Trafik - Cezalar - Kurallar - Yasalar ile ilgili herşey

Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
cenkmenderes' Alıntı:
prifo, baya süre olmuş sen geleli ama ben şimdi fark ettim. Hoşgeldin. Daha önce de düşünmüştüm. Burada habire atıp tutuyoruz, şu işi gerçekten bilen, bu işi yapan bir polis kardeşimiz bize bire bir burdan bilgi verebilecek olsa ne güzel olurdu demiştim. Bu açığı kapamış olduğun için sitemiz adına ayrıca teşekkürler. Bu kadar laftan sonra bir de soru sormadan olmaz;

Tam olarak sizin konunuz olmadığını biliyorum. Sadece bilgin var mı diye merak ettim. Egzozumu kestirerek birkaç perde susturucu çıkarttım. Aslında konunun seninle ilgili kısmı şu; trafik polisi egzozum aşırı ses çıkarttı diye ceza kesebilir sanırım, keserse ne kadar keser, genelde bu tip durumları görmezden gelmeyi mi tercih edersiniz. İkinci sorum ise, muayenede bu ses olayı yüzünden ok vermezler diye duydum. Ne kadar doğrudur, muayene istasyonları egzoz emisyon değerleri tutuyorsa, susturucu çıkmış veya çıkmamış diye ilgilenirler mi? Kardeşim bunun orjinal egzozu bu desem yalan söylediğimi nerden anlarlar ?

Cevapların için şimdiden teşekkürler. Kolay gelsin ve iyi görevler..


karayolları trafik kanunu 30/b maddesi çevredekileri rahatsız edecek şekilde duman ve gürültü çıkaran araçları kullanan sürücülere 45 ytl ceza öngörür. ayrıca normale döndürülene kadar trafikten men edilebilir veya normale döndürülmesi ihtar olunur. ihtarda verilen süre içinde teknik şartlara uygun duruma getirilmediğinin tespiti halinde men edilir.
çoğunuz bilmez ve fazla uygulanmaz ama trafik zabıtası muayenesi lüzumlu görülen araçları muayenesi olsa dahi muayeneye sevk edebilir.
bu durumda olduğu gibi.
ama seninde dediğin gibi genelde iş yükü ve aşırı yazışma ile sıkı bir takip gerektirdiği için görmezden gelinir.
aynı şekilde bu husus muayene yapan görevlilerce de görmezden gelinir. karayoluna çıkan her taşıta sanayi ve ticaret bakanlığınca tip onayı belgesi verilir. araçların imal tadil ve montajı yönetmeliğine uygun olmayan araçlara bu onay verilmez. işi iyi bilen bir görevli, motorunun tip onayı belgesini ve araçların imal tadil ve montajı yönetmeliğini araştırarak orjinal olmadığını anlayabilir.o zaman da gider başka muayene istasyonuna yaptırısın.ülkemizde decibel cinsinden egsoz sesi ölçümü yapan muayene istasyonu yok. belki muayene istasyonları özelleşince bu husus üzerinde dururlar.

viper_1' Alıntı:
prifo :
Biliyorsun ki , yayalar , motorları takmıyor.Sanki hiç yokmuş gibi davranıyor.Bu da bizleri zor duruma düşürüyor.
Motora siren takmayı düşünüyorum.Hiç olmazsa biraz caydırıcı olur.Ama sirenlerin hangi çeşitlerinin serbest (yasal) olduğu ve nasıl (trafikte çalmak serbest mi?) kullanıldığını bilmiyorum.Yardımcı olursan sevinirim.
(Örnek:komşunun arabasında alarma var.Alarmın sirenine anahtar takmış.Trafikte de kullanıyor)
siren olayı geçiş üstünlüğü için belli araçlarda vardır.diğerlerinde yasak.

banro' Alıntı:
Prifo bende yeni fark ettim.Marmaris tenmişsin.Geçen ağustos ta Marmaris-Muğla yolunda kamyonların arasında mecburen 80 le giderken bana cezayı senmi yazmıştın bakayım ???
radara girmişsen yazmışızdır mecburen. radara girmeyene hızdan ceza yok.


haa bu vesileyle belki bilmeyenler vardır diye söylüyorum. hiç bir topikte daha önce değinilmemiş. motosikletlerin şehirler arası hız limiti 70 km.dir
şehiriçi de 50 km.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
15 Haz 2004
Mesajlar
132
prifo biraz geç oldu ama hoşgeldin
bütün yazılarını okudum teşekkür ederim çok faydalandım
bi soruda ben sorayım hem A2 hemde B ehliyetim var bi sakıncası varmı ?
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
gagagotti' Alıntı:
prifo biraz geç oldu ama hoşgeldin
bütün yazılarını okudum teşekkür ederim çok faydalandım
bi soruda ben sorayım hem A2 hemde B ehliyetim var bi sakıncası varmı ?



nasıl yani?? :silent: :silent:

ayrı ayrı mı

ehliyet aynı zamanda kimliktir. aynı cins iki resmi kimlik olmaz. trafik kuruluşuna gidip birleştir bence.
 
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
318
A2 ehliyet alinca subede size ehliyetinizi vermeden once B ehliyeti subede aliyorlar. Almadan A2 ehliyeti vermiyorlar. Cunku basvururken "B ehliyetim var" seklinde basvurmus olmaniz gerekiyor. Yani iki ehliyet olmasi mumkun degil ki.. Nasil olmus anlamadim. Birine "kayip" islemi yapip sonra ehliyeti bulduysanz o baska :p :queen:
 
Katılım
4 May 2004
Mesajlar
1,160
Ohooo, benim 8 ay önce sattığım otomobilim DF 286 olan plakasının dosyası trafik şubesinde yoktu. yani DF 286 diye bir plaka yoktu. fakat aracın üzerinde vardı. şubede saklanan dosyanın üzerine memur plakayı yazarken benim plakayı DF 256 diye yazmış. yani aynı otomobilin iki plakası vardı. allahtan plaka işlerini yapan muameleci hala aynı işi yapıyormuş da adam olayı çözdü.

yani Türkiye'de 2 plaka, 2 ehliyet gibi durumlar olabilir pek şaşırmamak lazım :)
 
Katılım
30 Eki 2005
Mesajlar
23
prifo öncelikle çok teşekkürler bizi bilgilendirdiğiniz için
gerçi size uzak olabilir köprülere girişte (boğaz köprüsü) emniyet şeritini kullanıyoruz yol tıkalı iken polis ağabeylerimiz sağolsun gözmü yummaktalar yoksa böyle bi hakkımız varmı. Eğer yoksa cezasını öğrenebilirmiyiz.
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
serdumeny' Alıntı:
prifo öncelikle çok teşekkürler bizi bilgilendirdiğiniz için
gerçi size uzak olabilir köprülere girişte (boğaz köprüsü) emniyet şeritini kullanıyoruz yol tıkalı iken polis ağabeylerimiz sağolsun gözmü yummaktalar yoksa böyle bi hakkımız varmı. Eğer yoksa cezasını öğrenebilirmiyiz.

emniyet şeridi sadece arıza yapan araçların trafiği tıkamamaları için ve geçis üstünlüğüne haiz araçlar içindir.

demek ki göz yumuyolar...
 
Katılım
10 Eyl 2005
Mesajlar
26
prifo merhaba naber bende trafik müşaviriyim arkadaşlara buradan yardımcı olmaya çalışıyorum senin gibi :king:
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
çok iyi..


sen de tescil konusunda yardımcı olursun arkadaşlara.

hoşgeldin.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
595
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sevgili prifo,
Herkes size soru sormus ama ben bir elestiride bulunmak istiyorum. Oncelikle gecmis 11 sayfanin hepsini okudum ve bilgilendim yardimlariniz icin tesekkurler. Ancak su polislerin kask takmama mevzusu kafama takildi. Isim geregi hayatimin 4-5 ayi Turkiye'de geriye kalan 6-7 ayi da Malezya ve Tayland'da geciyor. Biliyorsunuz bu bolgede ekvatoral iklimden dolayi yazin hava sicakligi 35-40 derece arasi, kisin ise 28-32 derece arasinda degisiyor. Ve motorsiklet kullanimi son derece yaygin, tabii ki motorsikletli polisler de. Ancak havanin bu kadar sicak olmasina karsin hicbir polisi kasksiz ve cizmesiz goremezsiniz. Hatta kavsaklarda motorsikletini parketmis gorev yapan polisler dahi kaskini cikartmaz. Mutlaka "Police Type" tabir edilen yarim kasklardan vardir baslarinda ve eger gorevliyse asla cikartmazlar. Hatta hava kirliliginden dolayi agizlarina maske takarlar. (son zamanlarda artan dizel araclar yuzunden bu yaz motorsiklet kullanirken bende maske taktim herkes bana vebaliymisim gibi davrandi). Tayland ki , Turkiye'den en az 15 sene geri kalmis bir ulkede bile boyle bir uygulama varken siz polislerin ulkemizde kask takmamasini anlayamiyorum. Istisnai durumlar haricinde tabii ki..
Digerler motorsiklet suruculerine ornek olmayi birakin 10 senelik memursaniz yasiniz epey vardir tahmin ediyorum ve colugunuz cocugunuz da vardir, en azindan onlari dusunun.
Umarim bu sorun AB yolundaki ulkemiz icin gelecek gunlerde asilir.
Lutfen yanlis anlamayim sozum size degil, giyabinizda motorsiklet kullanan tum polis memurlarina...
Sevgi ve saygilar...
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
Selam prifo ;
Abi , önemli bir sorum olacak , cevaplarsan tüm motorcu arkadaşlar adına memnun olurum. :king:

Yolda gidiyoruz ( Daha doğrusu çarşıda! ) , motor çevirmesine girdik. Durdurdular...

Sırasıyla : Önce ehliyet-ruhsat , sonra kask ..... (bizi sorguya çekiyorlar)
Bu sıralamayı bize yazar mısın?

Yani , motorumuzda ehliyet,ruhsat ve kask tan sonra ceza yiyebileceğimiz hangi kusur vardır.?

Bir arkadaşım , <"eğer ceza yazmak isterlerse,birşey bulurlar dedi?"> Doğru mu?

:silent:
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
544
Sevgili Prifo merhaba benim bir sorum olacak geçenlerde bir topic'te konusu geçti de. Motosiklet te yangın söndürücü bulundurmak gibi bir kural var mı? Olsada nereye koyulur? Bizi bu konuda bilgilendirirsen çok memnun olurum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
Sadobey' Alıntı:
Sevgili Prifo merhaba benim bir sorum olacak geçenlerde bir topic'te konusu geçti de. Motosiklet te yangın söndürücü bulundurmak gibi bir kural var mı? Olsada nereye koyulur? Bizi bu konuda bilgilendirirsen çok memnun olurum.
araçlarda bulunması gereken gereçler 1 sayılı cetvelde sayılmıştır.yangın söndürme cihazı bulundurması gereken araç cinsleri arasında motosikletlere yer verilmemiştir. yani kesinlikle bulundurma mecburiyeti yoktur.

viper_1' Alıntı:
Selam prifo ;
Abi , önemli bir sorum olacak , cevaplarsan tüm motorcu arkadaşlar adına memnun olurum. :king:

Yolda gidiyoruz ( Daha doğrusu çarşıda! ) , motor çevirmesine girdik. Durdurdular...

Sırasıyla : Önce ehliyet-ruhsat , sonra kask ..... (bizi sorguya çekiyorlar)
Bu sıralamayı bize yazar mısın?

Yani , motorumuzda ehliyet,ruhsat ve kask tan sonra ceza yiyebileceğimiz hangi kusur vardır.?

Bir arkadaşım , <"eğer ceza yazmak isterlerse,birşey bulurlar dedi?"> Doğru mu?

:silent:

soruyu pek anlamadım..

motosiklet kullanırken olmazsa olmazlardan bahsediyorsan saydıklarının yanında sigorta poliçesi olacak, ışık donanımları faal olacak, motor-şasi nolar, rengi ruhsattakini tutacak, lastik dişleri uygun olacak, vs..vs....
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
544
prifo' Alıntı:
ışık donanımları faal olacak, motor-şasi nolar, rengi ruhsattakini tutacak, lastik dişleri uygun olacak, vs..vs....

Sevgili prifo teşekkür ederim cevabın için. Peki ışık donanımı nedir açar mısın üçgen reflektör falamı. Yoksa sinyallerin tam anlamıyla çalışması anlamında mı?

Bir sorum daha olacak. Bir arkadaşa Bir ticari taksi arkadan çarpıp yaralamış. Motoruna da hasar vermiş ve kaçmış. Plakasını alıp karakolda ve muayene işlemlerinin hepsini yapmış. Başka yapması gerekenler nelerdir. Taksi şoförü ceza alacakmı. yoksa şahit falan istenecek mi? Bu soruyu sordum çünkü farzedelim ki gece otobanda oldu şahit olmayacaktır haliyle.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
Sadobey' Alıntı:
Sevgili prifo teşekkür ederim cevabın için. Peki ışık donanımı nedir açar mısın üçgen reflektör falamı. Yoksa sinyallerin tam anlamıyla çalışması anlamında mı?

Bir sorum daha olacak. Bir arkadaşa Bir ticari taksi arkadan çarpıp yaralamış. Motoruna da hasar vermiş ve kaçmış. Plakasını alıp karakolda ve muayene işlemlerinin hepsini yapmış. Başka yapması gerekenler nelerdir. Taksi şoförü ceza alacakmı. yoksa şahit falan istenecek mi? Bu soruyu sordum çünkü farzedelim ki gece otobanda oldu şahit olmayacaktır haliyle.

ışık donanımı motosikletlerde arka stop ve park lambaları ile far ve sinyalleri ifade eder.
dediğin olayda kanunun 81. maddesi şöyledir:
Trafik kazalarına karışanlar ile ilgili kurallar :
MADDE 81 - Trafik kazalarına karışanlar:
a) Hareket halinde iseler trafik için ek bir tehlike yaratmayacakşekilde hemen durmak, kaza mahallinde trafik güvenliği için gereken tedbirlerialmak,
b) Kazada ölen, yaralanan veya maddi hasar var ise bu kaza trafiğican ve mal güvenliğini etkilemiyorsa sorumluluğun saptanmasında yararlıolacak kanıt ve izler dahil, kaza yerindeki durumu değiştir-memek,
c) Kazaya karışan kişiler tarafından istendiği takdirde kimliğini,adresini, sürücü ve trafik belgesi ile sigorta poliçe tarih ve numarasınıbildirmek ve göstermek,
d) Kazayı; yetkili ve görevli memurlara bildirmek, bunlar gelinceyekadar veya bunların iznini almadan kaza yerinden ayrılmamak,
e) Sürücüsü, mal sahibi veya ilgili kişilerin bulunmadığı sırada araç,eşya veya yüklere zarar veren sürücüler, zarar verdikleri araç, eşya veyamülkün sahibini veya ilgili kişileri bulmak, ilgilileri bulamadıkları takdirdedurumu tespit etmek ve zarar verilen şey üzerine yazılı bilgi bırakmak,ilgili zabıtaya en kısa zamanda bilgi vermek,
Zorundadırlar.
Yalnız maddi hasar meydana gelen kazalarda, kazaya dahil kişilerintümü, yetkili ve görevli kişinin gelmesine lüzum görmezlerse, bunu aralarındayazılı olarak saptamak suretiyle kaza yerinden ayrılabilirler.
(Değişik : 21.5.1997 - 4262/4 md.) Anlaşma hali dışında maddi hasarlı,ölümlü veya yaralanmalı trafik kazalarında, zabıtanın iznini almadan zaruretdışında olay yerinden ayrılan veya birinci fıkranın (b) bendi hükümlerineuymayan sürücüler ................ lira para cezası ile cezalandırılırlar.
(Değişik : 21.5.1997 - 4262/4 md.) Bu maddenin diğer hükümlerine uymayanlar................ lira para cezası ile cezalandırılırlar.
taksici bu madde hükmünce 92 ytl para cezasına çarptırılır. ayrıca arkadaşın davacı ve şikayetci olursa -ki yaralanmış diyorsun davacı olmasa dahi kamu davası açılır- diğer hususlara mahkeme karar verir. plakadan sürücünün adresi tespit edilip sıcağına araç bulunursa, her fiziksel temasta iz olacagıdan (kabortada boya kalıntıları gibi) şahide gerek yoktur.
 
Katılım
1 Eyl 2004
Mesajlar
329
vizemin ve sigortamın süresi doldu yakalanırsam ne olur bi de motosiklet vize ve sigorta fiyatı ne?
 
Katılım
30 Tem 2005
Mesajlar
109
prifo abi meraba.şehir içinde motor la giderken trafik sıkıştı ve bende bir arabanın arkasına yanaştım ve durdum.arkamdan gelen arabalar illa da 2 arabanın arasına girmem için korna çalıyorlar.otomobil gibi benim de öndeki aracın tam arkasında durma hakkım yok mu?
ters açıdan başka bir sorum şu; trafik sıkıştı ve ben öndeki aracın arkasında durmadım 2 araç arasında geçecek kadar boş mesafe var,trafiği de tehlikeye atmıyorum,araçlar arasından geçmem yasal mı?
teşekkürler
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
batucan' Alıntı:
vizemin ve sigortamın süresi doldu yakalanırsam ne olur bi de motosiklet vize ve sigorta fiyatı ne?

http://www.motosiklet.net/modules.p...opic&t=8150&postdays=0&postorder=asc&start=72

"tankahaska" arkadaş trafik takipcisi vize sigorta fiyatını sorabilirsin.

yigitto' Alıntı:
prifo abi meraba.şehir içinde motor la giderken trafik sıkıştı ve bende bir arabanın arkasına yanaştım ve durdum.arkamdan gelen arabalar illa da 2 arabanın arasına girmem için korna çalıyorlar.otomobil gibi benim de öndeki aracın tam arkasında durma hakkım yok mu?
ters açıdan başka bir sorum şu; trafik sıkıştı ve ben öndeki aracın arkasında durmadım 2 araç arasında geçecek kadar boş mesafe var,trafiği de tehlikeye atmıyorum,araçlar arasından geçmem yasal mı?
teşekkürler

adı üstünde taşıt yolu..
motosiklette bir taşıt. diğer taşıtlar gibi şeridinde durmalısın. iki aracın arasından geçmeye çalışan bir motosiklet sürücüsünün kazasına bakmıştım. arabalardan biri kül tablasını dökmek için kapıyı açıyor. motosiklet kapıda kalıyor, sürücü öndeki konvoyda..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
21 Mar 2005
Mesajlar
2
merhaba prifo abey hoşgeldin
şimdiye kadar yapmış olduğun açıklamalar için şahsım adına ve tüm motorlu arkadaşlar adına teşekkür ederim.
Benimde birkaç sorum olacak.
1- Motora takmış olduğumuz aksesuarlardan herhangi bir ceza yermiyiz , mesela; flaş lamba , neon ışık gibi.
2- Kask takmamanın cezası ne kadar , hiç ikaz yapılıyor mu yoksa hemen ceza mı kesiliyor.
3- Motorsikletle alakalı kanun ve kuralları detaylı bir şekilde inceleyebileceğimiz bir web sitesi var mı veya bir el kitabı falan varmı.
4- Motorsiklette istepne lastik taşıma zorunluluğu var mı.
5- Birde şehir içinde kullanımda kısa mesafede mesela bir kaç yüz metrelik sürüşte kask takmasak ta polis abeyimiz bizi çevirse ceza yermiyiz.
Şimdiden vereceğin cevaplar için teşekkür ederim. Görevlerinde başarılar. :king:
 
Katılım
12 May 2005
Mesajlar
1,511
Motosikletin neresinde yedek lastik taşımayı planlıyorsun ?

Kısa-uzun mesafe diye bir kavram yoktur. Motosikleti hareket ettirdiğin anda ister 100km yol gidecek ol ister 50 metre, sürüyorsundur ve kurallar değişmez.

Kask takana ikaz diye bir kural söz konusu değil. Polis yazar yazmaz onu bilemem ama yasalar kask takmayana ceza kesilecek diyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst