MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Tamamdır abi :cat: Bu haftada cengiz abiden kaynak makinası alıp çanta demiri yapcam inşallah.Bakalım nasıl olacak :)
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
28
Arkadaşlar bence vaz geçin benzin ve mazotlu motorun için yıkamayı. Bilirsiniz gaz yağında yıkama, temizleme, arındırma, pas sökücü özellik vardır, ben yarım litre koydum, siz 1 lt. gaz yağını koyun motorunuza çalıştırın, fazla gaz vermeden 1,5 dk süre ile uygulayın, hem vites kolunun yanındakindan, hem alttaki tapatan boşaltın gaz yağını, koyun yeni 90 numara yağınızı keyfinize bakın. Gaz yağı mazottan daha mantıklı gibi geliyor bana.
Selamlar ...
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
selam arkadaşlar...
mart ayında çok kısıtlı bütçem olduğu ve işe gidip gelecek araç ihtiyacından dolayı çok cüzi bi fiyata 96 251 etz aldım...
3 aydır çok uğraştım bu topic i de çok çok okudum... hala işim bitmedi baya eli ayağı düzeldi ama acil çözülecek bi kaç eksiği hala da var... günden güne peyder pey işten vakit buldukça uğraşıyorum... 3 aydır her gün işe gidip geliyorum günlük 20 km.. 2000 km ye yakın yol yaptım diye hesaplıyorum hiçbir gösterge çalışmadığı için... aldığımda yağ deposunu doldurmuştum ve hala yarısına gelmedi gibi... Jant göbeği lastik zincir muayene frenler derken para kalmadı yağ pompasına 140 lira vermeye :) yağ rezervi ne kadar gidiyor bunların sayın Alp bey... selamlar...
Alp abi beni hatırlar mısın acaba daha önceki konulardan... :p
 
Katılım
6 Haz 2011
Mesajlar
7
:bounce: mz etz 251 im var yeni aldım daha 1 ay olmadı motor iyi çok güzel kaçıyor ama yakıtı sorun biraz düşürme imkanımız yokmu yaktını nasıl düşürebiliriz? Bide bi sorum olcak 10 tl lik benzine örnek kaç gram yağ konulur ben hep göz kararı koyuyorum:silent:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
selam arkadaşlar...
mart ayında çok kısıtlı bütçem olduğu ve işe gidip gelecek araç ihtiyacından dolayı çok cüzi bi fiyata 96 251 etz aldım...
3 aydır çok uğraştım bu topic i de çok çok okudum... hala işim bitmedi baya eli ayağı düzeldi ama acil çözülecek bi kaç eksiği hala da var... günden güne peyder pey işten vakit buldukça uğraşıyorum... 3 aydır her gün işe gidip geliyorum günlük 20 km.. 2000 km ye yakın yol yaptım diye hesaplıyorum hiçbir gösterge çalışmadığı için... aldığımda yağ deposunu doldurmuştum ve hala yarısına gelmedi gibi... Jant göbeği lastik zincir muayene frenler derken para kalmadı yağ pompasına 140 lira vermeye :) yağ rezervi ne kadar gidiyor bunların sayın Alp bey... selamlar...
Alp abi beni hatırlar mısın acaba daha önceki konulardan... :p
Bir depo yağ tankı 2 depo benzin kullandırır... Yarım kilo kadar kalır tankta... Tank rezervi 1.5 kg yağ alır...

Senin 2000 km olduysa ve bitmediyse yağlama ayarı eksiktir...Yağ ayarından biraz daha artırmanı tavsiye ederim....:cat::cat::cat: Eğer ayarlatma şansın yoksa bir depo benzine 300 gr. yağ eklemani tavsiye ederim... Çünkü yeterince yağlama yapmadığını düşünüyorum... :cat::cat::cat:

Seni tanıdım tabiiki... Titanın yokmuydu senin?... :wiinkk::wiinkk::wiinkk::wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:12 ----------

:bounce: mz etz 251 im var yeni aldım daha 1 ay olmadı motor iyi çok güzel kaçıyor ama yakıtı sorun biraz düşürme imkanımız yokmu yaktını nasıl düşürebiliriz? Bide bi sorum olcak 10 tl lik benzine örnek kaç gram yağ konulur ben hep göz kararı koyuyorum:silent:

10 liralık benzin 2.5 litre benzin demek.... 1 litreye 50 gr yağ olsa 120-130 gr yağ koyacaksın.... Fazlası bişey yapmaz...Ama sakın eksik koymayasın... :cat::cat::cat:

Yakıtı karbüratör memelerini küçülterek azaltabilirsin... :cat::cat::cat:
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
evet sattığıma e..ekler gibi pişman olduğum sıfır aldığım bir titanım vardı bir zamanlar...::23343::
Yağ telinin ayar yüzüğünü sonuna kadar açarak 1 ay kullandım yine fark etmedi.. depodan yağ koyuyorum aldığımın 5. haftasında okudum pompa sağlamda olsa biraz katmalı depoya bu topic in başlarında sen tavsiye etmişsin :rendeer:
Çıkma pompaya da iyi paralar istiyorlar haramiler... idarelik aldım motoru ama bir gün sıfırlarım belki tamamen... devriyaj falan bitik boşa geçiremiyorum stop etmeden ve lambalarda durmak bile yoruyor bi yandan frenle bi yandan stop etmesin aragaz ver :p:p:p
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
evet sattığıma e..ekler gibi pişman olduğum sıfır aldığım bir titanım vardı bir zamanlar...::23343::
Yağ telinin ayar yüzüğünü sonuna kadar açarak 1 ay kullandım yine fark etmedi.. depodan yağ koyuyorum aldığımın 5. haftasında okudum pompa sağlamda olsa biraz katmalı depoya bu topic in başlarında sen tavsiye etmişsin :rendeer:
Çıkma pompaya da iyi paralar istiyorlar haramiler... idarelik aldım motoru ama bir gün sıfırlarım belki tamamen... devriyaj falan bitik boşa geçiremiyorum stop etmeden ve lambalarda durmak bile yoruyor bi yandan frenle bi yandan stop etmesin aragaz ver :p:p:p

Bence sen debriyaj ayarına bi ayar çek.... Topiğin başlarında motorun sol tarafında 5 alyanla açılan 3 vida lı yuvarlak kapak var... Onu sökersen ayarı kolayca yapabilirsin...:cat::cat::cat::cat: Debriyaj kolay kolay bitmez.... Bence ayarla yırtarsın... :cat::cat::cat:
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Pompanın olduğu kapağı açıp bakmıştım pompaya... Hava yaparsa gevşetip pompanın havasını almaya yaradığını sandığım çıkış hortumunun yanında bir civata vardı (fazladan:p ) eğer o hava alma değilde yağ akışını arttıran civata ise sonuna kadar iyice sıktım ben onu yahu :):):)
3 civatalı devriyaj kapağı...o kapağı söke taka bi hal ettim ama nafile alp abi çok vahim durum... şanzıman yağını da 3 kere değiştim her seferinde çamur aktı ama ilk sefer gibi değil... gaz yağı işini bende deneyeceğim sonunda...
 
Son düzenleme:
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
"Hava yaparsa gevşetip pompanın havasını almaya yaradığını sandığım çıkış hortumunun yanında bir civata vardı (fazladan ) eğer o hava alma değilde yağ akışını arttıran civata ise sonuna kadar iyice sıktım ben onu yahu "

O civata tahmin ettiğin gibi hava alma amaçlı.Yağ ayarını telin içinden geçtiği ayar civatasından yapıyorsunuz.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
mrb arkadaslar benim siyah cavnavarin benzin vanasi kapali oldugu halde karburatorun alt kisminda vidaya benzeyen yerden benzin damlatiyor bilgisi olan ark varmi karburotoru acacam ama once sizlerin bilgisini almak mantikli buluyorum selamlar birde rektefe yaptirirken neleri degisttimem lazim :cat:
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
280
Merhaba arkadaşlar bende 18 yaşındayım ve bende çocukluğumde mz görmediğim halde bir mz aşkı başladı bende ybr var bir ilan buldum sizce bu motor nasıldır yardımcı olursanız sevinirim
http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-251-gormeden-gecme-masrafsiz-50869203/detay/

Bir soru daha sormak isterim yarın bu motora bakmaya gideceğim ve nerelerine bakayım özellikle birde bu modelde şanzuman soğutma kanalları varmı, eğer yoksa bir problem olurmu iyi günler
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
Bir soru daha sormak isterim yarın bu motora bakmaya gideceğim ve nerelerine bakayım özellikle birde bu modelde şanzuman soğutma kanalları varmı, eğer yoksa bir problem olurmu iyi günler

silindir arasindaki contadan yag kaciriyormu ona bak sekman sesine dikkat et fazla olmayacak kullanirken 1 viteste debriyaji sik motorun gitmemesi lazim giderse debriyajinda ariza veya bakim gerekebilir en onemlisi motorun kazasiz olmadigindan emin ol eger kazaliysa sase veya on duzende hasar olabilir ben genelde bunlara dikkat ederim daha nelere dikkat etmemiz lazim arkadaslar buyursun lutfen selam
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst