Mondial Mondial 180 Z-One Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
107
Motor güzel görünüyor da Zongshen'in sitesine bakıyorum sağını solunu değiştirip değiştirip bi ton model üretmişler. En yakın model olaeak bunu buldum. Ön amortisör ters ve motor blogu biraz daha farklı görünüyor. Koltuk deseni değişik. 8980 Yen. 3200Tl ediyor bugünkü kurla. Mondial'in modeli daha güzel görünüyor ve 180CC tabi.

http://www.zongshenmotor.com/?q=node/895
http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model_detay&cl=touring&l=180Z-ONES&i=546

Bu kadar çeşit model üretip de kaliteyi tutturabilmişler midir acaba? :)
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
55
merhaba benım bu motor cok hosuma gitti kullananlar nasıldır ıyımıdır avantajları dezavantajlarını soylemisiniz
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80
abi motor hayatımın ilk motoru 1300 kmdir kullanıyorum %90 şehir içi bence en büyük avantajı benzin yakışı 2 kişi full şehiriçi 3 litre yakior normal kullanım ne yavaş ne hızlı 2. avantajı görünüm fiyat ve ccne gore cok ilgi çekior beğenmeyeni görmedim herkes övdü motoru hatta bi kere gidiyorum arkdaşla karşıdan da bi motor geliyor bay güzel bişey yeşil uff dedim bizim motorun kazirması çizilecek şimdi bi b aktım benim motorun yeşiliymiş :D :D bence malzemesi kaliteli çok anlamam ama dokulmuyor yani titreşim olayı 100km civarı başlior ve aşırı değil ben başka bi 150lik çinle gitmiştim tir tir titriordu arkadaşda dedi ben başka bir motora bindim çin bacağım uyuşmustu bu oyle değil bu titremior dedi . dezavantajı ise mesela 5viteste gidiorsun ve ısıklar bi anda kırmızı oldu duruorsn durmana yakın hızlı hızlı vites deiştrrsen eğer bi anda -3 vites falan küçültürken sorun yapior vites düşmüor bazen ya sert basman lazm ya üst vitese koyup el debriyajda sonra tekrar kucultmen lazm . bir de bir sorum olacak özellikle 2 kişi kalkışlarda ön taraf biraz titriyor bunun nedeni nedir acaba debriyajı mı erken bırakyorum yada az mı gaz veriorum cunku tek kısı aynı standrt kalkrken ya titremior yada cok az titrior ??
 
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
58
motordan anlayan biri kronik problem sorar :) 2500 km oldu 4 yıldır motor kullanıyorum mondial z one oldukça kaliteli titreşim yok vites 1 2 3 çok iyi 250 cc ile gider vites 4 ve 5 de 8 bin devire zor gelip tıkanıyor bir kaç işlemle hallediliebilir motor alınır motor

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:08 ----------

motordan anlayan biri kronik problem sorar 2500 km oldu 4 yıldır motor kullanıyorum mondial z one oldukça kaliteli titreşim yok vites 1 2 3 çok iyi 250 cc ile gider vites 4 ve 5 de 8 bin devire zor gelip tıkanıyor bir kaç işlemle hallediliebilir motor alınır motor
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
43
180ci kardeşler selam, rodaj sonrası bakımı için ne kadar ücret ödediniz? Ayrıca bu bakım için kendi yagımı alıp götürsem garantim devam eder mi ?
 
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
58
arka ya 130 lastik taktım cıkma buldum lastikçiye gösterdim 140 sıgar dedi 140-70-17 lastik takacam on numara oldu 130 140 la daha guzel olur arkadan çıkardıgım 110 u da öne takacam
 
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
58
atarım reis atarımda motor arızalandı mk 125 km hız ile gidirken bi anda kitlendi motor sonra bıraktı hışır hışır sesler geldi pazartesi acıp bakacaklar
 
Katılım
2 Ağu 2014
Mesajlar
13
kardes sonunda kitledin motoru:) gecmis olsun, peki sıkınti olmadimi hemen durma falan oldumu, yoksa farkedip debriyajami bastin hemen
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
atarım reis atarımda motor arızalandı mk 125 km hız ile gidirken bi anda kitlendi motor sonra bıraktı hışır hışır sesler geldi pazartesi acıp bakacaklar


Abi o nasil laf ya 3. Vitesde 8000 devire cikma diye bise mi var ya ben bu makinaya 5000 tl sayacam 8000 devir yapmiyacam he boyle bi dunya yok 11000 devire de cikiyorum valla o tir dedigi sesi tam anlamadim ama eger tahmin ettgm ses ise o hafiften bndede var o yamaha ybrde de var hemde hos oluyo ybr var arkdasda uzaktan bile aliyorum o sesi bnce motor acildikca basliyo bu ses hic de rahatsiz edici degil saygilar herkeze

Geçmiş olsun. Yukarıda yazdığın yazıyı da motora ne kadar basılırsa o kadar iyi gider, kırmızı devir bölgesinin önemi yoktur diye düşünen bütün arkadaşlara ders olması için alıntılıyorum.

Şunu herkes kafasına soksun, devir saatinin kırmızı bölgesine dikkat etmez ve sürekli deviri ve gazı (tapa gaz gittim şeklinde) sonuna kadar dayarsanız buna hiçbir marka ve model motor dayanamaz. O yüzdendir ki motorlarda devir sınırlayıcı diye bir şey vardır.
 
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
58
motor kitliyince debriyaja bassan ne oluyoki :) ön freni benim gibi kullanamaz her insan ön fren ile destekledim tabiri caizse ön lastigi biraz cıgılattım başkası olsa düşerdi zaten 125 le gidiyodum 130 çıkma lastik taktım kabakdı zaten durmak imkansız yani ön frenle kurtardm işi

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------

seko ne alakası var reis ya ilk defa mı motor sürüyoruz ya kul yapısı bozulabilir illa bi sebebi olmasına gerek yok motor kitledi sonra bırakdı kendini yavaşlıyınca zaten motorcuya bile sordum dedim usta gaz açmaktan mı oluyo bunlar dedi ne alakası var para verdin aldın tabiki gaza da asılacaksın o kadar insan gelip gidiyo motorların anasını aglatıyolar sebebi bu degil dedi + ben herzaman kırmızı devire gelmiyorum 100 km de 4 5 kere belki getiriyorum buda zarar vermez bunu bahane etmeye gerek yok bunada emin ol bu sitede en iyi rodajıda ben yapmışımdır millet dalga geçiyordu silindirin çizilir aman yavaş diye + millet 100 cc motorların ırzına geçiyor bişe olmuyorda buna ne oldu ?
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80
beyler bir soru sormuştum cevap alamdım tekrar soracağım kusura bakmayın. benim motor kalkarken debriyajı bırakırken önü biraz sarsıyor yolcu hıssetmıor bunu ama gıdonda ben hıssedıorm 2 kısı ıken dah cok yapıor bunu acaba sorun mu var yoksa ben debrıyajdan cekerken 2 kısı ıcın yeterınce gaz vermıyorm uyum motorda co kacemıyım ılk motorum bu 2000km tecrubem var
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
127
Zahmet ederek burada bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim. Motorsikleti almaya karar verdikten sonra formun tamamını okudum ve almma engel bir durum kalmadı. Çin mallarına ön yargılıyım ama mondial Tüpçüsünden, sucusunu, kuryesinden, eczasına birçok kurumun kullandığı ve ezilen bir marka olmasına rağmen hala yollarda görünen bir saf-kan çin motorsikleti. Ancak hep aynı tartışma çin mi? - japon mu? tartışması. Bu tartışma bana çok kmik geliyor. Her insan imkanı nisbetinde harcama yapar. Parası olan büyük lüks evde oturur garajına lüks bir araba koyar. Orta halli kendine göre bir evde oturur. Paraso olmayan kirada. Bu işler böyle ki bu cc de bir motoru almak isteyen zaten yakıtından parçasına her harcamayı hesaplayan bir ekonomik bütçeye sahiptir büyük ihtimalle. (İstisnalar kaideyi bozmaz). O yüzden şimdi bu uzun konuşmamı nihayete erdirirken şunu diyorum. CBF 150: 5800 TL - z-one 180 4600 TL ve aradaki farkla ortalama 8-10 bin km. yol yapılabilir. Şimdi diceksinizki o çin malı yapılmaz. Benim soper 52 mobllytim vardı onunla dörtyoldan - adanaya gider gelirdim 110 km. birde adananın içinde gezerdim. sene 1992 de Sabit 50 - 60 km. hızla ve şişmezdi bile o sıcakta. Ki dört zamanlı motor sadece hondada vardı sonra miskler, javalar, mzler çıktı. Günümüzdeki en adi 4 zamanlı bir çinliyi bile zorlamadan kilometrelerce yol gidilebileceğini düşünüyorum. Ki bu çinliler sayesinde birçok arkadaşım motor zevkini yaşayabildi.Velhasılkelam paranız varsa tabi global bir marka ama bütçeniz kısıtlıysa alınacak bir motor olduğunu düşünüyorum. Yakın zamanda olmasada ilk fırsatta almayı düşünüyrum. İnşallah o zaman bu subjektif yorumdan ziyade daha objektim yorumlarla aranıza katılmaktan onur duyucam. Herkeze iyi formlar.
 
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
58
gidicem bi ara bakalım ne olmuş ben egzantirik bilyasından şüphelendim onlar bişe diyemedi bakalım

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------

z one 180 al cbf yi boşver bu motor mondialın degil zaten yurt dışında üretilen farklı firmaların sattıgı bir motor parça kalitesi iyi honda cbe 125 söktüler yanımda bütün granejlarında madein china yazıyor hepsi çinde üretiliyor paraya göre motor yapıyor adamlar z one kaliteli motor ama söyliyim bütçeni biraz daha yuları çekebilirsen eger sıfır model daelim 250r almanı tavsiye ederim
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
127
semih2424 daelim hiç düşünmedim altın elbiseli adamdaki 250 lik karşılaştırmasında soğuttular beni galiba. Ama hakaten şekilli motor. Fakat fiyat yönünden daelim le pulsar 200 aynı gibi yani reacing tarzı istersen daelim iyi ama ben pek reacink istemiyorum. Yani eğer o kadar para ayırabilseydim pulsar alırdım. Ama pulsarla 180-z arasında 3-4 bin fark var. Pulsar, 6 ileri vites, enjeksiyonlu, 3 bujili yakıt teknolojisi, su soğutmalı. Yani bir motordan isteyeceğin minimum tüm özellikler var. Ben yukarda dediğim gibi bütçeme göre en iyiini almak istiyoum. Ve yine bakıyorum markalara formlara mondial z-one çıkıyor. z-one'ın alt sekmenti olarak düşünebileceğimiz mcx roadracer 'ın fren pedalı ile one-z nin frenn pedalları gözüme çarptı, mondial hakaten bir gömlekk büyütmüş gibi. Ama tabi biz ne kadar konuşsak ta zaman gösterecek kaliteyi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:18 ----------

Poyraz__ senin probleminin mekanik bir problem olduğunu düşünmüyorum. Eğer debriyaj manetini tam kavrama ayarında bırakmıyorsanda olabilir titreme. Senin dediğin gibi gaz-kavrama ayarını yapamamandanda olur. Araçlardada öyle değilmi eğer debriyajı zamansız kaldırırsan ya hoplar, ya titreyerek kalkar yada stop eder. Bence biraz pratik yap zamanla titreşim gider hemen gidim ustalara boyun bükme. Ama tabi tercih senin
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80
yorumun ve cevabın için teşekkürler bummerangg bende aynı kanatteydim cünkü bazen her zaman yapan birşey değil bide ben şimdi ilk motorum olduğu için birde aea izleyerek motor lama ykarar verip aldığım için motora bakayım fazla üzmüyeyim hep bilinçli kullanayım derken fazla bağırtmadan kaldrmaya çalışıyorum motoru ama hata ediyormuşum galiba :) pratik yapıcam evet tam kavrama ve gaz ayarını öğrenicem bu motorun . Bir sohbetinde geöişti aea ın kalkarken tatlı kalkıyım derken motor zorlanıyormus ve epey zararı varmış motora, galiba o otomatık vites scooterlarda daha cok oluyormus ama bunda da öyle olur diye düşünüyorum
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
Motoru aldığınızda yanınıza size avandalık verdiler mi? Normalde verilmesi gerekiyomuş bana verilmedi. Sizden alan var mı alet takımını?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst