arkadaşlar ben yaz tatili yolculuğumda 200 km de 50 ytl tüketmeyi başarmıştım![]()
arkadaşlar bugün eski kasa bi hayabusa test etme şansım oldu. dehşet bi güç var yahu... yani 180 km/h süratte giderken gaz açınca bile motorun üzerinde durmak için güç sarfetmek gerekiyo inanılmaz bi ivmelenme...
cbr1100 xx blackbird sonra gsxr1300 hayabusa... derken şeytana uyacaz bu gidişle hadi hayırlısı..
geçen hafta çarşamba günü fulleyip ve tamamını şehiriçinde kullandığım motorun benzini daha önce dediğim gibi 250.km de yedek depoya geçti.şu an 290da.yaklaşık 15 km sonra benzin alıcam.bakalım kaç litre ve kaç para tutucak?
Aman şeytana uyma.O süratin bedeli ağır olur.Ben 94 yılında zzr 1100 sahibiydim.O motorla 300 km süratin üstüne çıktım.Bir daha hayatımda o süratlere çıkabileceğimi sanmıyorum.Daha önce de dediğim gibi son motorum kawasaki z750 idi.O bile insanı ürkütüyor bir yerden sonra.Çok güzel bir duygu olduğunu biliyorum.O ivmelenme ve sürat insanı fena gaza getiriyor.Kendini bütün araçların ve insanların üzerinde hissediyorsun.Ama böyle güçlü motorları zaptetmek gerçekten zor.Benim kaç tane çok usta arkadaşım bu uğurda öldü.Eğer bir hayabusa alırsan,limitlerini zorlamak isteyeceksin.Ben her motorumun limitlerini zorladım.Ama yalnız bir kereye mahsus.Allahtan kazasız belasız atlattım.Ama maalesef atlatamayanlarda oldu.Çok dikkatli olmanı öneririm.
Arkadaslar, size ufak bir tavsiyede bulunayim. Su kadar YTL'lik benzinle su kadar km gittim demektense su kadar benzinle su kadar km demek daha isabetli. Hatta, arada ufak bir hesap yapip mesela 4.2 litre/100 km demek daha anlasilir. Nasil olsa benzin fislerinin uzerinde kac litre benzin aldigini yaziyor. Cunku benzinin fiyatinin ne zaman ne kadar YTL oldugunu takip edemiyor insan.
Benim motorum 100 km'de 4-4.5 litre yakiyordu. Uzun yolda 90-110 gidince bu 3.5 litreye bile dusmustu kac kere. Ama cok basinca 5 litreye yaklasirdi. Ben depoyu fulledikten sonra 300 km'ye gelmeden benzin almazdim, ve cogu zaman rezerve gecmezdim bile. Motorun yakitini cok dikkatle izlerdim, ve dikkatimi ceken bir husus su olmustu: Hava filtresi yeni degistigi zaman yakit bariz bicimde degisiyordu. Kirli filtre yakiti arttiriyor. Senkron ayarini yaptirmak da yakiti etkileyebilir.
Motorumu o kadar cok seviyordum ki, onu sattiktan sonra tadi damagimdan gitmesin diye asla baska motora binmedim, ve binmeyi de dusunmuyorum. GS 500'e yeni gecmis arkadaslara da tavsiyem: Bu motor surat amacli degil, o isi birakin racing'ci amcalar yapsinlar, siz bu motorun keyfini cikartin...![]()
haklısın hocam,
güç gerçekten baş döndürücü ancak özellikle blackbird ün dengesi, yol tutuşu ve frenleri beni çok etkiledi.
benim suzukiyle uzun yolda açıkçası 140 km/h süratte seyrediyorum diyebilirim.
şimdi kendime hakim olup otoyol harici daha fazla gaz açmayacağımdan emin olsam blackbirdle 140-150 km/h süratte sürüş çok daha güvenli olacak. çünkü daha ağır, yan rüzgardan daha az etkileniyor, grenajlı böylece önden rüzgara maruz kalmıyorum, frenler gs500 ün iki katı derecede iyi, yol tutuş farkındansa bahsetmeye bile gerek yok.
ben en iyisi bi blackbird alıym bi de limitörle 160 km/h süratte sınırlayayım ideal bi makine olsun![]()
Değerlerimiz birbirine çok yakın.Ben de fulledim ve performanslı kullandığım halde 265 km de yedeğe geçtim.
Selamlar arkadaşlar ve sonunda aldım GS500e turuncu 99 model 27bin de motorun bazı makyaj sorunları var ama diğer her türlü tatmin inşallah üzmez beni
şimdi size bir iki soru soracağım forumu okudum aslında ama bu öze lbi başlık bu
elcik ön fren ve debriyaj kolunu daha şekil şeyler değiştirmek istiyorum elcik kolay ancak kolları nerden bulabilirim birdfe en rahat bu motoru hangi devirlerde kullanırım kalıbından şüphelerim vardı 2 metre birini gösteririm mi diye ancak benim hoşuma gitti altımda ufakta durmuyor hani işte öyle arkadaşlar artık bu başlıkta olacağım cevaplar için şimdiden teşekkürler...
cevap yazan arkadaşlara çok teşekkür ederim inanın ilk gördüğüm anda çok istediğimi anladığım bir motordu maddi durumlarla bu kadarını alabildim ama memnunum açıkcası tam test edemesemde nedense iyi bişeyler kıpırdıyor içimde tecrübe dersek aslında 1 yıldır 250cc cruiser kullanıyorum hiç bişeye değilde vibrasyon teriminden kurtulduğuma seviniyorumve tarzımın naked olduğuna karar verdim çıplak rlzz ...
neyse;
- levyelerin uçları kırık o yüzden toptan değiştirmeye düşünüyorum ne şekilde nerden sipariş verebilirm bilmiyorum ankaradayım acaba daha önce böyle bir operasyon yapan oldu mu ya da bana temin edebilecek birileri varsa memnun olurum