Yağ Tapasından Yağ Kaçırıyor

Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Motorun bugün yağını degistirdim yaklaşık 10 km kullandım motoru koyduğum yerde 3 nokta yağ vardı meğerse motor yağ tapasindan yağ kaçırmış o tapayı sıktım ama boşa dönüyor
Şimdi motorun yağını boşaltıp tapaya orta sert vida sabitleyici bir sıvı sürdüm kapattım bakalım.motora yarın binince yağ kaçıracak mı bir de vidanın etrafına teflon bant sarsam olur mu yada başka bir çözümü var mı
 
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
231
Eğer cıvata yalama olduysa yenisini alır takarsin ama delik yalama olduysa o vivatanin bi numara büyüğünü takarsin olur biter
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
geçmiş olsun karteri değiştirmen en kalıcı çözüm olucaktır onun haricinde ne yaparsan yap bi süre sonra sızar bi ihtimal sağlam bi kaynakcı yeni bi yuva kesip kaynak yapabilirse o olur oda motorun kanuni seyhansa orta kartelle aynı paraya gelir zaten
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
geçmiş olsun karteri değiştirmen en kalıcı çözüm olucaktır onun haricinde ne yaparsan yap bi süre sonra sızar bi ihtimal sağlam bi kaynakcı yeni bi yuva kesip kaynak yapabilirse o olur oda motorun kanuni seyhansa orta kartelle aynı paraya gelir zaten

Karter alüminyum kimse yanaşmaz gibi
 
Katılım
6 Ağu 2015
Mesajlar
116
Klavuz ile yiv actir ona gorede tornada vida yaptirirsin olur sikarken fazla sikmamaya calis

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

Nasil gidecem dersin simdi vidaya teflon bant sar kalinca sik sanaiye git
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bunlar hep motor yağını ustaya değiştirtmenin yan etkileri. Aynı motor bloğuna sahip motosikletimin yağını 15-20 kere değiştirdim. Yağ tapasında en ufak diş kopması yok. Tapanın boşluğunu aldıktan sonra 1/8-1/4 tur arası abartmadan sıkıyorum hiç sorun yok. Ustalar tapayı taş gibi sıkıp bozuyor. İnce diş cıvata normalde kendi kendine gevşemez, cıvatayı aşırı sıkmak çok gereksiz bir iş.
 
Katılım
14 Tem 2015
Mesajlar
462
Beyler helecoil diye bişey vardı bunun için değil miydi? Kalıcı olmaz mıydı acaba
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Bunlar hep motor yağını ustaya değiştirtmenin yan etkileri. Aynı motor bloğuna sahip motosikletimin yağını 15-20 kere değiştirdim. Yağ tapasında en ufak diş kopması yok. Tapanın boşluğunu aldıktan sonra 1/8-1/4 tur arası abartmadan sıkıyorum hiç sorun yok. Ustalar tapayı taş gibi sıkıp bozuyor. İnce diş cıvata normalde kendi kendine gevşemez, cıvatayı aşırı sıkmak çok gereksiz bir iş.

6-7 yağ değişimini hep kendim yaptım bugün acele ettim motor çok sıcakken tapayı açtım ondan oldu biraz bekleseydim sıkıntı olmazdı
 

DKN

Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
4,727
civatayı fazla sıkarsan eline alır usta usta gezmek zorunda kalırsın. tatlı sıkı olucak şekilde lokmayla şöyle bi kontrol et yeter
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Acele geldiği için motor çok sıcakken yağ değişimi yaptım dün vida sabitleyici sıvı sürmüştüm ama yine kaçırmış teflon sarıp deniycem o da olmaz ise helicoil deniycem
 
Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
434
Ayni sorun benimde başımda vardı. Tornaciya gittim oraya tornavida gibi birsey ile açtı sonra birsey koydu ustunede vidayi sıktı ama ben pek işe yarayacagini zannetmiyorum bakalım ne yapacağım şimdilik birşey yok :/
 
Katılım
14 Eki 2014
Mesajlar
161
tornaci yeni yiv acacak.bu yiv' e helicoil vidalayacak.kullandiginiz tapanin dip kismina teflon sarip yaginizi degisrireceksiniz.bir daha bir yalama sozkonusu olmayacak.blok falan degistirmenize gerek yok...teflon sarmazsaniz damlatir unutmayin.
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Perşembe günü yeni diş açtırdım adam başta diş açmaya yanaşmadı sonra motoru ters çevirirsen acarım dedi ulan kafayı mı sıyırdın motor ters çevrilirse cizilmedik yeri kalmaz deponun içindeki benzin dökülür sonra motoru yan yatırıp diş açtı başka bir vida ve esnek bir pul taktı pul esnek olduğu için kopmuş ve yağ kaçırıyor adamı arayıp durumu anlattım bakır pul tak dedi şuan şehir dışında olduğum için anca önümüzde ki hafta sonu takarım bu arada sadece tek bir diş için tam 30 tl aldı yuh dedim ulan altı üstü bir diş önceden kılavuz ile diş çekmişliğim var ama elimde kılavuz yoktu elinde malzeme yoksa hakketen çok geçiriyorlar gidip aliexpresten kılavuz takımı sipariş ettim
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
diş açtırdım ama yine yağ kaçırıyor bakır pul taktım yine kaçırıyor
bir motul yağ alalım dedik başımıza gelmeyen kalmadı vidaya teflon bant sarsam yine kaçırma olur mu
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bu yağ tapası da motor numarasının olduğu tarafta. Sol karteri değiştirsen motor numarası gidecek bu sefer de.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
1,442
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bak o vidanın ve yalama olan deliğin bir diş ölçüsü var. Metrik veya Withword standartta bir diştir. Şimdi diyelim ki o diş Metrik10 ve delik yalama oldu. Biraz elinden iş gelen bir atölyede o yalama olan deliği bir büyük diş mesela Metrik 12 için önce delip sonra kılavuz ile diş çekmesi gerekir. Olan dişin üzerine delik delmeden başka bir diş çekmeye çalışırsa olmaz. Bu çok basit bir işlem. Biraz işten anlayan usta için 10-15 dk lık iş. Kartel vs değiştirilecek bir durum değil. Bunu yaparsan tabi vidayıda değiştirmen gerekir. Yeni çekilen dişe eski vidayı kullanma, ki zaten işe yaramaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
1,549
Bak o vidanın ve yalama olan deliğin bir diş ölçüsü var. Metrik veya Withword standartta bir diştir. Şimdi diyelim ki o diş Metrik10 ve delik yalama oldu. Biraz elinden iş gelen bir atölyede o yalama olan deliği bir büyük diş mesela Metrik 12 için önce delip sonra kılavuz ile diş çekmesi gerekir. Olan dişin üzerine delik delmeden başka bir diş çekmeye çalışırsa olmaz. Bu çok basit bir işlem. Biraz işten anlayan usta için 10-15 dk lık iş. Kartel vs değiştirilecek bir durum değil. Bunu yaparsan tabi vidayıda değiştirmen gerekir. Yeni çekilen dişe eski vidayı kullanma, ki zaten işe yaramaz.

Vidayı degistirdim bakir pul taktım ama azda olsa kaçırıyor 2 tane pul takıp deniycem
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
benzin teflona zarar veriyor belki yağda verebilir adını unuttuğum tesisatçıların kullandığı ip tarzı birşey vardı vidaya onu sarıp deneyin
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst