Yorumlarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler arkadaşlar.
Zaman bulduğumda M.balibey'in söz ettiği durumu da bir araştıracağım. Şimdilik, belki sizin bildiğiniz ama benim yeni öğrendiğim bir bilgiyi paylaşmak istiyorum:
Malumunuz, lastikler ön ve arka olmak üzere çift olarak satılıyor. Ebat zorunlulukları ya da piyasadaki stok durumuna göre bazen örneğin arka lastik için aradığınız ebatı, "ön lastik" ibaresiyle satılan bir lastikte denk getirebiliyorsunuz. Söz gelimi 100/80-18 bir arka lastik bulamayınca, başka bir model için üretilmiş olan 100/80-18 "ön" lastiği almayı düşünebilirsiniz -ki ben düşünüyorum- ama dikkat! "Ön" diye satılan bir lastiği arka tekere takacaksanız, veya "arka" etiketiyle satılan bir lastiği ön tekere takacaksanız, lastiğin üzerindeki okun yönünü ters çevirmeniz gerekiyormuş. Yabancı sitelerden anladığım bu. Açıklaması da, ön lastiğin genelde frenleme performansı, arka lastiğin ise çekiş performansı için tasarlanmış olmasıymış. Yani, fren yapmak için tasarlanmış bir ön lastiği arkada çekiş sağlasın diye kullanmak isterseniz, lastiğin üzerindeki ok lastiğin tepe noktasındayken öne değil arkaya bakacak şekilde monte edilmeli.
Dediğim gibi, ben yeni öğrendim, paylaşmak istedim. Yaygın bilinen bir şeyse, benim eksikliğim olsun.