motorda devir ve yakıt ilişkisi yardım

Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
arkadaslar motorda devırlı gıtmek fazla yakarmı yada söle dıyım 5. vıtesde 60la gıtmek devır dusuk yada 3. vitesde 100 120 tabıkı bazı motorlar 1. vıtesde 120 goruyor o ayrı ortala soluyorum gt 250r mesela hangısı daha cok yakar yada aralarında fark varmıdır devır dusuk vıtes yuksekmı yoksa devir yuksek vıtes dusukmu yakıtla bırebır ılıskısı varmı bıraz karıstı ama anladıgınızı umuyorum bıde gercekten her motor ya 90-100 kmden sonra yakıtı cokmu harcamaya baslar tesekkurler :rendeer:
 
Katılım
16 Tem 2009
Mesajlar
381
bildiğim kadarıyla motorun en yüksek torkunu verdiği devirde gitmek en ekonomik sürüştür.
 
Katılım
26 Eki 2007
Mesajlar
48
Kardeş devir ne kadar yükselirse o kadar çok yakar vitesle ilgisi yok 1. Vites 2000 devir = 5. Vites 2000 devir ama 5. Viteste varacağın yere daha çabuk varırsın daha az yakarsın.
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
ben 10 500de vıtes degiştiriyorum ama bu ıkı yorum ıcın tesekkur ederım ama celişkili oldu bırbırıyle
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Bunu en iyi kullanıcısı bilir yol durumuna bağlı olarak en uygun vites ve devirde kullanarak,motosikleti üzmeden :)
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Hız olarak söyleyeyim Yüksek cc lerde100 km ve 140 km arası düşük cclerde 80 km ile 100 km arası en ekonomik sürüştür bence ...
 
Katılım
7 Eki 2007
Mesajlar
28
Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.

fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir. :)
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.

fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir. :)

valla ne yalan solıyım banada öle geliyor yanı devır nekadar yuksekse yakıtda artıyor ama demek ıstedıgım sey tmm devır yuksek ama hız dusukse yanı 14000 devırde 280le gıdersen cok yakıyor peki ya 14000 devırde 100le gıdersen yada 5000 devırde 180 gitsende aynı seymı olur
 
Katılım
5 Ağu 2006
Mesajlar
71
Yüksek viteste,düşük devirle az benzin yakarız.En yüksek viteste motorun boğulmadığı en düşük devir neyse o devirle gitmek idealdir :cat:
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Şöyle düşününce zaten ortaya çıkıyor 8.000 devir diyelim ve 12.000 devir diyelim .Yani piston dakikada 8.000 defa inip çıkıyor ve benzin yakıyor hızımızda 100 km civarı olsun .Diğerindede dakikada 12.000 defa inip çıkıyor ve benzin harcıyor hızımızda 160 km olsun...Şimdi hangi devirde daha çok benzin yakarız tabikii 12.000 devirde. Yüksek tork sağlamak içinde daha çok benzin yolluyor pistonlara karbüratör Yanlışmı sizce
 
Son düzenleme:
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
Şöyle düşününce zaten ortaya çıkıyor 8.000 devir diyelim ve 12.000 devir diyelim .Yani piston dakikada 8.000 defa inip çıkıyor ve benzin yakıyor hızımızda 100 km civarı olsun .Diğerindede dakikada 12.000 defa inip çıkıyor ve benzin harcıyor hızımızda 160 km olsun...Şimdi hangi devirde daha çok benzin yakarız tabikii 12.000 devirde. Yüksek tork sağlamak içinde daha çok benzin yolluyor pistonlara karbüratör Yanlışmı sizce

tmm bu duz mantık bende tersını soluyorum 8.000 devırde 160la gıdılsın 12.000 devırde 100le gıdılsın sımdı durum degısırmı
 
Katılım
16 Tem 2009
Mesajlar
381
Bu devir yakit iliskisi motordan motora degisir kimi motor 6 binde en az yakar kimi motor 8 binde.

fatihhoca81 en yuksek tork bir motorun en fazla yakit harcadigi devirdir benim motorum yaklasik 14 bin devirde en yuksek torkta ve benzini ictigi devir. :)

sanırım bu motordan motora fark ediyor. benim motorun en yüksek torku 6000-7000 devir arasında olması lazım ki bu devirlerde hakikaten az yakıyor. ama bi race için bu geçerli olmayabilir.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
tmm bu duz mantık bende tersını soluyorum 8.000 devırde 160la gıdılsın 12.000 devırde 100le gıdılsın sımdı durum degısırmı

Aynen şef bu seferde motor boğulur ve benzini yakmasa bile benzini çiğ atar ama aynı benzini karbüratör yollar pistonlara .Kanımca :cat:
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
Arkadaşlar bu hep aynıdır; ne kadar çok devir o kadar çok benzin o kadar çok yağ o kadar çok güç demektir. Az yakmak istiyorsanız maximum vites minumum devir gitmelisiniz. Gayet basit ve düz bir mantık bence.
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Verilerde belirtilen maksimum tork,beygir degerleri 5. veya son vites için verilen degerlerdir.Aynı hızda devir veya aynı devirde hız ölçümleriniz ile vitesler arası seyir hız farkını test edip bu degerlere göre hangi viteste maksimum tork yada güç aldıgınızı bilmek yakıt tasarrufu ve motor ömrü açısından yarar saglayacaktır.Örnegin 6000 devirde 5. viteste maksimum gücünü veren bir araçta 4. viteste 5000 3. viteste 3000 2. viteste 2500 devirde bu degere ulaşabilir.Tork degerinde sürüş,maksimum güç devirinde vites degişimi bence en ekonomik olanıdır. Her viteste maksimum devirde degişim gereksiz,yıpratıcı ve müsrüfce kullanımdan başka bir tarz olmamakla birlikte zevkler ve renkler tartışılmaz.Minimum devirde maksimum hız (5. viteste 5000 devirde maksimum tork veren araç ile 5.viteste 2000 devirle gitmek demek sağır motor oluşumuna davetiyedir.özellikle rodajda.)hem benzin sarfiyatını :Meknik ataletle elde edilecek güç yerine benzin gücünü tek başına kullanmak demek dir ki hem benzin sarfiyetını hemde mekanik bakım masraflarını artırır kanısındayım.Yani bana pek mantıklı değil gibi geldi.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst