MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Ağu 2010
Mesajlar
26
Beyler Mz etz 251 Video izlicem Adam gibi site yok varmı Bildiğiniz video sitesi Youtube var oda acılmıo :D :D
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
kuralkandan beklediğim parçalar bugün geldi.gittim aldım.(bayiye yolluyolar eve yollamıyolar)

büyük bir hevesle başladım motoru toplamaya.
gelen parçalar


motorum


krank saclarının montajı

krankve şanzıman yerine marş marş

şanzıman kapanıyor

dişliler takılıyor

debriyaj takılıyor. bu arada debriyaj balatalarını değiştirdim.
biraz beni uğraştırdığı için resim çekemedim

silindir ve yan kapak montaj

altörnatör


ve motor tamamlandı


---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:01 ----------

bi deneme yapayım dedim
yola çıktım 200 metre kadar gittim.
baktım beni izleyenler var (cantları boyadımya dikkat çekiyo tabi)
bi teker yapayım dedim :p zincir elimde kaldı. neyseki zincir koruma körükleri varda
kopan zincir canta falan dolanıp düşürmedi beni.
ama zincir dişli muhafazası pert tabi

demekki neymiş "artisliğe gerek yok"

artizmi ? ne artizi ? artiz ne arar la bazarda ? :)


 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Okurken büyük keyif aldım.Motor süper olmuş Allah (c.c.) kazasız belasız sürüşler nasip etsin ...
 
Katılım
13 Haz 2010
Mesajlar
356
Çok güzel olmuş eline sağlık kazasız belasız sürüşler bide bn toplıyabilsem motoru:D
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
krank keçelerin gördüğüm kadarı ile viton malzemeden yapılmış . bu iyiye işaret .ama toz dudaklı değil ,bu da kötüye işaret .alternatör tarafındaki bir sorun çıkarmaz .ama debriyaj balatası tarafındaki , rampa aşağıya yüksek viteste giderken ve gaz kapalı iken şanzuman yağının kartere az miktardada olsa emilmesine maruz bırakır . keçe şimdi yeni olduğu için bu hemen olmaz .ama bir süre sonra mutlaka olacaktır. bu makinanı orjinal keçelerinin bir tanesi(şanzuman tarafındaki) çift dudaklı dır.. . ben de senin gibi makinayı komple dağıttım . tamirci olduğun için sende pek zorlanmadın galiba . yanlız piston beni biraz zorladı. parmaklarım bayaa uyuştu sekman çemberini sıkana kadar. blok contası olarak ne kullandın merak ettim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:41 ----------

forumda şanzuman yağı olarak 90 no denilmiş .fakat ben castrol hp 80 yağ kullnadım. bunu kullnamamın sebebi şanzumanın daha az döndürülme direnci il karşılaşmasını istemem nedeni ile koydum .çünkü 80 no şanzuman yağı daha ince..
 
Katılım
24 Nis 2009
Mesajlar
580
selam arkadaşlar bu mz leri 6 vites yapabilirmiyiz komple sanzımanı mı değiştirmek gerekir yoksa dişlileri birbirine biraz yaklaştırıp tornadan çıkma dişliyi taksan olurmu :D

şimdiden teşekkürler
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
krank keçelerin gördüğüm kadarı ile viton malzemeden yapılmış . bu iyiye işaret .ama toz dudaklı değil ,bu da kötüye işaret .alternatör tarafındaki bir sorun çıkarmaz .ama debriyaj balatası tarafındaki , rampa aşağıya yüksek viteste giderken ve gaz kapalı iken şanzuman yağının kartere az miktardada olsa emilmesine maruz bırakır . keçe şimdi yeni olduğu için bu hemen olmaz .ama bir süre sonra mutlaka olacaktır. bu makinanı orjinal keçelerinin bir tanesi(şanzuman tarafındaki) çift dudaklı dır.. . ben de senin gibi makinayı komple dağıttım . tamirci olduğun için sende pek zorlanmadın galiba . yanlız piston beni biraz zorladı. parmaklarım bayaa uyuştu sekman çemberini sıkana kadar. blok contası olarak ne kullandın merak ettim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:41 ----------

forumda şanzuman yağı olarak 90 no denilmiş .fakat ben castrol hp 80 yağ kullnadım. bunu kullnamamın sebebi şanzumanın daha az döndürülme direnci il karşılaşmasını istemem nedeni ile koydum .çünkü 80 no şanzuman yağı daha ince..

krank keçelerini kuralkandan aldım yani orjinal parça.çif dudaklı dediğini hiç görmedim. zaten krank keçe ve sacını ilk kez değiştiriyom.
ben motorcu değilim.96 dan beri mz kullanıyom ilk zamanlar serviste çok kazıklar yediğim için
kendim tamir etmeye başladım böyle böyle öğrendim.
her hangi bir sıkıntı yaşamıyom.
silindir alt ve üst contasını orjinal kullandım.
şanzımanınkisini ise sıvı conta
çünkü kapak kenarlarında aşınmalar olduğu için normal conta kaçırıyo.
sıvı contada sıkıntı yok.alman malı siyah sıvı conta kullanıyom 10 tl fiyatı çok sağlam.sökerken zorlanıyom o derece yağışıyo.

önceden ben açık yağ alıyordum yazın 90 numara kışın 10 numara kullanıyordum.
artık bende 80 no hazır yağ alıyok gayet sağlıklı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:21 ----------

selam arkadaşlar bu mz leri 6 vites yapabilirmiyiz komple sanzımanı mı değiştirmek gerekir yoksa dişlileri birbirine biraz yaklaştırıp tornadan çıkma dişliyi taksan olurmu :D

şimdiden teşekkürler

hiç sanmıyom.komple şanzıman değişsen içine sığdıramazsın
dişlileri inceltsen dayanıklıkları azalır.ayrıca mühendislik işi o
tamburu nasıl ayarlıyacan hilalleri falan
ayrıca 6.vites gereksiz olur sadece belki motoru rahatlatır
bunun yerine belki 5.vites dişlisini ufaltsan olabilir.

oda 4 le 5 tek dişli aynısını hangi tornacı yapar bilemem
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
1,357
Kashmar çok güzel olmuş.Güle güle kullan.
Zincirin o kadar kolay kırılması tuhaf geldi.Ben de teker yaptım yüklendim hiç kırıldığını hatırlamıyorum.Neden oldu acaba
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
zincirin ek yerindeki segmandan oldu ya tam takamadım yada bişekilde çıkmış ordan
segman çıkınca ekyeri açılmış. segmanı bulamadım zaten diğer parçalar duruyo.
bende anlıyamadım doğrusu.yarın yeni segman ve iki bakla alıp eklicem
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
1,357
kashmar54 resim nasıl ekleniyor bi yardımcı olmadınız valla

Arkadaşım o kadar yazıyor sağda solda,aratsaydın keşke de onlara baksaydın.
İnternet linki ise fotografın linkini kopyala mesaj kutusunun üstünde buton var üstünde dağ resmi var resim ekle diye;ona tıkla çıkan IMG IMG nin tam ortasına yapıştır.
Bilgisayardan alacaksan http://tinypic.com/

git archivo diyo onun yanında gözat tıkla resmini bul alttaki yeşil butona bas.bir kaç link çıkacak o linklerin hepsi senin resimlerin linkleri,kopyala yapıştır
 
Katılım
29 May 2010
Mesajlar
13
Arkadaşım o kadar yazıyor sağda solda,aratsaydın keşke de onlara baksaydın.
İnternet linki ise fotografın linkini kopyala mesaj kutusunun üstünde buton var üstünde dağ resmi var resim ekle diye;ona tıkla çıkan IMG IMG nin tam ortasına yapıştır.
Bilgisayardan alacaksan http://tinypic.com/

git archivo diyo onun yanında gözat tıkla resmini bul alttaki yeşil butona bas.bir kaç link çıkacak o linklerin hepsi senin resimlerin linkleri,kopyala yapıştır

sanada zahmet oldu

sen zannediyorsunki aratmadım bakmadım.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
önce bu site açılır. siteye üye olmadan da resim yüklenebilir
http://imageshack.us/

sssspu.jpg

ffffr.jpg

ggggl.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst