Trafik - Cezalar - Kurallar - Yasalar ile ilgili herşey

Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
544
Hoşgeldin sevgili Durmustit davranışınız için ikinizede çok teşekkür ediyorum.

ilnapoli' Alıntı:
yoksa vergi ödememem vergi dairesinin sorumluluğu altında mı? siz belge kontrollerini sırasında sadece muayene, ruhsat, trafik sigortası ve ehiliyete bakmakla mı sorumlusunuz?

Daha önce sormuştum vergi dairesi sorumlulugundaymış. Ödemediğin araç satışında temiz kağıdı alırken ortaya çıkarmış. Satışın gerçekleşmesi için ödemen gerekirmiş.

Ben geçen hafta Ocak-Temmuz 2 sini birden ödedim. 27 YTL + 31 YTL . Hiçbir eksiğim kalmadı içim rahat.
 
Katılım
3 Ara 2005
Mesajlar
105
Yardımseverliğin İçin Teşekkür Ederim

Merheba arkadaşım;

Bu benim 2. sorum olacak:

50 cc Honda Today'ım var. (2. el aldım) Muayenesinin son geçerlilik tarihi 10.01.2006. Noter satışını ve trafik sigortasını yaptırdım. Muayenesini yaptırmadan ruhsatı üzerime alabilirmiyim?
Birde muayene ücreti ne kadardır ve gecikme zammı varmı? Yani yağışlar başladığı için muayeneyi yaza bıraksam (motoru kışın kullanmıyorum) aynı parayımı öderim yoksa cezalımı öderim? Taşıt vergisi yaklaşık ne kadar oluyor?

Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
88
Benim de bir sorum olacak.

Motorumu satmak istediğimde, kullanmakta olduğum plakamı çıkartıp, yeni motoruma taktırtabilir miyim? Yeni alacağım motor 2. el olursa, o motordaki plaka ile benim satacağım motordaki plakaları takas ettirebilir miyiz?

Şu an kullandığım plaka, ismimin harflerini taşıyor, o nedenle vermek istemiyorum.
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
Popüler başlıklardaki mesajlar Moderatorler tarafından takip edilmektedir, belli bir zaman içinde önemini yitiren ve başlığı şişiren mesajlar bir düzene sokmak için Moderatorler tarafından silinir. Genelde bu silinen mesajlar başlıkla ilgili olmayan ve silinse dahi başlığın içeriğine herhangi bir zarar ve yararı olmayan mesajlardır. Bu uygulama bahsettiğiniz TRAFİK/CEZALAR/KURALLAR/YASALAR İLE İLGİLİ HERŞEY başlığında yapılmıştır ve yapılacaktır. Burada amaç üyelerin bu konu hakkında bilgi almak için bu başlığa girdiklerinde %50 si boş muhabbet olan 20 sayfayı okuyacaklarına %100 ü bilgi ve deneyim dolu olan 10 sayfayı yorulmadan ve sıkılmadan okumalarıdır. Böylelikle mesaj kirliliğinin de önüne geçilmektedir, yapılan herşey sizlerin daha iyi hizmet alması içindir.

saygılar.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Ara 2005
Mesajlar
3
slm millet...içinizde en acı ve ibret verici bir olay bnm başıma geldi...ctsi yeni motor aldım ve 52 km'de kaza yaptım..işin ilginç yanı motoru tatil olması dolasıyla üstüme almadan yola çıktım..ve kaza oldu..olay jandarma bölgesi..şimdi sorum bn motoru üstüme aldım..fakat elliyet yetrsiz olduğundan dolayı ne olur ..ne ceza gelir.
 
Katılım
22 Eyl 2005
Mesajlar
16
Merhaba. Elektrikli bisikletler için de ehliyet gerekiyormu? Yani sıradan bir bisiklet ama akü ile(benzinli değil) çalışan ufak bir motor takılmış. Trafiğe çıkmasında bir sakınca varmı?
 
Katılım
14 Ara 2005
Mesajlar
50
Mrb polis abi. bn 16 yaşındyım. 100 cc nin altındaki motrları 16 yaş sınrı ehliyetsz kullanabilio die bşi duydum. Doğrumu?
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
mondial50tt' Alıntı:
prifo cevap için saol

şimdi beni ihbar etmişler ehliyetsiz diye gidip ehliyeti göstermem lazım mı göstermesem problem olur mu tesekkürler....

hiç gerek yok. ihbarlarda sadece o an tespit edilen bir suç varsa işlem yapılır. mesela falan kişi kırmızı ışıkta geçti, plakası şu diye ihbar edilirse vatandaş tarafından, araç alınır, evraklarına bakılır, eksiği yoksa yollanır. vatandaş ihbar etti diye ceza yazılmaz. sen de o an kontrole girmedi isen, bu konunun üzerinde durmana gerek yok.

vlad1462' Alıntı:
size ilk sorumu sormadan önce sitede böyle bi faliyette bulunduğunuz için teşekkür etmek isterim.
şimdi ben askerlik yaşındayım,ama askerlik şubesine uğramadım bile.tecil işlemi için gerekli durumum oluşmadı.açık lise öğrencisiyim.bitirdim.diplomamı bekliyodum.bazı yetkililerin ihmalkarlığı ve beni bilgilendiren kimse olmadığı için diplamamın bana ulaşması gecikiyo.net zamanını bilmemekle birlikte şubat ayı gibi diplomamın elime geçeceğini tahmin ediyorum.şu an ne öğrenci,nede mezunum anlayacağınız.
şimdi yoklama yaptırmadığım halde beni tutup askere direk alabilirlermi.ehliyet işlemleri için başvursam şuanki durumum engel teşkil edermi.tecil işleminden sonramı ehliyete başvursam.
bi akıl verir,tavsiyede bulunursanız sevinirim.şimdi ben normal biyerde polis çevirmesine girsem kimlik araştırmasında askerlik durumum ortaya çıkarmı.
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

eğer yoklama kaçağı isen ehliyet almadan önce gereken savcılık sabıka kaydı alamayacağın için ehliyet alman mümkün değil. okuluna gidip diplomanı veya bir belge alır, daha sonra üniversite hazırlıkları mazereti ile tecil işlemini yaptırırsın. şu anda yoklama yaptırmamanın para cezaları geriye dönük olarak affoldu. tecilden sonra ehliyete başvurabilirsin..

gagagotti' Alıntı:
prifo
daha önce sormuştum uzun zamandır siteye girmediğim için yanıtını yeni okudum
evet ayrı ayrı A2 ve B ehliyetim var
A2 yi sonradan aldım ve başvuru sırasında B ehliyetim olduğunu belirtmiştim
ama A2 olarak yeni ehliyet verdiler
zaman bulup değiştiremiyorum
sakıncası nedir onu sormuştum

ehliyetin ön yüzünde alındığı yer ve numarası yazar. her iki ehliyetinde de ayrı numara veya yer adı yazılı ise iki ayrı dosyan var demektir. dilekçe ile müracat etmen gerekir. aynı numara ve yer yazıyosa yazım hatası var demektir. yenisi ile değiştirdiğinde problem hallolur.

gokhan150zat' Alıntı:
ya a2 ehliyet için 16 yı mı doldurmak lazım 17 yi mi?


17 yaşını bitirmiş olman gerekiyor.


yani 18'inden gün almış olman gerek.

durmustit' Alıntı:
prifo meraba aynı işi yapıyoruz istanbuldayım.Diger üyü arkadaşlarımızada bende trf konudunda yardımcı olmak isterim.


hoşgeldin devrem.

RIDVAN' Alıntı:
Slm Prifo,
Otobanlarda ve benzeri emniyet şeridi olan yollarda otomobillerin arıza halleri dışında kullanmasına yasak olan bu kısım motorsikletler için de geçerlimidir.
Motorsikletlerin emniyet şeridi sürüş için kullanması herhangi bir cezai müeyyideyi gerektirirmi?
Teşekkürler.

motosikletler de bir karayolu taşıtıdır. diğer araçlar için konulan tüm yasak ve zorunluluklar aksine bir işaret yoksa motosikletler için de geçerlidir.

ilnapoli' Alıntı:
prifo ve durmustit, size bi sorum olacak, cevaplarsanız sevinirim. forumun ilk 5-6 sayfasını okudum fakat sonuna kadar açıkçası sabredemedim. eğer soru önceden sorulduysa forumu takip eden bir arkadaş veya siz söylerseniz, baştan aşağıya okuyup sorumun cevabını bulurum :)

merak ettiğim konu, bir trafik polisi aracımı (motosiklet veya otomobil) ocak ve temmuz aylarının sonunda ödediğimiz motorlu taşıtlar vergisini ödemediğim için ceza yazabilir veya bağlayabilir mi? yoksa vergi ödememem vergi dairesinin sorumluluğu altında mı? siz belge kontrollerini sırasında sadece muayene, ruhsat, trafik sigortası ve ehiliyete bakmakla mı sorumlusunuz?

mtv ödememek bir trf.suçu değildir. onun cezası sadece gecikme faizidir. artık muayene sırasında da borcu yoktur kagıdı istendiğinden bandroller eninde sonunda ödeniyor zaten.

Gencadam' Alıntı:
Benim de bir sorum olacak.

Motorumu satmak istediğimde, kullanmakta olduğum plakamı çıkartıp, yeni motoruma taktırtabilir miyim? Yeni alacağım motor 2. el olursa, o motordaki plaka ile benim satacağım motordaki plakaları takas ettirebilir miyiz?

Şu an kullandığım plaka, ismimin harflerini taşıyor, o nedenle vermek istemiyorum.
aynı tescil kuruluşundan alacak isen ve motorunu satdığın kişi yeni plaka alacak ise senin plakan boşa çıkar. yeni motoruna o plakayı alabilirsin. bazı tescil kuruluşları sıradan plaka veriyor, bazıları ise boştaki plakaları asıp isteğe göre veriyor. kanunen bir sakıncası yok.

DUDULALA' Alıntı:
Merheba arkadaşım;

Bu benim 2. sorum olacak:

50 cc Honda Today'ım var. (2. el aldım) Muayenesinin son geçerlilik tarihi 10.01.2006. Noter satışını ve trafik sigortasını yaptırdım. Muayenesini yaptırmadan ruhsatı üzerime alabilirmiyim?
Birde muayene ücreti ne kadardır ve gecikme zammı varmı? Yani yağışlar başladığı için muayeneyi yaza bıraksam (motoru kışın kullanmıyorum) aynı parayımı öderim yoksa cezalımı öderim? Taşıt vergisi yaklaşık ne kadar oluyor?

Teşekkür ederim.

muayene gecikme zammı yok. (şimdilik)

muayene yaptırmadan üzerine alabilirsin.

motosiklet muayene harcı kaç lira bilmiyorum. ama arabaların 100 ytl civarında.

dable' Alıntı:
slm millet...içinizde en acı ve ibret verici bir olay bnm başıma geldi...ctsi yeni motor aldım ve 52 km'de kaza yaptım..işin ilginç yanı motoru tatil olması dolasıyla üstüme almadan yola çıktım..ve kaza oldu..olay jandarma bölgesi..şimdi sorum bn motoru üstüme aldım..fakat elliyet yetrsiz olduğundan dolayı ne olur ..ne ceza gelir.

daha önce yazmıştım geçmiş sayfalara bakınız.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
88
prifo' Alıntı:
aynı tescil kuruluşundan alacak isen ve motorunu satdığın kişi yeni plaka alacak ise senin plakan boşa çıkar. yeni motoruna o plakayı alabilirsin. bazı tescil kuruluşları sıradan plaka veriyor, bazıları ise boştaki plakaları asıp isteğe göre veriyor. kanunen bir sakıncası yok.

Cevabın için çok teşekkür ederim prifo. Bu cevap tam istediğim cevaptı, sağolasın.
 
Katılım
22 Eyl 2005
Mesajlar
16
Merhaba. Elektrikli bisikletler için de ehliyet gerekiyormu? Yani sıradan bir bisiklet ama akü ile(benzinli değil) çalışan ufak bir motor takılmış. Trafiğe çıkmasında bir sakınca varmı? Lütfen cevap
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
trsurf2000' Alıntı:
Merhaba. Elektrikli bisikletler için de ehliyet gerekiyormu? Yani sıradan bir bisiklet ama akü ile(benzinli değil) çalışan ufak bir motor takılmış. Trafiğe çıkmasında bir sakınca varmı? Lütfen cevap

karayoları trafik kanunu motosiklet tanımı
Motosiklet : iki veya üç tekerlekli, sepetli veya sepetsiz motorluaraçlardır. Bunlardan karoserisi yük taşıyabilecek şekilde sandıklı veyaözel biçimde yapılmış olan ve yolcu taşımalarında kullanılmayan üç te-kerleklimotosikletlere yük motosikleti (triportör) denir.
Bisiklet : En çok üç tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanınadale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareketeden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz taşıtlardır.
Motorlu bisiklet : Silindir hacmi 50 santimetre küpü geçmeyen,içten patlamalı motorla donatılmış ve imal hızı saatte 50 km.Õden az olanbisiklettir.

tanımlarda bisikletin insan adale gücü ile çalıştığı belirtilmişken diğer tanımlarda benzin mazot veya elektrik gücünden bahsedilmemiş. dolayısıyla motosiklet tanımına uyduğu için bir motorlu araçtır ve motorlu bisiklet tanımına uymaktadır. dolayısıyla karayolunu kullandığından dolayı tescil gerekir.
 
Katılım
16 Ocak 2005
Mesajlar
25
merhaba. araba ile iki hafta kadar once emniyet seridinde yakalandım ve gorevli memur ceza kesti ancak ben cezayı gormedim acelem vardı ve devam ettim. bana arkandan cezanı gondeririz dediler ancak elime henuz bir ceza gecmedi. emniyet seridi ihlal etmek kac YTL? bir de ehliyetten ceza puanı düser mi?
tesekkurler.
ceza bence cok etkili. cok acelem oldugunda emniyet seridine malesef girmek zorunda kalıyordum. cezadan sonra bir daha asla. cunku trafik cezası sokaga atılmıs paranın en guzel ornegi.
 
Katılım
22 Eyl 2005
Mesajlar
16
prifo' Alıntı:
karayoları trafik kanunu motosiklet tanımı
Motosiklet : iki veya üç tekerlekli, sepetli veya sepetsiz motorluaraçlardır. Bunlardan karoserisi yük taşıyabilecek şekilde sandıklı veyaözel biçimde yapılmış olan ve yolcu taşımalarında kullanılmayan üç te-kerleklimotosikletlere yük motosikleti (triportör) denir.
Bisiklet : En çok üç tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanınadale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareketeden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz taşıtlardır.
Motorlu bisiklet : Silindir hacmi 50 santimetre küpü geçmeyen,içten patlamalı motorla donatılmış ve imal hızı saatte 50 km.Õden az olanbisiklettir.

tanımlarda bisikletin insan adale gücü ile çalıştığı belirtilmişken diğer tanımlarda benzin mazot veya elektrik gücünden bahsedilmemiş. dolayısıyla motosiklet tanımına uyduğu için bir motorlu araçtır ve motorlu bisiklet tanımına uymaktadır. dolayısıyla karayolunu kullandığından dolayı tescil gerekir.

Bu ne biçim iş anlamadım. Ben bir bisiklet satın alır gibi aldım bunu. Ne yapalım, elden çıkaracaz artık.
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
ecseyhan' Alıntı:
merhaba. araba ile iki hafta kadar once emniyet seridinde yakalandım ve gorevli memur ceza kesti ancak ben cezayı gormedim acelem vardı ve devam ettim. bana arkandan cezanı gondeririz dediler ancak elime henuz bir ceza gecmedi. emniyet seridi ihlal etmek kac YTL? bir de ehliyetten ceza puanı düser mi?
tesekkurler.
ceza bence cok etkili. cok acelem oldugunda emniyet seridine malesef girmek zorunda kalıyordum. cezadan sonra bir daha asla. cunku trafik cezası sokaga atılmıs paranın en guzel ornegi.

plakaya düzenlenen cezalar araç sahibine tebliğ edilmek üzere posta yoluyla kapalı zarf içinde göderilir. postacı plakanın kayıtlı olduğu adreste muhatabına veya bir yakınına, kimseyi bulamazsa mahhalle veya köy muhtarına iadeli taahhütlü zarfı tarih atıp imzalatır ve 1 aylık ödeme süresi başlar. belirtilen adreste muhatap tanınmıyorsa zarfı cezayı yazan birime iade eder. onlarda vergi dairesine gönderir. vergi dairesi ilan panosuna ceza makbuzunu asar ve muhatabına tebliğ edilmiş sayılır. ödeme süresi başlar.
cezan araç sahibinin adresine gelecektir. postada gecikmiş olabilir. veya hiç yazmamış da olabilirler.
45 ytl para cezası var, ceza puanı yok. (plakaya düzenlenen cezalarda puan yok)
 
Katılım
10 Eki 2005
Mesajlar
36
prifo, bu is icin zaman ve gayret harcadigindan dolayi tesekkur ederim. Benim de bir sorum var. Fahri mufettis nasil olunur, ne is yapar?
 
Katılım
21 Ara 2005
Mesajlar
25
ben 16 yaşındayım ybr var posislerden kacarken plakayı kıvıra kıvıra bıktım ehliyet almayı 15 yaşına indirsinler:rendeer:
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞLERİ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ

.....İkinci Bölüm
Müfettişlerde Aranacak Şartlar, Müracaat ve Değerlendirme Esas ve Usulleri

Madde-5.Müfettiş olacaklarda aşağıdaki şartlar aranır.

a)Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,

b)En az 40 yaşında olmak,

c)En az Yüksek okulu mezunu olmak, (24.11.1999-23886)

d)En az 10 yıllık sürücü belgesi sahibi olmak,

e)Asli kusurlu olarak ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarına sebebiyet vermemiş olmak, (27.11.2001-24596)

f)Müracaat tarihinden geriye doğru toplam beş yıl içerisinde hakkında 100 ceza puanı uygulaması sonucu sürücü belgesinin geri alınmamış olması,

g)Kamu hizmetlerinden yasaklı olmamak,

h)Taksirli suçlar ve aşağıdaki sayılan suçlar dışında tecil edilmiş hükümler hariç olmak üzere,ağır hapis veya altı aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlara, zimmet, ihtiras, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolaylı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal istihlak kaçakçılığı hariç, kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak.....

detaylı adres : http://www.turkiyefahritrafik.org
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst