RKS RKS Titanic 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Eyl 2014
Mesajlar
130
Temiz bir rks bakabilirsin. 2013 10 bin kmye kadar pazarlıkla 2500-3000 arası alabilirsin. Kalan miktarla da ekipman ve sigorta işini halledersin. Unutma ekipman ve sigorta olmadan yola çıkamazsın.

Bunun dışında mondial mh 125 drift bakabilirsin. Ben rks bakıyordum, uygun fiyata bulamamıştım mondiale yönelmiştim. Son anda çok uygun fiyata bir rks buldum o yüzden aldım, yoksa kesinlikle mh 125 drift alacaktım. Mh drift tam başlangıç motoru, az yakar, sağlamdır, parçası bol ve ucuz. Ve mh drifti rksden daha ucuza alabilirsin, kalanla da başka bir ihtiyacını giderirsin. :)

Ekipman bütçeni belirle, sigortayı 300 tl olarak düşün, bunları bütçenden çık ve o kalan miktara göre motor bak.

Benim de 4 bine yakın masrafım oldu sanırım. Bak yazayım,

2400 tl motor,
200 tl lastikler,
150 lira bakım-düzeltmeler,
200 tl çanta-çanta demiri,
350 tl sigorta,
800 tl ekipman,

Etti sana 4000 zaten :cat:
 
Katılım
14 Kas 2014
Mesajlar
13
Arkadaşlar motosiklet petrolde yıkanırken dikkat etmemiz gerekan bişey varmı? özellikle su kaçmaması gereken yerler felan. Bi de her yıkamadan sonra zinciri yağlamak gerekir mi?
 
Katılım
2 Eyl 2014
Mesajlar
130
Arkadaşlar motoru aldığımda aynaları farklıydı ve çelik yapıştırıcısıyla yapıştırılmıştı. Bunun soldaki kırıldı ve düştü, ben de orijinal aynalarından aldım.

Orijinal aynalar yuvaya giriyor ancak tutmuyor, olduğu gibi geri çıkıyor.

Yani aynanın takıldığı vida yuvası yalama olmuş. Soldaki böyle, büyük ihtimal sağ ayna yuvası da öyledir. Biraz inceledim, yuvaların değişimi için debriyaj kolunun komple ve sağ kolun fren hidroliği deposuyla birlikte değişmesi gerekiyor. Bunun maliyeti de 100 lira. Bu işi değişimsiz, sağlam bir şekilde nasıl hallederim? Bir yuva için komple seti değiştirmek istemiyorum.
 
Katılım
23 Eki 2009
Mesajlar
62
Arkadaşlar motoru aldığımda aynaları farklıydı ve çelik yapıştırıcısıyla yapıştırılmıştı. Bunun soldaki kırıldı ve düştü, ben de orijinal aynalarından aldım.

Orijinal aynalar yuvaya giriyor ancak tutmuyor, olduğu gibi geri çıkıyor.

Yani aynanın takıldığı vida yuvası yalama olmuş. Soldaki böyle, büyük ihtimal sağ ayna yuvası da öyledir. Biraz inceledim, yuvaların değişimi için debriyaj kolunun komple ve sağ kolun fren hidroliği deposuyla birlikte değişmesi gerekiyor. Bunun maliyeti de 100 lira. Bu işi değişimsiz, sağlam bir şekilde nasıl hallederim? Bir yuva için komple seti değiştirmek istemiyorum.
Bence sanayide bu tarz tamir islemleri yapan bir yere gostermelisin. Illa motosiklet ustasi olmasina gerek yok, torna tesviye isi yapanlar olabilir, yeni dis acarlar, veya baska bir yontem ile sabitlerler.
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
18
Evet arkadaşlar çok üzücü bir gelişme var ..
Motorun eksozundan, gaz verdikçe çatalı tabağa sürtermişçesine garip bir ses geliyordu. Ben eksoz koruması titriyordur diye pek üstüne gitmedim. Gün geçtikçe bu ses artmaya başladı. Bugün aldım takımları şu sesi halledeyim diye çöktüm motosiklete. Eksoz korumasını çıkardım ve çalıştırdım, ses gelmeye devam etti. Merakla eksoz susturucusunu da çıkardım, tekrar çalıştırdım ve yine aynı ses. Moralim alt üst şekilde servise gittim, eksoz çatlamış dediler. Motor henüz 4 aylık ve 3400 km de. Fabrikadan garanti kapsamında sipariş vereceklerini söyledi direkt usta. Bekliyoruz sonuç ne olur.
Haberdar edeceğim. Bu arada motorumla ilgili gelişmeleri videoma ekliyorum :

 
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
1
mrb öncelik ben bu motoru aralıksız 24.000 km kulladım motorun bazı servisleri tam o.ç sırf bu yüzden 200 km uzaktaki bi sevise gidiyorum .. motor elektronik olarak çok parçaya sahip genelde elektroniğinden arıza veriyo ve bu arızaların bazılarını sadece motordan anlayan elektronik mühendisleri çözebildi benim başıma elektronik arızası 20 den fazla kez geldi sadece bitanesini servis halledebildi.. Allahtan elektronik öğrencisiyim bu yüzden yolda kalmadım evet motor yağ konusunda uyuz bi motor yağı az yakıyo ama çok fena kirletiyo hemde acayip kirletiyo titreşim ilk 14.000 kmde yok denecek kadar azdı fakat bu sevvis şuna bi ayar çekeyim dedi tam 2 gün boyunca bi usta sırf benim motorla ilgilendi motoru teslim aldığımda berbattı salak salak sesler çıkarmaya başladı hızı acayip düştü 90 km lere zor gelir oldu ki tam 120 yapan motordu oysaki (bayır aşağı) bu motor sağlamlığına bişi diyemem henüz sağlamlığıyla bi sorun yaşamadım(motor um 4 tane ağır trafik kazası geçirmiştir) buna rağman sadece direksiyon ibre ayna ayaklıkları hasar gördü onlarıda değiştirdim sadece bi kazada servis bana 1.200 tl kitledi yedek parçası çok pahalı özellikle dijital ibreleri bana 800 küsür liraya mal oldu neyse öyle böyle geçti motoru abime verdimn 24.000 kmde 11.000 de o kullandı motoru bana geri getirdi ama o 11.000 km içinde epey bi macera yaşamış belli en az 15 tane kaza yaptığını söledi abim . motor hağla ayakta şu an için 39.000 kmde 2013 model alt sakal fln kalmadı :) plastiklerinin kalitesi orta seviyede kumandalar normal(çin malı işte :) ) lastikleri drifte göre bi tık daha iyi ama ıslak havada ölümcül kayıyo yer az bişi ıslaksa bile orjinala lastikleri ile sürmenizi asla tavsiye etmem direk yere yapıştırıyo . beyaz rengi çok var piyasada ama en çabuk eskiyenide o bende siyah var daha pas fln yok eskime yok normal işte . yakıt tüketimi nasıl sürerseniz sürün hep aynı 16...17 tl yakıyo 100 kmde hararet fln yapmadı şimdiye kadar çok fazla yola çıktım o motorla 3.100 tl ye almıştım ben ama şimdi 4.500 fln tam net bilmiyorum şimdi motorumu kışladım salonda uyuyo he bu arda sakın aküyü bitirmeyin çok pişman olursunuz sıksık elektronik arıza verdiğinde derhal bildiğiniz çok iyi bir elejktronik ten anlayan birine götürün siz kurçalamayın dahada kötü oluyo sonra bidaha geri döndüremiye bilirsiniz ön fren 5 kere değişti mağlum çok yol yaptık sizi durdurmaya yeteçek bi fren var arka fren berbat ona hiç dokunmayı tercih etmiyorum çok fazla yatırırsanız o şekilde tutmak kaydıyla virajı dönmenize izin veriyo ama en ufak bi hatada(parmağınızı fren koluna koymak yada kafanızı kıbırdatmak) bunları yaparsanız direk yere düşersiniz ve düştükten sonra farkınna varıyosunuz düştüğünüzün yağni olaylar çok hızlı gelişiyo benim başıma çok geldi şimdi bundan sonra alıp almamak size kalmış motor tamamiyle böyledir bayi size çok yalan atacaktır ama dinlemeyin sonuçta elindekini satmaya çalışıyo. benim 5. motorum du bu bidaha rks alırmıyım bilmiyorum ama satmakta istemiyorum şimdi ktm exc125 için para biriktiriyorum onu alıcam kısmetse şimdilik bu kadar
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Değerli arkadaşım,
Anlattıkların iyi hoş, ama 39.000 km ye gelmişsin. Motorla beraber başından bayağı kazalar geçmiş. Şükür ki motor da sen de hayattasın ve birlikteliğe devam ediyorsunuz. Anladığım kadarıyla motor bu kadar düşmeye kalkmaya rağmen size hizmet etmeye devam ediyor. Ben 9.000 kmdir bu motoru kullanıyorum. Şükürler olsun hala bir sıkıntım yok.ileride ne olur bilemiyorum.Ama şunu da ifade edeyim, Rks gerçekten çok iyi bir motor. Servislerin yetersizliği,bilgisizliği, parçalarının elde edilebilirliği ve fiyatlarının pahalı olması konusunda size katılıyorum.Kazasız sürüşler dilerim.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Kas 2014
Mesajlar
13
arkadaşlar stop sorunum devam ediyor. artık marşı 2. 3. defada almaya başladı. rölantiyle alakası yok gibi, servis yaptım dedi ancak devam ediyor. ne yapmam lazım durduk yere devir düşüp stop ediyor ısınıncaya (20 dk) kadar. başka ustaya göstersem anlar mı acaba. trafikte büyük sıkıntı yaratıyor. lütfen bilgisi olan arkadaşlar aydınlatsın.teşekkürler.
 
Katılım
29 Ara 2014
Mesajlar
1
Merhabalar. Üniversite nedeniyle Edirne' de ikamet ediyorum. Ekim ayında ikinci el 2014 model bir Rks sahibi oldum. 5bin kilometeyi devirdim. Şu zamana kadar bir sıkıntım olmadı, beklediğimden çok çok daha iyi çıktı açıkçası. Edirne soğuğuna rağmen jikle açmak daha nasip olmadı. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
2 Eyl 2014
Mesajlar
130
Ben de bir durum paylaşımı yapayım.

Motorum 9 bin kmye geldi, aldığımdan beri 1500 km yaptım 2 ayda. Uzun süre yatmasından dolayı olan küçük problemleri dışında(rölanti düşüklüğü, debriyaj sertliği vs) problem yaşamadım. Tıkır tıkır gidiyorum geliyorum :) 100e kadar rahat çıkıyor ve stabil gidiyor, 100den sonra basmadım hiç ama 110u geçer gibi görünüyor. Az yakıyor. Tekleme, stop etme vs gibi sorunlarla karşılaşmadım. Tekerlekleri değiştirip tubeless yaptırdım kesinlikle tavsiye ediyorum sürüş çok değişiyor, daha güvende hissettiriyor. Rks'mden memnunum :) herkese hayırlı sürüşler :)
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,426
Motosikleti
HONDA HORNET 750, HONDA PCX 125, YAMAHA X MAX 250 Tech Max
Gecenlerde test etme şansım oldu bu modeli bana kalırsa ybr 125den daha kaliteli ya maaşallah
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Bu motor fiyatının hakkını veren. İyi bir kullanıcıysanız, sizi çok yıllar üzmeden götürecek bir motor. Uzun yolda rahatlıkla 90-100 km hızla şişmeden, bayılmadan giden bir motor.
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
18
Garantiden çatlamış olan eksozumu değiştirdiler. Kuruş para almadılar sağolsunlar.
( Gökova Motor Marmaris )

q

Arkadaşlar motorum jikle açsam dahi soğuk havada 5-6 marş yiyerek anca çalışıyor. Sizce bir problem var mı ? ( 0 derece )
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ocak 2015
Mesajlar
1
yeni rks 150 aldım. burdaki yorumlar çok yardımcı oldu teşekkürler öncelikle. şimdi bi sorum var. plaka muhtemelen salı veya çarşamba çıkcak. bende teslim aldım motoru daha önce vitesli motor kullanmadığım için alıştırma yapayım ufak ufak diye. böyle plkasız ruhsatsız polis yakalarsa neolur? bi bilginz var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------

kısabi süre kullandım bisürü aksaklıkla karşılaştım umarım ciddi sorunları yoktur. uzun far yanmıyor zincirden sürtme sesi geliyor yağ damlatıyor ve gazı biraz verince kesik kesik çıkyor sesi. çok tedirginim şuan doğrumu yaptım bu motoru almakla. izmirde gösterebilceğim servis varmı acaba netten baktım bulamadım
 
Katılım
23 Eki 2009
Mesajlar
62
yeni rks 150 aldım. burdaki yorumlar çok yardımcı oldu teşekkürler öncelikle. şimdi bi sorum var. plaka muhtemelen salı veya çarşamba çıkcak. bende teslim aldım motoru daha önce vitesli motor kullanmadığım için alıştırma yapayım ufak ufak diye. böyle plkasız ruhsatsız polis yakalarsa neolur? bi bilginz var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------

kısabi süre kullandım bisürü aksaklıkla karşılaştım umarım ciddi sorunları yoktur. uzun far yanmıyor zincirden sürtme sesi geliyor yağ damlatıyor ve gazı biraz verince kesik kesik çıkyor sesi. çok tedirginim şuan doğrumu yaptım bu motoru almakla. izmirde gösterebilceğim servis varmı acaba netten baktım bulamadım
Merhaba oncelikle bence plakasiz kulanma, basina dert alirsin. Birincisi polis motoru kilitler, ikincisi sigortasiz oldugundan bircok sikinti yasayabilirsin, vs...
Diger yandan RKS servisi degilde Kuba servisi bakarsan isini gorur, zira ayni servis agi.
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
18
Zinciri yeni yağlamışlar yağ damlatabilir. Sürtmesinin sebebi zincirinin gerilmemesi.
Aldığın şerefsizlere git ( afedersin ); zincirini gerdir şasiye değmeyecek şekilde, rölanti ve jikle ayarını yaptır, uzun far lambanı da takmamışlar büyük ihtimalle. taksınlar.

aynı şeyleri bende yaşadım oradan biliyorum. servisin işgüzarlığı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst