- Katılım
- 17 Ara 2014
- Mesajlar
- 767
- Konu Yazar
- #1
Uzun zamandır aklımda olan, ama bir türlü yazamadığım bir konudan bahsetmek istiyorum; düzenli motosiklet bakımı.
Forumda sıkça açılan motorum çalışmıyor vs. başlıklı konuları görüyoruz.
Toplum olarak şöyle bir huyumuz var, bir şey bozulana kadar (buna sağlığımız da dahil), kullanmaya devam ediyoruz. Ancak bozulup tamir ettirme ihtiyacı doğunca bakım, parça değişimi vs. yapıyoruz.
Oysa her parçanın, bir ömrü, periyodik bakım zamanı var.
Konumuz motosikletler olduğuna göre buradan devam edelim; kendinize şu soruları soralım ve dürüst yanıtlar verelim:
-düzenli olarak lastik basınçlarınızı kontrol ediyor musunuz?
-motosikletiniz üzerindeki lastikler kaç yıllık?
-motor yağınızı en son ne zaman değiştirdiniz?
-zincirinizi düzenli olarak yağlayıp temizliyor musunuz?
-peki ya hava filtreniz ne durumda?
-hiç fren hidrolik sıvısı değişimi yaptınız mı?
-amortisörleriniz hiç bakımdan geçti mi, yağları değişti mi?
Sorular çoğaltılabilir. Şahsen, bu anlamda ülkemizde durumun pek parlak olmadığını düşünüyorum.
Geçenlerde rastladığım bir makalede hali hazırda trafikte muayenesiz 1 milyonun üzerinde motosiklet olduğunu okudum.
Malum siteyi açıp baktığımda (kilometre ile oynama olayını kabul etmekle birlikte) satılan 2. el motosikletlerin çok küçük bir kısmının 50.000 km ve üstünde olduğunu göreceksiniz.
Bütün bunların sonucunda;
- 2. el piyasasında satılan motorlardan bu kadar çok kazık yememizin,
-Henüz 30.000'deki motoru kilometresi çok diye almak istemememizin nedeni hep bu yüzden.
Katkıda bulunmak isteyen arkadaşların (olumlu ya da olumsuz) görüşlerini belirtmesinden memnun olurum.
Saygılarımla.
Forumda sıkça açılan motorum çalışmıyor vs. başlıklı konuları görüyoruz.
Toplum olarak şöyle bir huyumuz var, bir şey bozulana kadar (buna sağlığımız da dahil), kullanmaya devam ediyoruz. Ancak bozulup tamir ettirme ihtiyacı doğunca bakım, parça değişimi vs. yapıyoruz.
Oysa her parçanın, bir ömrü, periyodik bakım zamanı var.
Konumuz motosikletler olduğuna göre buradan devam edelim; kendinize şu soruları soralım ve dürüst yanıtlar verelim:
-düzenli olarak lastik basınçlarınızı kontrol ediyor musunuz?
-motosikletiniz üzerindeki lastikler kaç yıllık?
-motor yağınızı en son ne zaman değiştirdiniz?
-zincirinizi düzenli olarak yağlayıp temizliyor musunuz?
-peki ya hava filtreniz ne durumda?
-hiç fren hidrolik sıvısı değişimi yaptınız mı?
-amortisörleriniz hiç bakımdan geçti mi, yağları değişti mi?
Sorular çoğaltılabilir. Şahsen, bu anlamda ülkemizde durumun pek parlak olmadığını düşünüyorum.
Geçenlerde rastladığım bir makalede hali hazırda trafikte muayenesiz 1 milyonun üzerinde motosiklet olduğunu okudum.
Malum siteyi açıp baktığımda (kilometre ile oynama olayını kabul etmekle birlikte) satılan 2. el motosikletlerin çok küçük bir kısmının 50.000 km ve üstünde olduğunu göreceksiniz.
Bütün bunların sonucunda;
- 2. el piyasasında satılan motorlardan bu kadar çok kazık yememizin,
-Henüz 30.000'deki motoru kilometresi çok diye almak istemememizin nedeni hep bu yüzden.
Katkıda bulunmak isteyen arkadaşların (olumlu ya da olumsuz) görüşlerini belirtmesinden memnun olurum.
Saygılarımla.