- Katılım
- 6 Mar 2011
- Mesajlar
- 2,592
- Konu Yazar
- #1
Motosikletimin frenleri gerçekten çok iyiydi biraz zorlasam çok rahat stopiye kalkardı o derece fakat orjinal balataları ciyak ciyak öttüğü için bundan 6 ay önce önler ve arkaya toplam 3 takım EBC sintered HH fren balatası aldım. Yaklaşık 7000km oldu alalı. Çok fazla fren kullanmadığım için yarıdan daha fazlası hala duruyor.Balata miktarında bir sorun yok yani.
İlk aldığım zamanlarda çok iydi ses de yapmıyordu fakat son zamanlarda frenlerim 3 te 1 oranında daha az tutuyordu belkide yarı yarıya daha az bile diyebilirim.
Durumu anlatmak gerekirse.(anlatması da zor ya biraz)
Frenleri az sıktığınızda tutuyor ile tutmuyor arasıydı ve tam etkili olması ise bir anda çok sert gerçekleşiyordu.
Yokuş aşağı motosikleti tam durdururken maneti çok az bişe gevşettiğim anda motosiklet yavaş yavaş akacağına bir anda akmaya başlıyordu.
Zaten 1 yıl olmuştu motosikleti alalı hidrolik yağını değiştirdim. Bir değişme olmadı.
Arkadaşta bir kaç deneme yaptık. Balataları söktük. Çıkan balatalara baktık yüzeyi cam gibi çok kaygandı. biraz zımparaladık tekrar taktık. Hiç bi fark yoktu.
Arkadaştan önlere orjinal balatalar taktık bütün sorunlar düzeldi.
Balatalar aslında çok kaliteli 3 takıma 165tl gibi bir para vermiştim. Ve sorun başlayana kadar parasını hak ettiğini düşünüyordum. Hiç de ciyak ciyak ötmüyordu.
Sorum ise şu EBC balatalarımın 2/3 ü hala duruyor. Ama düzgün tutmamaya başlamasına ne sebep olmuştur sizce?
İlk aldığım zamanlarda çok iydi ses de yapmıyordu fakat son zamanlarda frenlerim 3 te 1 oranında daha az tutuyordu belkide yarı yarıya daha az bile diyebilirim.
Durumu anlatmak gerekirse.(anlatması da zor ya biraz)
Frenleri az sıktığınızda tutuyor ile tutmuyor arasıydı ve tam etkili olması ise bir anda çok sert gerçekleşiyordu.
Yokuş aşağı motosikleti tam durdururken maneti çok az bişe gevşettiğim anda motosiklet yavaş yavaş akacağına bir anda akmaya başlıyordu.
Zaten 1 yıl olmuştu motosikleti alalı hidrolik yağını değiştirdim. Bir değişme olmadı.
Arkadaşta bir kaç deneme yaptık. Balataları söktük. Çıkan balatalara baktık yüzeyi cam gibi çok kaygandı. biraz zımparaladık tekrar taktık. Hiç bi fark yoktu.
Arkadaştan önlere orjinal balatalar taktık bütün sorunlar düzeldi.
Balatalar aslında çok kaliteli 3 takıma 165tl gibi bir para vermiştim. Ve sorun başlayana kadar parasını hak ettiğini düşünüyordum. Hiç de ciyak ciyak ötmüyordu.
Sorum ise şu EBC balatalarımın 2/3 ü hala duruyor. Ama düzgün tutmamaya başlamasına ne sebep olmuştur sizce?