Mondial MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?

  • 151 RS

    Oy: 445 61.0%
  • 151 RSİ

    Oy: 57 7.8%
  • ASYA 150T

    Oy: 58 8.0%
  • SUKIDA

    Oy: 10 1.4%
  • WUXY

    Oy: 12 1.6%
  • DİĞER

    Oy: 147 20.2%

  • Kullanılan toplam oy
    729
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
korna tam olarak farların üstünde bulunan havalandırma deliğinin orda yan yana duran 4-5 delik varya tam orası.motoru yıkarken ıslansın milletin başına bela açsın diye koymuşlar sanki oraya :D geçen gün gittim 5,500km dir adam akıllı çalışmayan kornamı tamir ettirdim ona dayanarak söylüyorum.aman dikkat edin yıkarken falan hehe:mrgreen:
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
43
arka balata sallanıyor motordan fena şekılde cızırtılı ses gelıyor balata fln yanmıs olabılırmı
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
diskin civatalarının yuvaları bozulmustur çat çat diye hep vurur tekerlek döndükçe birde balataların olduğu yerin vidalarına bak onlarda gevşemiş veya düşmüş olabilir
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
aynı ses bendede bulunmakta.onu da gösterdim balatanın sıkılması gerektiğini söyledim
bana verdiği cevap balata ile disk arasındaki ideal mesafenin bu oldugu
pek inandırıcı gelmedi ama :d
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
43
:D banda dedıkı bak dedı ewlat komple balata sıstemı degıscek fln ıcındekı lastıkler fln warmıs onlar heralde sabıtlıyormus dedı kopmle degstcek 70 tl dedı yuh be dedım sonra o lastıklerı aradım adam pıyasada yok dedı ama gebzede budum yarın ınsalah alıcam
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Arkadaşlar korna rölesi yok. Direk düğmeden kornaya gidiyor. Korna ıslanırsa blik blik eder biiip yapmaz. Korna düğmesinin bozulması daha olası. Kornaya şaseye bağlı olmayan ayağına kontak anahtarından kablo ile 12 volt ceryan vererek deneyebilirsniz. Normal montajı far arkasında sola bakar vaziyettedir. Ön grenajdaki deliklerden su almaması gerekir.
Arka kaliperde iki tane yatak var. İçinde silikon zamanla eriyor bu yatakların ve zangırdamaya başlıyor. Ben duş spirallerinin içindeki lastik hortumdan kesip balata değiştiriken mafsal yataklara yerleştiriyorum.... Balatalar bittikçe ses de artar. Kaliperi tutup yokladığınızda sağa sola çarpıp ses çıkarmayacak kadar boşluk olduğunu deneyin. Aynı zıngırtı ayak marş pedalından da gelebiliyor.
Yıkayınca zor çalıştırıyorsanız motoru buji piposunu ZAT 150 tipindekilerle değiştirin. Bunların su alması metal pipolara göre daha zor çünkü hafif mantar şeklindeler.... Bir de CDI beyni naylonla sarıp bantlayın. Ateşleme bobininde zaten don var ona su girmez. Gene de dikkat edip süzülmesini- kurumasını bekleyip çalıştırmak. Ayak pedalına iki kere basıp, verin marşı..
Parçalar ucuz olsa da uğraşması, ustaların nazını çekmesi falan var, dikkat etmek lazım...
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
43
Arkadaşlar korna rölesi yok. Direk düğmeden kornaya gidiyor. Korna ıslanırsa blik blik eder biiip yapmaz. Korna düğmesinin bozulması daha olası. Kornaya şaseye bağlı olmayan ayağına kontak anahtarından kablo ile 12 volt ceryan vererek deneyebilirsniz. Normal montajı far arkasında sola bakar vaziyettedir. Ön grenajdaki deliklerden su almaması gerekir.
Arka kaliperde iki tane yatak var. İçinde silikon zamanla eriyor bu yatakların ve zangırdamaya başlıyor. Ben duş spirallerinin içindeki lastik hortumdan kesip balata değiştiriken mafsal yataklara yerleştiriyorum.... Balatalar bittikçe ses de artar. Kaliperi tutup yokladığınızda sağa sola çarpıp ses çıkarmayacak kadar boşluk olduğunu deneyin. Aynı zıngırtı ayak marş pedalından da gelebiliyor.
Yıkayınca zor çalıştırıyorsanız motoru buji piposunu ZAT 150 tipindekilerle değiştirin. Bunların su alması metal pipolara göre daha zor çünkü hafif mantar şeklindeler.... Bir de CDI beyni naylonla sarıp bantlayın. Ateşleme bobininde zaten don var ona su girmez. Gene de dikkat edip süzülmesini- kurumasını bekleyip çalıştırmak. Ayak pedalına iki kere basıp, verin marşı..
Parçalar ucuz olsa da uğraşması, ustaların nazını çekmesi falan var, dikkat etmek lazım...

ilker abı cok saol gercekten güzel bilgiler verdin :rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
evet bugün motoruma yeni lastik aldım orjinal olan en sonunda her taraftan delikleri oluştu ve delikler büyük yarıklar halini aldı ve dahıldı lastik almak şart oldu adam 65 dedi 50 ye aldım ne tam dişli nede su yollu tipinde dişli tarzı ama dişleri normal büyüklükle bir lastik iyi bir şeye benziyor kullanıp görecez bakalım sonuç ne olacak
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
evet bugün motoruma yeni lastik aldım orjinal olan en sonunda her taraftan delikleri oluştu ve delikler büyük yarıklar halini aldı ve dahıldı lastik almak şart oldu adam 65 dedi 50 ye aldım ne tam dişli nede su yollu tipinde dişli tarzı ama dişleri normal büyüklükle bir lastik iyi bir şeye benziyor kullanıp görecez bakalım sonuç ne olacak

hayırlı olsun kardesım.markası ne baktın mı? 50ye iyi almışssın:p:p
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
arkadaşlar, motosiklet yıkanmaz, silinir..
hani motor olayına dair ilk öğrenilen şeylerden biridir bu aslında?..
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
arkadaşlar, motosiklet yıkanmaz, silinir..
hani motor olayına dair ilk öğrenilen şeylerden biridir bu aslında?..

bize böyle öğretmediler paşam:p:p gerektiğinde yıkıyoruz 15yasından beri motor kullanıyorum ilk defa senden duydum bunu:wiinkk: her cumartesi yıkamacılarda ss leri chopperları boşuna yıkıyorlarmış yahu:silent: boşuna motor kullanmışız onca sene:p:p:rendeer:
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
43
kardes benımkının aynısı sadece benım kı kırmızı ve onde camı yok bırde kmsı 4000 ben 800 aldım.
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
evet çok para istiyorsun veren olmaz baya parça değiştirmişin belli ama ne olsa piyasa belli scooterların hiç değiri yok vallah ne yalan söyleyim
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
43
ya dun gece bı arkadas 10 zc almıs kmsı 300 ken 1700 tl wermıs bıraz acidım ama neapcan heves işte nyse bızım burda beya dık rampa war rampa yukarı yarıs yaptık benım rs fark attı :D kalksı cok hızlı kim ne derse desin herseyn memnunum ama ezoz bıraz cok ses werıo olsun kızların yanından gecerken elımı gazdn cekıp tekarar werıom acıp oluyor :D motorda cok yoruluyor ama kıs geldı ztn uzun sure yatar artık .D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst