motorda devir ve yakıt ilişkisi yardım

Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Verilerde belirtilen maksimum tork,beygir degerleri 5. veya son vites için verilen degerlerdir.Aynı hızda devir veya aynı devirde hız ölçümleriniz ile vitesler arası seyir hız farkını test edip bu degerlere göre hangi viteste maksimum tork yada güç aldıgınızı bilmek yakıt tasarrufu ve motor ömrü açısından yarar saglayacaktır.Örnegin 6000 devirde 5. viteste maksimum gücünü veren bir araçta 4. viteste 5000 3. viteste 3000 2. viteste 2500 devirde bu degere ulaşabilir.Tork degerinde sürüş,maksimum güç devirinde vites degişimi bence en ekonomik olanıdır. Her viteste maksimum devirde degişim gereksiz,yıpratıcı ve müsrüfce kullanımdan başka bir tarz olmamakla birlikte zevkler ve renkler tartışılmaz.

Şef bizim verdiğimiz değerler belirttiğin gibi son vitesler için zaten:cat::)
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Sorulan sorulardan dolayı eklemek istedigim bir kaç husus var.Direk enjeksiyonlular ve SS ler hariç(Karbüratörlüler, manifolta yakıt püskürtülenler )Yakıt karışımlarını en iyi ayarladıkları aralık ortalama olarak çeyrek ile yarım gaz arasıdır.Sebebi ise ventüri denilen yakıt hava karışımının,yakıt hava akışının en hızlı(en dar) olduğu bölümde volumetrik basıncın ve karışımın en verimli olduğu(akış şiddetinin en hızlı) pozisyondur.Bunun en basit örnegi çeyrek yarım arası gaz ile gidilen tatlı seyir hızı ile tam gaz hızı arasında yüzde olarak orantısızlık oldugudur.Araç bu pozisyonda harcadıgı yakıtdan maksimum verimi alır.Ve maksimum tork veya minimum yakıt harcanımı araç ataletini yendikten sonra gaz pedalında yada kolunda sürücünün tecrübesine bağlı olarak otomatikmen aldıgı bu konumdur.Yani araç bu konumda genelde en az yakıt harcıyacagı hızda ,viteste yada devirdedir.
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
motorun sagırlasması olayına katılıyorum pıstonlarda ve dıslılerde böle şeler gercekten oluyor
 
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2,136
Çok motor devri = Düşük motor verimi = Çok sarfiyat
Çok hız = Yüksek rüzgar direnci = Çok sarfiyat

Aracın ne iş için yapıldığına göre değişir ama genelde 90km/h ile en yüksek vitesteki motor devri en az yaktırandır.

Not : Bir motorun devir-tork-beygir eğrileri ve sonuç olarak azami noktaları vitesle ilişkili değildir.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Çok motor devri = Düşük motor verimi = Çok sarfiyat
Çok hız = Yüksek rüzgar direnci = Çok sarfiyat

Aracın ne iş için yapıldığına göre değişir ama genelde 90km/h ile en yüksek vitesteki motor devri en az yaktırandır.

Not : Bir motorun devir-tork-beygir eğrileri ve sonuç olarak azami noktaları vitesle ilişkili değildir.

::plus1:::cat:
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
666
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/62008-vites-araliklarinda-yakit-farki.html


daha önceki konuya verdiğim cevabı aynen kopyalayıp yapıştırıyorum
umarım açıklayıcı olmuştur


----------------------------------------------
rölantiden bahsetmiyorum
normal devirde yani yakıt hava karışımının normal olduğu devirde bir motor ne kadar yakar
devir sayısı ile orantılı olarka yakar
yani aynı hızda gidebildiğiniz en yüksek viteste gitmek yakıt sarfiyatınızı düşürürü

misal
5.vites 4000 devir hız 70
4.vites 6000 devir hız 70
3.vites 8000 devir hız 70
bu durumda hızımız hepsinde aynı olmasına rağmen 5. viteste 4 birim yakıt 4. viteste 6 birim yakıt 3. viteste ise 8 birim yakıt yakarız

ama unutmayalım 3 kuruş tasarruf için kendimizi riske atmayalım
hatırlamakta fayda var doğru vites seçimi nasıl yapılıyordu
motosiklette doğru vitesten ziyade doğru devir kavramı var arkadaşlar
gaz açtığınızda tepki verecek (hızlanacak) kapattığınızda kompresyona girecek (yavaşlayacak) devir doğru devirdir, bu devre tekabül eden vites ise doğru vitestir

yani 5. viteste 4000 devirde gidip ihtiyaç duyduğumda motor gaz yemeyecekse gaz yiyecek devre tekabül eden viteste gitmek daha GÜVENLİ

not: vites devir hız değerleri sallamasyondur
yakıt sarfiyatı devir ile direkt olarak orantılıdır
 
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
782
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/62008-vites-araliklarinda-yakit-farki.html


daha önceki konuya verdiğim cevabı aynen kopyalayıp yapıştırıyorum
umarım açıklayıcı olmuştur


----------------------------------------------
rölantiden bahsetmiyorum
normal devirde yani yakıt hava karışımının normal olduğu devirde bir motor ne kadar yakar
devir sayısı ile orantılı olarka yakar
yani aynı hızda gidebildiğiniz en yüksek viteste gitmek yakıt sarfiyatınızı düşürürü

misal
5.vites 4000 devir hız 70
4.vites 6000 devir hız 70
3.vites 8000 devir hız 70
bu durumda hızımız hepsinde aynı olmasına rağmen 5. viteste 4 birim yakıt 4. viteste 6 birim yakıt 3. viteste ise 8 birim yakıt yakarız

ama unutmayalım 3 kuruş tasarruf için kendimizi riske atmayalım
hatırlamakta fayda var doğru vites seçimi nasıl yapılıyordu
motosiklette doğru vitesten ziyade doğru devir kavramı var arkadaşlar
gaz açtığınızda tepki verecek (hızlanacak) kapattığınızda kompresyona girecek (yavaşlayacak) devir doğru devirdir, bu devre tekabül eden vites ise doğru vitestir

yani 5. viteste 4000 devirde gidip ihtiyaç duyduğumda motor gaz yemeyecekse gaz yiyecek devre tekabül eden viteste gitmek daha GÜVENLİ

not: vites devir hız değerleri sallamasyondur
yakıt sarfiyatı devir ile direkt olarak orantılıdır

emegın ıcın tesekkurler :rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Üst