Tutmayan EBC fren balataları

Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Motosikletimin frenleri gerçekten çok iyiydi biraz zorlasam çok rahat stopiye kalkardı o derece fakat orjinal balataları ciyak ciyak öttüğü için bundan 6 ay önce önler ve arkaya toplam 3 takım EBC sintered HH fren balatası aldım. Yaklaşık 7000km oldu alalı. Çok fazla fren kullanmadığım için yarıdan daha fazlası hala duruyor.Balata miktarında bir sorun yok yani.

İlk aldığım zamanlarda çok iydi ses de yapmıyordu fakat son zamanlarda frenlerim 3 te 1 oranında daha az tutuyordu belkide yarı yarıya daha az bile diyebilirim.
Durumu anlatmak gerekirse.(anlatması da zor ya biraz)
Frenleri az sıktığınızda tutuyor ile tutmuyor arasıydı ve tam etkili olması ise bir anda çok sert gerçekleşiyordu.
Yokuş aşağı motosikleti tam durdururken maneti çok az bişe gevşettiğim anda motosiklet yavaş yavaş akacağına bir anda akmaya başlıyordu.

Zaten 1 yıl olmuştu motosikleti alalı hidrolik yağını değiştirdim. Bir değişme olmadı.
Arkadaşta bir kaç deneme yaptık. Balataları söktük. Çıkan balatalara baktık yüzeyi cam gibi çok kaygandı. biraz zımparaladık tekrar taktık. Hiç bi fark yoktu.
Arkadaştan önlere orjinal balatalar taktık bütün sorunlar düzeldi.

Balatalar aslında çok kaliteli 3 takıma 165tl gibi bir para vermiştim. Ve sorun başlayana kadar parasını hak ettiğini düşünüyordum. Hiç de ciyak ciyak ötmüyordu.
Sorum ise şu EBC balatalarımın 2/3 ü hala duruyor. Ama düzgün tutmamaya başlamasına ne sebep olmuştur sizce?
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Arabalar için olan disk temizleme spreyi kullanmışlığım var. Bir de birkeresinde hafif paslanmalar için wd40 sıkılmıştı galiba.
Gaz yağını daha önce zincir temizlerken kullandım fakat disklere bulaştığını sanmıyorum.

X bir madde sebebi ile balatalar tutmayabilir diyorsunuz yani. Peki bu balataları hayata döndürmenin bir yolu var mı?
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
wd40 sıkarsanız fren balatalarınız birdaha tutmaz, geri dönüşü var mı bilmiyorum
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
İyide bu dediğiniz yağların hepsi geçici olarak sorun yaratırlar, kuruduklarında yada üzerlerine dökülen kısım aşındığında balataların eski haline dönmesi lazım.sıvı bir madde değilki başka bi sıvı maddeyle karıştığında bozulsun, geri dönüşü olmasın.Bence fren merkezleri yeterli derecede basınç sağlayamıyor contası yağ kaçırıyor olabilir.Yeni balata taktığındaysa,takılan balatalar daha kalın olduğundan yapması gereken basınç gücü hafifliyor.Fakat o balatalarda yarısına geldikten sonra yine aynısını yapacaktır.Senin ebcleri arkadaşının motoruna tak zımba gibi tutacak bence :)
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
İyide bu dediğiniz yağların hepsi geçici olarak sorun yaratırlar, kuruduklarında yada üzerlerine dökülen kısım aşındığında balataların eski haline dönmesi lazım.sıvı bir madde değilki başka bi sıvı maddeyle karıştığında bozulsun, geri dönüşü olmasın.Bence fren merkezleri yeterli derecede basınç sağlayamıyor contası yağ kaçırıyor olabilir.Yeni balata taktığındaysa,takılan balatalar daha kalın olduğundan yapması gereken basınç gücü hafifliyor.Fakat o balatalarda yarısına geldikten sonra yine aynısını yapacaktır.Senin ebcleri arkadaşının motoruna tak zımba gibi tutacak bence :)
Teorini çökertiyorum:)
Taktığım balatalar kullanılmış ve en fazla 1000km sonra bitecek durumdalar.

Motul RBF600 hidrolik yağı ile değiştirdim hidroliği(dot4 ama değerleri dot5.1 e yakın). kaçırma durumları vs kontrol edildi hiç bir sıkıntı yok.
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Olur mu ki ? Kaldı ki üzerine diyelim ki uygun olmayan bi madde geldi de bu maddenin içine yatırılmadı ya yüzeyinde kalıp sonra aşınma ile gitmesi gerek miyor mu?


Aga 30dklık vidyo. Kaçıncı dakikasında olay söylersen daha iyi olurdu sanki

Dostum tıklayınca saniye ye atıyo zaten :) 12:23
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Bende gitmedi o saniyeye.
Diyor ki ; "Disklere wd40 sıkmayın frenleriniz birdaha tutmaz."

Ben buradan disklerin işi biter anlarım aslında ama herhalde balataların işi biter demek istiyordur.
Ama kimse geri dönüşüm için birşey demiyor.
Gitti EBCler anlaşılan 120tl lik kısmı duruyor hala :D :(
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
sorun tamamen WD-40 dan kaynaklanıyor.
disklerde yeterli ölçü varsa bi talaş payı tornalatın hem yüzeyi düzelmiş olur hemde temizlenmiş olur. ayrıca bi takım yeni balata da gerekli...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Yok yahu bu bahsettiğiniz sıvılar, kimyasal yakıcı madde falan değilki, balataya diske değdiği zaman o kadar etki etsin?? Silince,aşınınca gider, öyle bişey olacağına inanmıyorum.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Bende gitmedi o saniyeye.
Diyor ki ; "Disklere wd40 sıkmayın frenleriniz birdaha tutmaz."

Ben buradan disklerin işi biter anlarım aslında ama herhalde balataların işi biter demek istiyordur.
Ama kimse geri dönüşüm için birşey demiyor.
Gitti EBCler anlaşılan 120tl lik kısmı duruyor hala :D :(

Yeni balata ve disk lazım fakat torna ile de düzelebilir sanırım biraz masraflı olcak sizin için :)
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
sorun tamamen WD-40 dan kaynaklanıyor.
disklerde yeterli ölçü varsa bi talaş payı tornalatın hem yüzeyi düzelmiş olur hemde temizlenmiş olur. ayrıca bi takım yeni balata da gerekli...
wd40 Disk metali üzerinde aşındırıcı yada sürekli kalıcı bir etki yapamaz ya okadar da değildir.
Hadi balatalar değişik bir madde emmiştir sıvıyı absorbe ediyordur. Anlarım da. Bildiğin demir için.. hiç zannetmiyorum..

Zaten balataları değiştirdim ve şuan frenler normale döndü.

Acaba çıkarttığım balatalar tekrardan düzelirmi diye düşünüyorum. İnzellin önerisi iyi tiner bu maddeyi çözer ve uçurur "belki"

---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:00 ----------

Biraz araştırdım ve alkol ile silinince(iyice ovalanarak) disk üzerindeki tüm wd40 kolayca temizleniyormuş

Balataları da zımpara kağıdına alkol dökerek bir miktar zımparalayınca onlar da temizleniyormuş. Ama balataların düzelmeme ihtimali de varmış
 
Katılım
8 Tem 2008
Mesajlar
1,471
sen o balataları bana ver ali'nin dediği gibi zımba gibi tutacak :mrgreen:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
wd40 sıkarsanız fren balatalarınız birdaha tutmaz, geri dönüşü var mı bilmiyorum

Geri dönüşümü var. Hiç bişey yapmasanda zamanla yağ uçtukça fren açılıyor, tutmaya başlıyor. Basınçlı su ile veya fren balata temizleyici spreylerle daha çabuk açılır, yani diske veya balataya yağ bulaştı diye değişmesi gerekmiyor.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Diske hiçbir şey olmaz. Disk/balata temizleyici sprey yeterli yüzeyi temizlemek için, ki onu da yapmışsın sanırım. Sadece balatanın içine işleyen yağı atabilmek için tinere yatırma fikri geldi aklıma. Olumlu sonuç alınır diye tahmin ediyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst