MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
tamamda benim motorum 10 bın devırlere kadar ulaşıyor. ama 5 vıteste 7500 8 bın devrı gecıremıyorum ama bu devır 160 gormek ıcın yetıyorda artıyor bıle. benım motorum 145 i gecmıyor dıyosun sen sımdı ınanmazsın ama benım motorum 4, vıteste 145 goruyo ınanmayanlar ıcın ıspatlayabılırım.

kardeş valla ıspatlarsan çok memnun olurum:cat: şu gözler 5 tane mz gördü şu beden 5 tane mz kullandı 160 görmek nasip olmadı bir video koyarsanız sevinirim:queen::queen::queen: ayrıca bunun sırlarını da bilmek isterim:rendeer: ha bunu derken dewamlı 150 160 gidecek değilim motor sadece yapıyor mu yapmıyor mu görmek istiyorum yoksa yine ben 100 110 kullanacam:):)


---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:23 ----------

aynı sorunu ilk başta bende yaşamıştım benim jawa style ile 120yi geçmiyordu rektefiyeye soktum komple motor yeniledim sonrasında güzel bı rodaj donemı tabi kullandıgım yaglar hep castrol 2t ve 20-50 suanda 165 görüyor yeter :cat:

arkadaşım yoksa bu 350cc çift silindir olan jawayla mı yapıyorsun bu hızı şaşıyorum inanamıyorum::150::::150::::150::::150::buradaki jawalar 90 100 ü geçemiyor yaw siz böyle diyorsunuz da aklımdan şu geçiyor bu motorlar yoksa iklimden çok mu etkileniyor. sanki bu motorlar trabzonda gitmiyor :cyclopsandaha önceki aldığım motor sahipleri de motorların 160ı gördüğünü söylediler burası biraz nemli bir bölge...belki bundan kaynaklanıyor olabilir geriye kalan tek neden bu oluyor diye düşünüyorum.:p:p:p
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL

arkadaşım yoksa bu 350cc çift silindir olan jawayla mı yapıyorsun bu hızı şaşıyorum inanamıyorum::150::::150::::150::::150::buradaki jawalar 90 100 ü geçemiyor yaw siz böyle diyorsunuz da aklımdan şu geçiyor bu motorlar yoksa iklimden çok mu etkileniyor. sanki bu motorlar trabzonda gitmiyor :cyclopsandaha önceki aldığım motor sahipleri de motorların 160ı gördüğünü söylediler burası biraz nemli bir bölge...belki bundan kaynaklanıyor olabilir geriye kalan tek neden bu oluyor diye düşünüyorum.:p:p:p

350cc Jawaların 180 km yaptığını biliyorum.... Ama uzun süreli değil kısa süreli hızlanmalarda....

Bence Trabzona bir usta lazım.... Ya da iklimden mi bilemiyorum ...:p:p
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
18
Arkadaşlar ben de 4 5 ay once 125 kt tarzında bi motor aldım şimdi mz ile takas yapmak istiyorumi 91 model mz 250'lik motor. 2 3 tane mz' i daha var. Spor tarzı yapmış. dışardan görünüşü baya güzel. benm motorun değeri 1500 tl takas yapsam nasıl olur?? ustama götürüp de baktıracam zaten. Liseden beri mz hayalim vardı :) sizce mantıklı mı ?
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
350cc Jawaların 180 km yaptığını biliyorum.... Ama uzun süreli değil kısa süreli hızlanmalarda....

Bence Trabzona bir usta lazım.... Ya da iklimden mi bilemiyorum ...:p:p

alp tunay kardeş bu motorun ön amortisör yağını değişmeyi düşünüyorum yerine nasıl bir yağ koysam??????????:rendeer:Castrol Fork Oil 10W uygun mudur?
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
bide şunu söyliyim km sayacnda bı arza olabılır. mesela benım motordada ıbre cok gec yukselıyo dıslı sıyırıyormu kacırıyormu bılemem ama cok gec yukselıo her vıteste sabıt gıdıyorum bıraz ıbrenın gelmesını beklıyom.:) ispatlama meselesıne gelınce en kısa zamanda ıspatlıcam :cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
alp tunay kardeş bu motorun ön amortisör yağını değişmeyi düşünüyorum yerine nasıl bir yağ koysam??????????:rendeer:Castrol Fork Oil 10W uygun mudur?

Dediğin yağ iş makinelerinde kullanılan yağdır... Gayet de uygundur.... :cat:
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
bide şunu söyliyim km sayacnda bı arza olabılır. mesela benım motordada ıbre cok gec yukselıyo dıslı sıyırıyormu kacırıyormu bılemem ama cok gec yukselıo her vıteste sabıt gıdıyorum bıraz ıbrenın gelmesını beklıyom.:) ispatlama meselesıne gelınce en kısa zamanda ıspatlıcam :cat:

yok. km sayacında problem yok. onların bakımlarını yapıyorum. km dişlisi de teli de yağlı. dönmesiyle ilgili sorun yok.:cat: sorun motorun devriyle ve ateşlemesiyle ilgili... geçende belirtmiştim sanki bu motorlar burda gitmiyor diye...bu iddiamı güçlendirmek içinde başımdan geçen bir anektodu kısaca anlatmak isterim. bu motorla geçen yaz 2 kişi trabzondan erzuruma gitmiştik. motor normalde trabzonda son gaz 145 vururken erzuruma yaklaşırken 50km uzunlugundaki düz yolda motor 120e zor ulaşıyor hatta kimi zaman bile 5. vitesi yemiyor 4 viteste gidiyordum. motorun sesi değişti gücü düştü:farao:. ha bu tabiki avans ayarından kaynaklanıyor. yükseklik alçaklık meselesiden dolayı ... ama istanbul izmir trabzon hemen hemenaynı yükseklikte şehir merkezi. e arada da böyle bir hız farkı varsa bununda nemlilikten kaynaklandığını düşünüyorum. yine bir arkadaşımız motorun avans ayarının yine bozuk olduğunu söyledi. iyide arkadaşlar bunu ayarlamak için ateşleme sensörünün belli aralıklarda olması gerekmez mi bunun dışına çıkılırsa motorun gidişi ileri değil de artık geri olur herhalde.:p zaten bir hafta sadece bu ayar için uğraştım yaptım denedim en iyi konuma getirdim. avans ayarı tamam da ateşleme(buji, buji kablosu vs..) yada egzozda bir problem var onuda tespit etmek zaman alacak. egzozu şişletmet para etmeyecek yenisini alacam galiba.. yinede ilgileri için tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim sağolun beni dinleyip cevapladığınız için:rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.
 
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
196
mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.

ne kadar benzin o kadar yol hız
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
mz de tesadüfen fark ettiğim bir olayı yazayım . bulunduğum yerde yaklaşık olarak 14 km lik bir rampa var . ister araba olsun ister motosiklet test için bu rampayı kullanırım. ve hemen hemen bana kesin sonuçlar verir. mz mi yeni aldığımda bu rampayı ( bu arada benim km saatimde düzgün göstermiyor. 70 80 km saat gibi hızlarda sürünce galiba hızım 110 falan oluyor .çünkü o zaman bir çok otomobili solluyorum.) benzin deposunda 3 lt benzin varken bazen 4. vitese düşüyordu. fakat depoyu ful doldurduğumda 5. vitesten aşağıya hiç düşmüyorum. fark ettiğim olay şu. depodaki yakıtın ağırlığı karbüratör şamandırasını biraz zorladığından alt hazneyi daha çabuk dolduruyor. bu da motorun performansını galiba etkiliyor. bilmiyorum bu benim fark ettiğim bir durum .belkide şehir efsanesi olabilir.

bu olayı bende farkettim. ancak bende vites düşürme sorunu olmuyor.sadece benzin azaldığında motora gaz verince bir hıza kadar ulaşıyor sonra karbüratöre giden boruda bile benzin kalmayarak motor stop edecek gibi oluyor. tabi gazı gevşetince düzeliyor...
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Sizin şamandra ayarınız bozuk..Şamandrayı karbüratörün havuzunun en dolu olduğu şekilde ayarlanması lazım......
Ayarı kolaydır... Alttan havuzu çıkarıp şamandrayı yukarı doğru bükerseniz biraz halletmiş olursunuz..:cat:
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
:silent:
Sizin şamandra ayarınız bozuk..Şamandrayı karbüratörün havuzunun en dolu olduğu şekilde ayarlanması lazım......
Ayarı kolaydır... Alttan havuzu çıkarıp şamandrayı yukarı doğru bükerseniz biraz halletmiş olursunuz..:cat:[/QUO


::eek:fftp::güzel kardeşlerim benim bu motorun fabrikadan çıkmış 4 4lük bir hali yok mu herkeste farklı bir dert.::surprise bu motora illa alan kişinin el vurması mı lazım. yok avans ayarı ,yok şamandra ,yok buji ... bu ne allah aşkına. sıkıldım şimdi...::rantinp: zaten öyle olduğu için anlayan da anlamayan da el sürüyor. motor daha berbat bir hal alıyor usta bile bir daha toplayamıyor. yani şunu özetlersek bu motorun standardı yok herkeste mz var ama hepsi başka. benim aldıgım 5 tene MZin hepsinden bile farklı ses çıkıyordu. sanki bu motoru fabrika da toplayan her usta kendine göre toplamış.sanki hepsine değişik yerlerde üretilmiş parçalar takılmış. kendi motorumdan bahsedecek olursam 9000 km de alınan bir motorun orası burası bozuk,eksik, arızalı, ayarsız olabilir mi?
olabiliyormuş maalesef. üzüldüğüm konu şu.:salut: bu motoru üreten kişiler mühendisleri dahil bu motora sizin gibi bizim gibi binmemiş. Ki eksiklerini görsün de düzeltsin. bu fabrikada bu motoru gerçek manada kullananlar çalışsaydı eminim daha iyi, kaliteli, standartlara uygun bir motor çıkardı meydana
:salut::salut::salut:
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
motorumun karbüratörü daha yeni her hangi bir aşıntı yok . bu sorun tahminimce şu sebebten kaynaklanıyor. karbüratör silindire alüminyum bir emme manifoldu ile bağlanmış. bu nedenle motordaki sarsıntı karbüratöre kadar ulaşıyor. bu da yakıt şamandıra iğnesinde kabarcıklanmaya neden oluyor ve yakıt , benzin deposunda 2 yada 3 litre yakıt varken yeterli basıncı oluşturup şamandra haznesine inemiyor. bu durum karbüratör ile silindir arasındaki bağlantıyı elastik bir emme manifoldu yaparak giderilebilir. ama ben makinamı seviyorum orjinalliğini bozmama gerek yok sorunun ne olduğunu biliyorsam makinamı ona göre kullanıyorum..
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
20 yıldır 2 zamanlı motor ların tamiri ile uğraşıyorum. biraz tecrübe ve mantık hepsi bu.. şimdi bir motor tasarlayacak olsam çok uçuk fikirler çıkarabilirim diye düşünüyorum . sadce biraz hayal gücü... :)
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
bnde de cok ucuk fıkırler var. mz e enjeksıyon sıstemı mesela :queen: ust kapakla oynamak lazım enjektörü takmak ıcın :cherry: bende motorun orıjnallıgını bozmak ıstemıyorum yoksa denerdım yapmayı :bounce:
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
yapılırda . da sı var işte .gerekli olanlar : cdı ateşleme sistemi ,volan üst ölü nokta sensörü,gaz kelebeği potansiyometresi,sarsıntı sensörü,gaz kelebekli enjektör kütüğü,yakıt pompası,bu sistemlerin hepsine komuta edecek bir ecu, birde olabilirse lambda sensörü .( o kadar cok gerekli de değil hani) bunlar olduktan sonra alın size enjeksiyonlu mz . tek faydası düşük devirde erken toplar ve de enfazla %5 yada 8 yakıt tasarrufu olur. unutmayalım çünkü mz iki zamanlı dır. fakat iki zamanlıyada enjeksiyon olur. olmaz değil....
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Netçeeniz enceksiyonu,menceksiyonu yaw?Pım.PImm.Pım...ohh!mis gibi benzin kokusu!Rahat bırakın alatı basın gaza, yarılır be giderken...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
aynen dostum. pım pım pım yada töm tötöm töm töm tötöm töm yada öööle uzar gider işte ... hem ara sıra kurcalamımız gereken yer lazım yavv yoksa her şey elektronik olursa vay halimize .paslanırız vesselam......
 
Katılım
25 Ara 2010
Mesajlar
4
Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar. Aranıza yeni katılıyorum. Aslında motorumla ilgili bir poblem için
internette araştırma yaparken forumu gördüm. Böylee bir formun olmasına çok sevindim. Topicleri bayağı bir okudum çok bilgilendirici şeyler paylaşmışsınız.

Sorunum şu:

MZ 251 ETZ 92 model elektronik ateşlemeli motorum var. Daha alalı 7 ay falan oldu. Aldığımdan bu zamana kadar hemen hemen problemsiz bindim. Son zamanlarda ateşleme de sıkıntılar yaşamaya başladım. Mesela ilk çalıştırmada start alıyor fakat 20-30 sn sonra kendiliğinden stop ediyor. Uğraşıyorum çalışmıyor. Bujiyi filan kontrol ettiğimdeyse ateşlemenin olmadığını görüyorum( Bujiyi söküp kablosu takılı olduğu halde motorun gövdsinden şasi veriyorum ve start etdiğimde kıvılcım çıkmıyor). Ama bir süre sonra ( örneğin 1-2 saat) sonra çalıştırmaya kalktığımda çalıştığı oluyor. Hatta 1-2 gün sıkıntı olmadan bindiğim bile oluyor. Ancak durup dururken ikide bir ateşlemeyi kesiyor. Ne kadar soket, sigorta varsa elden geçirmeme rağmen bir türlü derdime çare bulamadım. Motru olan arkadağlarıma danıştığımdaysa; kimisi bobini değiştir dedi. Kimisi optik algılayıcın bozulmuştur dedi. Sizce ne yapmalıyım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst