Mondial Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 May 2014
Mesajlar
1,057
Selamun aleyküm arkadaşlar, abilerim. Cbr250 den rx3 e geçmeye karar verdim. BursalıAli abimiz ile sağolsun uzun uzun konuştum çok değerli bilgiler verdi. Fakat forumdaki yorumları okurken sibop ayarı için motorun indirilmesi canımı bayaģı sıktı. Hiç kimse bir sibop ayarı için motorunun indirilmesini istemez. Bu konuya çözüm bulan var mı, aydınlatırsa sevinirim?
 
Katılım
18 Ağu 2018
Mesajlar
294
Subap ayarı için motoru indirmiyoruz ki Serhat kardeşim. Depo sökülüyor, radyatörler de gevşetilip eccik geri alınıyor. O kadar tabi böyle söylerken kolay ama tek başına yaparken yaklaşık bi 7 saatini alıyor
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Selamun aleyküm arkadaşlar, abilerim. Cbr250 den rx3 e geçmeye karar verdim. BursalıAli abimiz ile sağolsun uzun uzun konuştum çok değerli bilgiler verdi. Fakat forumdaki yorumları okurken sibop ayarı için motorun indirilmesi canımı bayaģı sıktı. Hiç kimse bir sibop ayarı için motorunun indirilmesini istemez. Bu konuya çözüm bulan var mı, aydınlatırsa sevinirim?

Süpap ayarı yapmak için motorun indirilmesine gerek yok. Forumda motoru indiren ben ve KazımTokmak idi, onu da külbütör kapağında yağ sızıntısı olduğu ve yeni conta çekmek için kapağı sökmek zorunda kaldığımızdan dolayı yapmıştık. Süpap ayarı için külbütör kapağın üstünde 2tarafta ayrı kapakçıklar bırakmışlar. O kapakları açarak biraz uğraşmalı da olsa ayar yapabiliyorsunuz.
(Sibop değil süpap. Sibop lastikte, süpap motorda.)👍
Ekleme: Ahan da ben telefondan ağır aksak yazarken Kazım da yazmış zaati, mesajı yollayınca gördüm😄
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
1,057
@Kazım Tokmak, @maktama; geriye dönük 40 sayfa kadar okudum @Mertcan39 da motoru indirdiğini görünce herhalde bir sübap ayarı için motor indiriliyor zannettim. Telefondan yazıyorum, fotoğraf ekleme sitesi değişmiş hızlıresimden yüklüyorduk. Bundan dolayı olmalı ki geriye dönük 2 senenin fotoğrafları görünmüyor. Mesajları tam ve net olarak anlayamamışım demekki. Kusuruma bakmayın...

Askerden sonra 2018 ve üstü Absli seri ile takas düşünüyorum. Aldıktan sonra dikkat edeceğim bir husus var mı? (Bu arada gözümden kaçmış sibop değil sübap ☺)
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
53
Selamlar arkadaşlar...

Bayağıdır boşlamışım buraları... Bir güncelleme vereyim istedim...

Arkadaşlar makine 14400 km yi gördü...

En son 10 15 subap ayarından sonra sönme sorunu yaşamadım. Performans ve yakıt konusunda sıkı subap ayarlarından sonra bariz iyileşme olduğunu şu an net şekilde söyleyebiliyorum. subap sesi var. ancak ben motorun gürültülü çaşışmasından rahatsız olmadığım için sorun olarak görmüyorum.

Bunun dışında ön amortisör keçemin biri patladığı için ön takımı elden geçirdim. Arkadaşlar nemi yüksek bir yerde yaşıyor ve yağmur çamur motosiklet kullanıyorsanız maksimum 2 senede amortisör yağı değiştirin. Daha azı daha da iyi. Amortisörden çıkan yağ bildiğiniz bataklık suyu gibiydi. Amortisör bakımı zor değil. ancak daha önce hiç tecrübesi olmayan biri için sıkıntılı olabilir. Tek başına da yapılacak iş değil. her bir amortisör için 330 ml/cc yağ koydum. motul fork oil 7w yağ kullandım. ecnebiler 280 ml 10w koyup 50 ml 5w yağ ile tamamlayıp güzel sonuçlar elde etmişler. Ben birazda maliyetten kaçıp 7w koydum. deneme sürüşlerinde memnun kaldım. Net bir öneri için daha uzun kilometrelerden sonra yeniden paylaşım yaparım...

Motorun fabrika yağ kalınlığının 10w olduğunu belirtip benim gibi farklı şeyler denemeyi sevmeyenler için not düşeyim.

Bu işlemler sırasında ön teker rulmanlarını da değiştirdim arkadaşlar. Amacım temizleyip yağlayıp bakımını yapmaktı ancak rulmanların oldukça zor döndüğünü görünce söküp, hazır sökmüşken de yenileri ile değiştirmeyi uygun gördüm. ön teker rulmanları piyasada çok rahat bulabileceğiniz parçalar. cbf 150, gs 650 dakar gibi bir çok motorda aynı rulman kullanılıyor. Fiyatı da oldukça uygun. ön teker rulmanlarının halini gördükten sonra arka teker rulmanlarını da en kısa zamanda kontrol edeceğim.

Bir başka güncellemede firen hidrolikleri konusunda oldu... artık iyice düşen ön fren performansım ve 3 senedir üzerinde olan fren hidroliğimi değiştirdim... hidrolik değişimi oldukça basit bir işlem internette yapılışını gösteren oldukça fazla video var. işlemi yaparken 2 kişi olmak işlemi oldukça kolaylaştırıyor.

Ön fren balatalarım fabrika çıkışlı motorla birlikte gelen balatalar. hidrolik değişiminden sonra yahu benim frenler aslında tutuyormuş dedirtecek kadar bir performans iyileşmesi yaşadım. Arka fren balatalarım EBC yarı sinterli balatalar. Arka fren hidroliği ön frene göre daha az bozulmuştu. (renk ve berraklık) değişimden sonra performansında bariz bir fark hissetmedim.

şimdilik bu kadar arkadaşlar. Keyifli sürüşler.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Çok kıymetli Mustafa Uğur hocam. Paylaştığın bu altın değerindeki bilgiler için binlerce teşekkür.
Yalnız ön teker rulmanının numarasını da verseydin çift kat kaymaklı ekmek kadayıfı gibi olacaktı.
Aslında eğer rulman no yu verirsen ben hemen aynı rulmandan iki tane alır eve yada sağ kutuya koyarım.
Gerektiği anda hemen eskiyi atar ORS veya ART yerli rulmanı motoruma takarım. ORS ve ART kalite olarak
Çin malından 2 kat daha iyi. Selamlar.
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Arkadaşlar merhabalar. Rx3i evomla nasipse 950 küsür km yol yapmayı planlıyorum. 400+500 şeklinde iki güne yayarak yapacağım. Giresundan İstanbula gidiyorum. İlk uzun yol tecrübem olacak. Motorum uzun yola hazır. Yağım tam. Zincirim yeterli gerginlikte ve yağlı. Seleye de son zamanlarda epey sertleştiği için 1.5'luk(1.5 cm kalınlığında) sünger ekledik acayip rahatlaştı. Lastiklerim yeni ve dişleri güzel. Ekipman olarak da giriş seviyesi bir ekipmanım var. Bunların haricinde yağmurluğum da var. Bana bunların haricinde ne önerirsiniz? Nelere dikkat etmem gerekli?
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Ali Yaradan'a sığın ,çek besmeleyi , çık yola. Eli anahtar tutar adamsın, hiç bir tereddütün olmasın .
Rabbim yolunu açık eylesin.
 
Katılım
29 Mar 2005
Mesajlar
995
Bende dün akşam motora bineyim dedim baktım arka lastik patlamış ve çökmüş,eyvah dedim akşam akşam uğraşağız yine,
ben formulax sıvı enjekte etmiştim iç lastiklere,
önce batan cismi aradım göz kontrolü ile hiç bir şey göremedim,
sonra hava basayım bakalım nereden ses gelecek dedim ,bastım havayı pompa ile,
sonra konrol ederken bir noktadan sıvı çıkşı oldu aha dedim patlak burada ve tamir oldu
sabah baktım lastik inmemiş akşam üstü 15 km yol yaaptım ve lastik hav basınçlarını tamamladım evegeldim sorun yok
helal dedim formulax'a .. iki patlaktada işe yaradığı için
Ali çimen bey madm istanbula geliyorsunuz formulax mehmet ile iletişim kurup bu sıvıyı edinebilirsiniz ..
herkesin gönlü hoş tekeri düz bassın vesselam..
 
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
16
geçenlerde manisa-Gönen arası gidiş-dönüş yaklaşık 650 km. yol yaptım. hız ortalama 9-110 arası motor hiç sorun çıkarmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

ayrıca RX3S 380 cc. hakkında yeni gelişme varmı?
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
geçenlerde manisa-Gönen arası gidiş-dönüş yaklaşık 650 km. yol yaptım. hız ortalama 9-110 arası motor hiç sorun çıkarmadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

ayrıca RX3S 380 cc. hakkında yeni gelişme varmı?

Hocam ne kadar sürede bir mola ihtiyacı hissettiniz? Yani sele kıçınızı rahatsız etti mi?
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Hocam ne kadar sürede bir mola ihtiyacı hissettiniz? Yani sele kıçınızı rahatsız etti mi?

Ben binerken, 80-100 km den sonra artık selenin altındaki sert çerçeveyi hisseder hale geliyordum. Yani imkan var ise süngerini biraz daha mukavemetli sert bir sünger ile değiştirmenizi öneririm. Ya da imkan varsa jel sele kullanabilirsin. Bir de benim, yine 100 km den sonra falan dizlerim hafif uyuşuyordu, çünkü ayaklık-sele arası mesafe biraz az, buna çare olarak ayaklarımı ileriye uzatıp, koruma demirinin oralara biyerlere koyuyordum, hatta oraya sırf bunun için iki küçük ayaklık bile takılabilir.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
uzuun bir aradan sonra,eski bir RX3'cü olarak herkese merhaba(özellikle de ali abime),kardeşlerim abilerim.::asker::hepimizin tekeri düz bassın,ALLAH kazasız belasız kullanmamızı nasip etsin.::gazla::
görüyorum ki,en seviyeli,bilgi paylaşımı bol bir sayfamız var.:cat::rendeer:hepinize ADANA'dan selam olsun.:king:
 
Katılım
5 Ocak 2015
Mesajlar
16
1 saat dolunca rahatsız etmeye başlıyor. ben 98 kiloyum. ama 1.5 saat üzerinde olduğum zamanlar oldu.:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

1 saat dolunca rahatsız etmeye başlıyor. ben 98 kiloyum. ama 1.5 saat üzerinde olduğum zamanlar oldu.:)
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Ben binerken, 80-100 km den sonra artık selenin altındaki sert çerçeveyi hisseder hale geliyordum. Yani imkan var ise süngerini biraz daha mukavemetli sert bir sünger ile değiştirmenizi öneririm. Ya da imkan varsa jel sele kullanabilirsin. Bir de benim, yine 100 km den sonra falan dizlerim hafif uyuşuyordu, çünkü ayaklık-sele arası mesafe biraz az, buna çare olarak ayaklarımı ileriye uzatıp, koruma demirinin oralara biyerlere koyuyordum, hatta oraya sırf bunun için iki küçük ayaklık bile takılabilir.

Ben zaten sünger ekledim hocam 1.5'luk (1.5 cm). Şuan çok güzel oldu.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Bora bizlerden de hem sana , hem Veyis Naci hocama , hem de bütün Adana'ya selam , saygı ve hürmetler.
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
53
Çok kıymetli Mustafa Uğur hocam. Paylaştığın bu altın değerindeki bilgiler için binlerce teşekkür.
Yalnız ön teker rulmanının numarasını da verseydin çift kat kaymaklı ekmek kadayıfı gibi olacaktı.
Aslında eğer rulman no yu verirsen ben hemen aynı rulmandan iki tane alır eve yada sağ kutuya koyarım.
Gerektiği anda hemen eskiyi atar ORS veya ART yerli rulmanı motoruma takarım. ORS ve ART kalite olarak
Çin malından 2 kat daha iyi. Selamlar.


Rulman numarası 6302. Ben SKF aldım.

Amortisör keçe ölçüleri ise 37x50x11

kolay gelsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst