Ama bakın ben orjinalliği hiç bozmadan motor bloğuna hiç dokunmadan yapayım istiyorum bu işi, istersem 5 dk da iptal edebileyim diyorum. Ve bence bu motorun kendi hava soğutmasına pek bi zararda bulunmayarak ayrıca çokta yardımcı olacaktır.
problem 1 - bakır boru açıkta korozyona uğrar, pörsümüş yeşil renkli bi motorun olur. bi süre sonra bakır borular iğrenç bi halde delinir. bakır boruyu boyaman gerekir. bu da verimini yarı yarıya düşürür.
problem 2 - motor bloğu ile bakır boru birbirine temas etse bile, metal yüzeyler pratikte 10 cm2 alandan birbirine basıyor gibi görünse de, sadece toplasan yarım metrekare alandan birbirine dokunu ( yüzey pürüzlülüğü sebebi ile ) dolayısı ile, bloktan bakır boruya yeterli ısı transferi mümkün olmaz. transferin mümkün olması için ısı transferini kolaylaştıran kimyasallar kullanman gerekir. bu da ıslandığı anda akar gider...
problem 3 - daha önce bakır boru büktün mü bilmiyorum, kolay değildir.
eğer iyi lehim yapabilen bir usta bulursan şöyle yapabilirsin.
ikinci bir silindir satın al. silindirin soğutma yaprakları arasına yarıklar aç ( suyun yapraklar arasında döne döne gidebilmesi için )
ardından uygun bir alüminyum plakayı yapraklar arasına lehimleyerek yaprakları kapat.
ardından devirdaim pompası ve radyatörü monte edersin.
aynı şeyi silindir kapağı için de yapman lazım. zira, silindir bloğu ile silindir kapağındaki soğuma veya ısınma birbirinden çok farklı olursa blok yada silindir kapağı çatlayabilir yamulabilir hatta pistonu felan sıkıştırabilir
....
karteri suyun içinde çalıştırmayı da mantıklı görmüyorum
napcanız karteri saran kutuyu komple silikonla mı yalıtacaksınız anlamadım

...
---------------------------------------------------------
bu yukarıda birisi şey demiş.suyun yukardan silindire girmesi ve aşağıdan dönüp radyatöre girmesi gerek demiş.
pratikte ısınan su yükselir, yükselip silindirin üstüne çıkmaya çalışan su zorla aşağı itilmez.
devirdaim pompası radyatörde soğumuş suyu, radyatörün alt tarafından emer, silindirin alt tarafına basar. silindirde ısınan su, zaten pompaya yardımcı olarak yükselir ve üstteki delikten radyatörün üstüne girer, radyatörde soğuyan su aşağı çökerek devirdaim pompasının emme işini kolaylaştırır. yoksa 3 kat güçlü devirdaim pompası ile anca döndürürsün suyu....
zor bir iş

suyla soğuttuğunda ekstradan bir performans artışı görmeyeceksin. bunu bil

sadece dur kalklı trafikte biraz faydası olur. o kadar. ama onun içinde 150'lik bir motor sıkıntı yaratmaz emin ol.
yapılmayacak birşey değil, ama yapacağın motora göre çok fazla fantastik ve masraflı bir çalışma, eşi bulunmayan 1970 model bir motor olur da, soğutma performansı yetersizdir yaparsın mantıklı olur.
ama cbf150 için değmez uğraştığına. çünkü zaten yeter onun soğutması kendine...