Tutmayan EBC fren balataları

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
wd40 Disk metali üzerinde aşındırıcı yada sürekli kalıcı bir etki yapamaz ya okadar da değildir.
Hadi balatalar değişik bir madde emmiştir sıvıyı absorbe ediyordur. Anlarım da. Bildiğin demir için.. hiç zannetmiyorum..

Zaten balataları değiştirdim ve şuan frenler normale döndü.

Acaba çıkarttığım balatalar tekrardan düzelirmi diye düşünüyorum. İnzellin önerisi iyi tiner bu maddeyi çözer ve uçurur "belki"

---------- Post added at 13:02 ---------- Previous post was at 13:00 ----------

Biraz araştırdım ve alkol ile silinince(iyice ovalanarak) disk üzerindeki tüm wd40 kolayca temizleniyormuş

Balataları da zımpara kağıdına alkol dökerek bir miktar zımparalayınca onlar da temizleniyormuş. Ama balataların düzelmeme ihtimali de varmış

Aynen, katılıyorum. Öyle fren diskini iki WD40 sıkarak etkileyemezsiniz. Hatta neredeyse hiçbir yağ sökücü filan o diskler üzerinde kalıcı etki bırakamaz.

Ama galiba bu balataların yağ ve benzeri sıvıları emme gibi bir özelliği var. O yüzden kolay kolay geçmiyor. Fakat sende çok fazla WD40 sıkmadıysan tinere veya benzeri yağ çözücülere felan yatırarak çıkartabilirisin tahminimce. Geri kalan metal parçalara da Yağ ve pas sökücü balata spreyini bas geç...
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Aga gavurların forumlarında okuyordum.Dediğim gibi izopropil alkolü zımparaya döküp biraz aşındırma yapın. Birde suya koyup ocakta biraz kaynatın sonra oda sıcaklığında kurutun diyorlar.
Bu şekilde yapanlar kurtarmışlar balataları. Boru değil 165TL para vermiştim bunlara.
Dandiklerinin 3 takımının paraya 1 takım almıştım.
Yoksa ne uğraşıcam :p
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Bence hiç riske atmayın kimyasallarla çözücülerle etkileşime sokarak.

İlk başta balatayı düzelttim sanıpta sonradan demirinden ayrılıp pıtır pıtır yola düşmesini istemeyiz sanırım.

165 TL ye bir tecrübe edindin işte gerisini boşver.
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Sorunun kesin balatalarda olduğu anlaşıldığına göre biraz zımparalayıp deneyebilirsin olmazsa diğer işlemleri yaparsın.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Balatanın iceriğine baktığımızda tek bir maddeden değil bir sürü maddeden yapıldığını görürüz,üzerinde mikroskobik gözenekler vardır,dolayısı ile balataya değen yağlayıcı vs her türlü kimyasal o gözeneklere girdikten sonra temizlenmesi mümkün değildir.
Balata mevzuunda söyleyebileceğim bir başka husus,sıcak balatanın suyla teması halinde özelliğini yitirmesi mümkün.Bu yüzden yol yaptıktan sonra diskler ve balatalar iyice soğumadan motor yıkamayın.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Diske hiçbir şey olmaz. Disk/balata temizleyici sprey yeterli yüzeyi temizlemek için, ki onu da yapmışsın sanırım. Sadece balatanın içine işleyen yağı atabilmek için tinere yatırma fikri geldi aklıma. Olumlu sonuç alınır diye tahmin ediyorum.

İnzell e katılıyorum disklere hiçbirşey olmaz ama benim farklı bir teorim var eğer kaliperlerde bir sıkışıklık veya ebc lerde bir uyumsuzluk var ise balatalar sürekli olarak diske sürtüp aşırı ısı ile zaman içerisinde kömürleşmiş olabilir. Her şekilde o balataları atıp yenilerini takmanız sorunu çözecektir.

Sevgilerimle
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
fren kaliperinin hareketli parçalarını temizleyip, mümkünse fren merkezinin contasını değiştirip bir dene bakalım. çünkü bazen fren kaliperleri, frenajda olması gereken diski ısırma gücünde yüksek oranda kayıpa sebep olabiliyor.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
fren kaliperinin hareketli parçalarını temizleyip, mümkünse fren merkezinin contasını değiştirip bir dene bakalım. çünkü bazen fren kaliperleri, frenajda olması gereken diski ısırma gücünde yüksek oranda kayıpa sebep olabiliyor.

Fren merkezlerinde sorun olsaydı orijinal balatalar ile test edildiğinde fren yine tutmazdı. Lütfen konuyu baştan sona okumadan ezbere yorum yapmayınız .

Sevgilerimle
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
WD40 Metallerle etkileşime giren bir yağlayıcıdır.

doğrudan metal yüzeyine işler ve metale yapışır. bu yüzden de metale yapışmış diğer şeylerin çıkmasına sebep olur.

fren balatası da özellikle sinterlenmiş bir balata ise bolca gözeneklidir. wd40 bu gözeneklere dolup balata üzerindeki metallere işledikten sonra o balatayı kurtarmak için çaba sarfetmek gereksizdir.
--------------------------------

ÇÖZÜM

Balataları söküp çöpe atın.

fren disklerini yağ çözme özelliği olan kontak spreylerle temizleyin ( fren balata spreyleri genelde bu niteliktedir. )

Yeni balatalar takın
------------------------

Disklerde bir daha asla yağlayıcı nitelikte spreyler kullanmayın. wd40 için kim ne derse desin, üzerindeki etikette yağlama özelliği olduğu yazar.

Zira bir metale wd40 sıkıp 1 gün sonra yüzeyine dokunursanız, hafif bir yağlılık hissedersiniz.

Sana o EBC lerden artık hayır gelmez :)
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
3 te 2 si girdi diyosun yani :D

İşin başına dönersek.
Motosikletimin frenleri 2 haftadır adam gibi tutmuyordu. İş sebebi ile motosikleti biraz fazla yatırıyorum. Ofiste wd40 vardı. Bununla kaliperler paslanmıştır takılma yapıyordur diye sökme işlemi yapmadan püskürtüp mikro fiber bezle sildim. Mutlaka balataların olduğu kısma da bolca gitmiştir. Çünkü böyle bir etkisi olduğunu bilmiyordum.

En başta neden tutmamazlık yapıyordu o ise muamma olarak kaldı.
Şu ara pek bozuk para yok :p o sebeple artık italyan diye satılan dandik balatalardan alıcam.
 
Katılım
11 Ağu 2012
Mesajlar
75
WD40 Metallerle etkileşime giren bir yağlayıcıdır.

doğrudan metal yüzeyine işler ve metale yapışır. bu yüzden de metale yapışmış diğer şeylerin çıkmasına sebep olur.

fren balatası da özellikle sinterlenmiş bir balata ise bolca gözeneklidir. wd40 bu gözeneklere dolup balata üzerindeki metallere işledikten sonra o balatayı kurtarmak için çaba sarfetmek gereksizdir.
--------------------------------

ÇÖZÜM

Balataları söküp çöpe atın.

fren disklerini yağ çözme özelliği olan kontak spreylerle temizleyin ( fren balata spreyleri genelde bu niteliktedir. )

Yeni balatalar takın
------------------------

Disklerde bir daha asla yağlayıcı nitelikte spreyler kullanmayın. wd40 için kim ne derse desin, üzerindeki etikette yağlama özelliği olduğu yazar.

Zira bir metale wd40 sıkıp 1 gün sonra yüzeyine dokunursanız, hafif bir yağlılık hissedersiniz.

Sana o EBC lerden artık hayır gelmez :)

Patron çözüm yararlı oldu bu bilgi sağol.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst