MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
yanlız es geçilen bir nokta var.yanma odasının içerisinde buji kıvılcımının nerede çaktığı önemlidir.bu ateşleme yayılması mühendisler tarafından tahmin yürütülerek hesaplanıyordu (eskiden ) şimdi yeni sistem kameralarla ateşlemenin nasıl yayıldığı görülebiliyor. ve bu sayede mühendisler dizel otomobillerde sesi nasıl azaltabileceklerini buldular ve ona göre tasarım geliştirmeleri yapmaya başladılar . her neyse ,bizim mz lerde buji silindir kafasında tam bombe küresinin ucunda çakarsa (buji dişinin bitim yerinde.) en ideal ateşleme yayılmasının olacağının kanaatindeyim. aksi taktirde buji ucu piston tepesine yakın olursa yanlış ateşleme nedeni ile hem verim düşüklüğü hemde pistonun delinmesine neden olabilir
 
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
Yeni yılınız kutlu olsun.. Kazasız belasız sağlıklı daha nice senelere..
moto2mzmotorrad2010west.jpg

scprojectexhaustmzmotor.jpg

scprojectmoto2mzwest201.jpg

scprojectmoto2mzwest201.jpg

scprojectmoto2mzwest201.jpg

scprojectmoto2mzwest201.jpg

scprojectmoto2mzwest201.jpg

westmz1.jpg
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
mzin yeni motorlarını özellik olarak pek incelemedim ama sanki artık motorsiklet yapamıyor. özellikle büyük segmentte görünüş olarak japonların yaptığını tutmuyor diye düşünüyorum.::silent: yani eski mühendisler nerde bilmiyorum ama o zamanki mühendisler zamanın ilerisinde bir motor çıkarmışlardı. şimdi bunu göremiyoruz yada ürettikleri buraya gelmiyor ondan olabilir:pale:
 
Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
Çünkü ; Almanların 2. dünya savaşında dünyanın ilk füzesini yaptığı V1 ve V2 füzesi projesinde de çalışmış olan MZ in eski mühendislerinden Walter Kaaden artık yok...
usinemz.jpg

kaaden.jpg

sideburnwalterkaaden.jpg

kaaden1.jpg

67197591.jpg

rokaafue.jpg

20100407103446mzjpgresi.jpg

mm04y.jpg

kaaden2.jpg

mm12g.jpg
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
arkadaşlar , bir kaç yedek parçaya ihtiyacım var . bir adet ön disk, bir takım ön fren balatası, ve bir adet ön fren hortumu. motorum şimdi yatıyor ya işlerimde pek yoğun değildi ,iyice bir inceleme yaptım . ön frende 100 km saatin üzerindeki hızda giderken fren yaparsam hafif bir taklama sesi geliyordu ve fark ettimki disk in bazı bölümleri bir tuhaf olmuş sanırım benden önceki kullananlar disk sıcakken su tutmuşlar ve disk galiba yamulmuş. bu gün çok dikkatli bakınca fark ettim . fren hortumunda da ufak tefek çatlaklar var yapmış ken hepsini tamir edeyim diyorum bu istediğim parçalar konusunda yardımcı olabilecek bir adres ve telefon varmıdır...?
 
Katılım
30 Ara 2009
Mesajlar
5
:queen:Arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım ist yolllarındayım 301 lik mz le . gerçi tamirden pek yolalrın tadını çıkaramıyorum ama inşalalh sorunsuz çıkacam bir gün:cherry:. Neyse benim makinın depo kapağından benzin sallandığında sızdırıyor. eski çevirmeli kapaklardan arıyorum bulabilecek bir mz cı arkadaşım varmı acaba yarıdım cı olursanı sevinirim.
 
Katılım
3 Eki 2009
Mesajlar
46
concorde787 arkadaşım, Yedek parça sorununu;
1-Kanuni"den (http://www.kuralkan.net/SiteLogin.aspx üye olarak online sipariş verilebilir.)
2-Yeşilyurt motor (online satış imkanı mevcut)
3-Gürler motor (Bayii dışında online satış olup olmadığını bilmiyorum)
4-Disk olayını çıkmada bakabilirsin.
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
eveet gelelım benım sorunuma :p benım motorun bı ara debrıyaj balatalarını deıstırdık ve o gunden sonra debrıyaja basıyorum ama tam ayırmıyor. sokup baktım konık bıraz aşındıgı ıcın gerı gıtmıs ve arkadakı pula degıyor debrıyaj ayırmıyormus gıbı oluyor. sunu dusundum konıgı sokup pula degen yerını 0,5 mm tornada aldırsam surtme kesılecek ve debrıyaja bastıgımzda ıstedıgımız tam ayırmayı yapıcak :bounce: fakat soylerken guzel ama yapsam işe yararmı ?? işe yarasa bıle ılerıde bı sorun cıkarırmı:silent: yardımlarını ıcın sımdıden tesekkur ederm arkadaslar :)
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
eveet gelelım benım sorunuma :p benım motorun bı ara debrıyaj balatalarını deıstırdık ve o gunden sonra debrıyaja basıyorum ama tam ayırmıyor. sokup baktım konık bıraz aşındıgı ıcın gerı gıtmıs ve arkadakı pula degıyor debrıyaj ayırmıyormus gıbı oluyor. sunu dusundum konıgı sokup pula degen yerını 0,5 mm tornada aldırsam surtme kesılecek ve debrıyaja bastıgımzda ıstedıgımız tam ayırmayı yapıcak :bounce: fakat soylerken guzel ama yapsam işe yararmı ?? işe yarasa bıle ılerıde bı sorun cıkarırmı:silent: yardımlarını ıcın sımdıden tesekkur ederm arkadaslar :)
senin sorununa benzer sorunu ben motorumu ilk aldığımda yaşamıştım .ben sorunu koniğin içerisine 2 paça şerit metre yerleştirerek çüzdüm . 1000 km kullanmışımdır .hala bir sorunun yok . forumda bu konu ile ilgili açıklamayı yapmıştım . hatta bir arkadaş resimli bir şekilde olayı anlatmıştı galiba.
 
Katılım
2 Nis 2006
Mesajlar
206
valla diğer kalıbıma uygun motorlar 5-6.000 den başlıyor.Kalıp olarak mz kasası iyi geliyor yalnız araba gibi yakıyor diyorlar.4 zamanlı 125 cc si vardı 97 de falan .Ama 301 in tadını vermez diyorlar.Çok mu yakar gerçekten.Bu aralar hekes satıyor.peki 125 cc 4 zamanlı etz klasik kasa için ne diyorsunuz arkadaşlar.
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
senin sorununa benzer sorunu ben motorumu ilk aldığımda yaşamıştım .ben sorunu koniğin içerisine 2 paça şerit metre yerleştirerek çüzdüm . 1000 km kullanmışımdır .hala bir sorunun yok . forumda bu konu ile ilgili açıklamayı yapmıştım . hatta bir arkadaş resimli bir şekilde olayı anlatmıştı galiba

o bana biraz sorun yaratır gıbı geldı ya. ama benım dedıgım cozum nasıl sızce?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:11 ----------

valla diğer kalıbıma uygun motorlar 5-6.000 den başlıyor.Kalıp olarak mz kasası iyi geliyor yalnız araba gibi yakıyor diyorlar.4 zamanlı 125 cc si vardı 97 de falan .Ama 301 in tadını vermez diyorlar.Çok mu yakar gerçekten.Bu aralar hekes satıyor.peki 125 cc 4 zamanlı etz klasik kasa için ne diyorsunuz arkadaşlar.

bende satıyorum. banada buyuk gelıyo daha kucuk cc lı bıseler alıcam. yada hıc almıcam sahıbınden.com da ilan numarası 39769629
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
senin sorununa benzer sorunu ben motorumu ilk aldığımda yaşamıştım .ben sorunu koniğin içerisine 2 paça şerit metre yerleştirerek çüzdüm . 1000 km kullanmışımdır .hala bir sorunun yok . forumda bu konu ile ilgili açıklamayı yapmıştım . hatta bir arkadaş resimli bir şekilde olayı anlatmıştı galiba

o bana biraz sorun yaratır gıbı geldı ya. ama benım dedıgım cozum nasıl sızce?
debriyaj ın ayırması için kapaktaki bilya ile balatanın arasında çalışan debriyaj halkasının üzerindeki yükselti setinin bir mesafesi var eğer sen balata tasının altında 0.5 mm aldırırsan bu bu yükselti setini ayarlamak için somunun olduğu yerdeki eksenen pul un konumunu dahada aşağıya çekmen gerekecek bu da cıvata deliklerinin kapalı olması gereken yere gelmesi anlamına gelebilir. debriyaj balatalarının düzgün ayırması için 3 mm yeterli gelir . eğer balata tası aşağıya kaçarsa (konikteki aşınam nedeni ile) dişlinin üstindeki pulu sıkıştırıyor. pulun kalınlığını 0.5 mm aldır dah iyi...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:20 ----------

yaaav yazıma baktım da birak karışık olmuş galiba..
 
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
6
Mz ci arkadaşlar; Türkiyede Mz club kuruldumu ? Adresi nedir Bilen Varmı? Herkese kazasız sürüşler.
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
Mz ci arkadaşlar; Türkiyede Mz club kuruldumu ? Adresi nedir Bilen Varmı? Herkese kazasız sürüşler.

sana katılıyorum arkadaşım. gerçekten bu benimde merak ettiğim bir konu... aslında bu iyi bir fikir.:cat: il bazında da bu işi geliştirmeli... tüm mz ci arkadaşlar bir araya gelmeli ,geziler, yarışlar, sıcak sohbetler olmalı:queen::rendeer:
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
http://img822.imageshack.us/img822/1594/14012011219.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/9256/14012011220.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/9686/14012011221.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/9717/14012011222.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/8706/14012011224.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/4619/14012011227.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/4448/14012011228.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/5889/14012011229.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/9976/14012011230.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/4241/14012011232.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/3046/14012011235.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/8371/14012011236.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/5669/14012011237.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/9025/14012011238.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/7522/14012011240.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/5746/14012011241.jpg
bu benim makinam

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:43 ----------

http://img822.imageshack.us/img822/1594/14012011219.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/9256/14012011220.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/9686/14012011221.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/9717/14012011222.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/8706/14012011224.jpg
http://img827.imageshack.us/img827/4619/14012011227.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/4448/14012011228.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/5889/14012011229.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/9976/14012011230.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/4241/14012011232.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/3046/14012011235.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/8371/14012011236.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/5669/14012011237.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/9025/14012011238.jpg
http://img222.imageshack.us/img222/7522/14012011240.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/5746/14012011241.jpg


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...-bilgi-paylasim-basligi-88.html#ixzz1B8v0VySb

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:45 ----------

ilk defa resim ekliyorum ama galiba başaramadım .ekranda görünmüyor yardımcı olursanız sevinirim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst