Osmangazi Köprüsü Kaçak Geçiş Yapılabilir Mi?

Katılım
1 Kas 2016
Mesajlar
808
Yolumu uzatırım ama bu hükümete tek kuruş vermem. Sonra saraylar da yesinler bizim vergilerimizi.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
423
Markette fiyatını çok yüksek bulduğunuz bir malı da gönül rahatlığıyla cebinize indirip dışarı çıkabilirsiniz. Sonra da kendinizi iyi hissetmek için burada destek ararsınız, mutlaka hak veren çıkar.
 
Katılım
9 Mar 2008
Mesajlar
877
Zamamında kar etmiş olması yeterli görülmüş olmalı
Buyrun İDO kimlere kaç paraya satılmış.

çok film izliyorsun galiba, azalt biraz, benden sana dost tavsiyesi

IDO'nun yabancı ortağı devleti çoktan uluslararası tahkime şikayet etti ve dava açtı.

https://tr.sputniknews.com/turkiye/201701121026736038-osmangazi-kopru-ido-rekabet-abd-mahkeme/


ayrıca bugün de turyoldan açıklama geldi biz de her an kontak kapatabiliriz diye. Onlara ne verdiler acaba? Avrasya tünelinin 3'ünün 1'i?

https://www.haberturk.com/biz-de-kontak-kapatabiliriz-2227477-ekonomi
 
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
267
Köprüden kaçak geçmekle , bir şeyleri gasp etmeyi aynı kefede tutuyorsanız bu sizin sorununuz. 2 Dakika durup araba veya motorsiklet almayıp pazarı daraltsanız devlet zaten anlıyacak neler olduğunu gerçi biliyorlar orası da ayrı konu. Aynı şekilde hergün deli gibi istanbul trafiğinde arabayla trafiğe giriceğine otobüse binsenize ? Bak işte bunlar birer adımdır. Köprü konusunda ise ya kaçak geçiş ya da farklı alternatiflere yönelmek zorundasınız tabi ki varsa :) Hala daha köprüden kaçak geçme konusuna takılmışsınız çok garip. Milyonlarca motorcu trafikte filtreleme yaparak gidiyor fakat ülkemizde bu da yasak ? Öyleyse hepimiz normal araç gibi gidelim madem kurallara uyuyoruz.
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
423
Köprüden kaçak geçmekle , bir şeyleri gasp etmeyi aynı kefede tutuyorsanız bu sizin sorununuz. 2 Dakika durup araba veya motorsiklet almayıp pazarı daraltsanız devlet zaten anlıyacak neler olduğunu gerçi biliyorlar orası da ayrı konu. Aynı şekilde hergün deli gibi istanbul trafiğinde arabayla trafiğe giriceğine otobüse binsenize ? Bak işte bunlar birer adımdır. Köprü konusunda ise ya kaçak geçiş ya da farklı alternatiflere yönelmek zorundasınız tabi ki varsa :) Hala daha köprüden kaçak geçme konusuna takılmışsınız çok garip. Milyonlarca motorcu trafikte filtreleme yaparak gidiyor fakat ülkemizde bu da yasak ? Öyleyse hepimiz normal araç gibi gidelim madem kurallara uyuyoruz.

Bir şeyin bedeli varsa ve siz bunu ödemeden kullanıyor veya alıyorsanız ne olursa olsun sonuç aynıdır, hırsızlık. Nesini savunuyorsunuz anlamak mümkün değil. Ayrıca motosiklet de normal araçtır zaten. Ruhsatı, plakası var ve hiç bir trafik kuralından muaf değildir. Şurada paylaşılan ve savunulan bu şeyler ayıptır. Utanmak gerekir bence en başta. Ne yazık ki memleketimizde tepki göstermekle hırsızlık arasındaki fark bilinmiyor. Tepkini almayarak ya da kullanmayarak gösterirsin, çalarak değil. O köprüden ben de geçmiyorum sadece pahalı olduğu için. Dolaşıyor veya feribota biniyorum. Hırsızlığı nasıl bu kadar rahat anlatıyorsunuz, bravo. Yarın öbür gün bir karışıklık durumunda komşunun bakkalını da yağmalamayı legal görür bu zihniyet.
 
Katılım
16 Eki 2018
Mesajlar
507
hiç bir şekilde kaçamazsınız hocam, sadece kaçtığınızı sanırsınız.. siz ve sizin gibi düşünen insanlar çoğaldıkça bu kaçak geçişler artar ve oluşan kayıp yine sizin bizim hepimizin cebinden çıkar.. farklı bir ödeme sistemi getirilir gerekirse çubuk değil komple kepenk indirilip kaldırlır başına adam konur yine tahsil edilir.. bütün bu materyallerin ve görevlilerin maliyetleri yine sırtınıza sırtımıza yüklenir...

bir şeyi protesto etmenin yolu onu bedel ödemeden kullanmaya çalışmak değil, onu kullanmamaktır.binlerce lira vergi veriyorum o halde bana bedava olmalı düşüncesi yanlış bir düşüncedir.
ne kadar vergi veriyor olmanız hiçbir şeyi değiştirmez, o zaman yüzbinlerce lira vergi veren birisi de çıkıp size; benim bu yolların yapımında daha çok payım var senin yola çıkmana izin vermiyorum der... uygulamadan memnun değilseniz o uygulamayı getiren kişileri şeçmeyiniz.. kendiniz seçmiyorsanız ama yine de geliyorlar ise çevrenizdekileri ikna etmeye çalışınız o da işe yaramıyor ise daha refah içerisinde yaşayabileceğiniz bir şehire ya da ülkeye gitmeye çalışınız. bireysel olarak yapabilecekleriniz bu kadar.. hırsızlık bunlardan birisi değil..
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
423
o zaman yüzbinlerce lira vergi veren birisi de çıkıp size; benim bu yolların yapımında daha çok payım var senin yola çıkmana izin vermiyorum der... uygulamadan memnun değilseniz o uygulamayı getiren kişileri şeçmeyiniz.. kendiniz seçmiyorsanız ama yine de geliyorlar ise çevrenizdekileri ikna etmeye çalışınız o da işe yaramıyor ise daha refah içerisinde yaşayabileceğiniz bir şehire ya da ülkeye gitmeye çalışınız. bireysel olarak yapabilecekleriniz bu kadar.. hırsızlık bunlardan birisi değil..

Süper özetlemişsiniz...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
Bir şeyin bedeli varsa ve siz bunu ödemeden kullanıyor veya alıyorsanız ne olursa olsun sonuç aynıdır, hırsızlık. Nesini savunuyorsunuz anlamak mümkün değil. Ayrıca motosiklet de normal araçtır zaten. Ruhsatı, plakası var ve hiç bir trafik kuralından muaf değildir. Şurada paylaşılan ve savunulan bu şeyler ayıptır. Utanmak gerekir bence en başta. Ne yazık ki memleketimizde tepki göstermekle hırsızlık arasındaki fark bilinmiyor. Tepkini almayarak ya da kullanmayarak gösterirsin, çalarak değil. O köprüden ben de geçmiyorum sadece pahalı olduğu için. Dolaşıyor veya feribota biniyorum. Hırsızlığı nasıl bu kadar rahat anlatıyorsunuz, bravo. Yarın öbür gün bir karışıklık durumunda komşunun bakkalını da yağmalamayı legal görür bu zihniyet.

sapla samanı birbirine karıştırıyorsun, verdiğin örneklerin konuyla çok ilgisi yok.
bir şeyin bedeli serbest piyasa şartlarında belirlenir ve bir şekilde (piyasa sağlıklı ise ) değerini bulur,

senin ithamından yola çıkar isek;
marketten bir mal çalmak suçtur,
bir annenin çocuğuna bakım ya da yiyecek malzemesi sağlayamayarak marketten bebek maması çalması suç kapsamına girer mi ?

böyle örnekler veriyorsun,
birbiri ile ilgisi olmayan, denklemin unsurlarının farklı olduğu örnekler.

senin tepki gösterdiğin bir kişi olarak köprüden kaçak geçmedim, geçmem de.
feribota binerim, körfezi dolanırım bir şekilde işimi görürüm.

buradaki mesele ahlak ile ilgili,
gerek osmangazi gerek diğer köprüler ile ilgili "parası olmayan geçmesin" denildi.
buradan anlaşılan bu köprünün (ve diğerlerinin) vatandaşa hizmet etmekten ziyade ticari kaygılar ve ticari unsur oluşturma kaygısı ile yapıldığı.

fikrinde itiraz edilen nokta burası.
biraz komünistçe gelebilir ama durum budur.

çok film izliyorsun galiba, azalt biraz, benden sana dost tavsiyesi

IDO'nun yabancı ortağı devleti çoktan uluslararası tahkime şikayet etti ve dava açtı.

https://tr.sputniknews.com/turkiye/201701121026736038-osmangazi-kopru-ido-rekabet-abd-mahkeme/


ayrıca bugün de turyoldan açıklama geldi biz de her an kontak kapatabiliriz diye. Onlara ne verdiler acaba? Avrasya tünelinin 3'ünün 1'i?

https://www.haberturk.com/biz-de-kontak-kapatabiliriz-2227477-ekonomi

uzun yazmıştım ama bilgisayarın azizliğine uğradım,
biraz daha saygılı yazın.
mesajında alıntı yaptığın kişi senden büyük, akranın gibi konuşmaman gerekir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:49 ----------

hiç bir şekilde kaçamazsınız hocam, sadece kaçtığınızı sanırsınız.. siz ve sizin gibi düşünen insanlar çoğaldıkça bu kaçak geçişler artar ve oluşan kayıp yine sizin bizim hepimizin cebinden çıkar.. farklı bir ödeme sistemi getirilir gerekirse çubuk değil komple kepenk indirilip kaldırlır başına adam konur yine tahsil edilir.. bütün bu materyallerin ve görevlilerin maliyetleri yine sırtınıza sırtımıza yüklenir...

bir şeyi protesto etmenin yolu onu bedel ödemeden kullanmaya çalışmak değil, onu kullanmamaktır.binlerce lira vergi veriyorum o halde bana bedava olmalı düşüncesi yanlış bir düşüncedir.
ne kadar vergi veriyor olmanız hiçbir şeyi değiştirmez, o zaman yüzbinlerce lira vergi veren birisi de çıkıp size; benim bu yolların yapımında daha çok payım var senin yola çıkmana izin vermiyorum der... uygulamadan memnun değilseniz o uygulamayı getiren kişileri şeçmeyiniz.. kendiniz seçmiyorsanız ama yine de geliyorlar ise çevrenizdekileri ikna etmeye çalışınız o da işe yaramıyor ise daha refah içerisinde yaşayabileceğiniz bir şehire ya da ülkeye gitmeye çalışınız. bireysel olarak yapabilecekleriniz bu kadar.. hırsızlık bunlardan birisi değil..

konunun göz ardı edilen kısmı;
bu köprülerden geçmeniz ya da geçmemeniz bir şeyi değiştirmez,
zira garanti geçiş sayısı üzerinden sizden alınan vergiler ile ödeme yapılıyor,
yapılmaya devam edilecek.

ve hatta köprü ne kadar az kullanılır ise o kadar iyidir,
zira o kadar az bakım gerektirir.

birilerinin üzerinden geçilmemesine rağmen para ödenen köprü icat etmiş olması neden göz ardı edilir ki ?
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
423
sapla samanı birbirine karıştırıyorsun, verdiğin örneklerin konuyla çok ilgisi yok.
bir şeyin bedeli serbest piyasa şartlarında belirlenir ve bir şekilde (piyasa sağlıklı ise ) değerini bulur,

senin ithamından yola çıkar isek;
marketten bir mal çalmak suçtur,
bir annenin çocuğuna bakım ya da yiyecek malzemesi sağlayamayarak marketten bebek maması çalması suç kapsamına girer mi ?

böyle örnekler veriyorsun,
birbiri ile ilgisi olmayan, denklemin unsurlarının farklı olduğu örnekler.

senin tepki gösterdiğin bir kişi olarak köprüden kaçak geçmedim, geçmem de.
feribota binerim, körfezi dolanırım bir şekilde işimi görürüm.

buradaki mesele ahlak ile ilgili,
gerek osmangazi gerek diğer köprüler ile ilgili "parası olmayan geçmesin" denildi.
buradan anlaşılan bu köprünün (ve diğerlerinin) vatandaşa hizmet etmekten ziyade ticari kaygılar ve ticari unsur oluşturma kaygısı ile yapıldığı.

fikrinde itiraz edilen nokta burası.
biraz komünistçe gelebilir ama durum budur.



uzun yazmıştım ama bilgisayarın azizliğine uğradım,
biraz daha saygılı yazın.
mesajında alıntı yaptığın kişi senden büyük, akranın gibi konuşmaman gerekir.

Söze hemen komünist kısmından gireyim. Ben komünist bir ülkede doğup büyüdüm. Bu tür bir faaliyeti aklından bile geçirmek sana inanamayacağın acı verici sonuçlar doğurur. Şimdi o komünizm bu komünizm değil konusuna hiç değinmiyorum.
Bir annenin bebe maması çalmasından değil, adi hırsızlıktan bahsediyoruz. Ki, bebe maması ihtiyacını çalarak karşılamaya varıncaya dek onun da bir sürü çözüm yolu var legal şekilde.
Serbest piyasa ile komünizmi bir arada örneklemeye çalışmışsın ki zaten hiç örtüşmediği için cevaplamak da mümkün değil.
Hala hırsızlığı başka ilgisiz örneklerle akıl karıştırarak doğru şekilde göstermeye çalışmanın 'Çalıyorlar ama çalışıyorlar da' deyişinden zerrece farkı yok benim nazarımda.
Herkes iradesinde hürdür. Ancak tüm kültürlerin ortak buluştuğu noktalardan birisi olan, hakkın olmayan şeyi izinsiz olarak almak hırsızlıktır, konusunda maalesef aynı şeyi düşünmüyoruz.
Buna monarşide de, diktatörlükte de, komünizmde de, parlamenter rejimde de hırsızlık denir. En temelinde de toplum ahlakı yatar, hem de yasalardan daha önce.
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
1,792
Söze hemen komünist kısmından gireyim. Ben komünist bir ülkede doğup büyüdüm. Bu tür bir faaliyeti aklından bile geçirmek sana inanamayacağın acı verici sonuçlar doğurur. Şimdi o komünizm bu komünizm değil konusuna hiç değinmiyorum.
Bir annenin bebe maması çalmasından değil, adi hırsızlıktan bahsediyoruz. Ki, bebe maması ihtiyacını çalarak karşılamaya varıncaya dek onun da bir sürü çözüm yolu var legal şekilde.
Serbest piyasa ile komünizmi bir arada örneklemeye çalışmışsın ki zaten hiç örtüşmediği için cevaplamak da mümkün değil.
Hala hırsızlığı başka ilgisiz örneklerle akıl karıştırarak doğru şekilde göstermeye çalışmanın 'Çalıyorlar ama çalışıyorlar da' deyişinden zerrece farkı yok benim nazarımda.
Herkes iradesinde hürdür. Ancak tüm kültürlerin ortak buluştuğu noktalardan birisi olan, hakkın olmayan şeyi izinsiz olarak almak hırsızlıktır, konusunda maalesef aynı şeyi düşünmüyoruz.
Buna monarşide de, diktatörlükte de, komünizmde de, parlamenter rejimde de hırsızlık denir. En temelinde de toplum ahlakı yatar, hem de yasalardan daha önce.

Biraz sonra "benim verdiğim vergilerle..." kısmı gelecek. Biraz bekle.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
Söze hemen komünist kısmından gireyim. Ben komünist bir ülkede doğup büyüdüm. Bu tür bir faaliyeti aklından bile geçirmek sana inanamayacağın acı verici sonuçlar doğurur. Şimdi o komünizm bu komünizm değil konusuna hiç değinmiyorum.
Bir annenin bebe maması çalmasından değil, adi hırsızlıktan bahsediyoruz. Ki, bebe maması ihtiyacını çalarak karşılamaya varıncaya dek onun da bir sürü çözüm yolu var legal şekilde.
Serbest piyasa ile komünizmi bir arada örneklemeye çalışmışsın ki zaten hiç örtüşmediği için cevaplamak da mümkün değil.
Hala hırsızlığı başka ilgisiz örneklerle akıl karıştırarak doğru şekilde göstermeye çalışmanın 'Çalıyorlar ama çalışıyorlar da' deyişinden zerrece farkı yok benim nazarımda.
Herkes iradesinde hürdür. Ancak tüm kültürlerin ortak buluştuğu noktalardan birisi olan, hakkın olmayan şeyi izinsiz olarak almak hırsızlıktır, konusunda maalesef aynı şeyi düşünmüyoruz.
Buna monarşide de, diktatörlükte de, komünizmde de, parlamenter rejimde de hırsızlık denir. En temelinde de toplum ahlakı yatar, hem de yasalardan daha önce.

şahsi ithamlarını kenara koyarak devam ediyorum,
verdiğim örneğin saçma olduğunu belirttim zaten,
zira senin verdiğin örneklerin konuyla ilgili olmadığını anlatmaya çalıştım.

üzerinde konuştuğumuz konu hırsızlık kısmı zaten,
geçiş ücretini ödediğim bir köprüden neden geçemediğimi anlamaya çalışıyorum.
işte bunun asıl hırsızlık olduğunu düşünüyorum,
birilerinin kendi aralarında yaptıkları bir anlaşmanın içerisinde yoğ iken parasının benden çıkması biraz garip geliyor,
(yazdıklarımdan "çalıyorlar ama çalışıyorlar" söylemine nasıl geldin anlamadım)

bir kişi de "ben bu köprüden kaçak nasıl geçerim" diye soruyor,
nasıl yapıldığını da çözmüş.

bedeli tüm vergi mükelleflerince ödenen buna rağmen fiyat politikası sebebi ile kullanılmaktan imtina edilen köprüden.
soru basit bu durum neden böyle ?
neden ulaşılabilir fiyatlar ile olmadı ?
neden ?


pek anlaşabileceğiz gibi görünmüyor,
halbuki aynı şeyleri yazıyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------

Biraz sonra "benim verdiğim vergilerle..." kısmı gelecek. Biraz bekle.

istiyorsan konuya katılabilirsin.
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
404
Geçen gün araba bakmaya gittim, baktım dünya vergi var üstünde. Anahtarı kaptığım gibi kaçırdım arabayı.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
Geçen gün araba bakmaya gittim, baktım dünya vergi var üstünde. Anahtarı kaptığım gibi kaçırdım arabayı.

problemli nokta burası,
kaçırma olmuyor, hırsızlık oluyor.
zira araba üzerinde herhangi bir hakkın yok.

köprünün geçiş garantisi altında belirli sayıda araç için ödeme yapılıyor ve fakat bu kadar araç geçmiyor.
kullanmadan parasını ödüyorsunuz/ödüyoruz.

(ki geçen araçlar da anlaşmada yazan fiyatı ödemiyorlar, kalanını yine siz ödüyorsunuz)

bu kısma bir itiraz var mı ?
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
454
Geçen gün araba bakmaya gittim, baktım dünya vergi var üstünde. Anahtarı kaptığım gibi kaçırdım arabayı.

Araçtaki vergiyi yalnızca satın alan ödüyor oysa konuda bahsi geçen köprünün ücretini geçen geçmeyen herkes ödüyor, çok alakasız oldu örneğiniz...
Hiç o köprüden geçmedim ama benden kesilen vergilerle hala ödeme yapılıyor. Kaçak geçen olursa benimde hakkımı yemiş olur, helal olsun :)
Lakin kaçak geçeceğim diye de hayatınızı riske atmayın ...
 
Katılım
24 Haz 2018
Mesajlar
423
şahsi ithamlarını kenara koyarak devam ediyorum,
verdiğim örneğin saçma olduğunu belirttim zaten,
zira senin verdiğin örneklerin konuyla ilgili olmadığını anlatmaya çalıştım.

üzerinde konuştuğumuz konu hırsızlık kısmı zaten,
geçiş ücretini ödediğim bir köprüden neden geçemediğimi anlamaya çalışıyorum.
işte bunun asıl hırsızlık olduğunu düşünüyorum,
birilerinin kendi aralarında yaptıkları bir anlaşmanın içerisinde yoğ iken parasının benden çıkması biraz garip geliyor,
(yazdıklarımdan "çalıyorlar ama çalışıyorlar" söylemine nasıl geldin anlamadım)

bir kişi de "ben bu köprüden kaçak nasıl geçerim" diye soruyor,
nasıl yapıldığını da çözmüş.

bedeli tüm vergi mükelleflerince ödenen buna rağmen fiyat politikası sebebi ile kullanılmaktan imtina edilen köprüden.
soru basit bu durum neden böyle ?
neden ulaşılabilir fiyatlar ile olmadı ?
neden ?


pek anlaşabileceğiz gibi görünmüyor,
halbuki aynı şeyleri yazıyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------



istiyorsan konuya katılabilirsin.

Çok uzatmak istemiyorum. Eminim bilgi sahibisindir, ancak devletlerin işleyişi konusunda bilgilerini tazelemen gerekiyor sanırım. Konumuzun vergi vermek ya da vermemek, ihaleler gibi konulardan daha uzak ve bence daha önemli bir kısmı var, ahlak.
Yoksa o bakış açısına dönersek kanton meselesine gireriz ki sakıncası çok.
Hiç lafı uzatmak istemiyorum. Konu başlığında açılan tartışma net şekilde hırsızlıktır. Aksini iddia etmek yağmacı zihniyet savunmasıdır. Bu sadece benim nazarımda değil aklı selim herkesin kabul edeceği bir durumdur.
Bu arada şahsınıza yönelik bir alınmam ya da kızgınlığım olması da tanışmadığımız için mümkün değil. Sadece konu özelinde yazıyorum. Bu tür şeylerin savunulmasını ya da özendirilmesini doğru bulmuyorum. Sonradan acısı herkesten çok fena çıkar.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
Çok uzatmak istemiyorum. Eminim bilgi sahibisindir, ancak devletlerin işleyişi konusunda bilgilerini tazelemen gerekiyor sanırım. Konumuzun vergi vermek ya da vermemek, ihaleler gibi konulardan daha uzak ve bence daha önemli bir kısmı var, ahlak.
Yoksa o bakış açısına dönersek kanton meselesine gireriz ki sakıncası çok.
Hiç lafı uzatmak istemiyorum. Konu başlığında açılan tartışma net şekilde hırsızlıktır. Aksini iddia etmek yağmacı zihniyet savunmasıdır. Bu sadece benim nazarımda değil aklı selim herkesin kabul edeceği bir durumdur.
Bu arada şahsınıza yönelik bir alınmam ya da kızgınlığım olması da tanışmadığımız için mümkün değil. Sadece konu özelinde yazıyorum. Bu tür şeylerin savunulmasını ya da özendirilmesini doğru bulmuyorum. Sonradan acısı herkesten çok fena çıkar.

benim için uygundur.
karşılıklı yazıştığımız için belirteyim ilk mesajım bir önceki sayfada,
oradan başlayarak tekrar okursan sevinirim.

okumazsan üzülmem.

(aklı selim demişsin yazmadan geçemeyeceğim, aklı selim birini bulursan bırakma, haberimiz olsun)
 
Katılım
5 Haz 2007
Mesajlar
404
Yahu hırsızlığı savunmayın o bahane bu bahaneyle, bugün gücünüz anca köprüden kaçak geçmeye yetiyor, öbürünün gücü vergi kaçırmaya bir öbürününki ihaleye fesat karıştırmaya. Etik olarak hepsi hırsızlık.

Garanti araç şu bu, fiyatlandırılmış bir ürün var siz bunu ödemeden kullanmayı tercih ediyorsunuz. Teknik olarak hırsızlık, madem karşısın kullanma arkadaş protesto için.

Bugün Artvin'e devletin parasıyla hidroelektirik barajı yapılsa, bu barajla o bölgeye elektrik sağlansa, vay benim vergimle oralara elektrik sağlanıyor diyor musunuz. Köprü maliyetinin çok üstüne yapıldı şu bu, bunlar farklı tartışma konuları. Ama dünyada bir yap-işlet-devret modeli var mı? var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst