Motosikleti kışın nasıl saklamak gerekir?

Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Motoru yatıracak kadar kış gelse İstanbul'a keşke...

işte bu kim yazıcak diye beklerken cevap geldi.
İstanbul'da motoru yatıracak kadar kış görmedim daha ben eski 20 sene önceyi saymazsak.
ben senelerdir motoru'mu en fazla 1 hafta yatırdım o da 1-2 gün kesin çıkarmışımdır dışarı,yani yatırmak yok yola devam.her türlü ek ekipman mevcut,evdekiler diyor yeter artık alma daha motor için malzeme,ama her ay hemen hemen motor aksesuarı ve giyim için para harcamaya devam.motor kullan Ruhun Genç kalsın misali
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Çok soğuk olduğu, yağmurlu olduğu zaman insanın bineside gelmiyo açıkçası. Oyüzden ister istemez yatıyo..:wiinkk:
İstanbul'da gün doğduktan 4-5 saat sonrasından başlayarak hava kararana kadar buzlanma durumları çok nadirdir. (Yaşadığım çevrede ve motoru kullanacağım güzergahda) O zaman diliminin dışında bile buzlanma etkili değildir pek.

Onun dışında üşümeye karşı ekipmanlar var, e ne diye yatırayım motoru... :) O yatarsa ben de yatarım! :bounce:
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
11
"Motorumuzun gaz kelebeğini, ON/RES/PRI şeklinde olan motorlarda önce 20 saniye kadar PRI konumuna, daha sonra ON konumuna getiriyoruz. ON/RES/OFF şeklinde olan motorlarda ise direk ON konumuna getiriyoruz."

Dostum uzun uzun yazmışsın emeğine sağlık yararlı topik oldu benim için. Bu verdiğin bilgilere ek olarak bir şey daha sormak istiyorum. Ben motorumu yeni aldım bu gaz kelebeğinde FUEL/RESERVE/PRIMARIY/OFF diye yazıyor.

1-) RESERVE: Yedek depoya geçiyor.
2-) PRIMARY: Normal kullanımdayken burada bırakmak gerekiyormuş.
3-) OFF: Kullanılmadığı zamanlarda bırakmak gerekiyor.
4-) FUEL: Hangi durumlarda kullanılıyor...
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
11
"Motorumuzun gaz kelebeğini, ON/RES/PRI şeklinde olan motorlarda önce 20 saniye kadar PRI konumuna, daha sonra ON konumuna getiriyoruz. ON/RES/OFF şeklinde olan motorlarda ise direk ON konumuna getiriyoruz."

Dostum uzun uzun yazmışsın emeğine sağlık yararlı topik oldu benim için. Bu verdiğin bilgilere ek olarak bir şey daha sormak istiyorum. Ben motorumu yeni aldım bu gaz kelebeğinde FUEL/RESERVE/PRIMARIY/OFF diye yazıyor.

1-) RESERVE: Yedek depoya geçiyor.
2-) PRIMARY: Normal kullanımdayken burada bırakmak gerekiyormuş.
3-) OFF: Kullanılmadığı zamanlarda bırakmak gerekiyor.
4-) FUEL: Hangi durumlarda kullanılıyor...

Bilen yok mu arkadaşlar "Fuel"e ne zaman çevirmek gerekiyor.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
56
ben motoru dışarıda bırakıyorum yağmur yağdığında ıslanıyo tozlanıyorda haliyle. bi zararı olurmu
 
Katılım
6 Eyl 2016
Mesajlar
415
Yatırmak yerine kapalı garajda hafta bir kez veya iki kez küçük turlar atmak çözüm olur mu acaba :sunny:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Akü yu sökün
Benzini full yapin
Lastiklerin beton ile temasini kesin
Olay bu
Bu yazida yazilanlari uygulamak başlı başına bi külfet bence gereksiz
 
Katılım
15 Tem 2016
Mesajlar
309
Hazir konusu gelmisken benim de bir sorum olacak..

Aracimin 8000 km bakimina yaklasik 400 km kaldi ve ufaktan havalarinda etkisi ile motosikletimle vedalasacagim 2017 bahar donemine kadar.
Sizce periyodik bakimi simdiden yaptirmali miyim yoksa 2017 baharimi beklemeliyim?

Aracim kapali otoparkta durmaktadir. Haftada 1 kez akunun bitmemesi adina ufak turlae atmayi planliyorum(otopark icinde)
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Hazir konusu gelmisken benim de bir sorum olacak..

Aracimin 8000 km bakimina yaklasik 400 km kaldi ve ufaktan havalarinda etkisi ile motosikletimle vedalasacagim 2017 bahar donemine kadar.
Sizce periyodik bakimi simdiden yaptirmali miyim yoksa 2017 baharimi beklemeliyim?

Aracim kapali otoparkta durmaktadir. Haftada 1 kez akunun bitmemesi adina ufak turlae atmayi planliyorum(otopark icinde)

İkisi arasında hiç bir fark yok.
Baharı da bekleyebilirsiniz.
Şimdide yapabilirsiniz.
Sonuca etki edecek bir durum değil kısaca.

Motosikleti 3-4 günde bir çalıştırır aynı zamanda aküyü de şarj ederseniz,
herhangi bir problem olmaz.

Bakımı da yaza bırakırsınız, kafanızda soru işareti olmaz.
 
Katılım
13 Eyl 2016
Mesajlar
594
"akunun bitmemesi adina ufak tur"
"yalandan seviştik yasak değil diye"
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst