca depreşti. Motoruma 2. linkteki gambler gibi krom uygulaması yapmak istiyorum :)

midnite

Gambler

Kromlama örneği :)

16.JPG


Devrim Bey;

Motoru güzelce yıkadıktan sonra bu hafif pas lekeleri olan yerleri kromları nasıl temizleyebiliriz?

Krom parlatıcı mı? Cila mı ? Açıkçası daha hiç yapmadım neler lazım hangi ürünler ve bu ürünleri nerelerden temin edebiliriz?

Şimdiden teşekkürler..


Turtlewax bauhaus tan alabilirsin, bir torbada üstübü al ve microfiber bez tabiki :)
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
141
Benim babam GOP'ta doğalgaz aparatlarını krom kaplama yaptiriyordu. Onceki motorum icin gidecektim kismet olmadı. Kışa doğru bir ziyaret edeyim onları belki de daha erken duruma göre.
 
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
22
Yedek parca

http://i.imgur.com/3T8bIj3.jpg

Merhabalar arkadaslar. Benim dragstar resimde. 99 model 38 binde. Aldigimda egsozdaki koruma kapaklari yoktu. Onlari nereden bulbilirm? Bide ikinci el aksesuar nereden bulabilirm?
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
12
Herkese tekrar merhabalar.

Yine ben ve kafama takılan bir soru...

Yahu üstadlar bu motorlar hala piyasaya çıkmadı, havalar düzelmedi diye. Düzelmedi tamam da yılın sadece bir mevsimi mi biniliyor bu güzelliklere? Kışın ne yapıyorsunuz motorlarınızı ve ulaşımınızı nasıl sağlıyorsunuz? Draggy abim duyduğuma göre B ehliyetinizi yeni almışsınız, bu zamana kadar nasıl çözdünüz yağışlı havalarda ulaşım probleminizi?

Anladığım kadarıyla bu tip motorlar krom parçalarının çürümemesi, civatalarının paslanmaması vs. sebeplerden yağışlı mevsimlerde trafiğe çıkmıyor. Peki sizce kışın kullanmak için ucuz bir ikinci motor (mesela YBR125 veya CBF150 gibi) almalı mıyım?

Teşekkürler.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Herkese tekrar merhabalar.

Yine ben ve kafama takılan bir soru...

Yahu üstadlar bu motorlar hala piyasaya çıkmadı, havalar düzelmedi diye. Düzelmedi tamam da yılın sadece bir mevsimi mi biniliyor bu güzelliklere? Kışın ne yapıyorsunuz motorlarınızı ve ulaşımınızı nasıl sağlıyorsunuz? Draggy abim duyduğuma göre B ehliyetinizi yeni almışsınız, bu zamana kadar nasıl çözdünüz yağışlı havalarda ulaşım probleminizi?

Anladığım kadarıyla bu tip motorlar krom parçalarının çürümemesi, civatalarının paslanmaması vs. sebeplerden yağışlı mevsimlerde trafiğe çıkmıyor. Peki sizce kışın kullanmak için ucuz bir ikinci motor (mesela YBR125 veya CBF150 gibi) almalı mıyım?

Teşekkürler.

Arabaya ihtiyacım olmuyordu, köpeğim olana dek, mecburen köpek için araba alacağız. Daha 1 yaşına yeni girdi maşallah 40 Kg, bir de zayıflıktan kırılıyor, çok zayıf olmasa 60 Kg olur herhalde :) Ev ile işyerim arası yürüme 10 Dk olunca pek ihtiyaç duymadım, bir de arabalı arkadaş çok sağolsunlar. Ama 3 sene önce Kadıköyde oturuyordum, karda/sağnak yağmurda bile kullanıyordum, ama yaş kemale eriyor artık biraz, artık sadece zevk için binebiliyorum :) -ki nerdeyse doğu ve Güneydoğu Anadolu hariç Türkiyeyi dolaştım bu motorla :pale:

Yağmurda sürme ile pas - çürüme olmaz :) Motoru benim gibi mecburiyetten, ütünü örtmeden 4 ay kar -yağmur-çamur içinde bırakırsan orjinal olmayan parçalarda görülür. Yoksa taş gibi motordur, kışında kullanırsın. Benim hem mesleki hem de bazı özel sebeplerden dolayı bu kadar süre yatmak zorunda kaldı, başka motor zevk işi, kışın diye bir zorunluluk yok :)

http://i.imgur.com/3T8bIj3.jpg

Merhabalar arkadaslar. Benim dragstar resimde. 99 model 38 binde. Aldigimda egsozdaki koruma kapaklari yoktu. Onlari nereden bulbilirm? Bide ikinci el aksesuar nereden bulabilirm?

Resmini ben ekleyeyim, maşallah güzel motor :) egsoz korumaları için ebayda "exhaust shield" diye aratabilir ya da orjinal egsozu komple de satan var, parça parça da onlardan alabilirsin, aksesuar olarak nelere ihtiyacın var? Örneğin highway hawkın konjektör koruma kapağı almıştım ama benimkine uymadı, önceki konjektörler enine değil boyuna vidalı imiş, seninki de öyle ise hediye edebilirim.

3T8bIj3.jpg


Benim babam GOP'ta doğalgaz aparatlarını krom kaplama yaptiriyordu. Onceki motorum icin gidecektim kismet olmadı. Kışa doğru bir ziyaret edeyim onları belki de daha erken duruma göre.

Birini önerdiler İMES ten, bir konuşacağım bende, alüminyum üzerine sağlam krom atarım diyormuş.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
141
Valla ben genelde şehir dışında oluyorum. Buradayken de servis var iş için. Akşamları sporum var kalıyor geriye haftasonu, haftasonu da ya hava kötü diye gezmiyorum ya da nokta adres gidip trafikte kalmıyorum. :) Ama binesim varsa yağmur dinlemem sen de dinleme. Hee bu arada gün içinde küçük yol ihtiyacı halinde 125 ZN kullanıyorum.
 
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
22
Bakicam eger uygun olursa alabilirim.cok sevirinirim. Enine olmasi gerekiyor degil mi dogru mu anladim?
Elciklerden biri ezik , elcik gerekiyor, ayakliklarin baglanti yerleri kuflu gbi, bide arka kisimda ana iskelette cantanin temas ettigi yerler kuflenmisti , wd 40 la temizledim.boyasi cikmis orayi nasil kapatmak lazim? Bunun gbi sorunlar var:) aslinda en basta lastik almam lazim lastiklerin de durumu ic acici degil. O konuda da ne onerebilirsiniz? Cok soru sordum:) bu konuda tecrubesizim yardimlarina cok ihtiyacim var
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
önden bakınca yan yana durmalı vidalar, benimkinde arka arkayalar..

küf - pas temizlenir, sprey boya ile kapatılır, bende de ayaklık monte yerlerinde var. Merak etme temizlenip, spreyle boyanınca sıfır gibi olurlar, sonuçta alt malzemesi japon çeliği :) Bu arada hangi elciğin ezik?

Hasanpaşa da bir abimiz Dragstarımın arka koltuğunu çıkarmam nedeni ile oluşan boş vida görüntüsünü gerçek deriden chap yaparak halletti :) süper durdu, sanırım ben tek koltuk olayını uzun süre devam ettireceğim :) Dönerken Salı pazarının orada bir tane araba sağolsun arkadan sol sinyale geçirdi, krom sinyal camım çizildi, kaş yamuldu, adam durdu özür diledi falan ama içimden iyi saydırdım. Neyse düzelttik sinyal kaşını işyerinde, hep aceleleri var arabaların, giden trafikte öyle dokunsa yerdeydik.. Neyse gelen mala gelsin cana gelmesin..
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
12
@draggy @dragistan Eyvallah abiler. Kafamda yer eden en büyük soruydu bu yağışlı hava meselesi. Teşekkür ederim.

Dragistan abim o motorcuğun methini de çok duydum abim. Dragstar'dan inip Mondial'e binmek nasıl bir his?
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
141
Attan inip eşşeğe binmek gibi ama sevimli bir eşşek. Pratik çözümler için kullanılınca faydalı oluyor. Değişiklik iyidir :)

@Draggy

Geçmiş olsun yaa, valla mala gelsin diyoruz ama başka bir malımıza gelsin ne bileyim MP3'ten çıksın nazarlarımız mesela :)
 
Katılım
1 Ara 2006
Mesajlar
22
önden bakınca yan yana durmalı vidalar, benimkinde arka arkayalar..

küf - pas temizlenir, sprey boya ile kapatılır, bende de ayaklık monte yerlerinde var. Merak etme temizlenip, spreyle boyanınca sıfır gibi olurlar, sonuçta alt malzemesi japon çeliği :) Bu arada hangi elciğin ezik?

Hasanpaşa da bir abimiz Dragstarımın arka koltuğunu çıkarmam nedeni ile oluşan boş vida görüntüsünü gerçek deriden chap yaparak halletti :) süper durdu, sanırım ben tek koltuk olayını uzun süre devam ettireceğim :) Dönerken Salı pazarının orada bir tane araba sağolsun arkadan sol sinyale geçirdi, krom sinyal camım çizildi, kaş yamuldu, adam durdu özür diledi falan ama içimden iyi saydırdım. Neyse düzelttik sinyal kaşını işyerinde, hep aceleleri var arabaların, giden trafikte öyle dokunsa yerdeydik.. Neyse gelen mala gelsin cana gelmesin..

Bugün bakıcam kapağın vidalarına. Sol elcik ezik. Benden önceki sahibi düşmüş sanırm. Koltuk demişken arka koltuk inanılmaz rahatsız. Artçı aldıklarım söylüyorlardı inanmadım , kendim oturdum. Çok sert ve acıtıyor resmen. YBR 125 çok daha rahattı neden değiştirdin diyenler var :) O konuda ne önerebilirsiniz?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Customların arka sele daha ince ondan olabilir, klasiklerinki uyarsa onu dene, sol elcik var mı bakayım, bu arada stok elcik mi sendekiler?
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
hımm stok elcik, sana komple elcik değil ucundaki parça lazım, bir bakayım yedeklerime..
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
392
Geçmiş olsun draggy,
Bende 23 nisanda bir jeep ile mahalle arasında kafa kafaya giriyordum.Çok düşük hızdaydım ama çok dalgındım.Motor kaydı, motor sola kayınca kadının arabayı sağa çevirmesi beni kurtardı.Hastam vardı onu ziyaretten dönüyordum ve hiç yapmıyacağım birşeyi yaptım, biran daldım.İnanın nasıl olduğunu anlayamadım.Trafik mahalle arası bile olsa hata affetmez arkadaşlar !!!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst