Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
@Zero;
Tam tersi disk kilidini kullanmak çok daha pratiktir. Motosikleti park edeceğin zaman diske takarsın. Kullanmadığın zaman da muhafaza etmek çok kolaydır. Çantada hiç yer kaplamaz. Hatta cebine bile girer.
Çanta konusunu ayrıntılı anlattım. Kappa K35 150 lira, Shad sh40 230 lira, Arwic 30 litre 50 lira. Eğer mont koymayı düşünmüyorsan bütçe de elverişli değilse, 50 liralık çantayı şiddetle tavsiye ederim. Uzun süre kullandım, fiyatına göre çok iyi bir ürün. Mont koymam ama parası da pek problem değil dersen, Kappa K35. Zorla bile olsa en azından mont da alacak kapasite olsun dersen, o zaman da Shad sh40 tavsiye ederim.
Madem çok kararsızsın, kafanı biraz daha karıştırayım. Birde Shad'ın Sh33 diye bir modeli var. Sh40 230 lira iken, bu çanta ondan sadece 7 litre daha küçük ve fiyatı neredeyse yarısı, 130 lira. Bu çantaya da bakmanı öneririm. :)
Rodaja bir şey demeyeyim. Yanlış bilgi veririm falan. O konuda benden daha bilgili kişiler var.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
@Zero;
Tam tersi disk kilidini kullanmak çok daha pratiktir. Motosikleti park edeceğin zaman diske takarsın. Kullanmadığın zaman da muhafaza etmek çok kolaydır. Çantada hiç yer kaplamaz. Hatta cebine bile girer.
Çanta konusunu ayrıntılı anlattım. Kappa K35 150 lira, Shad sh40 230 lira, Arwic 30 litre 50 lira. Eğer mont koymayı düşünmüyorsan bütçe de elverişli değilse, 50 liralık çantayı şiddetle tavsiye ederim. Uzun süre kullandım, fiyatına göre çok iyi bir ürün. Mont koymam ama parası da pek problem değil dersen, Kappa K35. Zorla bile olsa en azından mont da alacak kapasite olsun dersen, o zaman da Shad sh40 tavsiye ederim.
Madem çok kararsızsın, kafanı biraz daha karıştırayım. Birde Shad'ın Sh33 diye bir modeli var. Sh40 230 lira iken, bu çanta ondan sadece 7 litre daha küçük ve fiyatı neredeyse yarısı, 130 lira. Bu çantaya da bakmanı öneririm. :)
Rodaja bir şey demeyeyim. Yanlış bilgi veririm falan. O konuda benden daha bilgili kişiler var.

kappa k35 den vazgectim. En iyisi 40 litrelik bir canta bakmam. Maddiyatta suan sorunlar var ama alirsam bir kez alip senelerce kullanmayi istiyorum
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
kappa k35 den vazgectim. En iyisi 40 litrelik bir canta bakmam. Maddiyatta suan sorunlar var ama alirsam bir kez alip senelerce kullanmayi istiyorum

Senelerce kullanman için pahalı çantaya gerek yok. Şu an kullandığım Arwic 46 litre çantayı 2013 baharda almıştım. O günden bu güne üç tane motosiklet değiştirdim. Hiçbirinde çantamı vermedim. Hala aynı çantayı kullanıyorum. 100 liraya almıştım.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
-ZERO-
Ne diyorum bak.. git Aydın Ustanın yanına.. Abi Motoru iyi toplamamışlar bi kontrol et de.. o gerekeni yapar.. ilk bakımda benim motosikletin debriyaj gaz ayarını yapıp, manetleri bile ayarlamıştı... Loktayta gerek yok.. Benim civatalar sıkıldıktan sonra hiç gevşemedi...Titreşimli motor değil sonuçta..

Rodajı kitapçıga uyarak yapman en mantıklısı.. Bu arada kitapçığım yok mu demiştin...Al sana kitapçık.. :)

http://www.ekilavuz.com/kilavuz/872413122367e79f/3/salcano/wolf-125-js125-6b/motorsiklet

Bende Zincir kilit ve disk kilit var.. Günlük kullanımda disk kilit büyük kolaylık.. tavsiye ederim.. Uzun süreli park için de disk kilitle birlikte zincir kilidide kullanıyorum..
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Merhaba arkadaşlar.Siperlik üzerindeki cam kırıktı manisada temin edemedim.Yakınında salcano servisi olan varsa şu parçayı benim için sorabilirmi ?
Camın tamiri kırık parçanın kayıp olmasından mümkün değil.

IMG_20150218_1353218873c.jpg


IMG_20150218_1353156edf4.jpg
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
-ZERO-
Ne diyorum bak.. git Aydın Ustanın yanına.. Abi Motoru iyi toplamamışlar bi kontrol et de.. o gerekeni yapar.. ilk bakımda benim motosikletin debriyaj gaz ayarını yapıp, manetleri bile ayarlamıştı... Loktayta gerek yok.. Benim civatalar sıkıldıktan sonra hiç gevşemedi...Titreşimli motor değil sonuçta..

Rodajı kitapçıga uyarak yapman en mantıklısı.. Bu arada kitapçığım yok mu demiştin...Al sana kitapçık.. :)

http://www.ekilavuz.com/kilavuz/872413122367e79f/3/salcano/wolf-125-js125-6b/motorsiklet

Bende Zincir kilit ve disk kilit var.. Günlük kullanımda disk kilit büyük kolaylık.. tavsiye ederim.. Uzun süreli park için de disk kilitle birlikte zincir kilidide kullanıyorum..

en geç bu pazartesiye plaka çıkar. kesin gideceğim zaten. gitmişken şu yiba çarşısına uğrayıp zincir kilit v.s de alacağım.
kitapçık için de ayrıca teşekkür ederim. çok iyi oldu. hemen okuyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------

Senelerce kullanman için pahalı çantaya gerek yok. Şu an kullandığım Arwic 46 litre çantayı 2013 baharda almıştım. O günden bu güne üç tane motosiklet değiştirdim. Hiçbirinde çantamı vermedim. Hala aynı çantayı kullanıyorum. 100 liraya almıştım.

şimdi baktım da güzel görünüyor. rüzgarda ve yüksek hızda nasıl. çantanın büyüklüğü motorun dengesine stabilitesine kötü bir etki yapıyor mu
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
şimdi baktım da güzel görünüyor. rüzgarda ve yüksek hızda nasıl. çantanın büyüklüğü motorun dengesine stabilitesine kötü bir etki yapıyor mu

Ben hayatımda çantasız motosikleti uzun süre kullanmadım. Çantalı halde de 300 km'ye kadar yolculuklar yaptım. Hiçbir olumsuzluğunu görmedim.
Çanta olmasa bile; eğer rüzgar var ise ve özellikle yandan esiyorsa, dengeyi çok olumsuz etkiliyor. Çanta olduğunda daha fazla denge bozuluyor olabilir. Dediğim gibi ben çantasız kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Ben hayatımda çantasız motosikleti uzun süre kullanmadım. Çantalı halde de 300 km'ye kadar yolculuklar yaptım. Hiçbir olumsuzluğunu görmedim.
Çanta olmasa bile; eğer rüzgar var ise ve özellikle yandan esiyorsa, dengeyi çok olumsuz etkiliyor. Çanta olduğunda daha fazla denge bozuluyor olabilir. Dediğim gibi ben çantasız kullanmadığım için karşılaştırma yapamayacağım.

anladım. biraz daha tecrübe kazanıp minimıum 40lt bir çanta takmam gerek yani
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Merhaba arkadaşlar.Siperlik üzerindeki cam kırıktı manisada temin edemedim.Yakınında salcano servisi olan varsa şu parçayı benim için sorabilirmi ?
Camın tamiri kırık parçanın kayıp olmasından mümkün değil.

http://imagesturk.net/images/2015/02/18/IMG_20150218_1353218873c.jpg

http://imagesturk.net/images/2015/02/18/IMG_20150218_1353156edf4.jpg

Meriç benimkide boydan boya çatlak. Bulursan burayada Fiyat bilgisi yaz. Bizim salcano servisi yamyam olduğundan sormadım.
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Tahsin abi bulunduğum yerde salcano bayisi varda bisiklet satıyorlar motor satanı yok.Haliyle teknik servisleri bisikletciler.Forumdan servise giden arkadaşlar ilgilenirse öğrenecez fiyatını, bulunup bulunamayacağını.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
merhaba arkadaşlar. bugün kargoyla motorun faturası v.s geldi. ama şöyle bir sorun var faturada soyismimin ortasındaki bir harfi eksik. bu plaka-ruhsat çıkarırken sorun yaratır mı?
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
merhaba arkadaşlar. bugün kargoyla motorun faturası v.s geldi. ama şöyle bir sorun var faturada soyismimin ortasındaki bir harfi eksik. bu plaka-ruhsat çıkarırken sorun yaratır mı?
.
Geri yolla bence. faturayı iptal edip doğrusunu yollasınlar. Sorun yaşarsın
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
.
Geri yolla bence. faturayı iptal edip doğrusunu yollasınlar. Sorun yaşarsın

Sigortacı t.c no dogruysa birsey olmaz dedi ama motosikleti aldigim yerdeki muhasebeci sorun olabilir dedi. Ama bir yandan da hemen cikarmak istiyorum plakayi. Ne yapsam bilemedim. Trafik subeye gidip sorsam mi direkt
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Normalde faturalarda TC numarasının doğru olması yeterli diye biliyorum. Bence de geri göndermeden şubeye bir sor.
Yeri geliyor biz de işyerinde isim veya adresi eksik yazıyoruz. Muhasebeci kimlik numarası doğru olduğu sürece faturasını işletebilir diyor.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
Normalde faturalarda TC numarasının doğru olması yeterli diye biliyorum. Bence de geri göndermeden şubeye bir sor.
Yeri geliyor biz de işyerinde isim veya adresi eksik yazıyoruz. Muhasebeci kimlik numarası doğru olduğu sürece faturasını işletebilir diyor.

yarın bi sorayım ben. trafikten randevumu aldım bu salı gününe. eğer göndersem faturayı çarşambadan önce gelmez. aslında benim esas istediğim şey ilk motosikletimin tescilini-trafiğe çıkışını doğum günümde yapmak. yoksa birkaç gün geçmiş çok önemli değil. ha bir de her pazartesi sabah 8'de plaka listeleri yenileniyor. istediğim plaka bu haftadaki listede yok o yüzden önümüzdeki haftadaki listeden şansımı denemek istiyorum.
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Merhaba arkadaşlar.
Motoru kuyruk grenajında kırık vardı ancak daha önce sökmeye üşendiğime plastik kelepçe ile sabitleyip devam etmiştim.Motoru getirirken söktük hadi sökmüşkende tamir edeyim istedim.Tek başıma olduğumdan işlem sırasında pek resim yok ancak elimden geldiğince açıklamalı yazacağım.Çoğumuzun bildiği şeyi yeni arkadaşlarımız için anlatıyorum.Plastik enjeksiyon ile kaynak yapma olarak adlandırılıyor piyasada grenaj tamirinde oldukça çok kullanılan bir yöntem.
Gerekli Malzemeler:Havya,eritebileceğiniz plastik bir malzeme.Grenaj malzemesi ile aynı kalitede seçerseniz daha başarılı olur.

IMG_20150218_143811Small26f6e.jpg


Önce kırık parçayı havya ile ısıtıp sabitliyoruz.Her iki taraftanda aynı şekilde yapıyoruz.Zaten ısıttığımız yerin inceldiğini göreceksiniz.Bunu engellemek için elimizdeki plastik malzemeyi kullanacağız.

IMG_20150218_143751Small9a2f5.jpg


Plastik malzemeyi eritip grenajın malzemesi ile karışmasını,hamur kıvamı almasını sağlıyoruz.

IMG_20150218_144226Small927fc.jpg


IMG_20150218_144234Small42bc2.jpg


Dış tarafı tamamladıktans onra iç tarafa geçiyoruz.Resimde pek belli olmuyorda aradaki boşluğun erittiğimiz siyah malzeme ile dolduğunu görüyoruz.Bu adımda bunu görebiliyorsanız işlem başarılıdır.

IMG_20150218_144537Small5120d.jpg


Aynı şekilde iç tarafıda yapıyoruz.İki taraftanda yapmak daha sağlam olmasını sağlıyor.

IMG_20150218_144904Smalle7491.jpg


Burda işimiz tamamdır.Tabi benim kırıklar bunla bitmiyor.İç tarafta bir parça var.Onuda aynı şekilde kaynatıyoruz.

IMG_20150218_145509Small9b120.jpg


IMG_20150218_145513Small8e5b8.jpg



İşlem tamam.Bundan sonra zımpara ile üzerini düzeltip boya işlemi yapabilirsiniz ancak görünmeyen yerde olduğundan ben düzeltme vs. işleri ile uğraşmayacağım.Bu işi yapacaksanız kullandığınız ısıtıcının(havyanın) watt değeri sizin için önemli.Düşük değerli havyada eritmek için daha uzun süre uğraşmanız gerekecek haliyle sıkılacaksınız.Önemli bir nontada mümkünse ısıttığınızda çıkan dumanı solumayın.Açık alanda veya havalandırması iyi olan bir yerde yapın.Değilse ufak bir bilgisayar fanı vb. birşeyle dumanın farklı yöne gitmesini sağlatın.Tamir edeceğiniz parça daha önce hızlı yapıştırıcı veya japon ile yapıştırıldıysa güzelce temizleyin.Yapışıtırıcılar ısıtınca çok fazla duman çıkıyor ve gözü burnu yakıyor.Kalın sağlıcakla.
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
@rapsy_09
Güzel iş çıkarmışsın benim motorda da aynı yerler kırık(tek tarafı) ben de cırtla tutturup geçmiştim
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Merhaba arkadaşlar.Bugün motorun yarım kalan parçalarını taktım ufak tefek bakımlarını yapmayada başladım.Önce bir temizledim.

IMG_20150221_131538Mediumc26c3.jpg
IMG_20150221_131547Medium8c5db.jpg
IMG_20150221_131550Medium55c84.jpg


Bu ara izzet yardıma geldi.Devir saati 2 bin den yıkarı cıkmıyordu onu hallettim.Arka sinyalleri orjinalleri ile değiştirdim.Hava filtresini temizledim.

IMG_20150221_133642Medium78d35.jpg


Bunları yaparken baktık ki zincir dişli yağdan çamurdan görünmüyor.Hadi onuda toparlamadan halledelim dedik.Zinciri söktük dişlişeri meyve bıcağı ile tortulardan arındırdık.

IMG_20150221_143208Medium69787.jpg


Ardından zinciri mazota attık 15-20 dk bekletip fırca ile temizledik.Dişlileride aynı şekilde fırca ve mazotla temizledik.Yeni arkadaşlar için not düşeyim.Zincir x-ring olduğundan neyle temizlediğinin pek önemi yok.O-ringliler için aşındırıcı malzeme ile temizleme yapılması önerilmez(o-ringlere zarar verir)

IMG_20150221_143201Mediumf7651.jpg


IMG_20150221_143203Medium4c301.jpg


IMG_20150221_143206Medium5dda3.jpg


IMG_20150221_145906Medium3625c.jpg


Ardından montajını yapıp zincir gerginliğini ayarladık.Pas yapan yerleri temizleyip boyadık.Herşeyi tamamladıktan sonra grenajları giydirdik.

IMG_20150221_153635Medium71838.jpg


IMG_20150221_153642Mediuma06e3.jpg


IMG_20150221_153649Mediumeff82.jpg


İşlem sonu eldivenlerin hali :queen:

IMG_20150221_160948Mediume10de.jpg


Başka bir gün egzoz ve koruma demirini boyuyacağım.Büyük ihtimal o zamana vizesinide yaptırmış olurum çantalarıda takarız tekrardan.


Forumdaki arkadaşlardan birşey rica etmiştim ancak gören olmadı sanırım.Tekrardan yazayim istedim.Arkadaşlar bulunduğum yerde salcano sevisi olmadığından far üstü camı temin edemiyorum.Bulunduğu yerde servise ulaşabilecek arkadaşlar benim için farın üstündeki camı sorabilir mi?Salcanoya mail attım netten sipariş verebileceğim biryer varmı veya herhangi bir yere yönlendirebilirmisiniz diye ancak pek sallayan olmadı.Şimdiden ilginize teşekkür ediyorum.Kalın sağlıcakla
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@Meriç:Gördümde,Cumartesi Pazar girdi birde bana 20km mesafede fakat söz vermiyeyim Pazartesi senin için gidip soracağım.Not Daha önce ön çamurluk sormuştum 70lira çekmişlerdi İstanbuldan kardeşime söyledim 35liraya aldı gönderdi,tabi parasınıda istemedi :)bakalım cama ne fiyat çekecekler.
 
Katılım
5 Şub 2012
Mesajlar
2,323
elinize sağlık. benim de sormak istediğim birşey var hazır söküp takmışken siz. akü tarafındaki anahtarla açılan kapağı açtım fakat tam takamadım galiba. kapağın solundaki ufak deliğe giren yuvarlak plastik çıkıntı giriyor fakat biraz elle zorlayınca ne kadar kilitlenirse kilitlensin yerinden çıkıyor. ben mi yanlış taktım bütün wolfler mi böyle?
bu arada ön cam için yarın arayıp sorarım sizin için
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst