MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
301 liğinki 22 ondan büyüğünü görmedim.
özel biraz zor gibi. normal dişli gibi değil biliyon biraz teferruatlı
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
şöyle düşünüyorum .ben özellikle bu motorumu uzun yolda kullanmayı düşünüyorum. zincirin sığabileceği en büyük çapta içi boşaltılmış olarak (zincirin kurtarabileceği çapa kadar) bir dişli yaptırmayı düşünüyorum . zincir adımı 3/8 . bu çapta muhtelif dişliler var ama ısıl işlem görmedikleri için çok çabuk aşınırlar . eski dişlinin üzerinide tornalayıp bu içi boşaltılmış olan dişliyi ona deçirmeyi düşünüyorum .böylelikle uzun yolda daha düşük devirde daha az yakıt tüketerek motorumu sürebilirim..
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Boşver concorde787 kıyma Mz'e,yavaş gidiver şöyle meltem rüzgarı gibi.Bozma mekaniği şimdi.
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
yawwdüzde çok hızlı gidiyo bu meret. mademki motor gücü iyi ise . neden ekonomik kullanmayayımki. dün biraz antreman olsun diye yavaş yavaş kendimi uzun yola alıştırmaya çalışıyorum . dün ilk defa toplamda 200 km lik bir yol yaptım bulunduğum yere yakın 8 km lik bir rampa var bu rampada makinamı bayaa bir zorladım . hatta bu rampada iyi bir toyotayla kapıştım bile sayılır geçemedim ama hemen arkasından da ayrılamadım yani nediim ibre yanlış göstersede tahminen bu rampayı 100 100 tırmanmışımdır. bu hız bana fazla bile bundan fazlasını istemiyorum. ama yakıt yönünden eğer iyi bir ekonomi yakalarsam bu makinayı satmayıda düşünmem. ama bu dünkü zorlamamdan sonra bir ateşleme kesikliği peydah oldu . relantide çalışrken sanki birden elektrik kesilip stop ediyor . sıcakken bir sorun yok tıkır tıkır çalışıyor. platinli olsa her şekilde çözerimde, elktronik olunca biraz bocalıyorum. galiba relanti devri çok düşük ondan yapıyor. yada 4 tırnaklı bir buji uydurmaya çalışmıştım ondan yapıyor . hangisi bilemiyorum . bu günde işlerim çok yoğundu elim değmedi . bakalım ne zaman bakabilirim..
 
Katılım
29 May 2010
Mesajlar
13
işte benim mz

slm bende mz imin resimlerini eklim dedim kendisini en kısa zamanda dağıtacağımda bu arada kashmar54'de resim yükleme yardımından dolayı teşekkürler

buda bir mz sitesi

[/COLOR]http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/29

big16288818cyw.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

big16288818tru.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

big16288818szv.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:39 ----------
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
slm bende mz imin resimlerini eklim dedim kendisini en kısa zamanda dağıtacağımda bu arada kashmar54'de resim yükleme yardımından dolayı teşekkürler


bişey değil dostum. ama hayırdır neden dağıtacan motoru nesi var?
bu arada motor çok güzel güle güle kullan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:33 ----------

7b5f01532f.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

bu motor dört zamanlı ya. valla yeni gördüm desem yeridir
sesini merak ettim he_
acaba sürüşü nasıl bunun

motor uydurmamı yoksa orjinalmi? bilen varmı?
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
214
rotax motor, genellikle uçak endüstrisinde kullanılıyor . çesna tipi uçakların çoğunda bu şirketin motorları var. paramotor kunusunda da uzmandır. bu markanın 2 zamanlı 150 cc 25 hp gücündeki bir motorunu tamir etmiştim yan krank rulmanları 6204 idi ve polyamid kafesli rulaman kullanmışlar.bilyanın faturasını görmüştüm tanesi 45 eu idi ama mükemmel bir gücü ve sesi var . ilgimi en çok çeken silindir içerisindeki portların şekli oldu çok geometrik bir sistemde yapmışlar. mz de nasıl çalışır bilmiyorum ama kalite bir ses olduğuna eminim.
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
34
Arkadaşlar merhaba, geçenlerde Karaman'da daha önce hiç uğramadığım ve tesadüfen 96 model 301'imin alttan yağ damlatma sorunu halletmek bir ustaya uğradım, daha önce gittiğim ve her şeyin en iyisini ben bilirim gibi duran (ki bunlara sinir oluyorum) ustaların bir türlü çözüm bulamadığı yağ damlatma işini 5 dk.da halletti, şimdi tek damla yok. Usta beyefendi bir insanmışki ben söylemediğim halde bakılabilecek yerleride elden geçirdi, arka frenin bütün aksamlarını dışardan yağladı, sol taraftaki burgulu kalın yayı değiştirdi sonuç fren mükemmel. Ben parça almak için gidip döndüm, usta motoru çalıştırdım karbüratör ayarı yapmaya çalıştım (tabi dıştan) bir dene beğenmezsen yine bakalım dedi. Usta ben söylemediğim halde bir sürü bakım, benzinle yıkama vs. yaptı ya benden yüklü para almak maksadı ile yaptı diye titrerken, ustaya borcum nedir diye sorduğumda varsa 10 TL. ver yeterli demezmi. Teşekkür edip motoruma binip yola çıktımki bizim KARA TAY uçacak mübarek, motorun sesi, gaz yemesi, kavrama, ataklık değişmiş, arka fren ise her dokunuşta sanki ABS'li mübarek, yani sonuç mükemmel. Yedeğe geçtikten hemen sonra deneme amaçlı 10 TL. benzin aldım, tamamı şehir içi olmak üzere (şehir içi olması önemli) yaklaşık 70 Km. yol katettim. Buda km.de 0,14 Krş. yani 140 TL. yaktı demektir, şehir içinde bu rakam benim için mükemmel, şimdi 10 TL.lik daha benzin aldım tamamını uzun yolda deneyip sonucu yine size bildireceğim. (Sizcede bu yakıt normalmidir.)
NOT: Motorumda karbüratör iğnesi 135'lik, iğne sekmanı en altta takılıdır.
Saygıyla kalın görüşmek üzere...
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Yanlış bilmiyorsam eğer;BMW 650 lerin motoruda rotax.Seside ona keza bir şeydir herhal.
 
Katılım
20 Eki 2010
Mesajlar
4
Hey gidi günler:)İlk mz'im geldi aklıma,1991'di arabistanda çalışıyordum ve 15 gün izne gelmiştim,o zamana kadarda jawa hastasıydım:)neyse dışkapıda gördüm onu:)o bana baktı ben ona,böyle başladı aşkımız:)girdim içeriye ne kadar dedim bu makina:)o zaman para iyi:)valla fiyatını hatırlamıyorum vergisini vs yatırıp serviste aküsü vs takıldı,hiç unutmam o anı istanbul yoluna bir süzülüşüm vardı hayran olmuştum:)6 volttan sonra 12volt sahne ışıkları gibi gelmişti yollar:)zor alıştığım ön disk,o ani verdiği ataklık,amortisörlerin tatlı yumuşaklığı unutulması zor bir makinaydı mz-251 ama kanuni işe el attı büyü bozuldu bence:(sonra bizde honda'ya yöneldik,ama mz'lede Türkiye'yi epey dolaşmıştık.Özlemişim meğer eski dostumu:)
 
Katılım
29 May 2010
Mesajlar
13
bişey değil dostum. ama hayırdır neden dağıtacan motoru nesi var?
bu arada motor çok güzel güle güle kullan.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:33 ----------



bu motor dört zamanlı ya. valla yeni gördüm desem yeridir
sesini merak ettim he_
acaba sürüşü nasıl bunun

motor uydurmamı yoksa orjinalmi? bilen varmı?


motoru boyamak istiyorum yoksa çok şükür motorumun bir sıkıntısı yok
 
Katılım
29 May 2010
Mesajlar
13
şöyle düşünüyorum .ben özellikle bu motorumu uzun yolda kullanmayı düşünüyorum. zincirin sığabileceği en büyük çapta içi boşaltılmış olarak (zincirin kurtarabileceği çapa kadar) bir dişli yaptırmayı düşünüyorum . zincir adımı 3/8 . bu çapta muhtelif dişliler var ama ısıl işlem görmedikleri için çok çabuk aşınırlar . eski dişlinin üzerinide tornalayıp bu içi boşaltılmış olan dişliyi ona deçirmeyi düşünüyorum .böylelikle uzun yolda daha düşük devirde daha az yakıt tüketerek motorumu sürebilirim..

dişli ve benzeri teknik çizimlerde yardımcı olabilirim bilginize

aşağıdaki dişliyi örnek olarak ben çizdim.

zincirdilii.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:23 ----------

Ahmet 8001, motorun harika, güle güle bin, lütfen daha az sürat:rendeer:

sağolasın çok orjinal ve yıpranmamış bir motor daha doğru dürüst anahtar dahi değmemiş kısmetse seneye yaza kadar boya vebenzeri işlerni yapıp seneye pırıl pırıl bineceğim.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst