Turkiye de yasayip Honda yi kotuleyen nankor motorcular

Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Bizde ciddi bir recall organizasyonu yapmadıkları için kranklar patır patır kırılıyor büyük ihtimal , yurt dışında o aşamaya gelmeden sorunlu partideki üretimler değiştirilmiş olmalı..krank değişimide büyük iş bizim servisler gerektiği gibi bu değişimi yapabilecek mi ?

Honda Türkiye zamanında Türkiye'de bugüne kadar görülmemiş kalitede bir servis organizasyonu kurmayı planladı, sonra.. Sonra :D

Yani bizde servisler müşteriye ulaşmıyor da pek. Benim MT25'teki yağ pompası da (o sırada arkadaşımdaydı motor) benim söylememle pompa değişimine girdi. Kontak değişimi de aynı şekilde ben söyleyince yapıldı. Sonra genleşme tankında sızma vardı, onu da ben söyledim de recall kapsamında değiştirildi.
Call nerede o zaman bu işlemde :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

Zaten cbr250 lerin patir patir krank kirmasi ama ayni sorunun cb250r da olmamasi, motorun revizyona ugradigini gosteriyor.

baya machining hatası diyor. ben anlamadım ki eski parçalar kaldı da onları türkiye'ye mi itelediler? yeni krank daha farklı olmalı.
ya da, toleransı geliştirdiler ama yine bambum kullanmayı kaldıramayacak seviyede mi kaldı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

honda türkiye adama kullanıcı hatası dedi

demedikleri şey yok maalesef.
jantlarda pas konusu globalde de biraz mide kaldırdı, aynısını takmışlar yine aynısı oldu falan diye kızanlar var.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
yaw insan 1000 cc adv motosiklete akü voltaj değerleri ve lastik basınç sensörü koymaz mı bunları ekran da göstermek çok mu zor
125 cc çinliler de bile bu özellikler var ama afrika da yok
cevap ta veremiyor haspam neden Çünkü dünya ya AT gözlüğü ile bakıyor
afrika kullanmasak yutturacak
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yaw insan 1000 cc adv motosiklete akü voltaj değerleri ve lastik basınç sensörü koymaz mı bunları ekran da göstermek çok mu zor
125 cc çinliler de bile bu özellikler var ama afrika da yok
cevap ta veremiyor haspam neden Çünkü dünya ya AT gözlüğü ile bakıyor
afrika kullanmasak yutturacak

Cok haklisin laann f54.

Olm sen hala neden o dandik africaya biniyosun inan anlamiyorum.

Bak en dusuk africa fiyati 365.000 sahibinden de. Ustelik kazali tabiki.

Senin motor kazali degilse fiyatta dambing yapalim ve 340.000 e satalim diyorum.

Yerine sunu alalim

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...akimli-2015-1290-super-adv-t-1116076211/detay

140 hp. Tam bir hayvanoglu hayvan,seversin sen :)

Ustelik 6.fotoya bakarsan aku voltaji bile gosterdigini gorursun.

380.000 diyor.. ama masaya 350.000 tl yi cashhh koyduk mu hayir diyebilir mi ? Diyemez.

Vallahi seninki hayat degil, cebinden cikacak fazladan 10-20 bin icin dandik afrikaya binmeye deger mi ? Alalim sana şu ktm yi de rahatla biraz.

Rahatladiginda beynin cok daha saglikli calisacak eminim:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------

F54, koş koş

Senin gibi bir sakaryali buldum.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...2015-full-aksesuarli-bakimli-1106358971/detay

125 hp,full elektrinik suspansiyon.aku voltajida gosterdigine emin gibiyim.

Hem savaba girersin, adam satabilirse kimbilir ne kadar sevinir..

Bak bu da alinir haaa

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-triumph-son-iki-gun-1061519110/detay
Ama son iki gun diyor hay allah sansa bak :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------

gel afrika ya kendi sınıfının en ağır motosikleti bak triump bmw ktm ye kaç beygir e kaç kg düşüyor

Asagida verdigim rakamlar kerb weight,yani full dolu depo ile yola cikmaya hazir.

Honda Crf1100L 226 kg
https://www.honda.co.uk/motorcycles...l-africa-twin/specifications-and-price.html#/

Bmw F850 GS 229 kg
https://www.bmwmotorcycles.com/en/models/adventure/f850gs/technicaldata.html

Triumph Tiger 900 rally. 229 kg
https://www.triumphmotorcycles.com/motorcycles/adventure/tiger-900-rally/rally

(Burada kerb agirlik verilmemis burdan veya baska kaynaktan arastir bak,https://ultimatemotorcycling.com/2020/02/17/2020-triumph-tiger-900-rally-pro-review-27-fast-facts/


Ktm 890 adv ~220 kg
https://www.spormoto.com/ktm/travel/ktm-890-adventure-r/
(Burada da yine triump gibi bos agirlik verilmis,196 kg + 20 litre yakit+ yag/su/bal ekle)


Simdi;

Olaya bir de Hp ve tork olarak bakarsakk crf1100 e bir tek ktm yaklasiyor.
Ama onunda torku africa gore az.

Noldu lan f54 ? Utandin mi ?

Hic sanmiyorum..bu verileri sana daha once de yazmistim ölü taklidi yapmistin.
Bakalim şimdi konuyu carptirmak icin takla mi atacaksin yoksa yine ölü taklidi mi yapacaksin merak ediyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
F54, koş koş

Senin gibi bir sakaryali buldum.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...2015-full-aksesuarli-bakimli-1106358971/detay

125 hp,full elektrinik suspansiyon.aku voltajida gosterdigine emin gibiyim.

Hem savaba girersin, adam satabilirse kimbilir ne kadar sevinir..

Bak bu da alinir haaa

Bu Sakarya'da oturan arkadaş pandemi öncesine kadar İstanbul'da oturuyordu. Ortak bir arkadaşımız vasıtasıyla tanışıp benim Sym Wolf zamanlarımda bol bol gezmiştik. O da bilişimci ve remote çalışıp yurtdışına iş yapıyordu. Çok efendi ve tatlı bir adamdı. Motoruna da gözü gibi bakıyordu o dönem. Bütçe problemi olmadığı için de ne gerekiyorsa yaptırıyor, hiçbir bakım masrafından kaçınmıyordu. Diğer motorları bilemem ama Ali'nin Caponord alınır.

 
Son düzenleme:

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Cok haklisin laann f54.

Olm sen hala neden o dandik africaya biniyosun inan anlamiyorum.

Bak en dusuk africa fiyati 365.000 sahibinden de. Ustelik kazali tabiki.

Senin motor kazali degilse fiyatta dambing yapalim ve 340.000 e satalim diyorum.

Yerine sunu alalim

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...akimli-2015-1290-super-adv-t-1116076211/detay

140 hp. Tam bir hayvanoglu hayvan,seversin sen :)

Ustelik 6.fotoya bakarsan aku voltaji bile gosterdigini gorursun.

380.000 diyor.. ama masaya 350.000 tl yi cashhh koyduk mu hayir diyebilir mi ? Diyemez.

Vallahi seninki hayat degil, cebinden cikacak fazladan 10-20 bin icin dandik afrikaya binmeye deger mi ? Alalim sana şu ktm yi de rahatla biraz.

Rahatladiginda beynin cok daha saglikli calisacak eminim:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:53 ----------

F54, koş koş

Senin gibi bir sakaryali buldum.

https://www.sahibinden.com/ilan/vas...2015-full-aksesuarli-bakimli-1106358971/detay

125 hp,full elektrinik suspansiyon.aku voltajida gosterdigine emin gibiyim.

Hem savaba girersin, adam satabilirse kimbilir ne kadar sevinir..

Bak bu da alinir haaa

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-triumph-son-iki-gun-1061519110/detay
Ama son iki gun diyor hay allah sansa bak :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:16 ----------



Asagida verdigim rakamlar kerb weight,yani full dolu depo ile yola cikmaya hazir.

Honda Crf1100L 226 kg
https://www.honda.co.uk/motorcycles...l-africa-twin/specifications-and-price.html#/

Bmw F850 GS 229 kg
https://www.bmwmotorcycles.com/en/models/adventure/f850gs/technicaldata.html

Triumph Tiger 900 rally. 229 kg
https://www.triumphmotorcycles.com/motorcycles/adventure/tiger-900-rally/rally

(Burada kerb agirlik verilmemis burdan veya baska kaynaktan arastir bak,https://ultimatemotorcycling.com/2020/02/17/2020-triumph-tiger-900-rally-pro-review-27-fast-facts/


Ktm 890 adv ~220 kg
https://www.spormoto.com/ktm/travel/ktm-890-adventure-r/
(Burada da yine triump gibi bos agirlik verilmis,196 kg + 20 litre yakit+ yag/su/bal ekle)


Simdi;

Olaya bir de Hp ve tork olarak bakarsakk crf1100 e bir tek ktm yaklasiyor.
Ama onunda torku africa gore az.

Noldu lan f54 ? Utandin mi ?

Hic sanmiyorum..bu verileri sana daha once de yazmistim ölü taklidi yapmistin.
Bakalim şimdi konuyu carptirmak icin takla mi atacaksin yoksa yine ölü taklidi mi yapacaksin merak ediyorum

onda bu var şunda bu var ı bırak ben diyorum ki honda çok iyi bir marka ya sana göre neden bunları honda koymuyor diyorum
sana her zaman diyorum sakarya yı boşver bak senin çıktığın yerden nasıl varlıklar çıkıyor aynaya bak gör
sakaryalı hemşerimin motosikleti çok güzel miş alana satana hayırlı olsun rengi güzelmiş
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
onda bu var şunda bu var ı bırak ben diyorum ki honda çok iyi bir marka ya sana göre neden bunları honda koymuyor diyorum
sana her zaman diyorum sakarya yı boşver bak senin çıktığın yerden nasıl varlıklar çıkıyor aynaya bak gör
sakaryalı hemşerimin motosikleti çok güzel miş alana satana hayırlı olsun rengi güzelmiş

Ulen bir kerede hataliymisim ozur dilerim de.
Vik vik vik konusmayi biliyosun ama bari dogru bilgiler ver.

Burasi motosiklet forumu, seni okuyan biri, vay be adamda africa var ve sinifin en agiren gucsuz oldugunu yaziyor diyerek sana inanabilir.

Biraz ciddi ol.

Neyse,adama boyle takla attiririm iste.

Olm sana ornek motorlar attim, kurtul su africadan diye.
Neden satip yerine oo cok sevdigin aku voltaji gostren bir model almiyosun.

Ulen en kötu senaryoda uzerine 50 bin falan koysan 140 hp lik o cok sevdigin ktm alabilirsin.
Neden almiyosun ?

Erkekkkk ol erkek kivirmadan cevapla.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
BMW yi bilmesek tamam diyeceğiz en çok arızayı BMW çıkarıyor ama

BMW kötü mü hayır değil
200.000 de motor açılmamış CRF ler binlerce mevcut onlara ne diyorsun
Krank kırma falan denmiş, eğer öyle bir kronik olsa Honda bunu yıllarca düzeltemez mi diyorsun ?
Çok mu zor acaba kırılan bir krankı güçlendirmek ?
Ya da başka deyişle CRF motoru yıllarca denenmiş ve daha öncelerden Honda için alt yapısı olan bir motor bir günde geliştirilmedi değil mi
Böyle bir durumda eğer bahsedilen sorunlar eğer kronik olarak gerçekten varsa Honda bunu hem düzeltemeyecek hemde böyle sorunlu bir motorda yıllarca ısrar edecek kadar beceriksiz bir firma mı ?

BMW nin ilk modellerindeki (Gerçekten kronik olan) ABS sorunları için ne düşünüyorsun ?
BMW bunu daha sonraki modellerinde düzeltirken Honda aynısını yapamayacak kadar yeteneksiz bir firma mı diyorsun ?

Kısadan hisse Honda dandik Yamaha dandik BMW dandik Suzuki bunlardan daha iyi Kawa'nın ağır sanayisi var o daha iyi bunların hepsi palavra
Doğru olanı ise bunların hepsi dandik denemeyecek kadar iyi makineler
Kötü diyenlerin ve bir musibet yaşayanların ise yüzde 99 u kullanıcı hatalarından başka bir şey değil
Yanlış yağ koyup 10 bin çevirmeye kalkan binlercesi var adam sonra çıkıp motor dandik diyor
O yüzden bunlar hep boş laf

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

Honda'yı veya diğer Japon makineleri kötüleyen, acaba hangi ülkenin hangi markasını beğeniyor?

Not: Kullandığın niki, eğer 6 Ağustos 1945'te Hiroşima Şehri'ne ilk atom bombasını atmak için kullanılan, B-29 Superfortress modeli bombardıman uçağının adından esinlenerek aldı isen, bu uçağın adı Enola Guy değil, Enola Gay'dir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Enola_Gay

Hayır onunla ilgisi yok hocam
Bir kızılderili kabilesinin ismi
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
ben başlığa takıldım
Türkiye'de yaşayıp diye başlamış
aktrol müdür nedir :silent:
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------

Bu krank kırma mevzusu Honda'nın Cbr 125'inde bildiğim kadarıyla gözlenmiyor ama Cbr 250'de bol bol gözleniyor. Ben Cbr 125'in de it gibi kullanıldığını ve bakımlarının iyi yapılmadığını tahmin ediyorum. Bu konuya Motomania Gökhan Cbr 125'in krankının rulman içinde döndüğünü ama Cbr 250'nin de krankının yatak takımı değimiz bir parça içinde döndüğünden kaynaklı olduğu gibi bir yorum yapmış. Haliyle rulman sistemini kullanan Cbr 125'te sıkıntı yaşanmazken Cbr 250'ler daha çabuk aşınıyormuş.

Bu blokları tasarlayan mühendislere "siz tasarım hatası yapmışsınız" demek tabi ki haddime değil ama bazı blokların saçma sapan huyları var. Cbr 250'de kullanılan tek silindir 250 cc blok ya da mesela bizim Er6 F/N, Versys'lerde kullanılan bloklar için de böyle bir yorum yapabilirim.

Bu kadar yatak sarıyorsa, insan krank kırıyorsa bence bunu sadece bakımsızlık ve hor kullanmaya bağlamamalıyız. Aynı sıkıntının Cb250R'da ya da Crf'de olmamasının sebebini bilemiyorum ama belki önümüzdeki yıllarda Cb250R'da da yaşanacaktır.

Hocam aksine bunu "özellikle" hatalı kullanıma bağlamalıyız

Nedeni ise mesajının içinde gizli; CBF 150 ler krank kırmıyor onlar bilyeli yatak diyorsun
Evet küçük motorlar rulmanlı yapılır beygir gücü yükseldikçe yatağa dönmek zorundasın 250 lik honda zaten bu yüzden yataklı
Tabi rulmanlı motorunda en büyük artısı hatalı yağ kullandığında bile kolay kolay krank kilitlememesi (Bir yerde de buna bağlı olarak kırmaması) demektir
Kısacası 150 nin krankı rulmanlı olup hatalı yağda bile kırılmazken 250 nin hatalı yağ ve hatalı kullanımı sonucunda oluşan hasarlar markaya mal edilemez ki bunların yüzde 99 u zaten hatalı kullanım kaynaklı

Örnek verirsek bir firma ilk geliştirdiği bir motorunu piyasaya sürmeden önce zaten mühendislik çerçevesinde üretir ve belli sayıda test pilotuna dağıtır bu adamlar motorla en az 100 bin KM tamamlamadan o motor seri üretime geçmez ve bu esnada oluşan arızalar sürekli kayıt altında tutularak giderilir ve makine son halini alır.
Şimdi burada toplamda yüzbinlerce km test edilmiş bir makineden bahsediyoruz ve o test esnasında krank kırma gibi kabul edilemez sorun olsa o ürünün zaten piyasaya sürülmesine imkan yok.
Tabi bu test aşamasında kimse motora 20-50 yağ koymuyor mineral değil sentetik yağ ile kullanılıyor yağ süreleri aşılmıyor ve seviyeleri kontrol ediliyor keza su donanımı öyle antifirizler doğru tipte kısacası motorun can damarları olan likitlerde sorun yok ve bu şekilde test ediliyor.

Şimdi sen crf ye 20-50 yağı koy bir saat tapa gaz gez zaten krankta kırarsın kolda çıkar ama bu markanın kabahati olmaz
sahte yağların yakıtların ve bilgisiz ustaların gırla olduğu ortamda her şeyi makineden beklemek hiçbir şekilde bozulmayacaksın demek mantıklı değil

Son olarak madem motor olarak 250 honda makinesi olan crf den gittik şikayetler neden hep ondan geldi dersek Türkiye'de kaç tane CRF Honda var kaç tane YZ250F Yamaha veya ayarı suzuki kawasaki var, tabiki daha çok vaka Honda'dan gelecek

Kısacası Japonların hepsi iyi oradan Honda'yı çıkarıp Honda dandik demek akıl işi değil ki Honda zaten ille dibini göreceksen bu 4 Japon markanın içinde hatırı sayılır sıralamaya da girer
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------



Hocam aksine bunu "özellikle" hatalı kullanıma bağlamalıyız

Nedeni ise mesajının içinde gizli; CBF 150 ler krank kırmıyor onlar bilyeli yatak diyorsun
Evet küçük motorlar rulmanlı yapılır beygir gücü yükseldikçe yatağa dönmek zorundasın 250 lik honda zaten bu yüzden yataklı
Tabi rulmanlı motorunda en büyük artısı hatalı yağ kullandığında bile kolay kolay krank kilitlememesi (Bir yerde de buna bağlı olarak kırmaması) demektir
Kısacası 150 nin krankı rulmanlı olup hatalı yağda bile kırılmazken 250 nin hatalı yağ ve hatalı kullanımı sonucunda oluşan hasarlar markaya mal edilemez ki bunların yüzde 99 u zaten hatalı kullanım kaynaklı

Örnek verirsek bir firma ilk geliştirdiği bir motorunu piyasaya sürmeden önce zaten mühendislik çerçevesinde üretir ve belli sayıda test pilotuna dağıtır bu adamlar motorla en az 100 bin KM tamamlamadan o motor seri üretime geçmez ve bu esnada oluşan arızalar sürekli kayıt altında tutularak giderilir ve makine son halini alır.
Şimdi burada toplamda yüzbinlerce km test edilmiş bir makineden bahsediyoruz ve o test esnasında krank kırma gibi kabul edilemez sorun olsa o ürünün zaten piyasaya sürülmesine imkan yok.
Tabi bu test aşamasında kimse motora 20-50 yağ koymuyor mineral değil sentetik yağ ile kullanılıyor yağ süreleri aşılmıyor ve seviyeleri kontrol ediliyor keza su donanımı öyle antifirizler doğru tipte kısacası motorun can damarları olan likitlerde sorun yok ve bu şekilde test ediliyor.

Şimdi sen crf ye 20-50 yağı koy bir saat tapa gaz gez zaten krankta kırarsın kolda çıkar ama bu markanın kabahati olmaz
sahte yağların yakıtların ve bilgisiz ustaların gırla olduğu ortamda her şeyi makineden beklemek hiçbir şekilde bozulmayacaksın demek mantıklı değil

Son olarak madem motor olarak 250 honda makinesi olan crf den gittik şikayetler neden hep ondan geldi dersek Türkiye'de kaç tane CRF Honda var kaç tane YZ250F Yamaha veya ayarı suzuki kawasaki var, tabiki daha çok vaka Honda'dan gelecek

Kısacası Japonların hepsi iyi oradan Honda'yı çıkarıp Honda dandik demek akıl işi değil ki Honda zaten ille dibini göreceksen bu 4 Japon markanın içinde hatırı sayılır sıralamaya da girer

Konunun tekniğine hakim değilim. O nedenle duyduğum bir şeyi "-miş, -muş" diyerek aktardım. Sebebi ne olursa olsun bu kadar Cbr 250'nin krank kırmasının açıklaması bakımsızlık, hor kullanma ve yanlış yağ kullanımı olmamalı.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
CRF de daha çok görülmesinin nedeni CRF nin şanzıman oranlarının CBR a göre daha kısa olması (yani daha çok arazi yapacağı için kompresyonun kısa şanzıman nedeniyle motora daha sert yük bindirmesi) Ayrıca yine kısa şanzıman nedeniyle max devirlere daha kolay çıkabilme nedeniyle istendiğinde motorun daha da çok zorlanabilir olması.

Tabi bunun böyle olması normal kullanım şartlarında oluşacak bir durum değil, uyumlu olmayan veya eksik olan yağ, uyumlu olmayan veya hiç olmayan antifiriz, kontrol edilmeyen su seviyesi, ve bu gibi bakımsız kullanımlara bağlı olan çalışmayan fan kapalı kalmış termostat ve bunun üzerine bir de tapa gaz eklendiğinde artık gerisini düşünün

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

Konunun tekniğine hakim değilim. O nedenle duyduğum bir şeyi "-miş, -muş" diyerek aktardım. Sebebi ne olursa olsun bu kadar Cbr 250'nin krank kırmasının açıklaması bakımsızlık, hor kullanma ve yanlış yağ kullanımı olmamalı.

Yazdım işte

Yamaha ile CRF oranını kıyaslarsak herhalde CRF 50 kat daha fazla satmıştır değil mi ?
Şimdi piyasada 50 kat fazla olan bir ürünün arızasını mı duyacağız yoksa 50 de biri olanın mı ?

Honda krank kırıyor falan hikaye inanmayın bunlara onların yüzde 99 u bakımsız ve hatalı kullanım veya usta hatası sonrasında markayı boklama

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------

28.000 km de krank kırılıyorsa o blokta bir sorun vardır bence , 128.000 değil 100.000 değil daha 28.000 km!....ustanın söylediğine göre motor startta yağlamayı çok geç başlatıyormuş , ciddi motor arızaları için sebeptir hatırlarsanız Castrol Magnetic reklamlarında motorların startta ilk bir kaç saniye yağsız çalıştığı ve ömrüne çok büyük etkisi olduğu vurgulanıyordu , usta video da bu motorda mutlaka Castrol kullanın diyor ama Magnetic diye belirtmiyor , Magnetic in motosiklet versiyonu yok ama faydası olabilir , yine videoda kendi müşterisi olan birinden bahsediyor , adamda Crf 250 var çok sakin kullanıyor bakımlarını asla aksatmıyor ama onunda krank kırılıyor...

Bunlar hep safsata
Magnatec iyi de Mobil kötü mü ?
Usta yağlamanın geç başladığını ne ile test etmiş ?
Bakımları iyi yapılan sakin kullanılan ve krank kıran CRF ye bir gün hatalı veya sahte yağ konmuş olamaz mı ?
Belki çırak koydu ve birazda eksik koydu bir sürü daha mantığa yatkın neden var
Ben de mesela eskiden bazı arabalarımı boklardım ama sonradan bazı şeyleri öğrendiğimde gördüm ki hepsi benim bilgisizliğimdenmiş
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Koca memlekette birtek cbr250 tapagaz kullanılıyor , bütün motorlara doğru yağ koyuyoruzda birtek cbr250 e en kötü yağı koyuyoruz , yıllar önce İngiltere de adamın birini takip ediyordum , benim gibi Vstrom kullanıyordu motoru 300.000 km falandı , adam bulduğu en ucuz otomobil yağını koyuyordu motora , ne oldu sizce o motora 4 defa krank mı kırdı ? hayır hiçbirşey olmadı belki hala kullanmaya devam ediyor...usta Castrol dedi büyük ihtimalle de Magnetec serisini tavsiye etmiş olmalı çünkü bu yağ motorun içinde metale yapışıp kalıyor ve soğuk startta motorun yağsız çalışmasını bir nebzede olsa engelliyor , Mobil de kötü bir marka değil elbette bildiğim kadarıylada sentetik yağı geliştiren ilk üreticilerden biri ama Castrol de ki Magnetec in özelliğine sahip bir yağ hiçbir markada duymadım..
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,757
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Bu CBR krank kırma muhabbeti ilk değil, son değil. Honda diye mi bu kadar dillendiriliyor? Bir de bilmediğim için soruyorum. Bu makinenin kesicisi yok mu? Kendini korumaya almıyor mu?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Bu CBR krank kırma muhabbeti ilk değil, son değil. Honda diye mi bu kadar dillendiriliyor? Bir de bilmediğim için soruyorum. Bu makinenin kesicisi yok mu? Kendini korumaya almıyor mu?

Honda gibi büyük bir markada böyle bir sorun varsa bu kadar dillendirilmesi gayet normal , mesela Bmw nin boksör motorlarıda yağ eksiltir ve herkes bunu eleştirir , artık motorun dizaynın dan mıdır nedir bu meret böyle , Bmw ne yapmış yag basınç sensörü haricinde yağ seviye sensörü de koymuş , o ikaz olmasa boksör motorların alayı krank kitlerdi , kaç kişi yağ seviyesine bakıyor ki ? aylarca hatta senelerce lastik basıncına bakmayan adamlar var ! enjeksiyonlu tüm makinalarda kesici vardır ama motordaki sorun yüksek devirde yağlamanın yetersiz gelmesi değilde ilk marşta yağ dolaşımının geç başlaması , yukarda bir arkadaş bunu nereden biliyorlar demiş , yağ basıncını ölçerek tespit yapılabilir elbette , yine ilk marştan sonra egzantrik zincir sesinden , supap sesinden hatta piston etek vuruntusundan motorun yağsız çalıştığını tecrübeli ustalar anlar..
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Cbr250 krank konusu artik kapandi arkadaslar. Konusacak birsey yok. Honda 2015-2016 model cbr300 (cbr250 yurtdisi muadili) lere "potansiyel krank problemi" ismiyle recall yapmis.

Adamlar hatasini kabul etmis iste konusacak birsey yok. Asil konusulmasi gereken konu, ayni recall neden TR de olmadi?
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Cbr250 krank konusu artik kapandi arkadaslar. Konusacak birsey yok. Honda 2015-2016 model cbr300 (cbr250 yurtdisi muadili) lere "potansiyel krank problemi" ismiyle recall yapmis.

Adamlar hatasini kabul etmis iste konusacak birsey yok. Asil konusulmasi gereken konu, ayni recall neden TR de olmadi?

Şunun bir linki varsa yollar mısın hocam

Birde ben görmek istedim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
CRF de daha çok görülmesinin nedeni CRF nin şanzıman oranlarının CBR a göre daha kısa olması (yani daha çok arazi yapacağı için kompresyonun kısa şanzıman nedeniyle motora daha sert yük bindirmesi) Ayrıca yine kısa şanzıman nedeniyle max devirlere daha kolay çıkabilme nedeniyle istendiğinde motorun daha da çok zorlanabilir olması.

Tabi bunun böyle olması normal kullanım şartlarında oluşacak bir durum değil, uyumlu olmayan veya eksik olan yağ, uyumlu olmayan veya hiç olmayan antifiriz, kontrol edilmeyen su seviyesi, ve bu gibi bakımsız kullanımlara bağlı olan çalışmayan fan kapalı kalmış termostat ve bunun üzerine bir de tapa gaz eklendiğinde artık gerisini düşünün

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------



Yazdım işte

Yamaha ile CRF oranını kıyaslarsak herhalde CRF 50 kat daha fazla satmıştır değil mi ?
Şimdi piyasada 50 kat fazla olan bir ürünün arızasını mı duyacağız yoksa 50 de biri olanın mı ?

Honda krank kırıyor falan hikaye inanmayın bunlara onların yüzde 99 u bakımsız ve hatalı kullanım veya usta hatası sonrasında markayı boklama

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------



Bunlar hep safsata
Magnatec iyi de Mobil kötü mü ?
Usta yağlamanın geç başladığını ne ile test etmiş ?
Bakımları iyi yapılan sakin kullanılan ve krank kıran CRF ye bir gün hatalı veya sahte yağ konmuş olamaz mı ?
Belki çırak koydu ve birazda eksik koydu bir sürü daha mantığa yatkın neden var
Ben de mesela eskiden bazı arabalarımı boklardım ama sonradan bazı şeyleri öğrendiğimde gördüm ki hepsi benim bilgisizliğimdenmiş

Enolaguy, oncelikle niki ustad bir abimizdir.hakli oldugu bazi yerler var.
Ama senin yazdiklarin da cok hosuma gidiyor adsfdf

Bence orta yolda bulusalim.

Bir kere ortaya cikti ki, bu bloklarda kullanilan kranklarda bazilari hatali.
Amerikada 2015-2016 model 11000 kusur motora recall gelmis(crf yok)bu kesin bilgi yani.

Hakli olarak diyolar ki; Honda acaba Turkiye ye bu hatali krankli motorlari gonderdi mi ?
Gonderdiyse, doğru duzgun recall programi baslatti mi ?

Daha da kotusu,eger gonderdiyse ve bu hatayi bilip ses etmemis olabilir mi ?

Son soruya ben o kadar da olmaz diyorum.cunku bu cok ciddi bir konu ve kaza yaptirabilir.
Alt tarafi krank yavv, yeni motor vermeyecek.5 saatlik bir ismis bu.

Honda nin bundan kacinacigi dusunmuyorum,dusunmek istemiyorum.


Ve bir sorum var, 2015 model cbr250 si olan bir adam(3.sahibi)
boyle birsey duymadiysa nerden bilecek recall oldugunu ?

Honda servisine gitmiyorsa hayatta haberi olmaz.gerci yetkili servise gitse bile servis bunu arastirmaz cunku servisteki adam da Turk.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Honda gibi büyük bir markada böyle bir sorun varsa bu kadar dillendirilmesi gayet normal , mesela Bmw nin boksör motorlarıda yağ eksiltir ve herkes bunu eleştirir , artık motorun dizaynın dan mıdır nedir bu meret böyle , Bmw ne yapmış yag basınç sensörü haricinde yağ seviye sensörü de koymuş , o ikaz olmasa boksör motorların alayı krank kitlerdi , kaç kişi yağ seviyesine bakıyor ki ? aylarca hatta senelerce lastik basıncına bakmayan adamlar var ! enjeksiyonlu tüm makinalarda kesici vardır ama motordaki sorun yüksek devirde yağlamanın yetersiz gelmesi değilde ilk marşta yağ dolaşımının geç başlaması , yukarda bir arkadaş bunu nereden biliyorlar demiş , yağ basıncını ölçerek tespit yapılabilir elbette , yine ilk marştan sonra egzantrik zincir sesinden , supap sesinden hatta piston etek vuruntusundan motorun yağsız çalıştığını tecrübeli ustalar anlar..

Yağ basıncının geç oluştuğunu ölçen usta bunun geç başladığını ne ile ölçmüş ben onu soruyorum
Mesela bir yamaha yı yanına koyup aradaki farkı milisaniyelerle ölçecek bir düzenek mi geliştirmiş ne yapmış ?
Yada mesela magnatec mobil den nasıl daha iyiymiş bunu nasıl test etmiş ?

Ayrıca ben soruna bir yanit yukarida yazdim
Piyasada kaç crf kaç yamaha veya diğer bir karşılığı mevcut ?
Honda aynı segmentte yamaha ve suzuki den 50 kat daha fazla crf satmışken Honda yerine Yamaha nın mı aynı oranda krank problemini duyup işitmeyi mi düşünüyorsun dedim

Tekrar ekliyorum bana göre bunların alayı şehir efsanesi başka birşey değil
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Birader yukarda paylaşıldı Honda sorunu kabul etmiş bilmem kaç bin motoru geri çağırmış sen hala safsata diyorsun :) Honda da hissen mi var :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst