Mondial Mondial 180 Z-One Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eki 2014
Mesajlar
73
Motorunuz hayırlı olsun. Güzel günlerde kazasız belasız kullanın. Ben plastik conta değilde oring koydum ama iş görmedi vakit bulursam plastik conta alıp birde öyle deneyeceğim. Sesi komple kesmek için ne gibi bir önlem almayı düşünüyorsunuz?

Öncelikle teşekkürler. Açıkçası sesi tamamen nasıl kesebilecceğimi biilmiyorum, henüz inceleme fırsatım olmadı. Ama bir çözüm bulabileceğime eminim. Yakında inceler ve paylaşırım.
 
Katılım
23 Eki 2014
Mesajlar
73
Millet sanirim kafa tarafindan sese cozum buldum. Daha dogrusu bulduguma inaniyorum ama deneme firsatim olmadi. Suan telden yaziyorum. Bi kac saate eve varinca detayli yazarim.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
56
Hafta sonu bende şu zırıltı işiyle uğrayayım dedim fakat daha çok dert açtım kendime. Siperlik monte somunlarından biri kopmak üzere. Şimdi ne yapabilirim sizce. Kafalığı söküp içine bakacak zamanım yoktu uğraşmadım. İçinizden birini başına bu sorun geldiyse yardımcı olabilir mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:20 ----------

Millet sanirim kafa tarafindan sese cozum buldum. Daha dogrusu bulduguma inaniyorum ama deneme firsatim olmadi. Suan telden yaziyorum. Bi kac saate eve varinca detayli yazarim.

Nasıl bir çözüm buldun? tarif edebilir misin?
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80
Hafta sonu bende şu zırıltı işiyle uğrayayım dedim fakat daha çok dert açtım kendime. Siperlik monte somunlarından biri kopmak üzere. Şimdi ne yapabilirim sizce. Kafalığı söküp içine bakacak zamanım yoktu uğraşmadım. İçinizden birini başına bu sorun geldiyse yardımcı olabilir mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:20 ----------

abi o benimde başıma geldi bi tanesi içine düştü servise sorduğumda yok onlardan bizde fabrikasıan sorarım dedi ama sonraki gidişimde sormayı unuttum.İçini açıp baktım ben yoktu civata dedi ayrıca bu motorun eksisi ne deseler kesinlikle o civatalar derim arkadaş öyle bir siperlik monte şekli mi olur ya o kadar beyinsizce o kadar kolpa ki oyle bir montede ses geleceği belli zaten .Adamlar plastik conta tarzı birşeyin içine vidanın gireceği demir zıkkımı gömmüşler onuda gosterge panelinin plastiğine iliştirmişler daha kotusu gerçekten olamaz cünkü viayı fazla sıksan cıkar az sıksan ses yapar valla sinir oldum
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
718
Siperliği sökün altına şambriyel veya o tarz lastik koyup öyle takın. Ses tamamen kesiliyo. Hazirandan beri kullanıyorum aldığım gün gittim servise halletik bu şekilde. Ve daha hiç ses duymadım.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
56
Hafta sonu bende şu zırıltı işiyle uğrayayım dedim fakat daha çok dert açtım kendime. Siperlik monte somunlarından biri kopmak üzere. Şimdi ne yapabilirim sizce. Kafalığı söküp içine bakacak zamanım yoktu uğraşmadım. İçinizden birini başına bu sorun geldiyse yardımcı olabilir mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:20 ----------

abi o benimde başıma geldi bi tanesi içine düştü servise sorduğumda yok onlardan bizde fabrikasıan sorarım dedi ama sonraki gidişimde sormayı unuttum.İçini açıp baktım ben yoktu civata dedi ayrıca bu motorun eksisi ne deseler kesinlikle o civatalar derim arkadaş öyle bir siperlik monte şekli mi olur ya o kadar beyinsizce o kadar kolpa ki oyle bir montede ses geleceği belli zaten .Adamlar plastik conta tarzı birşeyin içine vidanın gireceği demir zıkkımı gömmüşler onuda gosterge panelinin plastiğine iliştirmişler daha kotusu gerçekten olamaz cünkü viayı fazla sıksan cıkar az sıksan ses yapar valla sinir oldum


Doğru diyorsun bu kadar basit, dengesizce ve içerideki somunlar hareketli bırakmak gerçekten imalat hatası. ben hareket etmesin diye somunların bulunduğu plastik contalarını kafalığa sabitledim. Herhalde fazla sıktım ve koparttım. Yenisi yoksada diğerlerinden birini söküp tornada 4 tane yapıp yerine takacağım. Birde bakıma girdiğimde ustaya buradan zırıltı sesi geliyor ne yapabilirim diye sorduğumda bilgim yok dedi.
 
Katılım
23 Eki 2014
Mesajlar
73
benim gördüğüm kadarıyla sesin kaynağı siperlik değil. zaten başta da sesin ordan geleceği aklıma yatmamıştı. sesin kaynağı, siperligi sabitlediğimiz plastik kısımla far camıdır. Plastik kısım, far camına tam olarak monteli değil. Üst üste koyulmuş ama sabitlenmemiş gibi. Bu yüzden titreşim olduğunda bunlar birbirine çarparak ses yapıyor. Ancak bu olay siperliğin hemen altında cereyan ettiği için biz siperlikten geliyor sanıyoruz. Çözüm olarak far camı ile üstündeki plastik aksam arasına silgi gibi yada kauçuk birşey koymak çözüm olacaktır diye düşünüyorum. Ben koydum ancak motoru depoya indirmiştim. Orda düzeltmeye çalışırken tespit ettim sorunu. Sonra motoru depoda çalıştırdım. Burda ses gelmedi ancak dışarıda kullanma imkanım olmadı. Ama bence dışarıda da ses gelmeyecek. Bahsettiğim yöntemi uygulamak çok basit. Siperliği bile sökmenize gerek yok. Siperliğin altına, far camının hemen üstüne bakın. İç tarafta far camının üstüne plastikle arada kalacak şekilde bi parça bişey koyun. Bu kadar.
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80
benim gördüğüm kadarıyla sesin kaynağı siperlik değil. zaten başta da sesin ordan geleceği aklıma yatmamıştı. sesin kaynağı, siperligi sabitlediğimiz plastik kısımla far camıdır. Plastik kısım, far camına tam olarak monteli değil. Üst üste koyulmuş ama sabitlenmemiş gibi. Bu yüzden titreşim olduğunda bunlar birbirine çarparak ses yapıyor. Ancak bu olay siperliğin hemen altında cereyan ettiği için biz siperlikten geliyor sanıyoruz. Çözüm olarak far camı ile üstündeki plastik aksam arasına silgi gibi yada kauçuk birşey koymak çözüm olacaktır diye düşünüyorum. Ben koydum ancak motoru depoya indirmiştim. Orda düzeltmeye çalışırken tespit ettim sorunu. Sonra motoru depoda çalıştırdım. Burda ses gelmedi ancak dışarıda kullanma imkanım olmadı. Ama bence dışarıda da ses gelmeyecek. Bahsettiğim yöntemi uygulamak çok basit. Siperliği bile sökmenize gerek yok. Siperliğin altına, far camının hemen üstüne bakın. İç tarafta far camının üstüne plastikle arada kalacak şekilde bi parça bişey koyun. Bu kadar.

abi o dediğine bende katılıyorum ben siperlik camına conta işini daha ordan ses geldiğini duymadan yaptım . motoru almadan okuyordum burayı arkadaşın bulduğu contalı çözümü direk uyguladım cünkü ilk günler ilk motorum flana o heyecanla farklı şeyler odaklanıyorsunuz ve o ses kulağınıza gelmiyor ama zman geçtikçe tecrübe olunca fark ettim ki conta işine rağmen motor boşta direksiyon solda boşta gaz verince o ses fena geliyor ve contalı yerlerden dolayı olmuyor siperliği elimle sallıyorm gram oynama yok bağlantıda ama siperliğin monte olduğpu gosterge dış siyah plastiği şangır şangır oynuyor . dedğin yapıcam bakalım umarm olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------

Doğru diyorsun bu kadar basit, dengesizce ve içerideki somunlar hareketli bırakmak gerçekten imalat hatası. ben hareket etmesin diye somunların bulunduğu plastik contalarını kafalığa sabitledim. Herhalde fazla sıktım ve koparttım. Yenisi yoksada diğerlerinden birini söküp tornada 4 tane yapıp yerine takacağım. Birde bakıma girdiğimde ustaya buradan zırıltı sesi geliyor ne yapabilirim diye sorduğumda bilgim yok dedi.

sen tornada yapıcam dedin de mesele sadece somun değil ki benim plastiğiyle birlikte içine kaçtı adam soktum baktım ıcınde yoktu dedi yani benim o somunu tutan plastiğide bulma lazım. sen nasıl sabitledinki onları merak ettim foto yaprsan çok makbule geçer :):queen:
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
56
abi o dediğine bende katılıyorum ben siperlik camına conta işini daha ordan ses geldiğini duymadan yaptım . motoru almadan okuyordum burayı arkadaşın bulduğu contalı çözümü direk uyguladım cünkü ilk günler ilk motorum flana o heyecanla farklı şeyler odaklanıyorsunuz ve o ses kulağınıza gelmiyor ama zman geçtikçe tecrübe olunca fark ettim ki conta işine rağmen motor boşta direksiyon solda boşta gaz verince o ses fena geliyor ve contalı yerlerden dolayı olmuyor siperliği elimle sallıyorm gram oynama yok bağlantıda ama siperliğin monte olduğpu gosterge dış siyah plastiği şangır şangır oynuyor . dedğin yapıcam bakalım umarm olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------

sen tornada yapıcam dedin de mesele sadece somun değil ki benim plastiğiyle birlikte içine kaçtı adam soktum baktım ıcınde yoktu dedi yani benim o somunu tutan plastiğide bulma lazım. sen nasıl sabitledinki onları merak ettim foto yaprsan çok makbule geçer :):queen:


Kusura bakma ya daha foto yükleme işini sökemedim. Ve çok bir uğraşa gerek duymadım 502 gibi yapıştırıcı ile yapıştırdım ama akmasın diye altında bez tuttum boyaya falan gelirse yakar diye düşündüm o yüzden. Tamam iste tornada polyamid, kestamid, plastik tarzı malzemeden bahsettiğin somunu yaptırabilirim. Plastiği ile birlikte yani.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

benim gördüğüm kadarıyla sesin kaynağı siperlik değil. zaten başta da sesin ordan geleceği aklıma yatmamıştı. sesin kaynağı, siperligi sabitlediğimiz plastik kısımla far camıdır. Plastik kısım, far camına tam olarak monteli değil. Üst üste koyulmuş ama sabitlenmemiş gibi. Bu yüzden titreşim olduğunda bunlar birbirine çarparak ses yapıyor. Ancak bu olay siperliğin hemen altında cereyan ettiği için biz siperlikten geliyor sanıyoruz. Çözüm olarak far camı ile üstündeki plastik aksam arasına silgi gibi yada kauçuk birşey koymak çözüm olacaktır diye düşünüyorum. Ben koydum ancak motoru depoya indirmiştim. Orda düzeltmeye çalışırken tespit ettim sorunu. Sonra motoru depoda çalıştırdım. Burda ses gelmedi ancak dışarıda kullanma imkanım olmadı. Ama bence dışarıda da ses gelmeyecek. Bahsettiğim yöntemi uygulamak çok basit. Siperliği bile sökmenize gerek yok. Siperliğin altına, far camının hemen üstüne bakın. İç tarafta far camının üstüne plastikle arada kalacak şekilde bi parça bişey koyun. Bu kadar.

Bende siperlik le kafalık arasına bez sıkıştırdım yine geliyor diye söküp önceki sayfalardan bahsedilen conta işine el attım ama conta bulamadım oring kullandım fayda etmedi sökerken somunu koparttım :)
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80




birince resimde gorduğunuz o minik aralıkta birbirine değip ses yapıyor . goremeyneler için ikincide nereyi kastettiğimi gostermek adına kırmızı şerit cektim
 
Katılım
18 Haz 2014
Mesajlar
43
Yaklaşık 4 ay önce aldıgım henüz 600 küsür kilometrede olan motorumu satıyorum arkadaşlar.. Beyaz renk, yatması kalkması düşmesi yok... Bayiide nasılsa bende de öyle.. Satma sebebim ise, bir hevesle alıp bu işin bana uygun olmadıgını anlamamdır. istedigim fiyat 4250 lira.. İsteyenler özel mesaj yoluyla ulaşabilir.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
56
Eyv beyler gerçekten çok iyi oldu bu zırıltı işinin çözümünü söylemeniz herkese çok teşekkür ederim.
 

PSK

Katılım
12 May 2014
Mesajlar
27
Motorumu ben de kış dolayısıyla rafa kaldırdım :) Nisanda yollara dönerim :)
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80


sandalye bacaklarının altına yapıştırılan şeyleri öneririm bu farla gösterge plastiğinin arasına sıkıştırmak için hem yapışkanlı hem dayanıklı . bir tane yuvarlağı ikiye kesin 2 yerine yapıştırın simetrik olarak hazır :)
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
56
[url]http://i.hizliresim.com/Qg5yMA.jpg[/url]

sandalye bacaklarının altına yapıştırılan şeyleri öneririm bu farla gösterge plastiğinin arasına sıkıştırmak için hem yapışkanlı hem dayanıklı . bir tane yuvarlağı ikiye kesin 2 yerine yapıştırın simetrik olarak hazır :)

Mantıklı bir düşünce :) ben nikelaj mı dedikleri içi yarık keskin köşelere takmak için modifiye ürünü düşündüm. Vaktim olsa akşam alıp deneyecektim.

Senin somun işi ne oldu halledebildin mi ?
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80
yok ya maalesef görüntü çok çirkin böyle tek vida eksik :S 4000 bakımında servise tekrar söylicem bakalım onlar halleder umarım çünkü o vidaları tekrar açmaya çok çekiniyorum geçende kalan 3ünü zor takmıştım 1 tanesi daha düşmüştü onu cımbızla çıkartmıştım içinden baya uğraştırmıştı o topa girmek istemiyorum
 
Katılım
23 Eki 2014
Mesajlar
73
Millet. Bu gun disarida da denedim motorumu. Allah a sukur ses tamamen kesilmis :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

Arkadaşlar. Bu sol elciğin ordaki cikle kolu normalde ileride olmayacak değil mi? Ben motor ısındıktan sonra bile en geriye çeksem stop ediyor. Hareket halindeyken en geriye çeksem teklemeye başlıyor. Servise götürdüm. Bunun normali en ileride olmasıdır dedi. Kullanım kılavuzunda da tam tersi yazıyor. Bunu söyleyince de: ona mı inanıyosun bana mı inanıyosun dedi. Ben de tabi ki kullanım klavuzuna inanıyorum dedim. Zaten servisin söylediğinin saçmalığını kendisine ispatladım ama sizde durum nasıl merak ediyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Katılım
31 Tem 2014
Mesajlar
80
ilerde olacak o şekilde jikle kapalı oluyor kitapçıkta tersi yazıyor yanlış yazıyor yani, benzin deposu yedek tankı içinde kitapçığın onerdiği yanlış demek istediğim kitapta benim gorduğum bu iki yanlış var belki daha da olabilir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst