Trafik - Cezalar - Kurallar - Yasalar ile ilgili herşey

Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
seref016' Alıntı:
2- Kask takmamanın cezası ne kadar , hiç ikaz yapılıyor mu yoksa hemen ceza mı kesiliyor.
4- Motorsiklette istepne lastik taşıma zorunluluğu var mı.
5- Birde şehir içinde kullanımda kısa mesafede mesela bir kaç yüz metrelik sürüşte kask takmasak ta polis abeyimiz bizi çevirse ceza yermiyiz.

KASK TAKMAZSAN :
madde 78/1b : sürücünün koruma başlığı ve gözlüğü , yolcunun koruma başlığı bulundurmaması ve kullanmaması.
45 YTL + 5 ceza PUANI

Mesafe ne olursa olsun.Kafanda bulunması gerekiyor.Tabi biraz da polisin insafına kalmış.(kasksız 1 metre gidersen ceza kesende olur, kesmeyende)

Motorda yedek lastik taşıma zorunluluğu yok.
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
seref016' Alıntı:
merhaba prifo abey hoşgeldin
şimdiye kadar yapmış olduğun açıklamalar için şahsım adına ve tüm motorlu arkadaşlar adına teşekkür ederim.
Benimde birkaç sorum olacak.
1- Motora takmış olduğumuz aksesuarlardan herhangi bir ceza yermiyiz , mesela; flaş lamba , neon ışık gibi.
2- Kask takmamanın cezası ne kadar , hiç ikaz yapılıyor mu yoksa hemen ceza mı kesiliyor.
3- Motorsikletle alakalı kanun ve kuralları detaylı bir şekilde inceleyebileceğimiz bir web sitesi var mı veya bir el kitabı falan varmı.
4- Motorsiklette istepne lastik taşıma zorunluluğu var mı.
5- Birde şehir içinde kullanımda kısa mesafede mesela bir kaç yüz metrelik sürüşte kask takmasak ta polis abeyimiz bizi çevirse ceza yermiyiz.
Şimdiden vereceğin cevaplar için teşekkür ederim. Görevlerinde başarılar. :king:

önce tıkla:

http://www.kgm.gov.tr/asps/trafik/TrKanun.htm

1. 4.kısım,2.bölüm madde: 30-32.----- 45 ytl.+trf.men


2.6.kısım,5.bölüm madde 78 ----45 ytl. kanun resmi gazetede yayınlanınca zaten ikaz edilmiş sayılıyor.


3.link yukarda. Adalet yayınevi- ahmet mutlu--Ank.Cumhuriyet savcısı "trafik mevzuatı" adlı kitap ile şoförler cemiyetince her yıl ocak ayında basılan trafik ceza rehberi var.


4. ve 5. soruları arkadaşlar cevaplandırmış zaten..
 
Katılım
24 Kas 2005
Mesajlar
9
Kolay gelsin SheRiFF abbey Sorum enson msj da sorulmuş ama verdiğin uzantıdan bulup anlayamadım Sorum şu: Motoruma neon ışık flaş patpat gibi aksesuar taktırsam cezası warmı varsa nedir veya göz yumulabilir mi? Teşekkür ederim.. Denizli'ye geldiinde beklerim.. iyi çalışmalar.
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
prifo kardeş birisi bir motorluya ehliyetsiz motor kullanıyor diye ihbar edebilir mi ihbar ederse ne olur ve yapmak gerekir
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Slm.Prifo abi ; sezonu kapatmışsınız.
Eskişehir 'deki motorize trafikçiler , motorları teslim etmiş.
Heralde tüm Türkiyede uygulama aynıdır.
Yeni sezon ne zaman başlayacak?
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
mcmustafa' Alıntı:
Kolay gelsin SheRiFF abbey Sorum enson msj da sorulmuş ama verdiğin uzantıdan bulup anlayamadım Sorum şu: Motoruma neon ışık flaş patpat gibi aksesuar taktırsam cezası warmı
45 ytl cezası var. trafik güvenliğini tehdit etmiyorsa, (diğer sürücülerin gözünü alması veya dikkatini dağıtması) genelde üstünde fazla durulmuyor. ama yine de yasal değil bilesin...
 
Katılım
27 Mar 2005
Mesajlar
630
prifo, merhaba,diyelim ki motosiklet alıp ta trafiğe çıkarmak istemiyoruz(motor yedek parça için kullanılacak).Fatura kestirirsek ve plaka çıkartmazsak; tafik şubesince veya vergi dairesince herhangi bir takibat,ceza,müeyyide vs var mı.Ya da faturasız almak mı gerekir.
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
viper_1' Alıntı:
Slm.Prifo abi ; sezonu kapatmışsınız.
Eskişehir 'deki motorize trafikçiler , motorları teslim etmiş.
Heralde tüm Türkiyede uygulama aynıdır.
Yeni sezon ne zaman başlayacak?
sezon diye birşey yok. eğer oralarda kar varsa veya personel azaldı ise ondandır.

motorinn' Alıntı:
prifo, merhaba,diyelim ki motosiklet alıp ta trafiğe çıkarmak istemiyoruz(motor yedek parça için kullanılacak).Fatura kestirirsek ve plaka çıkartmazsak; tafik şubesince veya vergi dairesince herhangi bir takibat,ceza,müeyyide vs var mı.Ya da faturasız almak mı gerekir.

araçların tescili bir zorunluluk olmakla beraber eğer sen motosikletini trafiğe çıkarmazsan trafik kanunundaki araç tanımına uymayacağından, dolayısıyla da tesciline gerek yoktur. fatura tarihinden itibaren 3 ay içerisinde tescil zorunluluğu var. aracın eğer trafikte yakalanırsa veya fikrini değiştirip tescil ettirmek istersen o zaman ceza ödersin.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
7 Haz 2005
Mesajlar
593
Sayın Prifo kardeşim.
Başından itibaren bütün soru ve cevapları okudum . ayni soruların sık sorulduğunu da müşahade ettim.Yanıtlarınız ,vatandaşa çok güzel yol gösteriyor .tatbik edilir yada edilmez o ayrı konu . Benim de bir sorum var yanıtlıyabilirseniz sevinirim .
Ben uzun yıllar yurt dışında kalmış orada iş sahibi olmuş bir vatandaşım ayrıca çifte vatandaşlığım var şimdi iş yerimi kiraya verdim ve Türkiyede yaşıyorum işyerim hala benim adıma kayıtlı sık sık yurt dışına çıkışım var B,C,D,E ehliyetim var(Yurt dışından) Burada bir motorum da var fakat A2 ehliyetim henüz yok yukarıda belirttiğim gibi sık sık çıkmak zorundayım işim dolayısıyle Ehliyetimi burada değiştirmeden A2 dahil B,C,D,E ehliyetinide almak istiyorum bu nasıl mümkün olur kendim ilkokul mezunu olduğumdan yeni ehliyet alma gibi bir şansım da yok yurdışında mekan sahibi olabilmek için almış olduğum sertifikalar burada işe yaramı (işletme diploması ve ön muhasebe ) bana da bir yol gösterirseniz çok sevinirim . şimdiden teşekkür ederim
Kazasız belasız iyi görevler.
 
Katılım
3 Ara 2005
Mesajlar
105
Selamun Aleyküm;

Öncelikle gayretle bizleri aydınlatmaya çalıştığın için teşekkür ederim, sanırım senin sayende azda olsa ceza alanların (nedenini yasaları bilmediğimizden dolayı anlayamadığımız) sayısı azalacaktır.

Sorularım;

1- B ehliyetim var, a2 ehliyeti almam için kurstan sertifika aldıktan sonra nerelere ne kadar para ödeyeceğim,
2- 50 cc lik 2. el scooter aldım;
2-a 50 cc lik motora ehliyet gertekiyormu?
2-b 50 cc lik motorun taşıt vergisi varmı? Ne kadar?
3- Motorun satışını üzerime almam için noter dahil ne kadar ödemem gerekecek (ki 50 cc lik olunca meblağ değişiyormu, yoksa her motorda aynımı)
4- Noter satışını yaptıktan sonra ne kadar zamanda ruhsatı üzerime almam gerekir, ruhsatı üzerime almazsam sadece noter satışı ile dolaşsam bi sorun çıkar mı?
5- Trafik sigortası ve taşıt vergisi yıllık mı ödeniyor?

ACEMİYİM İLK MOTORUM, BAĞIŞLA... :-|

Teşekkür Ederim Arkadaşım...
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Slm.Prifo abi , yaw bende amma çok soru soruyom.8)
Abi , ben 23.10.2005 tarihinde ; koruyucu başlık kullanmamaktan 45 YTL ceza yedim...
Daha hala cezayı ödemedim.
Mesela yarın ödemek istesem , ne kadar faiz olur ve nereye ödemem gerekir? (Vergi dairesi,trafik şube)
Saygılar
 
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
prifo kardeş birisi bir motorluya ehliyetsiz motor kullanıyor diye ihbar edebilir mi ihbar ederse ne olur ve yapmak gerekir
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
viper_1' Alıntı:
Slm.Prifo abi , yaw bende amma çok soru soruyom.8)
Abi , ben 23.10.2005 tarihinde ; koruyucu başlık kullanmamaktan 45 YTL ceza yedim...
Daha hala cezayı ödemedim.
Mesela yarın ödemek istesem , ne kadar faiz olur ve nereye ödemem gerekir? (Vergi dairesi,trafik şube)
Saygılar
ceza tutanağının arkasında yazıyor.
Vergi dairesine ödemen gerekiyor.
tebliğ tarihinden sonra 1 ay süresi var. daha sonra gecikme faizi uygulanıyor.
ama faiz, en fazla ana para kadardır. ana parayı geçemez. hiç ödemezsen 90 ytl olur.

mondial50tt' Alıntı:
prifo kardeş birisi bir motorluya ehliyetsiz motor kullanıyor diye ihbar edebilir mi ihbar ederse ne olur ve yapmak gerekir

ihbar değerlendirilir, eğer gerçekten ehliyeti yoksa yasal işlem yapılır.

gureli' Alıntı:
Sayın Prifo kardeşim.
Başından itibaren bütün soru ve cevapları okudum . ayni soruların sık sorulduğunu da müşahade ettim.Yanıtlarınız ,vatandaşa çok güzel yol gösteriyor .tatbik edilir yada edilmez o ayrı konu . Benim de bir sorum var yanıtlıyabilirseniz sevinirim .
Ben uzun yıllar yurt dışında kalmış orada iş sahibi olmuş bir vatandaşım ayrıca çifte vatandaşlığım var şimdi iş yerimi kiraya verdim ve Türkiyede yaşıyorum işyerim hala benim adıma kayıtlı sık sık yurt dışına çıkışım var B,C,D,E ehliyetim var(Yurt dışından) Burada bir motorum da var fakat A2 ehliyetim henüz yok yukarıda belirttiğim gibi sık sık çıkmak zorundayım işim dolayısıyle Ehliyetimi burada değiştirmeden A2 dahil B,C,D,E ehliyetinide almak istiyorum bu nasıl mümkün olur kendim ilkokul mezunu olduğumdan yeni ehliyet alma gibi bir şansım da yok yurdışında mekan sahibi olabilmek için almış olduğum sertifikalar burada işe yaramı (işletme diploması ve ön muhasebe ) bana da bir yol gösterirseniz çok sevinirim . şimdiden teşekkür ederim
Kazasız belasız iyi görevler.

yabancı ülkelerden alınan sürücü belgeleri herhengi bir sınav ve eğitim şartı aranmaksızın DENKleri yle değiştirilir. Ancak siz sık sık yurtdışına gidip geldiğinizi belirttiğinizden değiştirmenize gerek yok. B.C.D.E sınıfı sürücü belgesi almanıza da gerek yok. yabancı sürücü belgeleri türkiyede kendi başına geçerlidir. eğer türkiyede uzun süre kalıyor iseniz, konsolosluktan türkçe tercüme yaptırmalısınız. yerleşik kalıyosanız değiştirmelisiniz. motor için 2. bir ehliyeti almanız için eğitim engeli var ise önünüzde, yurtdışından sürücü belgenize motor ve motosiklet de yazdırın olsun bitsin.
hangi ülke olduğunu yazmamışsınız. bu işlemler için ikili ve çok taraflı uluslararası anlaşmalar olan ülkeler geçerlidir.

DUDULALA' Alıntı:
Öncelikle gayretle bizleri aydınlatmaya çalıştığın için teşekkür ederim, sanırım senin sayende azda olsa ceza alanların (nedenini yasaları bilmediğimizden dolayı anlayamadığımız) sayısı azalacaktır.

Sorularım;

1- B ehliyetim var, a2 ehliyeti almam için kurstan sertifika aldıktan sonra nerelere ne kadar para ödeyeceğim,
2- 50 cc lik 2. el scooter aldım;
2-a 50 cc lik motora ehliyet gertekiyormu?
2-b 50 cc lik motorun taşıt vergisi varmı? Ne kadar?
3- Motorun satışını üzerime almam için noter dahil ne kadar ödemem gerekecek (ki 50 cc lik olunca meblağ değişiyormu, yoksa her motorda aynımı)
4- Noter satışını yaptıktan sonra ne kadar zamanda ruhsatı üzerime almam gerekir, ruhsatı üzerime almazsam sadece noter satışı ile dolaşsam bi sorun çıkar mı?
5- Trafik sigortası ve taşıt vergisi yıllık mı ödeniyor?

ACEMİYİM İLK MOTORUM, BAĞIŞLA... :-|

Teşekkür Ederim Arkadaşım...
1-2-3. soruların için bu forumdaki gelişimin topiğine bakabilirsin.
noter satışından sonra 1 ay içinde almalısın. almazsan yakalandığında aracın trafikten men edilir.
trafik sigorta poliçesi 1 yıllık bir süreyi kapsar. taşıt vergisi ise yılda iki kez ocak ve temmuz aylarında ödenir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
25 Eyl 2005
Mesajlar
2,339
prifo cevap için saol

şimdi beni ihbar etmişler ehliyetsiz diye gidip ehliyeti göstermem lazım mı göstermesem problem olur mu tesekkürler....
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,758
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
size ilk sorumu sormadan önce sitede böyle bi faliyette bulunduğunuz için teşekkür etmek isterim.
şimdi ben askerlik yaşındayım,ama askerlik şubesine uğramadım bile.tecil işlemi için gerekli durumum oluşmadı.açık lise öğrencisiyim.bitirdim.diplomamı bekliyodum.bazı yetkililerin ihmalkarlığı ve beni bilgilendiren kimse olmadığı için diplamamın bana ulaşması gecikiyo.net zamanını bilmemekle birlikte şubat ayı gibi diplomamın elime geçeceğini tahmin ediyorum.şu an ne öğrenci,nede mezunum anlayacağınız.
şimdi yoklama yaptırmadığım halde beni tutup askere direk alabilirlermi.ehliyet işlemleri için başvursam şuanki durumum engel teşkil edermi.tecil işleminden sonramı ehliyete başvursam.
bi akıl verir,tavsiyede bulunursanız sevinirim.şimdi ben normal biyerde polis çevirmesine girsem kimlik araştırmasında askerlik durumum ortaya çıkarmı.
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
 
Katılım
15 Haz 2004
Mesajlar
132
prifo
daha önce sormuştum uzun zamandır siteye girmediğim için yanıtını yeni okudum
evet ayrı ayrı A2 ve B ehliyetim var
A2 yi sonradan aldım ve başvuru sırasında B ehliyetim olduğunu belirtmiştim
ama A2 olarak yeni ehliyet verdiler
zaman bulup değiştiremiyorum
sakıncası nedir onu sormuştum
 
Katılım
10 Haz 2005
Mesajlar
60
prifo meraba aynı işi yapıyoruz istanbuldayım.Diger üyü arkadaşlarımızada bende trf konudunda yardımcı olmak isterim.
 
Katılım
12 Eki 2005
Mesajlar
40
Slm Prifo,
Otobanlarda ve benzeri emniyet şeridi olan yollarda otomobillerin arıza halleri dışında kullanmasına yasak olan bu kısım motorsikletler için de geçerlimidir.
Motorsikletlerin emniyet şeridi sürüş için kullanması herhangi bir cezai müeyyideyi gerektirirmi?
Teşekkürler.
 
Katılım
4 May 2004
Mesajlar
1,160
prifo ve durmustit, size bi sorum olacak, cevaplarsanız sevinirim. forumun ilk 5-6 sayfasını okudum fakat sonuna kadar açıkçası sabredemedim. eğer soru önceden sorulduysa forumu takip eden bir arkadaş veya siz söylerseniz, baştan aşağıya okuyup sorumun cevabını bulurum :)

merak ettiğim konu, bir trafik polisi aracımı (motosiklet veya otomobil) ocak ve temmuz aylarının sonunda ödediğimiz motorlu taşıtlar vergisini ödemediğim için ceza yazabilir veya bağlayabilir mi? yoksa vergi ödememem vergi dairesinin sorumluluğu altında mı? siz belge kontrollerini sırasında sadece muayene, ruhsat, trafik sigortası ve ehiliyete bakmakla mı sorumlusunuz?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst