- Katılım
- 3 Tem 2009
- Mesajlar
- 6,398
wd40 Disk metali üzerinde aşındırıcı yada sürekli kalıcı bir etki yapamaz ya okadar da değildir.
Hadi balatalar değişik bir madde emmiştir sıvıyı absorbe ediyordur. Anlarım da. Bildiğin demir için.. hiç zannetmiyorum..
Zaten balataları değiştirdim ve şuan frenler normale döndü.
Acaba çıkarttığım balatalar tekrardan düzelirmi diye düşünüyorum. İnzellin önerisi iyi tiner bu maddeyi çözer ve uçurur "belki"
---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:00 ----------
Biraz araştırdım ve alkol ile silinince(iyice ovalanarak) disk üzerindeki tüm wd40 kolayca temizleniyormuş
Balataları da zımpara kağıdına alkol dökerek bir miktar zımparalayınca onlar da temizleniyormuş. Ama balataların düzelmeme ihtimali de varmış
Aynen, katılıyorum. Öyle fren diskini iki WD40 sıkarak etkileyemezsiniz. Hatta neredeyse hiçbir yağ sökücü filan o diskler üzerinde kalıcı etki bırakamaz.
Ama galiba bu balataların yağ ve benzeri sıvıları emme gibi bir özelliği var. O yüzden kolay kolay geçmiyor. Fakat sende çok fazla WD40 sıkmadıysan tinere veya benzeri yağ çözücülere felan yatırarak çıkartabilirisin tahminimce. Geri kalan metal parçalara da Yağ ve pas sökücü balata spreyini bas geç...