Motosikletlerin Gerçek Yakit Tüketimleri

Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Marka: keeway
Model: sl 150
Vites: manuel
kullanım şekli: normal ( ama iki kişi )
trafik durumu :uzun yol
en son tüketilen yakıt miktarı: 100 km 3,5 itre
yakıt tipi kurşunsuz 95 oktan
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
mutluemlak' Alıntı:
2005 fazer ım var çok makul kullanım ve uzun yolda
ortalama 140 kuruş gibi yakıyor
15 litre full depo ile 350 km yapıyorum yanii
100 km de 4.5 lt falan

Adam 600cclik yaklaşık 200kglık YamahaFazerla
100kmde 4,3lt yakıyor !
Oturma pozisyonu daha yüksek hava direnci fazla
Motor hacmi 4kat büyük ve 2kat daha ağır olmasına rağmen Fazer'ın

Benim motor 150cc 113kg bende 72 kiloyum !
Kimse inanmıyor uzun yolda 100kmde 1,8lt yaktığına !
Adam daha yeni üye olmuş bügün özel mesaj atıyo "Çok atma" diye
 
Katılım
12 May 2005
Mesajlar
1,511
Neyse gece gece bende konuya birseyler eklemek isterim .. Otomatik vites ile manuel vitesli motorlar arasında aynı hacim ve beygir, agırlık vs.'de olsa manuel motorların daha az yakma durumu olur. Tabi kullanan bunu değiştirebilir ama bilinçli bir sürücü manuel motosiklet ile aynı motora daha az yaktırır, hatırı sayılır bir derecede..

Gelelim Fazer'in durumuna, oturma pozisyonu yüksek diyerek işin içinden çıkamayız.. Aerodynamic olarak fazer başarılı bir half-naked, yada yarım grenaj motordur.. Bunun dışında motor teknolojisi olarak da oldukça üstündür ve enjeksiyonludur.. Oldukça düşük vites dişli çapları nedeni ile yüksek hızlarda (genel manada) düşük devir ile yüksek viteste seyrederek, motor gücünün de nedeni ile gayet az yakıt harcayabilir. Bir CBR125 kullanıcısı 12.000 devirlerde 120 görüyorsa (tahmini bir değerdir, heyecanlanıp yok bu devir demeyin lütfen) Fazer 6. viteste 3-4 bin devirde aynı hızda seyredebilir ve CBR125'den cok fazla bir yakıt yakmayabilir..

Gelelim başka örneklere, bugün 250cc çin veya japon pek fark etmez, bir cruiser, ortalama 3,5-4 litre yakıt tüketir 100 km.'de... Ama 650cc'lik BMW F650GS marka motor beygir gücü olarak 2,5 kat daha fazla olmasına rağmen ve cc fazlalığı bile olsa (tek silindir az yakıyor diye atlamak da anlamsız, tek silindir ama silindir çapına bir dikkat edelim ve nedeninin düşük devirde yüksek tork ve böylece arazi performansı olduğunu göz önünde bulunduralım) yaklaşık olarak bu değerlerde yakıt yakıyor.. Yani 3,5 - 4 litre.. Teknoloji diyorum başka birşey demiyorum..

Dip not olarak şunu demek isterim ki, SS motor kullananlar lütfen motorunun ne yaktığını söylemesinler. Çünkü kullanım ve üretim amacı olarak bu tip araçlar (araba dahil) yakıt tüketimleri ile asla değerlendirilmemiş ve muhabbeti bile olmamıştır.
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
21
arkadaşlar aranızda peugeot speet fıght 2 kullanan varmı benim motor 7litre ile 120 km yapıyor acaba karbüröterdemi ayırsızlık var anlayamadım halbuki 100cc bir motor bukadar yakması çok anormal.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
217
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mengu senınkı gercekten az yakıyor nazar deymesın
 
Katılım
1 Haz 2006
Mesajlar
1,027
hamdi bildigim kadariyla o motor 2 zamanlı bir motor, burda bahsi geçen diger butun motorlar 4 zamanli, karsilastirma yanlis o yuzden.
 
Katılım
12 May 2005
Mesajlar
1,511
Benim R21 Manager arabama tüp taktırdım, senin ödediğin 7 litre benzinin parası ile 150 km. kadar yol gidiyorum. Bence ya motorunda sorun var yada o motoru acil sat, çünkü 2 zamanlı 1 zamanlı bilmem ama o kadar para verilmez o motorun yakıtına..
 
Katılım
26 May 2006
Mesajlar
115
walla bende 125cc lik ramzey scoterr var 20 ytl ye 160 km gidiyor. çok fazla satmayı düşünüyorum.
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
2
Kanuni Seyhan250c

sELAM arkadaşlar bende bir 250 cc seyhan kanuni vardı bundan 15 gün önce sattım . Çünkü aşırı derecede vibrasyon ve yakıt tüketimi oldu.30 ytl na 150 km .250 CC MOTORA FAZLA ABANMADAN BİLE 200 ytl */ km tüketim . Valla arabam bile nerdeyse o kadar yakıyor 1400 cc olduğu halde . Kanuni alacaklar dikkat.!!!
 
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
46
marka:yamaha
model:ybr125
vites:manuel
kullanım şekli:sert
trafik durumu:yoğun
tüketim: 60 ykr/km
 

c@n

Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
349
3 ytl ye 24 km gidior sonra otomotik olarak stop edior zuhaha arkadaşlar

bianchi mach 150 cc
 
Katılım
2 Ara 2005
Mesajlar
537
marka:mondial
model:150zat
vites:eek:tm
kullanım şekli:normalden biraz fazla
trafik durumu:eek:rta
Yakıt tüketimi: 11 lt ile 235 km
(Şehir içinde)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
4,166
mondıal 125 mt mavi 2005 uzun yolda 7 lt 20 ytl 275 km 60-65 km hız limiti.
 
Katılım
14 Ağu 2006
Mesajlar
252
Marka:SYM
Model:2006 Joyride 200 (1000 km yeni doldu, şehir içi kullanıldığından rodajda hala)
Vites:eek:tm.
kullanım şekli: normal (115 kiloyum, neredeyse 2 kişi sayılırım :p )
trafik durumu :yoğun trafik
en son tüketilen yakıt miktarı: ( 165 km / 7 litre )
yakıt tipi ( 95 oktan )

Rodaj bitince 7 litre ile 200 km yapabilmesini umuyorum, uzun yol sarfiyatını bende merak ediyorum, ilk fırsatta öğrenceğim inşallah.
 
Katılım
2 Nis 2005
Mesajlar
58
hiç jinlun göremedim forumda ben ilk olayim dedim
jinlun
125cc manuel
trafik durumu: orta
devir: 6000-7000
2000kmyi yeni devirdim
420km/12 lt
yani 100km/2.8lt ben memnunum valla yeter şimdilik
 
Katılım
23 Tem 2006
Mesajlar
538
15 Ytl Ye Doluyor şehir Içi 300 Km Gidiyor 125 Cc Bide Scooter Ben Daha Ne Isterrrrim Beeee
 
Katılım
23 Mar 2006
Mesajlar
306
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mondial 150 zat
150cc 10.5hp
ortalama
11lt yakıtla
230km gidiyor

tekrar tekrar ölçüm yapılmış olup ortalama değerdir şehir içi dışı karışık
_______________________________________________________________________

honda beat
100cc
şehir içi
6lt yakıtla
180km gidiyor



iskenderun mehmet bilgin saygılarımla:bounce:
 
Katılım
31 Mar 2006
Mesajlar
517
Marka :Mondial
Model: 150 Zat
Vites: cvt kayışlı
Kullanım şekli: Spor (devirli)
Trafik durumu: karışık
En son tüketilen yakıt miktarı: 140 km, 7.4 Lt, 20 YTL
Yakıt tipi : 95 kurşunsuz..
Km : 142 Ykr
masallahı var benim gibi iştahlı benim uno da bu kadar yakıyodu :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst