Obeziteye bagli saglik harcamalarinin tutari neredeyse sigaraya bagli saglik harcamalari kadar.(belki daha fazla)
O zaman şişmanlara da ekmegi-yemegi daha pahaliya satsinlar![]()
Tütün için arkadaş.
Hem ucuz, hem de daha organik zehirleniyorsunuz.
Ayrıca devlete vergi ödemiyorsunuz.
Ahmet amcamın tarlasından toplayıp, kesip kurutup, gönderdiği tütün.
Misss.
Yakında evde kendi şarabımı da üretecem.
Yazarım buraya :mrgreen:
Zenginlikle fakirlikle ne alakasi var? Sanirim sen sigarayi da zenginler iciyor zannediyorsunObezlerin ençok zenginerden ve gelir seviyesi iyi olanlardan çıktığını sanıyoryorsan yanılıyorsunO yüzden söylediğin yapılsada bi işe yaramaz
Arkadaşlar reklam olur mu bilmem ama şu amerikalılar bi hap yapmış.Sigarayı yüzde yüz bıraktırıyo.Hapın adı champix.Ben 180 TL'ye almıştım.Zaten 1-2 haftalık sigara masrafımıza denk geliyo.İlerde kar ediyosunuz.Ben 18 senelik tiryaki olarak sigaraya bi gün bile ara vermemiştim.Sayısız azaltma , bırakma denemelerim hep başarısız olmuştu.Ama bu hap sayesinde bıraktım.Hem de hiç kriz yaşamadım desem yeridir.Herkese tavsiye ederim.
Tamam sigara kötü kaka çirkin vb... Bir kimya mühendisi olarak emin olun ki zararlarını bir çoğunuzdan daha iyi biliyorum.Sorun şu ki sigara içen adam dumanıyla hiç kimseyi rahatsız etmiyorsa hiç kimseyede laf söyleme yada sigara içenlere 2.sınıf vatandaş muamelesi yapıp onlardan ekstra vergi toplama hakkını vermez.Sigara kişisel tercih meselesidir sorumluluğu zararları vb sadece içeni ilgilendirir.Devletin başındakiler belliki makam arabalarını yenileyecekler bi de bi tane daha özel jet alacaklar sigaradan kaynaklı hastalıkları bahane ederek zam yapıyor.Böyle saçmalık olurmu neymiş sigara içen insanlara ekstra vergi konulacakmış bunlar sigaraya bağlı hastalıların tedavisinden kullanılacakmış.O zaman şişman insanlardan da kiloya bağlı hastalıklarla mücadele vergisi alınsın,kötü ve dikkatsiz araba kullananlardan,kendine doğru düzgün bakmayanlardan,sağlıklı beslenmeyenlerden,sağlımızı bozan fabrikalardan,vb..hepsinden vergi toplansın neden sadece sigara?Sevgili süper saygı değer ultra devlet büyükleri sizde benim ruh sağlığımı bozuyorsunuz beni hasta ediyorsunuz ama bana vergi vermiyorsunuz ne yapıcaz bu durumu şimdi?Ayrıca sigara sürekli gelen zamlar kaçak sigarayı tetikleyen başlıca unsur olduğunu sanırım belirtmeme gerek yok.
az bile yapiyorlar sigara icenin saglik sigortasini iptal etmeleri lazim
kimsenin asgari ucretle calisanin odedigi primle 20-30 bin liralik kanser tedavilerini bedavaya almaya hakki yok
hemde neymis efendim cayin yanina sigara icecekmis
Sigara içenlerin %95'i içmeyenlere karşı %100 saygısız. Bir otobüs durağında beklerken birisi çıkartıp sigarasını yakıyor... açık hava ya, dumanı bana gelmiş gelmemiş umrunda olmuyor. Sonuçta açık havada... Bu basit bir örnek... Ama o senin dediğin, kimseye zararı olmayan sigara içicisi %5'i geçmez bence... sen öylesindir şu öyledir ama, bana göre sigara içmek, insanların kendi evleri dışında yasaklanmalı...
Sokakta bile olsam, yanımdan geçen birisinin üflediği sigara dumanına maruz kalmaktan nefret ediyorum... O dumanıyla beni zehirlerken kanun gözünde suçsuz, ben sigarasını bana solutmak zorunda bıraktığı için bi tane patlatsam, kanun gözünde suçlu oluyorum...
Sigara içmek zararsız birşey olabilir. Ama içenler zararlı.. bu yüzden tiksiniyorum, sigaradan ve sigara içen insanların umursamazlığından.