- Katılım
- 27 May 2011
- Mesajlar
- 887
- Konu Yazar
- #1
Merhaba beyler. sanırım kısa bir süre içersinde yeni bir motor ediniyorum. bu galiba ya CBF150 yada YBR125 olacak hangisinin temizini daha önce bulursam.
Motoru almadan kafamda bi ampul parladı. Motor bloğunu açmadan motoru su soğutmalı yapabilirmiydim. Bu sabah oturdum birkaç şema çizdim.
Kabaca planı ve malzemelerı anlatayım ama karışık olduğum yerler var oralarda desteğinizi bekliyorum diyebilirim.
1 adet çıkma bir motordan radyatör, 2-3 metre kadar bakır ince boru, 1 adet devirdaim pompası, 1 adet yüksek rpmli fan(radyatör fanı olabilir)
Şimdi plan şu. Bakır boruları silindir ve üst kapaktaki hava kanatçıklarının arasından geçirmek, sararak, sırayla hepsinin yani bükerek bakır boruları(bakır borular hava kanatçıklarının arasına sığacak incelikte alınacak.)
Bakır borular, su pompası ve radyatör aynı döngü içinde olacak.
Şema böyle, çizimler çok kötü ama anlamanızı sağlayabilir.
Şimdi sorum şu, bu plan nerde açık verir olmaz dediğiniz bölge neresidir.
not: bunu sadece alternatif soğutma olsun diye yapıyorum hava kanatçıkları yine havasını alacak radyatörü onun havasını kesmeyeceği biyere yerleştireceğim.)
Fikirleriniz önemlidir, teşekkür ederim.
Motoru almadan kafamda bi ampul parladı. Motor bloğunu açmadan motoru su soğutmalı yapabilirmiydim. Bu sabah oturdum birkaç şema çizdim.
Kabaca planı ve malzemelerı anlatayım ama karışık olduğum yerler var oralarda desteğinizi bekliyorum diyebilirim.
1 adet çıkma bir motordan radyatör, 2-3 metre kadar bakır ince boru, 1 adet devirdaim pompası, 1 adet yüksek rpmli fan(radyatör fanı olabilir)
Şimdi plan şu. Bakır boruları silindir ve üst kapaktaki hava kanatçıklarının arasından geçirmek, sararak, sırayla hepsinin yani bükerek bakır boruları(bakır borular hava kanatçıklarının arasına sığacak incelikte alınacak.)
Bakır borular, su pompası ve radyatör aynı döngü içinde olacak.
Şema böyle, çizimler çok kötü ama anlamanızı sağlayabilir.
Şimdi sorum şu, bu plan nerde açık verir olmaz dediğiniz bölge neresidir.
not: bunu sadece alternatif soğutma olsun diye yapıyorum hava kanatçıkları yine havasını alacak radyatörü onun havasını kesmeyeceği biyere yerleştireceğim.)
Fikirleriniz önemlidir, teşekkür ederim.