Su soğutma planları :)

Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Merhaba beyler. sanırım kısa bir süre içersinde yeni bir motor ediniyorum. bu galiba ya CBF150 yada YBR125 olacak hangisinin temizini daha önce bulursam.

Motoru almadan kafamda bi ampul parladı. Motor bloğunu açmadan motoru su soğutmalı yapabilirmiydim. Bu sabah oturdum birkaç şema çizdim.

Kabaca planı ve malzemelerı anlatayım ama karışık olduğum yerler var oralarda desteğinizi bekliyorum diyebilirim. :)

1 adet çıkma bir motordan radyatör, 2-3 metre kadar bakır ince boru, 1 adet devirdaim pompası, 1 adet yüksek rpmli fan(radyatör fanı olabilir)

Şimdi plan şu. Bakır boruları silindir ve üst kapaktaki hava kanatçıklarının arasından geçirmek, sararak, sırayla hepsinin yani bükerek bakır boruları(bakır borular hava kanatçıklarının arasına sığacak incelikte alınacak.)

Bakır borular, su pompası ve radyatör aynı döngü içinde olacak.

Şema böyle, çizimler çok kötü ama anlamanızı sağlayabilir.

Şimdi sorum şu, bu plan nerde açık verir olmaz dediğiniz bölge neresidir.

not: bunu sadece alternatif soğutma olsun diye yapıyorum hava kanatçıkları yine havasını alacak radyatörü onun havasını kesmeyeceği biyere yerleştireceğim.)

Fikirleriniz önemlidir, teşekkür ederim. :)

resimkx.jpg
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
denenebilir bir proje bence

başka bir fikir vereyim
motorun alt karterini bir su haznesinin içinde tutmak
gene radyatör ve devirdaim olacak hatta elektrikli pompa yeter
karter yarı beline kadar suyun içinde duracak sürekli, su bir yerden girecek öbür yerden çıkacak
alt taraf tabiki kapalı ama üst tarafın full kapalı veya sızdırmaz olmasına grek yok
aslında çizmek lazım
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
328
kanatlar dolacagı için yeterli sogutma olmayacaktır.Kesinlikle yeterli soğutma sağlanamaz.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Doğrusun hocam, onuda düşündüm ama en maliyetsiz bu şekilde olur galiba. :)

Çıkma radyatörü 20 liraya falan bulurum ben buralarda çok, bakır boru 20 lira falan tutar yine, devirdaim pompasına 50 desek 30 da termostata diyelim 100 lira gibi bişeye bunu halledebilceksek ben bunu yaparım. :)
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
peki bakır boruları nasıl sabitleyeceksin? ayrıca soğuklar başladı fazla ısı olmaz gibi geliyor..
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
bizde eskiden bira içerken suyla çalısan araba yapmaya kalkar saatlerce bunu düşünür tartışırdık:mrgreen:
o senin yapabiliceğin düşündüğün kadar basit iş değil
artı cbf150 yide 28 binde motor yaptırıyolar filan diye herfırsatta eleştiren sen cbfe mi kaldın:queen:
cbf alırsan çok gülerim ybr almalısın bu saatten sonra

laflarda bir sürü çelişki olur
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Çok gereklimi. bahsettiğiniz modellerin hava soğutmalı olmasından şikayetçi olan varmı ?
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
bizde eskiden bira içerken suyla çalısan araba yapmaya kalkar saatlerce bunu düşünür tartışırdık:mrgreen:
o senin yapabiliceğin düşündüğün kadar basit iş değil
artı cbf150 yide 28 binde motor yaptırıyolar filan diye herfırsatta eleştiren sen cbfe mi kaldın:queen:
cbf alırsan çok gülerim ybr almalısın bu saatten sonra

Açıkçası bilmiyorum kararsızım CBF'i seviyorum bayağı bi, çok temizini bulursam alabilirim hocam. :) YBR'yide seviyorum bakalım hayırlısı olcak.

peki bakır boruları nasıl sabitleyeceksin? ayrıca soğuklar başladı fazla ısı olmaz gibi geliyor..

Sabitlemeyi bende düşünemedim henüz bi çözüm buluruk bence :)

Çok gereklimi. bahsettiğiniz modellerin hava soğutmalı olmasından şikayetçi olan varmı ?

Yok ama yaratıcı olmayı severim. :) Kaç kişi böyle bişeye kalkışırki, hem bu bahsettiğim plan 5 dakikada iptal edilebilir. :)


Hocam karteri delmek gerekir işte senin planda :) ben orjinalliği hiç bozmadan bi yol arıyorum iptal edebileyim istediğim zaman :)
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
307
hayır anlamadın motora hiç dokunmuyoruz bile
o dediğim su haznesini sağdan soldan başka yerlere tutturuyoruz

motorun karterini su dolu kovaya sok ve çalıştır onun gibi düşün
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
hayır anlamadın motora hiç dokunmuyoruz bile
o dediğim su haznesini sağdan soldan başka yerlere tutturuyoruz

motorun karterini su dolu kovaya sok ve çalıştır onun gibi düşün

Ahanda anladım, buda yapılabilir aslında :)))

Burdan zorlasak daha ne fikirler çıkıcak allah bilir, MT Ar-Ge ekibi! :p
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
o zamam 2 el alıcaksan cbf al bu 2011 model cbf150ler gibi tekleme sorunu filan nedir bilmezsin ybr granejsız iyi durmuyo 2011 esd dışında alınmaz
cbf150 üstüne oturunca bile farklı ancak bildiğin gibi 0 alcak olsan kesinlikle ybr esd derdim hem sorunsuz hem ekonomik ..2011 model cbf ise tamamen hayal kırıklığı :pr:
ben bile honda neden hala devam ediyor bunla anlamıyorum

iyi bakalım hayırlısı olsun şimdiden
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
o zamam 2 el alıcaksan cbf al bu 2011 model cbf150ler gibi tekleme sorunu filan nedir bilmezsin ybr granejsız iyi durmuyo 2011 esd dışında alınmaz
cbf150 üstüne oturunca bile farklı ancak bildiğin gibi 0 alcak olsan kesinlikle ybr esd derdim hem sorunsuz hem ekonomik ..2011 model cbf ise tamamen hayal kırıklığı :pr:
ben bile honda neden hala devam ediyor bunla anlamıyorum

iyi bakalım hayırlısı olsun şimdiden

Biliyorum 2011 lerde en az 5 tane kronik sorun mevcut. Gaz kesme statör yakma motordan ses gelmesi cart curt. Zaten 2. el temiz kırmızı bi CBF150 bulursam alırım. ESD nin yeni kasası çok hoş YBR olcaksada ESD olur mutlaka senin gibi düşünüyorum :)

yağ sogutma daha verimli olurdu kanımca.

Bloğu delmek gerekir onun içinde hem yağ pompası yeterli olmayabilir motorun dışında yağ gezdirmek için hocam :(
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Motor blogunu degilde yaği sogutman daha mantikli. Benim motorda yag şasinin icinde dolasiyor. İlginc ama gercek, yagi gidonun hemen yanindan şasiden koyuyorsun. Yag cubugu bile var seviye kontrolu icin.
Bu da baska bi ampül olsun kafanda :)
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Motor blogunu degilde yaği sogutman daha mantikli. Benim motorda yag şasinin icinde dolasiyor. İlginc ama gercek, yagi gidonun hemen yanindan şasiden koyuyorsun. Yag cubugu bile var seviye kontrolu icin.
Bu da baska bi ampül olsun kafanda :)

Hakkaten ilginçmiş :) Mesela CBF250 lerde yağ soğutma var ufak bi yağ radyatörü falan, GS500 e yağ radyatörü takan abimde var burda çok iyi olur ama CBF150 gibi yağlaması yeterli olmayabilecek bir motora yağ radyatörü bağlarsak basınç onu dışarı çıkartmaya yetmeyebilir bence. :/
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
senin düşündüğünü bende cub a düşündüm ama öyle randıman alınamayabilir ben daha kalıcı birşey düşündüm motorun sağ kapağından depriyaj tasının üstünden freze açıp mil yardımıyla hareketi su pompasına aktarıcan (su soğutmalı motorlarda bu şekildeçalışıyor) su pompasını başka marka motordan uydurucan silindirin alt ve üst kanatciklarını bırakıp orta kısımdakileri tornada alıp silindirin üstüne alüminyum saç ile kaplayıp alt ve üst hava kanatcıklarına kaynakla tutturucan silindire alttan delik açıp diş çekip rekor takıcan takıldığım yer silindir kapağı burasının içini nasıl su dolaşacak şekilde yapıcan ????
diğer yerler senin anlattığın gibi radyatör ve bakır boru yardımıyle olucak suyun yukarıdan silindir kapağına girmesi oradan silindire ve altan radyatöre dönmesi lazım
takıldığım yer silindir kapağının soğutulması hadi yaptık acaba muayeneden geçermi
neden bukadar uğraşıpta böyle birşeye kalkışırım ?
- sıkıştırma basıncını arttırabilmek için
motor en az 6 hp den 10 hpye cıkabilir
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
senin düşündüğünü bende cub a düşündüm ama öyle randıman alınamayabilir ben daha kalıcı birşey düşündüm motorun sağ kapağından depriyaj tasının üstünden freze açıp mil yardımıyla hareketi su pompasına aktarıcan (su soğutmalı motorlarda bu şekildeçalışıyor) su pompasını başka marka motordan uydurucan silindirin alt ve üst kanatciklarını bırakıp orta kısımdakileri tornada alıp silindirin üstüne alüminyum saç ile kaplayıp alt ve üst hava kanatcıklarına kaynakla tutturucan silindire alttan delik açıp diş çekip rekor takıcan takıldığım yer silindir kapağı burasının içini nasıl su dolaşacak şekilde yapıcan ????
diğer yerler senin anlattığın gibi radyatör ve bakır boru yardımıyle olucak suyun yukarıdan silindir kapağına girmesi oradan silindire ve altan radyatöre dönmesi lazım
takıldığım yer silindir kapağının soğutulması hadi yaptık acaba muayeneden geçermi
neden bukadar uğraşıpta böyle birşeye kalkışırım ?
- sıkıştırma basıncını arttırabilmek için
motor en az 6 hp den 10 hpye cıkabilir

Ama bakın ben orjinalliği hiç bozmadan motor bloğuna hiç dokunmadan yapayım istiyorum bu işi, istersem 5 dk da iptal edebileyim diyorum. Ve bence bu motorun kendi hava soğutmasına pek bi zararda bulunmayarak ayrıca çokta yardımcı olacaktır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst