Sahil kesimi cayır cayır yanıyor!

Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Yerli ve milli muhabbeti yapıp duranlar, bırakın niye kendi uçağımızı yapmıyoruz diye sormayı, kendi elimizdeki uçaklar dururken niye Rusya'dan, Ukrayna'dan, Azerbaycan'dan uçak kiralıyoruz diye bile sormazlar.
Sonra orada burada maval okurlar. Geçiniz. Allah'tan korkmazlar.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Dostum akdeniz havzasının doğal bitki örtüsü kızılçamdır. Burada başka bir ağaç yetiştiremezsin. Tabiat kabul etmez.
Yanan yerleri hiç ellemeseler 80 yıl sonra eski haline geri döner. Kızılçam ormanları yangınlara karşı tekrar eski haline dönecek şekilde evrim geçirmişlerdir.

Hayır Dostum, burada eksik bilgimiz var. Evet kızılçam da vardır, ama tek başına değil. Biraz araştırılırsa bir zamanlar burada, misal zeytinin kızılçamdan daha fazla olduğu görülür. Çok değil sahilden 20 km sonra meşe gayet güzel yetişir. Hatta bir türkü ismi verirsem sana durumu daha iyi anlarsın; zeytinyağlı yiyemem aman.... Bu türkü sipariş üzerine yazılmış bir türküdür.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hayır Dostum, burada eksik bilgimiz var. Evet kızılçam da vardır, ama tek başına değil. Biraz araştırılırsa bir zamanlar burada, misal zeytinin kızılçamdan daha fazla olduğu görülür. Çok değil sahilden 20 km sonra meşe gayet güzel yetişir. Hatta bir türkü ismi verirsem sana durumu daha iyi anlarsın; zeytinyağlı yiyemem aman.... Bu türkü sipariş üzerine yazılmış bir türküdür.

Bu türki o zamanlar Ege'de bol bulunan zeytinyağı yenmesin amerikadan ithal margarin yağlar yensin diye sipariş üzerine çıkarılmış evet.
Hatta Sümerbank gibi bir devlet kuruluşunun ürettiği basmalar da giyilmesin onun yerine içinde sentetik katkılar olan kumaşlar tercih edilsin diye sözleri de vardır. Anadolu irfanının ülkeyi satmasına bir örnektir bir bakıma.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ya arkadaşlar ben deli olacağım. Birileri gelip rahat rahat orman yakıyor ya. Gayet rahat bir şekilde yakıp kaçıyorlar. Dün Fethiye, bugün Bodrum. Böyle turneye çıkmış gibi yaka yaka geziyorlar.
 
Katılım
21 Mar 2015
Mesajlar
2,520
Bizim bu taraflarda (Bursa-Bilecik-Yalova) 1 ay süreyle ormanlara giriş yasaklandı. Kamp yapmak piknik yapmak vb tüm aktiviteler yasaklanmış.

Baştan üzüldüm bu karara, haftaya bi kamp yapmayı planlıyordum ama varsın 1 ay gitmeyivereyim, ormanları yakamasınlar, ben beklemeye razıyım.

Ancak hala bizim yöneticilerden bu yangınların sebebine dair net bir açıklama yok. Hala uçak var yok diye gereksiz tartışmalar var. Yahu her şeye para bulunuyor da bu yangın söndürme uçak ve helikopterlerine mi para bulunamıyor, deli olacağım.

Şu kundakçı şerefsizleri yakalayınca ibreti alem için bir kazığa bağlayıp yakmak lazım orta çağ gibi, ancak o zaman biraz içim soğur. Orman yakmak nedir be insafsız namussuz şerefsizin evladı... Ne zararı var sana ağaçların, içinde yaşayan masum hayvanların? İdeolojine, ait olduğun milletine, saygı duyduğun tüm değerlerine tüküreyim senin... Daha ağır konuşacağım da durduk yere ban yemeyeyim şimdi :jocolor:
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
İstianasız her sene hektarlarca ormanı yanan bir ülkenin sadece kiralık 3 tane yangın söndürme uçağı varsa, sorgulanacak başka bir şey kalmıyor.
Doğal olup olmadığı, yakanın kim olduğu önemli değil.
Tedbir almayanlardan hesap sorabiliyor musun??? ona bak sen.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Yanan yerler aynı zamanda satılmak istenen ama orman olduğu için satılamayan alanlar tesadüfe bak
Bodrumda içmeler ve güvercinlik tam da otel arazileri mesela

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------

Yahu bu uçaklar yolcu uçağı değil on tanesi bir yolcu uçağı parası etmiyor hala neden alınmıyor kimin elinde varsa şu anda iste talep et gelsin bu tamamen bir idari zaafiyet
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Yanan yerler aynı zamanda satılmak istenen ama orman olduğu için satılamayan alanlar tesadüfe bak
Bodrumda içmeler ve güvercinlik tam da otel arazileri mesela

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------

Yahu bu uçaklar yolcu uçağı değil on tanesi bir yolcu uçağı parası etmiyor hala neden alınmıyor kimin elinde varsa şu anda iste talep et gelsin bu tamamen bir idari zaafiyet

Bir de tam otele gelince duran yangınlar enteresan...
 
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
9,362
Yanan yerler aynı zamanda satılmak istenen ama orman olduğu için satılamayan alanlar tesadüfe bak
Bodrumda içmeler ve güvercinlik tam da otel arazileri mesela

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------

Yahu bu uçaklar yolcu uçağı değil on tanesi bir yolcu uçağı parası etmiyor hala neden alınmıyor kimin elinde varsa şu anda iste talep et gelsin bu tamamen bir idari zaafiyet

Milletimiz layık olduğu yöneticilere sahip. Sorun yok.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Yanan yerler aynı zamanda satılmak istenen ama orman olduğu için satılamayan alanlar tesadüfe bak
Bodrumda içmeler ve güvercinlik tam da otel arazileri mesela

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------

Yahu bu uçaklar yolcu uçağı değil on tanesi bir yolcu uçağı parası etmiyor hala neden alınmıyor kimin elinde varsa şu anda iste talep et gelsin bu tamamen bir idari zaafiyet

Bu uçaklar özel üretim. Öyle hazırda üretilmiş bayide satılmayı bekleyen şekilde olmuyor malesef. Şimdi parası peşin hadi başlayın dense bile 2 yıl sürüyormuş üretilmeleri. İkinci eli de almak zor çünkü bir tek bizde değil bütün akdeniz ülkelerinde orman yangınları artışta.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Dostum akdeniz havzasının doğal bitki örtüsü kızılçamdır. Burada başka bir ağaç yetiştiremezsin. Tabiat kabul etmez.
Yanan yerleri hiç ellemeseler 80 yıl sonra eski haline geri döner. Kızılçam ormanları yangınlara karşı tekrar eski haline dönecek şekilde evrim geçirmişlerdir.

Orman muhendisligi mezunu ama su an orman muhendisligi yapmayan bir arkadasimin yazdiklari. Dediginiz gibi tekrar eski haline gelebiliyormus yillar sonra. Yani haydi hop fidan dikelimle de olmuyormus maalesef :(

https://twitter.com/entelmuhendis_/status/1421444292413952000
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ya arkadaşlar ben deli olacağım. Birileri gelip rahat rahat orman yakıyor ya. Gayet rahat bir şekilde yakıp kaçıyorlar. Dün Fethiye, bugün Bodrum. Böyle turneye çıkmış gibi yaka yaka geziyorlar.

Yanan yerlerin hepsini birileri yakmış olsa bu kadar organize bu işi yapabilecek kimse yok.
Bir tek Türkiyede değil, bütün akdeniz ülkelerinde aşırı sıcaklar nedeniyle çok fazla yangınlar çıkıyor. Yunanistan, İspanya, İtalya, Fransa, her yerde orman yangınları artışta. Geçen ay da Kanada gibi soğuk yerde 45 dereceyi geçen sıcaklıklardan yüzlerse insan öldü. Küresel ısınma bu işin baş sorumlusu.
Tabi bütün dünya daha pandemi öncesinde küresel ısınmayı tartışırken biz malesef saçma yönetim anlayışı yüzündne küresel ısınmanın lafını bile etmedik. Pandemi'den bile önemli bir konu, bir an önce bir şeyler yapılmazsa buralar çöl iklimine dönecek, daha fenası da gelecek. Her yıl öncekinden daha sıcak oluyor. Ama dünya çapında birlik olup buna karşı önlem alınması çok zor, varolan tüketim kültürü nedeniyle hep daha çok kar edebilmek için herkes görmezden geliyor. Yapabilecek bir şey yok zaten böyle adım adım gelecek bir anda olacak bir şey değil bu küresel ısınma, bizden sonraki kuşağın sorunu deyip hala birbirimizi yemeye devam edebiliriz, bir düşman belleyip ona karşı uğraşmak gerçek sorunlarla uğraşmaktan daha kolay çünkü. ,
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
BU çayın harareti aldığı olayını yanlış anlamış olabilir mi?

109827.jpg
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
Bana bir şey olacağından değil, devletin isterse istediğini çok rahat bulduğunu vurgulamak için verdim örneği.
Eski bir emniyet mensubu olarak Bursa'dan gönderilen talimat evrakını karakolda görünce oturma organımın kahkahalarını susturamadım. Bir satır yazı için on sayfa ekran görüntüsü ıvır zıvır almışlar.

Küfür konusuna gelirsek şair bile kifayetsiz kalmış zamanında.

https://pbs.twimg.com/media/D6Znsw1WAAAsHS-.jpg

sen zannetme ki bizde sadece eleştiriyoruz :D ama uygun yerlerde uygun zamanlarda yoksa insan sinir hastası olur aklını yitirir eski bir psikolog doktorum vardı arada giderdim oda hep derdi baktın beynin kaldırmıyor zarar vermeden kır dök bas küfür ü rahatla :D
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Arkadaşlar şu anda buralarda olağanüstü hal ilan edilmesi gerekiyordu. Millî yasın ağababası ilan edilmesi gerekiyordu. Sosyla medyadan defalarca görev istedim, sabotaj tehlikesi devam ediyor Ama şöyle bir etrafıma bakıyorum herkes neşe içinde hayatına devam ediyor. Düğün dernek son gaz devam etmekte. Bu halk kadar gamsız bir topluluk başka yerde var mıdır bilmiyorum. Nükleer serpinti bile olsa düğün dernekten ödün vermeyecekler. O düğün yapılacak, o takı takılacak. Sayın cb. gelmiş afet bölgesinde çay atıyor millete. Vallahi diyorum bazen ben çok mu kafaya takıyorum bu hadiseleri? Bende mi bir sorun var acaba diye düşünmüyor değilim hani. Bu toplumda kafaya huniyi takıp sokaklarda gezmekten başka yapılacak daha güzel bir şey yok. Yakında motora ses sistemi takıp cikicam sokağa. Son ses müzik yayını yapacam.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Arkadaşlar şu anda buralarda olağanüstü hal ilan edilmesi gerekiyordu. Millî yasın ağababası ilan edilmesi gerekiyordu. Sosyla medyadan defalarca görev istedim, sabotaj tehlikesi devam ediyor Ama şöyle bir etrafıma bakıyorum herkes neşe içinde hayatına devam ediyor. Düğün dernek son gaz devam etmekte. Bu halk kadar gamsız bir topluluk başka yerde var mıdır bilmiyorum. Nükleer serpinti bile olsa düğün dernekten ödün vermeyecekler. O düğün yapılacak, o takı takılacak. Sayın cb. gelmiş afet bölgesinde çay atıyor millete. Vallahi diyorum bazen ben çok mu kafaya takıyorum bu hadiseleri? Bende mi bir sorun var acaba diye düşünmüyor değilim hani. Bu toplumda kafaya huniyi takıp sokaklarda gezmekten başka yapılacak daha güzel bir şey yok. Yakında motora ses sistemi takıp cikicam sokağa. Son ses müzik yayını yapacam.

Hocam görev için Kızılaya gidin. Ben 2 gündür gidiyorum.
 
Katılım
28 Haz 2015
Mesajlar
261
Turizmi baltalamak için Turizm bölgesindeki ormanları yakıyorlar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst