TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Sabri abi elimde patlamasin korkuyorum bozmayalim karburatoru birde tekrar hava ayari gerekicek ...
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Sabri abi elimde patlamasin korkuyorum bozmayalim karburatoru birde tekrar hava ayari gerekicek ...

Ana jeti değiştirince hava ayarı gerekmez. ana jet sadece gazı çok açtıgında görev yapar..denerkende bu şekilde denemen gerekir normal bir kalkışta bir fark göremezsin.
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
yani tapa gaz yaptıgımızda farkını hissedicez :) yaz gelsin bakalım yapıcam aklım kayıyor dürtmeye :D jete ulaşmak için karbüratörün altındaki kapağı açınca tekrar kapatırken conta falan gerekicek mi tekrar bağlasam kaçak yapmaz dimi ? Birde diyaframın oradaki igneyi alta çekmeye gerek yok dimi bu jeti değişince ? orayı kurcalamak bana biraz tehlikeli geliyorda :mrgreen:
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
yani tapa gaz yaptıgımızda farkını hissedicez :) yaz gelsin bakalım yapıcam aklım kayıyor dürtmeye :D jete ulaşmak için karbüratörün altındaki kapağı açınca tekrar kapatırken conta falan gerekicek mi tekrar bağlasam kaçak yapmaz dimi ? Birde diyaframın oradaki igneyi alta çekmeye gerek yok dimi bu jeti değişince ? orayı kurcalamak bana biraz tehlikeli geliyorda :mrgreen:

kendinden contası var toplarken tekrar onu kullanabilirsin. o iğne alt devirleri etkiler daha doğrusu gaz telinin az açık olduğu zamanlarda etkilidir.. onuda en alta alırsan tam super olur.
 
Katılım
27 Ağu 2011
Mesajlar
275
selam arkadaşlar vatana millete hayırlı olsun sanırım arka amortisörleri patladı motorun bunların tamiri falan varmı ki yoksa sıfırmı alıcaz ? :(
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
ercan ne yaptın sen yav ben keihin marka 115lik ana jet ısmarladım gelsin bakalım nasıl olacak:)hava filtresinide bekliyorum Sabri abi sen karter havalandırmaya ne yaptın açıkta bırakmasaydın piçin biri bişey sokar içine:)

selam arkadaşlar vatana millete hayırlı olsun sanırım arka amortisörleri patladı motorun bunların tamiri falan varmı ki yoksa sıfırmı alıcaz ? :(

amortisör tamiri olur fakat ne kadar verim alınır yada uzun ömürlü olur orası meçhul keşke ön yükleme ayarını iyi yapsaydınız

yani tapa gaz yaptıgımızda farkını hissedicez :) yaz gelsin bakalım yapıcam aklım kayıyor dürtmeye :D jete ulaşmak için karbüratörün altındaki kapağı açınca tekrar kapatırken conta falan gerekicek mi tekrar bağlasam kaçak yapmaz dimi ? Birde diyaframın oradaki igneyi alta çekmeye gerek yok dimi bu jeti değişince ? orayı kurcalamak bana biraz tehlikeli geliyorda :mrgreen:

Ercan bir ara gel mudanyaya yada ben geleyim sana halledelim iğne işini:)
 
Son düzenleme:

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
çağatay karter havalandırmaya dokunmadım aynı yerinde duruyor. hava filtre kutusunu sökmedim yani. benim filtre direkt karburatorun ustunde.
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Çagatay abi buyur gel misafirim ol :) ben genelde uzun soluklu gezilere cikiyorum surekli 115-120civarinda gidiyorum yakit 2,8litre gibi bisey oluyor bu jet i buyutunce » bi anda 4litre karsima cikarsa ogrenci butcesi başa cikamaz ondan tereddutteyim ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

Sabri abi telden giriyorum alinti yapamadim k.bakma Su lastikten olan siyah contasi var yani adim adim yaklasiyorum su karburatoru acmaya :)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
çağatay karter havalandırmaya dokunmadım aynı yerinde duruyor. hava filtre kutusunu sökmedim yani. benim filtre direkt karburatorun ustunde.

abi ona küçük filtrelerden takmak gerek yoksa toz kaçar içeri :)


Çagatay abi buyur gel misafirim ol :) ben genelde uzun soluklu gezilere cikiyorum surekli 115-120civarinda gidiyorum yakit 2,8litre gibi bisey oluyor bu jet i buyutunce » bi anda 4litre karsima cikarsa ogrenci butcesi başa cikamaz ondan tereddutteyim ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

Sabri abi telden giriyorum alinti yapamadim k.bakma Su lastikten olan siyah contasi var yani adim adim yaklasiyorum su karburatoru acmaya :)

dönersin eskiye olum bir tane düz tornavida ve bir yıldız tornavidaya bakıyor iş:)lastik contada o ringin şekilllisi ben kaç kez söktüm sıkıntı yok eğer kaçırırısa da silikonla yalıtım yapabilirisin:)
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Çağatay abi senin sipariş ettiğn jet ne zaman gelicek benim yaza kadar vaktim var kışın pek uzun yola çıkmıyorum yaza kadar sen takıp ta memnun olursan karbüratör sıfırmış açılmamış demem atlarım hemen sökmeye :)
Birde benim bu güç artışı arayışına girmemin sebebi kış gelip soguklar başladıgından beri hız yapamıyorum eskiden 132 ye kesintisiz gelirdim aynı yerde 124 ü geçmiyor artık buji eskimez heralde daha 4500 km oldu .:silent:
 
Son düzenleme:

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Çağatay abi senin sipariş ettiğn jet ne zaman gelicek benim yaza kadar vaktim var kışın pek uzun yola çıkmıyorum yaza kadar sen takıp ta memnun olursan karbüratör sıfırmış açılmamış demem atlarım hemen sökmeye :)
Birde benim bu güç artışı arayışına girmemin sebebi kış gelip soguklar başladıgından beri hız yapamıyorum eskiden 132 ye kesintisiz gelirdim aynı yerde 124 ü geçmiyor artık buji eskimez heralde daha 4500 km oldu .:silent:

kışın iyi yürümemesi normal..havalar soğuk o yüzden.
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
Çağatay abi senin sipariş ettiğn jet ne zaman gelicek benim yaza kadar vaktim var kışın pek uzun yola çıkmıyorum yaza kadar sen takıp ta memnun olursan karbüratör sıfırmış açılmamış demem atlarım hemen sökmeye :)
Birde benim bu güç artışı arayışına girmemin sebebi kış gelip soguklar başladıgından beri hız yapamıyorum eskiden 132 ye kesintisiz gelirdim aynı yerde 124 ü geçmiyor artık buji eskimez heralde daha 4500 km oldu .:silent:

ne zaman gelir hiç bilmiyorum malum noel zamanı :)
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Kışın daha iyi gitmesi gerekiyor diye düşünüyordum bende soğuk havadaki oksijen miktarı daha çok daha iyi yanma sağlayıp daha iyi kaçarım diye ama düşüncelerim fos çıktı :) Bu akşam istişareye yatıcam bakalım yarın 115 lik jeti takabilirim :D iyicene kafama taktım deneyim ne olucaksa olsun :D 120 lik taksam fazla yakıt gelip aşırı zengin karışım olucağından performans da düşürebilir dimi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

Bir sitede araştırdım pulsar 220 ye 115 lik orjinall jetini 120-125-140 olarak deniyorlar ve en uygun 140 oluyor .yani %20 gibi büyütüyorlar .
Bizimde 105 lik olduguna göre yüzde 20 si 126 jet ediyor .Bende yarın direk 120 lik takıp deniyeceğim olmassa 115 bakarım :pl:
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Kışın daha iyi gitmesi gerekiyor diye düşünüyordum bende soğuk havadaki oksijen miktarı daha çok daha iyi yanma sağlayıp daha iyi kaçarım diye ama düşüncelerim fos çıktı :) Bu akşam istişareye yatıcam bakalım yarın 115 lik jeti takabilirim :D iyicene kafama taktım deneyim ne olucaksa olsun :D 120 lik taksam fazla yakıt gelip aşırı zengin karışım olucağından performans da düşürebilir dimi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

Bir sitede araştırdım pulsar 220 ye 115 lik orjinall jetini 120-125-140 olarak deniyorlar ve en uygun 140 oluyor .yani %20 gibi büyütüyorlar .
Bizimde 105 lik olduguna göre yüzde 20 si 126 jet ediyor .Bende yarın direk 120 lik takıp deniyeceğim olmassa 115 bakarım :pl:

kışın iyi yürümemesinin ilk sebebi yoğun rüzgardır ikinci sebebi ise motorun optimum çalışma sıcaklığına ulaşamamasıdır. 120lik deneyebilirsin ercan ama hava filtren çok temiz olsun. yoksa dediğin gibi zengin karışım yüzünden verim düşebilir.
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Keşke açık hava filitresi olsaymış daha , 1 hafta önce hava tutum toz çıkmıyor ne içe doğru ne dışa doğru bakalım yarın büyük gün gibi inş başıma dert almam :)
 
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
3
herşey iyi hoş ta bu soğuklarda motorun ısınmasını beklemek, stop edip edmediğine bakarak yola çıkmak.

bi yere 5 dk koyarsın yine motor soğur. oof of..
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
Şu jeti deniyimde hava filitresiyle egzosa da sıra gelicek :) hangi siteden alış veriş yapıyorsun ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst