Trafik - Cezalar - Kurallar - Yasalar ile ilgili herşey

Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
güncelleyelim. içimden bir ses birilerinin buna ihtiyacı olabilir diyor (nasıl kaynak ama?) :queen:
 
Katılım
21 Eki 2005
Mesajlar
3,170
AAAAA birisi burayı GÜNCELLEMİŞ.
Yaw çok iyi olmuş ben de soru soracaktım. Tesadüfe bak...:queen:

Prifo abi ; nerelerdesin : ?:thumright

Bugün , elektriklerin olmayışı nedeniyle ; trafik ışıklarının çalışmadığı bir kavşakta en az 10 dk beklemek zorunda kaldım.

Abi ; millet ışıkların çalışmadığını görünce hızlı hızlı geçmeye başladı.
Tabi karşıdakiler de mecburen onları bekliyor. Hiçkimse birbirini düşünmüyor.
Benim önümdeki iki araç da halinden memnun bir şekilde geçenleri izliyor.

Etrafta polis de yok.Kontrol edecek.Bu esnada , herhangi bir vatandaş , olaya müdahale edebilir mi?
( Tabiki vatandaştan kastım , ehliyeti olan bir sürücü )

Yani , adil olarak , bir süre karşıdan gelene - bir süre yandan gelene ; el hareketiyle yol verse???
Çünkü polis de hangi olaya müdahale edecek!
Her elektrik gittiğinde her kavşakta polis olamaz ya...

Bunun kanunu - yasası var mıdır??? Cezası?

MODERATOR e NOT : viper_1 en son mesajı yazdığı için , tekrar mesaj yazması halinde FLOOD olayı olacaktı.
Bu yüzden WATERCOLOURS devreye sokularak araya ANTİ FLOOD lu kaynak yaptık. Saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
viper_1' Alıntı:
AAAAA birisi burayı GÜNCELLEMİŞ.
Yaw çok iyi olmuş ben de soru soracaktım. Tesadüfe bak...:queen:

Prifo abi ; nerelerdesin : ?:thumright

Bugün , elektriklerin olmayışı nedeniyle ; trafik ışıklarının çalışmadığı bir kavşakta en az 10 dk beklemek zorunda kaldım.

Abi ; millet ışıkların çalışmadığını görünce hızlı hızlı geçmeye başladı.
Tabi karşıdakiler de mecburen onları bekliyor. Hiçkimse birbirini düşünmüyor.
Benim önümdeki iki araç da halinden memnun bir şekilde geçenleri izliyor.

Etrafta polis de yok.Kontrol edecek.Bu esnada , herhangi bir vatandaş , olaya müdahale edebilir mi?
( Tabiki vatandaştan kastım , ehliyeti olan bir sürücü )

Yani , adil olarak , bir süre karşıdan gelene - bir süre yandan gelene ; el hareketiyle yol verse???
Çünkü polis de hangi olaya müdahale edecek!
Her elektrik gittiğinde her kavşakta polis olamaz ya...

Bunun kanunu - yasası var mıdır??? Cezası?

MODERATOR e NOT : viper_1 en son mesajı yazdığı için , tekrar mesaj yazması halinde FLOOD olayı olacaktı.
Bu yüzden WATERCOLOURS devreye sokularak araya ANTİ FLOOD lu kaynak yaptık. Saygılar
vatandaşın müdahalesi sözkonusu olamaz. geçiş önceliklerine göre araçlar geçişlerini tamamlar. yaya geçidi varsa ilk geçiş hakkı yayalara, kesişen yolların ikiside aynı özellikte ise, motorsuz araçlar motorlu araçlara, soldaki araç sağdakine ilk geçiş hakkını vermelidir.
 
Katılım
27 Şub 2006
Mesajlar
7
öncelikle herkesin sorularına cevap yazıp ilgilendiğin için teşekkürler.önceki sayfalara bakmadım belki sorulmuştur... şimdi biz 125 cc ye kadar olan motorları B sınıfı ehliyetle kullanabileckmiyiz?bu yeni trafik yasası kabul edildimi yada ne zaman edilecek?
 
Katılım
30 Ara 2005
Mesajlar
131
Rıfat bey faydalı yazılarınızdan dolayı teşekkürler.benim danışacağım konu arkadaşa dur ihtarına yumamaktan diye 92 ytl ceza adresine geliyor.fakat kendisi yeminle böyle birşeyin olmadığını iddaa ediyor
bu arkadaş ne yapabilir??
itiraz için mahkemeye verse sonuç alabilirmi
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ocak 2006
Mesajlar
114
merhaba, ben motosikletime airbrush ile desen yapmayı düşünüyorum.
1. motorun ana rengi siyah, depoya desen yaptığımda renk konusunda bir problem olur mu?
2. motorun tamamına çeşitli renklerde resim yada desen yaptığımda bunu ruhsata ne renk işleteceğim.
saygılar.........
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
50
hocam benimde bir sorum olucaktı. ben 2001 yılında alkollü araç kullanmaktan ehliyetimi 3 aylığına kaptırdım trafik cezaları 5 yılda bir sıfırlanıyomu ? yani eğer ben şimdi tekrar yakalansam 2. kez mi muamelemi görücem yoksa. 5 yıl dolduğu için ilk kez yakalanıyomuşum gibimi olucak? eğer 2. kez sayılırsa sanırım 2 yıl alcaklar ehliyeti o kötü :( cwp werirsen çok sewinirim saol hocam !
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
50
sanırım uzun süredir siteye girmiyosun 10 gündür cwp bekliyorum ama nafile neyse sana kolay gelsin
 
Katılım
14 Ocak 2006
Mesajlar
110
abi öncelikle selam bişi sormam gerekiyo geçen gün ehliyet kursuna gittim a2 ve b yi beraber alıyodum ama b yi bastırmadan a2 veremeyeceklerini söylediler sebebi emniyetten gelen bir yazıymış bilgin varmı bu konuda eger varsa beni aydınlatırsan cok sevinirim çünkü a2 temmuza kadar kalabilir dediler teşekkürler şimdiden
 
Katılım
6 May 2005
Mesajlar
61
Sn. Prifo şöyle bir maaruzatım var; ikinci el bir motosiklet aldım. Henüz devir işlemlerini yapmadığım gibi vekaletide almadım. Motosikleti Çanakkale'den Çeşme'ye getirirken plakam yolda uçmuş. Ruhsat bende ancak benim üzerime değil motor.
1- Plakayı nasıl tekrar çıkartabilirim?
2- Plakasız gezmenin bir cezası var mıdır, yanımda ruhsat bulundurmama rağmen?
3- Ruhsat sahibine plakayı çıkartması için ruhsatı göndermek zorunda mıyım?
4- Ruhsatı da gönderirsem hem plakasız hemde ruhsatsız kontrolde nasıl bir cezaya mağruz kalırım?
Bu soru başka bir konuyla ilgili;
5- 2005 Ekim ayında hız sınırını geçip bir ceza almıştım(92YTL). Ancak sonradan ruhsatı kaybedip işi gücü bahane ederek bu zamana kadar erteledim. Ne yapmalıyım? Bu zamana ne kadar faiz yüklemiştir benim güzel devletim?
 
Katılım
27 Şub 2006
Mesajlar
7
ya abi bırakın ya tam iki ay önce yazdım cevap alamadım boşuna beklemeyin.bari modlar bu konuyu kapatsında
millet soru sorup cevap beklemesin..
 
Katılım
29 Eki 2005
Mesajlar
70
joker23' Alıntı:
öncelikle herkesin sorularına cevap yazıp ilgilendiğin için teşekkürler.önceki sayfalara bakmadım belki sorulmuştur... şimdi biz 125 cc ye kadar olan motorları B sınıfı ehliyetle kullanabileckmiyiz?bu yeni trafik yasası kabul edildimi yada ne zaman edilecek?
şu anda öyle bir kanun yok, yine a2 sürücü belgesi gerekiyor.

avrupa birliğine girersek olabilir. avrupada öyle.

feragold' Alıntı:
Rıfat bey faydalı yazılarınızdan dolayı teşekkürler.benim danışacağım konu arkadaşa dur ihtarına yumamaktan diye 92 ytl ceza adresine geliyor.fakat kendisi yeminle böyle birşeyin olmadığını iddaa ediyor
bu arkadaş ne yapabilir??
itiraz için mahkemeye verse sonuç alabilirmi

mahkeme genelde bozmaz. ancak cezanın usul yönünden yanlış olduğu zaman (örneğin jandarma mıntıkasında polis ceza yazarsa, alkol ölçümü yapılan cihazların kalibrasyon ayarlarının düzenli yapılmadığı anlaşılırsa veya radar kontrolü sırasında kaset kaydı yapılmamışsa gibi) bozar.

woxow' Alıntı:
merhaba, ben motosikletime airbrush ile desen yapmayı düşünüyorum.
1. motorun ana rengi siyah, depoya desen yaptığımda renk konusunda bir problem olur mu?
2. motorun tamamına çeşitli renklerde resim yada desen yaptığımda bunu ruhsata ne renk işleteceğim.
saygılar.........
ruhsatı değiştirmene gerek yok. bence çıkartma şeklinde yapıştır, farkederlerse sökersin. zaten motosiklette pek dikkat edilmez.
boyatacaksan ruhsatın arkasında diğer bilgiler kısmı vardır. oraya mesela alev desenli diye yazdırabilirsin. ama daha önce tescil kuruluşuna danış derim.
bazı kamyonlarda beyaz üzerine üç renk kuşak olur, bütün renkler araya tire konularak rengi kısmına yazılır.

tafi22' Alıntı:
hocam benimde bir sorum olucaktı. ben 2001 yılında alkollü araç kullanmaktan ehliyetimi 3 aylığına kaptırdım trafik cezaları 5 yılda bir sıfırlanıyomu ? yani eğer ben şimdi tekrar yakalansam 2. kez mi muamelemi görücem yoksa. 5 yıl dolduğu için ilk kez yakalanıyomuşum gibimi olucak? eğer 2. kez sayılırsa sanırım 2 yıl alcaklar ehliyeti o kötü :( cwp werirsen çok sewinirim saol hocam !
ceza puanları geriye doğru 1 yıl, hız cezaları 5yıllık zaman aşımına tabidir.
alkolün zaman aşımı yoktur. bidahaki yakalanışında ikinci kez işlem görecek 2 yıl araç kullanmaktan men edileceksin. süre sonunda eğitimden geçeceksin.

nydd' Alıntı:
abi öncelikle selam bişi sormam gerekiyo geçen gün ehliyet kursuna gittim a2 ve b yi beraber alıyodum ama b yi bastırmadan a2 veremeyeceklerini söylediler sebebi emniyetten gelen bir yazıymış bilgin varmı bu konuda eger varsa beni aydınlatırsan cok sevinirim çünkü a2 temmuza kadar kalabilir dediler teşekkürler şimdiden
ben tescilde çalışmıyorum ama öyle bir mantıksızlık duymadım
a2 ve b kurs sertifakaların tamamsa olay bitmiştir.

kafein' Alıntı:
Sn. Prifo şöyle bir maaruzatım var; ikinci el bir motosiklet aldım. Henüz devir işlemlerini yapmadığım gibi vekaletide almadım. Motosikleti Çanakkale'den Çeşme'ye getirirken plakam yolda uçmuş. Ruhsat bende ancak benim üzerime değil motor.
1- Plakayı nasıl tekrar çıkartabilirim?
2- Plakasız gezmenin bir cezası var mıdır, yanımda ruhsat bulundurmama rağmen?
3- Ruhsat sahibine plakayı çıkartması için ruhsatı göndermek zorunda mıyım?
4- Ruhsatı da gönderirsem hem plakasız hemde ruhsatsız kontrolde nasıl bir cezaya mağruz kalırım?
Bu soru başka bir konuyla ilgili;
5- 2005 Ekim ayında hız sınırını geçip bir ceza almıştım(92YTL). Ancak sonradan ruhsatı kaybedip işi gücü bahane ederek bu zamana kadar erteledim. Ne yapmalıyım? Bu zamana ne kadar faiz yüklemiştir benim güzel devletim?
plakayı kaybettiğin yer mıntıka karakoluna müracat edeceksin, müracaat tutanağı ve ruhsatı araç sahibine yollayacaksın veya araç sahibinden tescil ve satış işlemleri yapmak üzere noterden vekaletname alacak plaka nereya kayıtlı ise oraya başvuracaksın.
plakasız gezmenin cezası 49 ytl (md.23) ruhsat bulundurmamak da aynı para, artı trafikten men edilir motorun.
2005 Ekim ayındaki ceza katlamıştır. ceza yediğin plakanın bağlı bulunduğu vergi dairesine git plakanı söyle onlar söylerler sana.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
8
trafik polislerine sormak istedim de. siz bilirsiniz. trafik polisleri bu motorcuların ehliyeti var mıydı yokmuydo diye çok dikkat ederler mi
 
Katılım
25 Eki 2007
Mesajlar
42
vay be gerçekten ne oldu polis arkadaşımız nerelere gitti :queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
90
hoşgeldiniz formumuza. Benim sadece bir sorum olucak motor üzerinde oynama yaparsam cezası var mıdır? (modifikasyon).Mesela Vİtes arası turbo gibi vs..vs...vs...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst